השימושון

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הקוף

[לפני התחזית הודעה חשובה: סדנת מאיה נפתחת ב- 26/3. המעוניינים להעמיק מוזמנים לכתוב לטליה]

מאת: טליה טוקר

ברכות לכולנו:

קוף
ה- 15/3: יום שער: טון 1 בגל הקוף:
שלום שלום וברוכים הבאים לגל מיוחד, גל הקוף והדולפין, שמלמד לבטא את הקסם, היצירתיות והמקוריות הקיימים בנו. אנו נמצאים בדיוק במרכז הצ'ולקין, הסנטר הקדוש של לוח המאיה, שבו מתחברים לעוגן פנימי יציב בתוכנו שבשלב הזה מתחיל לשדר מעצמו. אנרגיות חזקות של התמרה מלוות את גל הקוף, שבמהלכו מתחולל גם המעבר אל האביב עם יום השיוויון. כך שמכיוונים שונים מובטחת לנו אנרגיה חזקה בתקופה הקרובה. הקוף הוא הגאון שבחבורה. הוא זה שמלמד להתחבר לשדה הנפש, לקבל מידע חדש וליצור יש מאין. הוא מלמד לנוע דרך חוט הזמן, החוט הקושר בין הכוחות ובעזרתו לארוג ולברוא עולמות. בגל הקוף אנו לומדים להתחבר למקור של השראה אינסופי ובדרך אומנותית ואינטליגנטית ליצור בחן את רעיונותינו המגוונים. הקוף משחק, הוא נע בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת ומוצא את עצמו מספר סיפורים במרכז הבמה. הקוף דוחף אותנו לאמץ זווית ראייה משועשעת על העולם. במקום להתייחס ברצינות למה שקורה בחיינו, הקוף ממלא אותנו בהומור, בהשראה, בכישורים וביכולת לזרום בכיף מעניין לעניין. גל הקוף נותן לכולנו פוש לביטוי יצירתי, ליכולת למימוש עצמי ולזרימה קלילה, מרתקת ומהנה במציאותינו.

האדם
ה- 16/3: יום שער: אתגר הגל הוא האדם: אתגר האדם מלמד אותנו לצעוד בדרך הלב, להתגבר בחכמה על המכשולים שבדרך וליישם במציאות את הרצון הבלתי מוגבל שלנו. ניתן לשאול את עצמנו: "מה גורם לי להרגיש מאושר/ת?", "מה נכון לי לעשות עכשיו בחיי?", "מה טוב לי ומטעין אותי באנרגיה?" באתגר אדם אנו מתמודדים עם הספק שאנו באמת יכולים לעשות את מה שטוב לנו במציאות היומית ולהיות מאושרים. לרבים יש תאוריית מציאות ע"פיה יש קושי רב בחיים הדואלים ואי אפשר באמת להגיע למצב שאנו שמחים בחלקנו. אנו מתמודדים עם נושאים כמו: "עד כמה הדברים יכולים לקרות לי בקלות בחיי"?, "עד כמה אני באמת מאמין/ה בכך שיכולה/ה למגנט לעצמי שפע של כל טוב"?, האדם בגל מוצא פתרונות נבונים לקשיים שמתעוררים במהלך הדרך ופותח להזדמנויות של עבודה, עסקאות, מפגשים ועוד. הוא מאפשר איזון של הצרכים שלנו ושימוש חכם בכישורים המייחדים אותנו וכך מוביל ליצירת שפע של חברים, כסף, אפשרויות וכו'. האדם גם מלמד אותנו על "אהבת האדם באשר הוא אדם". בכולנו ניצוץ אלוהי מעודן ובכל אינטראקציה ניתן ללמוד ולהתרחב. במהלך הגל אנו לומדים להסתכל בגובה העיניים על כל מי שמקיף אותנו, בלי לנסות לשנות, בלי ביקורת ושפיטה. קיימות אינסוף דרכים ללכת בהן והאדם מקבל בהבנה את המגוון הקיים ובכך יוצר שיתופי פעולה ומגביר את ההשפעה שלו.

