2012 זה עכשיוטורים אישיים

הגל הנוכחי לפי המאיה: אדם (11-23/12)

[מאת: טליה טוקר]

ברכות לכולנו:

אדם

בגל האדם שעכשיו נכנס אנחנו עומדים לחגוג את חג החנוכה. עצם הסנכרון בין השניים מלמד על פוטנציאל אדיר שקיים בימים הבאים. בהתחשב בהבדלים הקיימים במחזוריות השנה המאית המבוססת על תנועת הכוכבים, למחזוריות השנה העברית המבוססת על שנת חמה או על שנה חקלאית, ההקבלה בין פרשת חנוכה לגל האדם של המאיה מעוררת עניין ומחשבה. האפשרויות הגלומות בחג ובגל הן אינסופיות ואני שמחה לפרט בפניכם על האנרגיות הפוטנציאליות של הגל הקרוב.

בנמשל של חג החנוכה, המלחמה של היהודים ביונים היא למעשה המלחמה בין האור והחושך הפנימיים. זהו המאבק שמתחולל בתוכנו בין המידע הטהור, החיבור לדרך הלב, ניקיון המחשבות והדיבור לבין הספק, המניפולציות והוויתור העצמי. ברצוני לציין שאין אני נוקטת צד כזה או אחר, משום שבאופן אישי אני דווקא מחבבת ומכבדת את התרבות היוונית. בטקסט זה אני מפרשת את הסימבוליקה של החג שמלמדת על מאבק פנימי בין הרצון- הרץ לצורך- הצר עד לרגיעה פנימית שמגיעה לאחר ההתבוננות ברצונות העמוקים שלנו. כך גם בגל האדם אנו לומדים לצעוד בשמחה בדרך שלנו תוך כדי שחרור המיחזור של המחשבות השליליות המוכרת והספקות הידועים. ההליכה ההגיונית בדרך היום יומית מאפשרת להפתח לאפשרויות אחרות של התנהלות. אנו למדים שבמידה ונחליט להלחם בכנות ובעוז בספקות, בשליליות ובפחדים הקיימים בכל אחד מאיתנו, נוכל "לנצח" את התוכנה האוטומטית המוגבלת ולעבור לדרך אחרת של התנהלות וזאת בדיוק כשם שגל האדם מוביל אותנו בסיומו לאינסוף של אפשרויות עם הזרע הקוסמי.

חנוכה תמיד נחגג בתקופה שבה הימים הולכים ומתקצרים, עד ליום הקצר ביותר בשנה שחל ב21/12 שהוא התאריך ה"פורמאלי" של תחילת החורף ומתרחש ביום האחת עשרה של גל האדם. בזמן שבו אובייקטיבית כמות אור השמש ביום היא המועטה ביותר, אנו מדליקים את נרות החג במטרה להאיר היבטים שונים במציאות שלנו. האור של החנוכייה מאפשר להאיר את מה שקיים עכשיו בחיינו. הצמידות של החג ליום הקצר מלמדת למצוא פתרונות חיוביים לתקופה בשנה שבה החשכה של החורף מקיפה אותנו. הפתרון של גל האדם הוא עם הלילה הקריסטלי שמסמל בדיוק את הארת הדפוסים המחשבתיים שלנו ומכאן שבאנרגיית החג והגל קיים הפוטנציאל להארת החשכה החורפית שבתוכנו. אמן.

אדם

ה- 12/11: טון 1 בגל האדם: במשך שלוש עשרה הימים הקרובים האדם מלמד אותנו את מה שניטשה גם אמר ש"האושר הוא מהות", כלומר האושר הוא הדרך עצמה ולא המטרות שבסוף הדרך. בחיי היום יום שלנו לרוב אנחנו עושים דברים ש"צריך" לעשות אותם מתוך תקווה שאולי מתישהו נהיה מאושרים. רובנו מתנהלים אוטומטית מתוך הצורך שמצר את העשייה שלנו וזאת משום שהתרגלנו לחפש את האושר מחוצה לנו. בעזרת האדם המגנטי אנחנו לומדים כיצד להתגבר בתבונה על "מכשולים" שונים שצצים מדי פעם במציאות חיינו תוך כדי הבנה שהכל מדויק וקורה לטובתנו.

