אוכלחינוךילדים

גן שבלולים – גן זורם בהשראה מונטסורית

[לפוסט העדכני של גן שבלולים, 2012: https://local-blog.co.il/?p=22583]

——————————————————————————————————————–

שלום,

שמי מרים, אמא לרחל (9) ולרעות (5) ואישה ליוסף.
לפני שנתיים בדיוק הקמנו את גן שבלולים, בכוחות משותפים ובעזרה גדולה מהמשפחה ומחברים (ובזכות ידיו המוכשרות של יוסף). הגן שלנו נולד תוך כדי מסע חיים משותף וגידול שתי בנותינו. במהלך השנים טיפלתי בילדים בכל מיני גילאים באופן פרטי ובגני ילדים. יום אחד הגיעה ההבנה שאני רוצה לעשות את זה בדרכי שלי, ממני ומתוך מה שאני מאמינה בו בחינוך וכך נולד גן שבלולים…התחלנו כפעוטון של 10 ילדים והשנה אנחנו שתי קבוצות גן נפרדות לצעירים ולבוגרים.
הגן עובד בשיטה הזורמת ובהשראת שיטת מונטסורי שאליהן התוודעתי במהלך דרכי.

גן שבלולים מבפניםהעיקר מבחינתי בקשר עם הילדים הוא חום לב, אנושיות, התייחסות מכבדת ועצמאות.
חשוב לי שהילדים ירגישו שרואים אותם ומכירים ברצונות ובצרכים שלהם ובמקביל להכיר ברצון ובצורך של כולנו כקבוצה. עצמאות אומרת לאפשר לילדים כמה שיותר לעשות ולבחור בעצמם במינימום התערבות. מאוד חשוב לי לאפשר לכל ילד את הריכוז שלו במשחק ללא הפרעות מיותרות. כל זה מתאפשר בתוך מסגרת וגבולות ברורים ובתוך סדר יום קבוע. רק כך מתאפשר חופש אמיתי וזה נעשה מתוך חום, אהבה והמון סבלנות.

צוות הגן הוא עניין עיקרי ורב משמעות. אני משקיעה בחיפוש ובחירת הצוות הטוב ביותר לגן. כל אחד מביא את הייחוד שלו כאדם בחברה ונותן את כל הלב בעבודה זו שהיא רבת משמעות וסיפוק. אני מאמינה בשילוב דרכים ודעות וביחד אנחנו מביאים מהניסיון שלנו ולומדים אחד מהשני. פעם בשבוע אנחנו נפגשים בערב לישיבת צוות ובה עולים המון נושאים שזקוקים להתייחסות עמוקה יותר ממה שאפשרי במהלך היום בגן. אני מאמינה שלקשר בינינו יש חשיבות רבה בנתינת דוגמה אישית לילדים.

הגן מחולק לשני גנים עצמאיים:

הגן של הצעירים ובו עד 18 ילדים בני 1.5-3 ו- 3 אנשי צוות
בגן יש חלל מרכזי ובו משחקי תיבות, משחקי קופסה, פינת משק בית, בובות עגלות ספרייה ופינת מנוחה. יש חלל נוסף שבו אנו אוכלים ובין הארוחות משמש לכישורי חיים, עבודות יצירה וכו'.
הדגש בקבוצה זו הוא על תקשורת וקשר תוך כדי משחק, הנאה, צחוק ותנועה. זהו זמן בניית השפה והילדים זקוקים לתיווך מאיתנו המבוגרים וזה נעשה מתוך אהבה, סבלנות, רכות והתמדה.

הגן של הבוגרים הינו רב גילאי ובו עד 29 ילדים בני 3-6 ו- 4 אנשי צוות
בגן יש 3 חללים מרכזיים. בחדר מונטסורי יש אביזרי משחק עפ"י שיטת מונטסורי וגם משחקי קופסא, הרכבות ופאזלים. בחדר כישורי חיים ויצירה יש אביזרים מתוך חיי היומיום שתומכים במוטוריקה גסה ועד מוטוריקה עדינה: מזיגה והעברה מכלי לכלי בכל מיני דרכים, פירוק, הרכבה, בנייה וחומרי יצירה משתנים שמוגשים לעבודה חופשית. בחדר משחק חופשי יש פינת משק בית, בובות, עגלות, תחפושות, בדים, תיקים וכו' וגם ספרייה ואזור מנוחה.

גן שבלולים מבחוץבסידור חלל הגן והחצר הדגש הוא על ההרגשה החמימה והביתית ועל הנגישות. לכל אחת מהקבוצות חצר גרוטאות משלה שמכילה הכל מהכל. אנחנו תמיד שמחים לקבל דברים שמוצאים על הדרך, רהיטים שמחפשים בית, כלי מטבח מיותרים, חביות וכן הלאה. אופי החצרות נבנה עם הזמן ומשתנה מעת לעת.