הלך שמים
ה– 17/3: טון 3 באנרגיה של הלך שמים: הפוקוס לפתרון אתגר אדם מתחיל עם הנחישות, האומץ והחמלה של הלך שמים. הלך שמים מלמד כיצד להגביל את שאיבת האנרגיה בחיינו ולעמוד על העקרונות שלנו. הוא ממלא באסרטיביות ובעוצמה שמאפשרות לנו לממש את הרצונות שלנו. אנו לומדים שכדי ליצור ולהגשים את עצמנו עלינו קודם כל לשמור על האנרגיה שלנו, מבלי לאפשר לשום דבר להסיח את תשומת ליבנו מההווה. הגבולות הברורים עוזרים ביצירת מרחב משל עצמנו, שבו אנו לומדים וחוקרים, מקבלים מידע מתחדש ומתרגמים אותו למען האנושות כולה. אנו מוזמנים לשבת בהיכל הלך השמים שבנינו לעצמנו, להתחבר אל מרכז הלב שלנו ולראות בבהירות מה נכון לנו עכשיו ומה היא הדרך המדויקת ביותר עבורנו. הלך שמים מרחיב את נקודת המבט בנוגע להיבטים שונים בחיינו ואת הערנות בנוגע לפרטים ספציפיים של המציאות. לאחר החקירה הפרטית שאנו עושים בהיכל שלנו, הלך שמים מזמין לנוע בנחישות ועם לב מלא בחמלה אל עבר מימוש אלגנטי של הרצונות שלנו.

הקוסם
ה- 18/3: טון 4 הוא הקוסם: הקוסם ביום הרביעי של הגל מחבר לעוצמה גדולה ולידיעה הפנימית הקיימים בנו. אנו מכירים הכי טוב את עצמנו ויודעים יותר מכולם מה נכון לנו בחיינו והגיע הזמן להקשיב לעצמנו במקום לנורמות חברתיות, לתכתיבים ובכלל לאחרים. הזריעה המנטלית בגל מלמדת לשחרר את הצורך באישורים, בפידבקים או בכל תשומת לב מבחוץ ובמקומם להטעין את עצמנו ולהקשיב לידיעה הפנימית שלנו. הקוף של תחילת הגל מזרים רעיונות ואפשרויות חדשות למימוש והקוסם מגדיל את יכולת ההכלה של האירועים והאפשרויות שבמציאות וכן מאפשר יצירת מצבים חדשים בחיינו. הזריעה בגל מלמדת שכדי שנוכל לצעוד בדרך הלב ולבטא את היצירתיות שבנו, עלינו לשחרר מצבים "קפואים" מחיינו ואת הנטייה הבסיסית למחזר שוב ושוב את אותן הסיטואציות. הקוסם היום מרחיב את מבנה המוחות והידע שלנו ומחבר למקום של פשטות, כנות ולעוצמת היגואר הפועמת בליבנו.

הנשר
ה- 19/3: טון 5 באנרגיית הנשר
: כח הרצון לפתור אתגר אדם נשען על התקווה והחזון של הנשר. הנשר דוחף להגביה מעוף למרומים ולראות מלמעלה את תמונת החיים הרחבה. הנשר במעופו מלמד כיצד כל הפרטים השונים בחיינו משתלבים לכדי פאזל עצום רב מימדי וממלא את ליבנו בתקווה ובחזון נרחב. הראייה הכוללת מכניסה פרופורציות ומוטיבציה ומקלה על ההתנהלות באפיזודות החלקיות שאנו שותפים בהן ביום יום. הגדלת זווית הראייה מאפשרת לשחרר את הספקות העצמיים ואת המחשבות שחוזרות על עצמן שוב ושוב ומגבילות אותנו בדרכינו. ככל שאנו מתרחבים ומקבלים פרופורציות חדשות על חיינו, משתחררת מאיתנו תחושת הקורבן והיא מתחלפת בתחושה של חופש. ביום שבו מגבשים רצון חזק ללכת בדרכינו ולמגנט שפע, הנשר מלמד שאנו אלה שבוחרים בכל רגע נתון בחיינו. דבר לא משתלט עלינו מבחוץ ולא קיים פער בין המציאות שלנו לבין איזה "רצוי" מופשט. אנו מבינים שהכל תלוי אך ורק בנו ושבכל רגע נתון קיימת בידינו הבחירה לעשות בדיוק את מה שטוב לנו וממלא את ליבנו בשמחה ואת רגלינו בריקוד.
הלוחם
ה- 20/3: טון 6, באנרגיה של לוחם: ביום השישי של ההתארגנות לקראת שיא הגל, מופיע הלוחם החוקר והאינטליגנט, שממשיך להבהיר מה היא הדרך שאנו מעוניינים ללכת בה. הלוחם האמיץ והסקרן מזמין אותנו לשאול היום את עצמנו- "מה נכון לי עכשיו בדרכי?", "מה היא האמת הפנימית שלנו בנוגע למערכות יחסים, מימוש ובכלל?". הלוחם עוזר לנקות את הלופים המחשבתיים והספקות, מנקה את צינור האור שלנו ופותח את החיבור לידיעה הפנימית. דרך העין השלישית הפתוחה של הלוחם שבנו, אנו לומדים להתאזן, להירגע, להתחבר לקול הפנימי וליישם בחכמה ובנחישות את האמת שלנו. לקראת שיא התהליך של הגל, הלוחם מחבר לתבונה הפנימית שבנו ומכין קרקע פורייה ליישום הרעיונות והיצירתיות שלנו במציאות חיינו.