המטרה הכללית בגל היא לשחרר את המניפולציות השכליות שחולפות ללא הרף במוחנו ומטילות ספק בכך שבאמת ניתן להיות שמחים בחלקנו במציאות העכשווית שלנו. לאורך הגל אנחנו מבררים מה גורם לנו לאושר, מה מאזן ומטעין אותנו ומתבקשים לממש את הרצונות הללו. הסיבה לתחושות של תקיעות וחסר נעוצה בפער בסיסי שלרוב אנחנו חיים בו, בין מה שקיים במציאות שלנו לבין מה שהיינו רוצים שיהיה בה. לא נתפס בעינינו שכל מה שאנחנו מבקשים אכן יכול להגיע אלינו בקלות. אנחנו רגילים לרוץ ממשימה אחת לאחרת, כשאנחנו מוטרדים, לחוצים ובמתח. עלינו ללמוד להעלות את רמת האנרגיה במח שלנו וכתוצאה מכך רמת המגנטיות שלנו עולה. ככל שאנחנו מוטענים באנרגיה מבפנים אנחנו יכולים לזרום בהנאה במציאות ומתוך היש למגנט שפע בכל התחומים.

האדם מלמד אותנו כיצד ניתן "לקבל את האדם באשר הוא אדם" ולהתבונן בגובה העיניים ללא ביקורת ושיפוט על הסובבים אותנו. כשאנו מבינים שהאושר הוא בתוכנו ותלוי אך ורק בזווית הראייה שלנו, משתחררים מאיתנו גם הציפיות והשיפוטים על בני האדם הסובבים אותנו. אנחנו מבינים שהכל מתרחש בינינו לבין עצמנו ושאין צורך לקחת אישית שום דבר ואף אחד. כל אחד והתוכנה שממנה הוא פועל והאדם מבין שקיימות אינסוף דרכים כאינסוף האינדיבידואלים. בגל הסערה שחלף ניקינו דחיסות וחוסר איזון ועכשיו אנחנו מוכנים למגנט לעצמנו אפשרויות חדשות לדרך שלנו. כל זה קורה עכשיו ביחד עם אנרגיית החג כדי להעצים אותנו מבפנים. ביום הראשון של הגל ניתן לשים את סמל האדם מול העיניים ותוך כדי נשימת הסמל אל תוך כל התאים בגוף להפוך לגביע שפתוח לשפע של אפשרויות.

הלך שמים

ה- 12/12: יום שער: טון 2 באנרגיה של הלך שמים: הלך שמים מלמד אותנו להתחבר לעוצמה ולידע שלנו ולהתמלא באומץ ובחמלה כלפי עצמנו ואחינו בני האדם. לשם כך הוא מלמד אותנו שתמיד מותר לנו לעשות בדיוק את מה שבא לנו ולהעמיד את עצמנו בראש סדרי העדיפיות שלנו. אנחנו לומדים כיצד להגיד 'לא' החלטי ונחוש לכל מה שלא מדויק עבורנו ומנטרלים כל שאיבת אנרגיה מחיינו, שלנו מעצמנו או של האחרים מאיתנו. האתגר בגל הוא להתעמת ישירות עם כל מה שמפריע לנו בדרך שלנו. אנחנו מבינים שאנחנו לא חייבים שום דבר לאף אחד אלא קודם כל לעצמנו ולומדים לשים גבולות ברורים לכל מי ומה שלא מתאימים לנו יותר. הכל קורה בתוכנו ועל כן אין מקום להרגשה של "לא נעים" או לכל תנודה אחרת שהיא ביחס לאחר ולעולם. כשאנחנו מכבדים את עצמנו ואת הצרכים שלנו, אנחנו מסוגלים לשמור אנרגיה בתוכנו ובכך יוצרים מרחב ללמידה של ידע חדש, להתפתחות המודעות שלנו ולהתחדשות בחיינו.