יש לנו פינת חי ובה תרנגולים, תוכים ובקרוב גם שרקנים. החיות אוכלות את שאריות האוכל שלנו ואת היתר אנו אוספים בבור לקומפוסט. בכל סתיו אנחנו שותלים ירקות ומטפלים בגינת הירק שלנו. חשוב לנו גם לטייל ולהכיר את הסביבה. אנחנו מקפידים לצאת פעם בשבוע לטיול בסביבת הגן הקרובה ובשנה הבאה נצא גם לבקר בספרייה.

התזונה בגן:
אחד התחביבים הגדולים שלי הוא אפייה ובישול ואני שמה דגש רב על איכות האוכל שמוגש לילדים בגן. באיזשהו אופן הגשמתי חלום על בית קפה ומאפייה משלי כאן בגן. בשנה הבאה תהיה לנו "מאמא" רחל בגן. היא בשלנית ותדאג להזין אותנו היטב עפ"י המתכונים שלי ותדאג יחד איתנו לסביבה נעימה ונקייה.

התפריט הוא קבוע לפי ימים. חלק ממרכיבי האוכל הם אורגניים. בבוקר אנו אוכלים ביצים אורגניות, טחינה מלאה ואורגנית, חומוס אורגני שאנחנו מכינים, גבינה/לבנה עיזים, טונה, ירקות טריים, לחם מלא, סלק ועוד כל מיני. בארוחת עשר פירות העונה. בארוחת צהריים, אורז בסמטי, פסטה מלאה, קוסקוס מלא, בורגול,קינואה, מרק עדשים אדומים, עוף צלוי בתנור, פשטידה, קציצות עוף ברוטב, מרק עוף וירקות ועוד… בארוחת ארבע לחם מלא וממרחים בריאים מטחינה, סילאן, חמאת בוטנים, דבש, ממרח חרובים ועוגות בריאות שאנחנו מכינים בגן (תודו שעוררתי את תאבונכם…).

טוב, נראה לי שסיפרתי כמעט הכל…
נותרו מספר מקומות בכל קבוצה לשנה הבאה.
כל שנשאר הוא להזמין אתכם לבוא ולהכיר אותנו.
אפשר ליצור איתי קשר ב- 050-2511589 או ב- 077-7282854 ובמייל.

גן שבלולים עובד החל מ- 1/9
בימים א'-ה' מ- 07:30 ועד 13:30 או 16:00. ביום ו' מ- 07:30 ועד 12:15.

בואו באהבה…

מרים

הראה עוד

6 thoughts on “גן שבלולים – גן זורם בהשראה מונטסורית”

  1. מאיה, לטעמי הזמן הרב שעבר מצאו כבר גננת, או אם מדובר במעון, מצאו אחראית על מעון (אני חושב שהביטוי המדויק זו מילה גסה עם שגיאות כתיב אז לא אלאה אתכם בכך) ואני לא חושב שלקח לה זמן רב.
    בנוסף לכך, מרים נראית ומציגה עצמה כאישה מכובדת, קשה לי להאמין שתרצה גננת שמצאה בבלוג הנהדר הזה אלא על סמך היכרות אישית קודם לכן, התיק עגלה שלה נראה מדהים וכמו כן מרים, את נראית מדהימה.

  2. שלום שוב ממרים,

    אני מחפשת אשת צוות ל-5 ימים בשבוע לגננו הנעים והשמח לקבוצת הצעירים שלנו בני כ- 2-3 שנים. בקבוצה זו 15 מתוקים שזקוקים למישהי נעימה וחביבה עם שמחת חיים ואהבה לילדים. ואני זקוקה לה אחראית, רצינית וחרוצה שלא חוששת מעבודה פיזית קשה ומעריכה את התמורה שמגיעה מאהבת הילדים.
    המשרה פנוייה לאיוש מיידי.

    שבוע טוב, מרים.

  3. שמי שושנה ובני אריאל בגן שבלולים מרגע היווסדו ועד עכשיו שמתחיל שנה שלישית כבוגר.מרים היא חברה טובה ואני זכיתי לראות את הגן נובט ומתפתח כל כך יפה בשנים האלה.חום אנושי,אכפת אמיתי,קשב נדיר,צוות גננים וגננות מקסים כשכל אחד מיוחד ומביא איכות שונה כשהכל מצטרך להרגשה בטוחה ונעימה בשבילי להשאיר את הגוזל שלי בבית השני שלו-גן שבלולים.מרים מקסימה,אחראית,מתפתחת ללא הפסקה,רגישה אוהבת מחבקת,מבשלת סוף הדרך…
    השנה שוב הופתעתי מהחדש והמתחדש בגן,איך הגן שוב גדל ונהיה כל כך יפה ונעים.
    אני ממליצה בחום רב.שתהיה שנה טובה-שושנה

כתיבת תגובה

Close