אדמה
ה- 21/3: יום השיוויון האביבי:
טון 7, שיא הגל, באנרגיה של אדמה: האדמה בשיא גל הקוף מעידה על כמות אדירה של מידע שמועברת אלינו במהלך הגל. כדי שנוכל לבטא את היצירתיות הגאונית הטבועה בנו, האדמה מרחיבה את מבנה המוחות שלנו, מנערת את הספקות וחוסר המעשה ודוחפת אותנו לנוע, להתפתח ולפעול. ביום שבו מתחילים ליישם את כוונת הגל ליצור בשמחה ובקלילות ולמגנט אלינו שפע, האדמה מחזקת אותנו לבטא את הכישורים והייחודיות שבנו, דרך מעשינו בחיי היום יום. אנו לומדים לסלק את מחשבות הכשל, את ההרגלים שעוצרים את החיוניות בחיינו ובתחושת מלאות פנימית לעשות את שלנו. אין צורך לשכנע את האחרים בצדקת דרכינו ולדבר יותר מדי. מעצם העשייה ההחלטית לממש את רצון הלב שלנו, אנו כבר משפיעים על הסביבה ומהווים דוגמא לאחרים. היום הרשמי של תחילת האביב מעודד אותנו ליישם את הרצונות שלנו ובכך לעזור לאמא אדמה, בתקופה שבה התדרים של כדור הארץ משתנים ומתעדנים. האדמה בשיא הגל מכוונת להתבונן ב"צירופי המקרים" בחיינו ולראות כיצד הכל מתוזמן ושום דבר לא קורה במקרה. מקרה, בהיפוך אותיות- קרמה. באביב הבא על כולנו לטובה אנו לומדים לזהות את הסינכרונים האינסופיים שמתרחשים כל הזמן ולנתב אותם למימוש היצירתיות שבנו.

המראה
ה- 22/3: טון 8 באנרגיה של מראה: ביום השמיני של היושרה, נתבונן במראות שמקיפות אותנו ודרך השיקוף שנוצר נשאל את עצמנו: "האם מה שאני יוצר/ת ועוש/ה בחיי נאמן לאמת הפנימית שלי?", "האם אני נהנה/ת וצומח/ת בחברתם של הסובבים אותי?", "האם אני פתוח/ה לאינסוף האפשרויות הקיימות בכל רגע?", "אילו השתקפויות בחיי יוצרות ומהוות השראה מפרה עבורי?". המראה מלמדת שלמעשה אנחנו יכולים לראות רק את עצמנו, כשהסובבים אותנו- בינהם המשפחה הקרובה, החברים, העמיתים לעבודה וכן עוברי אורח הם משקפים לנו את המחשבות, הרגשות והשלב שבו אנו נמצאים בחיינו. אנו אלה שיוצרים בכל פעם את המראות המקיפות אותנו ובעזרתן לומדים לראות את המקומות שבהם בחיינו ובתוכנו לא קיימת הרמוניה וחיבור אמיתי ללב. המראה ביום זה מראה לנו היכן אנו מבזבזים אנרגיה יצירתית על המראות הסובבות ומאפשרת לחתוך מחיינו אובדן אנרגיה מהסוג הזה. המראה מאפשרת ריכוז, מיקוד ונוכחות ספיראלית בהווה, מבלי להפנות את האנרגיה שלנו למחשבות עתידיות מיותרות ומבלי לבזבז אותה על מראות מרוקנות.

סערה
ה- 23/3: טון 9 באנרגיה של סערה:
ביום זה כוונת הקוף לשפע יצירתי מתחילה להתגשם במציאות עם הסערה. חכמת הגל מלמדת שכדי שנתחבר לשדה של השראה אינסופי ונבטא את המקוריות שלנו, עלינו להגדיל את הביטחון בעצמנו ובכישורים שלנו. המימוש העצמי הוא פונקציה של אמונה בעצמנו וביכולות שלנו ועל כן הסערה מזמינה להטעין את עצמנו בחיוביות ובביטחון ועוזרת לשים את הפוקוס ולהתמקד באיכויות שאנו אוהבים בעצמנו. הסערה היום מלמדת שבמידה וניתן אמון מוחלט ביכולות שלנו ובכך שקיימת תוכנית רחבה ליקום שלנו, נוכל לקפוץ בביטחון למימי החיים הסוערים ולהגשים את עצמנו. הביטוי האישי ומשיכת השפע קשורים בכמות ה"לופים" השכליים והחסימות הרגשיות. ככל שנסכים לרפא את עצמנו בכל הרמות- הפיזית, הרגשית והמחשבתית, נגדיל את העוצמה האישית שלנו ואת יכולת הביטוי. אני ממליצה ביום זה לנשום את סמל הסערה לתאי גופינו ולהגיד את המשפט: "אני מסכים/ה לרפא את עצמי".