הימים בגל האדם נמצאים בסמוך למרכז לוח הצ'ולקין ויכולים ללמד אותנו כיצד לקחת את הזמן לבד עם עצמנו, לחדד את הערנות שלנו בנוגע לסוגיות השונות המלוות אותנו בחיים ואז לנוע באומץ לקראת מימוש הרצונות הללו. הצמיחה עם אתגר השער של הלך שמים יכולה להוביל להתרחבות המודעות שלנו ולקפיצת מדרגה רוחנית. נוכל להתחבר ישירות למימדים הגבוהים ומשם לקבל את האינפורמציה שרלוונטית עבורנו. ביום זה ניתן לשאוף את הלך שמים אל גופנו ולדמיין היכל שמקיף אותנו. בתוך היכל הלך השמים שנוצר ניתן לראות אילו דברים אנחנו רוצים למשוך עכשיו אל תוך חיינו ולאילו דברים אנו רוצים להציב גבול ברור. ככל שנשהה בהיכל המקודש הזה נוכל להרחיב את זויות הראייה ולהגדיל את העוצמה והערנות שלנו.

קוסם

ה- 13/12: טון 3 באנרגיה של קוסם: ביום של הזרימה אנו מתחברים למקום של פשטות וכנות עם עצמנו ועם הסובבים ומשתחררים מהצורך לשלוט באירועי החיים. תחושת השליטה המדומה מגבילה את ההתפתחות שלנו ומקפיאה מצבים ואפשרויות בחיינו. אנחנו בכל מקרה לא שולטים בשום דבר ובאף אחד והקוסם מלמד אותנו כיצד ניתן להרפות. הנסיון לשלוט הוא למעשה מנגנון הגנה מפני הרפייה. כשאנחנו מאפשרים לעצמנו לזרום ולנוח, אנחנו מתחברים לידיעה הפנימית שלנו ומפסיקים להזדקק לאישורי הסביבה.

הפוקוס לפתרון אתגר הלך שמים מתחיל עם קוסם חשמלי שמלמד אותנו שאנחנו אלה שיודעים הכי טוב מה נכון לנו בחיים ושהגיע הזמן לסמוך על תחושות הבטן שלנו. אז הוא מאפשר לנו ללכת בדרכנו, להתעצם ולהרחיב את הידע שלנו. גל האדם ממגנט אלינו סיטואציות מגוונות בהתאם לרצונות שהגדרנו והזדמנויות חדשות צצות עכשיו בחיינו. ככל שאנחנו בוטחים בעצמנו ובאינטואיציות שלנו ומבינים שמגיע לנו לקבל את הטוב ביותר, אנחנו מסוגלים לשחרר, להכיל ולזרום עם המצבים החדשים שנוצרים עכשיו. ביום זה ננשום את הקוסם, ניתן הוראה למח להתמקד בכאן ועכשיו ונתחבר לחכמת הלב.

נשר

ה- 12/14: טון 4 באנרגיית הנשר: כדי שנוכל להתמלא באומץ לעמוד על שלנו, הנשר מאפשר לנו לקחת כמה צעדים לאחור ולהתבונן מלמעלה על תמונת חיינו הרחבה. כשאנחנו מרחיבים את הפרספקטיבה שלנו, אנו מסוגלים להתייחס באוביקטיביות לאנשים ולסיטואציות השונות ומפסיקים להתנהל מתוך הדינמיקות הממוחזרות של קורבן ואשם. ביום הרביעי אנחנו מגדירים אפשרויות פוטנציאליות לפתרון אתגר הלך שמים עם החזון והתקווה של הנשר שבתוכנו. אנחנו מפסיקים להיגרר בתחושה קורבנית אחר האירועים השונים ולומדים לבחור ממקום חופשי את האפיזודות השונות בחיים.

