בילוייםחינוךילדיםסביבה וקהילה

בית חינוך אננדה- נפתחה ההרשמה!

[מאת: אפרת שגל]

כתבנו כאן כבר הרבה על חינוך ברוח היוגה, וכבר הסברנו את תפיסת החינוך לפי היוגה, ולמרות שתמיד טוב להזכר, להעמיק, ולספר עוד, הפעם נספר קצת על השיטה החדשה בה אנו עובדים בבית הספר. השיטה מבוססת על כמה הנחות יסוד:

ראשונה היא שילדים אוהבים ללמוד, ולומדים בקלות ובמהירות, יותר ממה שתכנית הלימודים הרגילה מאפשרת.

לומדים ביחדהנחת יסוד שנייה היא שהילדים שמבינים את החומר מהר, ברוב הפעמים מבזבזים את זמנם בהמתנה לאחרים, או בלעיסה ממושכת של אותו החומר, שיוצרת רק שיעמום והמאסה שלו על הילד הנבון וצמא הידע.

הנחת יסוד שלישית היא שאם נאפשר לילד שהבין והפנים את חומר הלימוד לצאת מהכתה, ולעסוק בתחומי העניין שלו ועשייה התורמת לסביבתו, הוא יהיה מאוד שמח ומסופק.

והנחה רביעית טוענת, שילדים זקוקים למסגרת כללים ולמסגרת פעילות ברורה, וכאשר הם מקבלים מסגרת כזו, בשילוב עם ההנחה השלישית, הם יפיקו מעצמם את המיטב, והם וסביבתם יהיו בהרמוניה.

מתוך הנחות היסוד הללו, פיתחנו שיטת עבודה אשר מאפשרת לימוד אפקטיבי וממוקד, בו הילדים שהבינו את החומר יכולים או לעזור לאחרים להבינו או לצאת ממרחב הכתה למרחב פעילות, בו הם יוצרים, אופים, עושים פרויקטים שונים בהתאם לנטיותיהם האישיות ולכישוריהם, משחקים, ומנקים ותורמים לשאר קהילת הילדים מזמנם הפנוי. והמורה? כאשר הילדים אשר "חזקים" בתחום מסויים יוצאים ומועסקים בפינות העבודה השונות, הוא פנוי להוראה פרטנית עבור מי שמתקשה יותר, או מי שזקוק לעבודה יחידנית.

יתרונות השיטה הם שהיא מעלה את המוטיבציה ללמידה בדרגות רבות, כיון שהילדים יודעים שאם הם יהיו קשובים, וינסו להתמקד, הם יוכלו לצאת לעיסוקים נוספים. וכאשר המוטיבציה ללמידה עולה, ההתקדמות בחומר הלימודים הנה מהירה הרבה יותר, ומותירה הרבה מאוד זמן להעשרות, סדנאות, משחק ופרויקטים.

יתרון ברור נוסף, הוא שהילדים מאוד שמחים, יצירתיים, פעילים בצורה חיובית ומועילה. בחטיבה הבוגרת, למשל, הילדים פתחו את "מאפיית אננדה", ובזמנם הפנוי אופים עוגות גזר ולחמניות, שהורים מהמסגרת קונים מהם (וכל ההכנסות מוקדשות לפרויקטים והעשרות לילדים). קבוצה אחרת יצרה משחק שח- מט מפימו, ישנם ילדים שאחראים על לוחות בית הספר, קבוצה נוספת יצרה גינת ירק ותבלינים בחצר, ילדים אחרים שמוכשרים בתפירה או הכנת תכשיטים מחרוזים עוסקים בזה, הילדים סורגים, מציירים ומשחקים.

ב-18 בפברואר אנחנו מקיימים בוקר פתוח בבית הספר, בו נסביר ביתר פירוט על השיטה, והשתלבותה בתפיסת החינוך ביוגה.
הבוקר הפתוח יתקיים ביום שישי, מהשעה 11:00, ותהיה בו פעילות לילדים, שיחה על חינוך ביוגה, הכרות עם קבוצות הגיל השונות בבית החינוך, ועם שיטת הלימוד הייחודית בבית הספר. בסיום נאכל ביחד ארוחת צהריים.

לפרטים נוספים והרשמה מראש לבוקר הפתוח- אפרת-050-9225177 לאתר בית חינוך אננדה >>

תגיות
הראה עוד

1 thought on “בית חינוך אננדה- נפתחה ההרשמה!”

  1. ביום שישי הקרוב יתקיים יריד חורף בבית חינוך אננדה!דוכני אוכל הודי ומתוקים, צ'אי, סחלב חם, דוכני יד שנייה, פעילות יצירה חינם לילדים, פעילות אבירי השולחן העגול לגילאי בית הספר, הופעות, ועוד…
    לפרטים אפשר להכנס לאתר http://www.ganananda.com

כתיבת תגובה

Close