אינטרנטגם וגםזוגיות ומשפחהיוזמות חופשיותמוזיקהנשיםסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

הבית בפרדס. שנה שלישית.

[הילי וורטמן]

בין פרדס חנה לכרכור נמצא "הבית בפרדס", שפועל כבר שנה שלישית. 

חדר מרווח, המרוהט כסלון ביתי עם ספות, שטיחים, וילונות צבעוניים לצד ספריות גדושות בספרים חדשים וישנים. הדלת של ה"בית בפרדס" נפתחת כמה פעמים במהלך השבוע, במפגשי ערב ובוקר, ובפתחו נכנסים גברים ונשים, מרקעים וסיפורים שונים, שרוצים לשבת יחד סביב שולחן אחד וללמוד מארון הספרים היהודי. הקומקום הרותח, ניחוח הקפה, הפירות והעוגות יוסיפו לתחושת הבית של המקום ויאפשרו לימוד ממקום משוחרר, אמיתי ופנימי. לימוד בו כל אחד יכול להעשיר עצמו בחכמה עתיקה ובד בבד להביא את מי שהוא בפשטות ללא שום אג'נדה.

הבית בפרדס

אל הבית בפרדס מגיעים מיטב המלמדים מרחוק ומקרוב: בנימינה ופרדס חנה, הגליל, ירושלים ורמת הגולן. "למלמדים כולם מכנה משותף ברור; לימוד רציני ומעמיק יחד עם אהבה וכבוד ללא תנאי לכל אחד מהלומדים", מספרת לימור שלמון שהקימה את ה"בית בפרדס". "זאת אחת מהסיבות שיש למקום הזה שם של מקום נעים וביתי", היא מוסיפה. "קבוצות הלימוד שלנו הן קטנות ואינטימיות והן בנויות על תהליך מתמשך ולא על הרצאה חד פעמית. הקבוצה נפגשת אחת לשבוע לתקופה ממושכת, לעיתים לסדרה של כמה מפגשים ולפעמים של כמה שנים. מה שיוצר קשר עמוק עם התוכן, עם החברים ועם המלמד".

השנה נפתחו שיעורים חדשים בתנ"ך ובספר בראשית, שיעורים המזמינים את הלומדים להתבוננות של פשט, דרש, רמז וסוד. השיעורים מהווים מסע אחורנית בזמן עם נגיעה בחיינו העכשוויים כאן בעולם בכלל ובארץ בפרט. מלבד שיעורי הערב המשותפים לנשים וגברים כאחד, מתקיימים בבקרים לימודים במעגל נשי הכולל אמהות בחופשת לידה יחד עם נשים מכל הגילאים והשלבים בחיים.

בימי חמישי לאורך כל השנה נפגשים ל"מסע שבועי" ופוגשים יחד מסרים המגיעים אלינו מפרשת השבוע.

בימי רביעי מתקיים "בית מדרש" לנשים שבו סדנאות ממיטב המלמדות בארץ, בחיבור של גוף ונפש, שמיים וארץ. בסמסטר הקודם התמקדנו ברזי הנשיות, המחזוריות והפוריות הנשית בהסתכלות יהודית דרך הנשים התנ"כיות. בתוכנית של הסמסטר הקרוב תפתח סדנת התמקדות יהודית ויתחילו גם שיעורי התבוננות בספר תהילים בהם נהלך בתפילות העמוקות של דוד המלך.

שיעור בבית בפרדס

"בוקר אחד בשבוע לאורך השנה שמהווה עבורי מילוי המצברים, ממש אויר לנשימה" מספרת אחת הלומדות. "זוהי אחת המתנות הנפלאות שנתתי לעצמי השנה" מסכמת לומדת נוספת במקום. בקרוב תפתח ההרשמה לסמסטר השני של המדרשה, ניתן להגיע לשיעור ניסיון.

פעילויות נוספות המתקיימות בבית בפרדס: מסיבות ריקוד לנשים, סעודות חג, הנחיית אמהות בשיטת "שפר", שיעורים מתורתו של רבי נחמן ועוד.

משכננו החדש נמצא במתחם תיכון אלישבע שליד כיכר אגד, פרדס חנה. מייל: bapardes1@gmail.com . על הפעילות ניתן להתעדכן באתר שלנו www.bapardes.org בפייסבוק או בטלפון 054-4912479 ומומלץ להצטרף לרשימת התפוצה .

תגיות
הראה עוד

1 thought on “הבית בפרדס. שנה שלישית.”

כתיבת תגובה

Close