נשר ביום של הזריעה המנטלית מעיד על כך שהשפע שאותו אנחנו מבקשים ויכולים למגנט קשור בראייה כוללת של התהליכים האנושיים ובתפקיד הייחודי שלנו ביצירת המציאות. הנשר רואה את כל הפרטים כולם ורוקד בשמחה את החלומות שלו. הוא מקפיד לאזן בין עשייה אינטנסיבית לבין מנוחה מטעינה באנרגיה ורק בדרך הזאת הוא מסוגל ליצור בחייו את חלומותיו הנרחבים. בעזרת הנשר העצמאי אנחנו מגלים איך שהכל קורה בקצב הנכון ושאכן קיימת דרך לממש את רצונותינו ולזרום בחיים על מי מנוחות. היום ננשום את הנשר אל כל תאי גופינו ולאט לאט נתרומם לזווית ראייה אובייקטיבית יותר. אז נתבונן בפרטים השונים המרכיבים את חיינו, ברצונות שלנו ונקבל את הדרך הקלה והמהנה ביותר למימושם.

לוחם

ה- 15/12: יום שער: טון 5 באנרגיית הלוחם: הלוחם הקוואנטי של היום מלמד על הרבגוניות הקיימת בנו ובחיים, על הידע הרב שאספנו ועל רגישות התבונה שהצלחנו לפתח לאורך הדרך שעשינו עד הלום. הוא מסמל חיבור לעוצמה, לנחישות ולהחלטיות שמאפשרים ללכת עם האמת שלנו עד הסוף, ללא פשרות וללא הצורך באישורים מבחוץ. כח הרצון למגנוט השפע עם האדם ולקפיצה רוחנית עם הלך שמים נשענים על התבונה והתעוזה של לוחם האור שבנו. הלוחם הוא עצמאי בשטח ומלמד כיצד לשחרר תלות באנשים, במצבים, בחומר ובכלל. כדי להיות צינור נקי לחכמה האינסופית עלינו להגיע למצב שבו אנחנו לא תלויים בשום דבר ובאף אחד. הלוחם מאפשר להחזיר את האנרגיה לעצמנו ולהתמלא בביטחון עצמי ובכוחות לבטא את האמת הייחודית שלנו.

ביום החמישי של גיבוש המוטיבציה לפתרון, אנחנו שוב מוזמנים לשאול את עצמנו מהם החלומות האמיתיים שלנו ומה אנחנו מבקשים למגנט עכשיו אל תוך חיינו. הלוחם האינטליגנט עוזר לנו להגדיר את רצונותינו בצורה מדויקת וברורה ואז מלמד כיצד ניתן לממש אותם בחכמה במציאות. ביום החמישי ננשום את הלוחם, נרגיש סליל שיוצא מהעין השלישית אל מרכז האדמה ומחבר אותנו לקול הפנימי שלנו.

אדמה

ה- 16/12: טון 6 באנרגיה של אדמה: ביום השישי של האיזון האדמה מחברת אותנו בדרך פרקטית אל תוך המציאות. היא מסמלת קרקוע ועוגן מושרש היטב בחיים ומדריכה אותנו לעשות את כל מה שאנחנו יכולים עכשיו. אנחנו מבינים שגם אם אנחנו רק בכיוון, מה שחשוב הוא שנצעד בכיוון הזה ולו רק צעד אחד קטן. ביום שבו אנחנו מארגנים את מה שניתן לקראת שיא התהליך, האדמה מלמדת שאין טעם לבזבז אנרגיה במחשבות עתידיות או בשכנוע הסובבים אותנו, אלא פשוט לעשות את שלנו. בכך אנחנו עוזרים גם לתהליך הצמיחה האישי בחיינו וגם לאמא אדמה בתהליך השינוי הקולקטיבי שמתרחש עליה עכשיו.

אנחנו נמצאים בגל אדם שמלמד כיצד לצעוד בהנאה ובכיף בדרכנו והיום האדמה מעירה אותנו מתרדמת ארוכת שנים ומחברת לצליל ולעשייה המתאימים לנו. היא מחברת אותנו ליכולת הזרימה הטבעית שקיימת בנו ומאפשרת לנוע בחכמה מסיטואציה אחת לאחרת. אני ממליצה שנשים לב ל"צירופי המקרים" השונים המתרחשים לאורך הגל ונבחין בעובדה שהכל קורה בדיוק בזמן הנכון עבורנו. כיצד מפגש אחד מוביל לאחר, כיצד אדם מסוים מכוון לאדם הספציפי שביקשנו לפגוש, כיצד עשייה מסוג מסוים מתפתחת לכיוונים חדשים וכיצד בסיכומו של דבר הכל קורה לטובתנו. אנחנו מוזמנים היום לנשום את סמל האדמה אל תאי גופנו ולחוות תחושה של עוגן ויציבות פנימיים.

מראה

ה- 17/12: טון 7 באנרגיית המראה: בשיא גל האדם מגיעה המראה שמלמדת להתרומם לזווית ראייה אוביקטיבית ולראות מבעד לאשליית המראות המעוורת את עינינו. אנחנו מתבקשים להתבונן באופן שווה על כל בני האדם הסובבים אותנו ללא המסכות הסוביקטיביות של הטוב והרע האישיים שלנו. כדי שנוכל להסתכל בגובה העיניים על בני האדם, המראה המהדהדת מלמדת שבכל מקרה אנחנו יכולים לראות אך ורק את עצמנו. האנשים שמקיפים אותנו פשוט משקפים לנו את המחשבות והרגשות הפרטיים שלנו. דרך מערכות היחסים שלנו עם העולם אנחנו לומדים על התחומים בהם נדרשת מאיתנו עוד "עבודה" על עצמנו.

ביום השביעי של הגל המראה מבקשת שנחתוך מחיינו מערכות יחסים שליליות, דינמיקות מתישות, בזבוזי אנרגיה על הסובבים, כוונות רעות ואת איבוד האנרגיה מול העולם. אנו למדים שככל שאנחנו נוכחים כאן ועכשיו, ברגע הזה, אין גבולות לשפע שקיים עבורנו. לרוב אנחנו מבקשים משהו ויש לנו גם את התסריט לגבי איך הוא אמור להתממש. גל האדם הולך ומתפתח ובשיאו המראה מאפשרת להפסיק לבזבז אנרגיה על העתיד הוירטואלי והסביבה ובמקומם לראות כיצד כבר עכשיו אנחנו במסלול של העצמה והתפתחות. בשיא הגל ננשום את המראה ונאפשר לעצמנו לראות מבעדה.

סערה

ה- 12/18: טון 8 באנרגיה של סערה: ביום השמיני של היושרה, הסערה מעוררת אותנו לשים לב היכן אנחנו עדיין לא נותנים אמון בעצמנו וביקום ובכך לא מאפשרים לעצמנו את איכות החיים שיכולה להיות לנו. דרך תהליך של התבוננות עצמית היא מגדילה את הביטחון העצמי שלנו ואת האמון בכך שאנחנו יכולים לקפוץ עם הרצונות שלנו אל מימיי החיים. ביום שבו אנחנו מודרכים להיות כנים עם עצמנו הסערה מזמינה אותנו לשאול: "איזה אזורים בגוף שלי מבקשים את תשומת ליבי?", "אילו חלקים בחיי אינם מאוזנים?", "אילו מחשבות שליליות עולות בי ללא שליטה?", "באיזה תחומים בחיי עדיין קיים בי חוסר ביטחון?", "באיזה היבטים אני זקוק/ה לעזרה חיצונית?" ההטענה והריפוי שבאנרגיית הסערה יכולים להעלות את רמת האלקטרומגנטיות של גופנו ובכך להעלות את רמת האנרגיה שלנו ואת היכולת לחוות אושר בחיים. אנחנו נמצאים בתהליך שבו אנו מתחברים לעוצמה ולנחישות פנימיים והסערה הגלקטית מאפשרת לנקות את החסימות הפיזיות או המוחיות שעדיין מעכבות אותנו. ביום זה ניתן לנשום את האור הסגול המרפא של הסערה, להרגיש כיצד הוא חודר לכל תא ותא בגוף, מנקה את כל השליליות והספקות וממלא אותנו בחום פנימי של ריפוי ואהבה.

שמש

ה- 19/12: טון 9 באנרגיה של שמש: נקודת המפנה בעלילת הגל מתרחשת עם הבהירות, החמימות והאש שקיימות באנרגיית השמש. אנחנו לומדים שככל שנתמלא בחמימות ובנדיבות כלפי עצמנו, נוכל לחוות תחושות של חום גם כלפי הסובבים אותנו ולנוע שמחים ונטולי שיפוט בדרך שלנו. ביום של "נפילת האסימון" הבהירות השמשית מאפשרת לנו להתבונן מקרוב באספקטים שונים שעדיין דורשים את תשומת ליבנו. ככל שנחדד לעצמנו את הרצונות שלנו, נוכל לממש אותם בקלות ובהנאה. זה הכל עניין של זווית ראייה והשמש היום ממלאה אותנו באור ובמידע חדש שמאיר את חוסר הדיוקים שקיימים בחשיבה שלנו. ביום של הפענוח השמש מלמדת אותנו על השלמות שכבר נמצאת בחיינו ומאפשרת נגיעה בחווית האושר הקיימת ברגע הזה ממש. אנחנו מבינים שככל שנתחבר לאש היצירה הפועמת בתוכנו כך נוכל ללמוד, לחקור, להתמלא באנרגיה ולקבל עוד ועוד מידע חדש משדה האפס. בעזרת השמש הסולארית אנחנו לומדים לחוות את המצוי בחיינו כשדה פרחים צבעוני ומושלם. ככל שאנחנו מתמקדים ביופי הרבגוני שקיים סביבנו, אנחנו מצליחים להנות ולזרום בחיים מתוך האש היוקדת והעוצמתית שבתוכנו.

דרקון

ה- 20/12: ערב חנוכה: טון 10 באנרגיה של דרקון: בערב חנוכה וביום העשירי של ה"פינישים", האנרגיה הנשית של האל האם מזמינה אותנו לראות את כל הדברים הנפלאים שכבר קיימים בנו ובחיים ואז גם להנות מהם. במקום לנוע מתוך החסר והביקורתיות העצמיים שהם למעשה מחזור של מידע שלילי, להבין ש"זה מה יש" כרגע ומה שיש הוא נפלא. ביום של עיצוב הדקויות של הגל, אנרגיית הדרקון מבקשת שננהג באימהיות, בסלחנות וברכות כלפי עצמנו ממש כשם שאנחנו מתייחסים לתינוק. יום זה מאפשר לשחרור נוסף של ספק והרס עצמיים ולהטענה חיובית עצמית שמאירה אותנו. כך בערב החג אנו הופכים לנר שמאיר את החשכה הפנימית: "נר לי, נר לי, נר לי, דקיק. בחנוכה נרי אדליק".

במקום לכעוס על ה"טעויות" שאנחנו עושים או על מצבים שנקלענו אליהם ולחשוב מחשבות שליליות, אנחנו לומדים לאהוב את עצמנו ללא תנאי על כל מה שיש בנו. בהשלמת התהליך של הגל אנרגיית הדרקון מאפשרת לנו להזין את הגוף, המוח והרוח שלנו ולהתמלא באנרגיה שמאפשרת לבריאה של כל דבר שנחפוץ בו. הדרקון הפלנטרית יחד עם ערב חנוכה מלמדים אותנו שכדי שנוכל לממש את הרצונות שלנו בקלות, עלינו ללמוד לקבל את עצמנו ואת חיינו בדיוק כפי שהם ברגע זה ממש. ככל שנשחרר את השופט והקטגור הפנימיים ונהפוך לסנגורים של עצמנו, יהיה לנו הרבה יותר קל ליצור לעצמנו כל סוג של מציאות. בנר הראשון של חנוכה אנחנו מוזמנים לנשום את הדרקון אל כל תאי גופנו ולהזין את עצמנו באהבה, בחיוביות ובקבלה עצמית.

רוח

ה- 12/21: יום השיוויון החורפי: חנוכה, נר 2: טון 11 באנרגיה של רוח: בעזרת הרוח אנחנו משחררים היום את מה שעדיין עוצר את זרימת השפע, ההזדמנויות והזרימה העליזה בחיינו. הרוח מסמלת את עקרון התקשורת והופעתה ביום של ההמסה מעידה על כך שעלינו ללמוד כיצד לבטא באופן קולח ומדויק את הרצונות שלנו. בעזרת החדות, הישירות והקצב הקיימים באנרגיית הרוח אנחנו לומדים לבטא את עצמנו בבהירות ובהגיון. ככל שנלמד לתקשר באופן הגיוני ולא רגשי אישי, נוכל להפוך לגביע הפתוח של האדם או לצינור הנקי של הלך שמים.

ההומור והנועם של הרוח מאפשרים היום לשחרר כעסים מול חברים וקרובים ולנטרל מכשולים ממשיים מהדרך שלנו. ברגע שאנחנו מתמלאים בעליזות ובהשראה החיובית של הרוח, אנו משדרים את היש השופע הזה אל העולם והוא חוזר אלינו כמציאות. ביום השני של חנוכה ננשום את הרוח ונתמלא בהשראה והומור.

היום הוא גם יום השיוויון החורפי: מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודות יחס בין חושך לאור, עפ"יהם ניתן לקבוע את עונות השנה. בתרבות המאיה (וגם במצרים, בסין ועוד) התייחסו לימי השיוויון כנקודות מפנה בזמן, בהן ניתן לנקות אנרגיה שלא רלוונטית יותר ולהטען בחדשה. ה21/12 הוא היום הקצר ביותר בשנה ומסמל באופן פורמאלי את תחילת החורף. השנה החורף מתחיל ברוח. הרוח מסמלת את אזור בית החזה ואת מערכת הנשימה שלנו ומזכירה לנו לנשום. כל כך טבעי ופשוט ולמרות זאת אנחנו תמיד שוכחים לעשות זאת. בחורף הקרוב כל פעם שעולה בנו מועקה, קושי או בלבול, פשוט נעצור וננשום. ככל שננשום נטעין את עצמנו במידע מחודש ותתאפשר לנו זווית ראייה רחבה והגיונית. הנשימה וההגיון מאפשרים לנו לשנות את החסר האוטומטי בתוכנה הרגשית שלנו לפלוס מודע ואז לשידור של מחשבות ותחושות חיוביות אל העולם. במצב הזה נוכל להגיע לזרימה קלילה בעונת החורף המבורכת תוך כדי ביטוי האמת שלנו בנועם ובהומור.

לילה

ה- 21/12: חנוכה: נר 3: טון 12 באנרגיה של לילה: הלילה בפתרון מעיד על כך שבמהלך הגל פיתחנו ערוץ ישיר להדרכה אישית משדה הנפש שלנו. הלילה מסמל את האינטואיציה ואת היכולת לפעול בחיינו בהתאם להדרכה הפנימית שלנו. החיבור לאינטואיציה מתאפשר רק כשאנחנו נמצאים במקום החיובי של הפלוס. החיוביות יוצרת רמת אנרגיה גבוהה במח שלנו והיא זו שמחברת אותנו למידע האינסופי מהנפש. לילה ביום השתים עשרה מאפשר להרגיש בנח עם עצמנו, עם הרצונות שלנו ועם המקום שאליו הגענו בחיים. כשם שהמכבים לא נזקקו לכמות גדולה של שמן כדי לגרש את החשכה, כך עצם הנכונות שלנו לעבור את התהליך של גל האדם, גם אם מדובר בהתמודדות רצינית עם טראומה ישנה נושנה, איפשרה את "גירוש החושך" ומילאה את חיינו בשינויים מבורכים. בפתרון הלילה מלמד שהזרמנו מידע חדש לחלק מהמפלצות והשדונים הפנימיים שניהלו באופן אוטומטי את חיינו. לאחר תקופה של חשכה, מאבק, מוטרדות וחוסר יעילות, הלילה הקריסטלי מייצב אותנו, מסיר את הערפל ממוחנו וממלא את ליבנו באמונה ובכוחות ליצור לעצמנו חיים מאושרים. כתוצאה מכך ניתן לחוות בחג האור תחושה פנימית חמימה של בית מפנק ורחם מערסלת. כשאנחנו במקום הפנימי הנינוח הזה, אנו מחוברים לאדם הנבון שמשוטט לו עליז ושמח בדרכו. הלך שמים העיר אותנו להיות ברורים, נחושים ואסרטיביים, כך שלקראת סוף הגל אנחנו יודעים מה הרצונות שלנו, מה אנחנו מוכנים להכניס אל תוך חיינו ואילו דברים אנחנו משחררים. ביום הפתרון אנחנו זורמים עם הידיעה הפנימית העמוקה שלנו שמובילה להגשמה של חלומות ולמגנוט של שפע אל תוך חיינו. בנר השלישי ננשום את הלילה לכל תאי גופינו ונרגיש בבית. נאפשר לאנרגיה הזאת להתפשט בתוכנו ונחווה רוגע ושלווה פנימיים וחיבור חזק לאינטואיציה שלנו.

זרע

ה- 12/23: חנוכה: נר 4: טון 13 באנרגיה של זרע: גל האדם מסתיים בזרע שמעיד על שינוי מהותי שקרה וממשיך להתרחש בחיינו. במהלך הגל אנחנו מתפתחים מאדם שממלא אותנו באומץ, בנחישות ובערנות ועד לזרע שפתוח לאינסוף של אפשרויות חדשות. מאדם שדוחף אותנו ליצור במציאות את הרצונות שלנו ועד לזרע מלבלב שפורח עם הרצונות הללו ומצמיח אותנו עוד ועוד. חכמת הגל מלמדת שברגע שאנחנו מתמקדים בדרך האישית שלנו ללא התנודות המגבילות אל עבר העולם והבחוץ, אנחנו מתחברים אל חכמת הלב ונפתחים לידע האינסופי שקיים ברגע הזה. ל

רוב בחיינו אנחנו ממחזרים את אותו מידע סוביקטיבי ומצומצם שטבוע בתוכנה המוחית שלנו. זרע קוסמי מעיד על הרחבת המידע במוחנו ומאפשר להפתח להזדמנויות מרחיקות לכת שלא העלנו על דעתנו עד היום, אפילו לא כאופציה. במידה ועקבנו אחר הקודים של גל האדם הגענו בסופו למקום חדש ושונה בחיינו, משוחררים מכבלי הישן ופתוחים בשמחה אל החדש. הזרע ביום השלוש עשרה של הגל מאפשר לנו להכיר בשינויים שחלו בנו, למנות בפני עצמנו את כל ההישגים שהגענו אליהם עד היום ואת כל האיכויות הנפלאות שכבר קיימות בנו. במהלך הגל למדנו שככל שאנחנו מתמקדים ב"יש" ולא ב"אין" ובחסר, אנחנו מקרינים ליקום את השפע הזה במחשבות שלנו וממשיכים לייצר אותו במציאות היום יומית. ביום זה אנחנו מוזמנים לחוות תחושה של גדילה אמיתית ולכוון את עצמנו בביטחון אל עבר הגשמת החלומות שלנו. קיימות אינסוף אפשרויות שבהן היקום מזמן אלינו את הבקשות שלנו. כל שנדרש מאיתנו הוא להפסיק לחכות לביטויים ספציפיים של רצונות אלה ובמקום לצפות, פשוט להיות. עלינו ללמוד לשחרר כל תסריט בנוגע לדרך שבה הדברים עשויים להיווצר במציאות חיינו. הכל יכול לקרות לנו. ליקום יש המון הפתעות צבעוניות שמחכות אך ורק לנו. בסוף הגל הזרע מזמין אותנו לזרום בהנאה מרגע לרגע ולגדול אל תוך הזדמנויות מופלאות שממתינות לנו.

אז "על הניסים ועל הנפלאות"… סוף גל האדם מזמין כל אחד ואחת מאיתנו לזרוע לעצמו נס קטן. אמן ואמן!

שיהיה לכולנו גל אדם שמח ומשמח,

חג חנוכה מאיר ופוריח

ושכל מה שאנחנו מבקשים יגיע אלינו בקלות..

באהבה, טליה.

לאתר של טליה >

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close