השמש
ה- 24/3: טון 10 באנרגיה של שמש: ביום העשירי, הקפיצה של הגל כבר מגולמת במציאות שלנו עם אנרגיית השמש. במידה והקשבנו לקודים שבגל הקוף, ביום העשירי קיימת בנו הבהירות בנוגע לאספקטים שונים בחיינו ואנו יודעים בדיוק מה נדרש כדי לדייק עוד יותר את המימוש האישי שלנו. השמש מסמלת חום, נדיבות, פתיחות והחמימות הזאת של השמש, מתפשטת היום אל אזור הלב ונותנת מוטיבציה גבוהה ללכת בדרכינו ולהתגבר על כל המכשולים. כדי שנוכל להמשיך ולהפיק את הפרטים השונים הנדרשים לפתרון אתגר האדם, השמש היום מחברת אותנו לאלמנט האש שבתוכנו. מהמקום האנרגטי, המלא בחיים, באור, במידע ובחום, השמש מאפשרת לעצב סופית את המימוש היצירתי שלנו ואת ההגשמה של משאלות ליבנו.

דרקון
ה- 25/3: טון 11 באנרגיה של דרקון: ביום ההמסה והשחרור של מה שעדיין מעכב את המימוש העצמי שלנו, מלמדת אותנו האל האם לקבל באהבה וברכות את עצמנו ואת חיינו. במידה ולא מגנטו לעצמנו שפע בגל, חכמת המאיה מלמדת כי מדובר בחוסר הסכמה לקבל את עצמנו ובכלל לקבל מתנות מהעולם ולפתוח את השערים. הדרקון מכוונת לשחרור השפיטה והביקורת העצמיים, שהם אלה שגורמים לכך שאנו לא מאושרים ממה שקיים בנו ובמציאות שלנו. החסימה בביטוי היצירתי נובעת מהרעלה עצמית, ביקורת והרס. ככל שנלמד לקבל את עצמנו באהבה, לראות את החיובי שבנו ושבחיינו, כך נמגנט אלינו שפע והגשמה. אנו לומדים שהכל תלוי אך ורק בנו ובזווית הראייה שלנו לגבי עצמנו והיקום. כדי שנוכל ללכת בלב שקט בדרכינו, האל האם מבקשת שנזין את עצמנו, את הגוף שלנו, את המחשבות והנפש. הדרקון מחברת אותנו למקור החיים האינסופי ומפרה אותנו בעוצמה ובקבלה. במקום הזה של הקבלה, ניתן לברוא ולייצר אינסוף של עולמות.

רוח
ה- 26/3: שעון קיץ: טון 12 באנרגיה של רוח: פתרון הגל מגיע עם אנרגיית הרוח הזורמת, המתקשרת ומעוררת ההשראה. בתהליך שעברנו בגל שחררנו עצב, נטל ומטען, שחסמו את הביטוי היצירתי שלנו. רוח בפתרון מעידה על התנהלות קלילה, זורמת ושמחה בחיי היום יום שלנו. הרוח מסמלת נשימה. בכל פעם שאנחנו שואפים את החמצן שבאוויר, אנו מקבלים מידע חדש מהחלל המקיף אותנו ועימו בהירות ודיוק בנוגע לדרכינו בחיים. אתגר האדם ששאל "מה היא הדרך הנכונה ביותר עבורי עכשיו", הוביל למקום שעוצר, נושם, מתמלא במידע ברור ומהמקום הפנימי של הידיעה, מתמלא באנרגיה ויוצר במקוריות. הרוח מסמלת את היאנג שבנו, האל האב, האיכויות הפעילות כלפי חוץ ובפתרון מלמדת שהליכה זורמת בדרך שלנו דורשת אקטיביות, תנועה, נועם והומור. רוח בפתרון מסמלת יכולת לבטא את עצמנו בצורה קולחת, חדה וברורה באינטראקציות תקשורתיות שונות. הקוף שמיגנט רעיונות ודרכי ביטוי שונים הפך לרוח דינאמית, קלה, פעילה ובעלת יכולת לבטא באופן ישיר את המקוריות שבה.

לילה
ה- 27/3: טון 13 באנרגיה של לילה:
הלילה שסוגר את גל הקוף מעיד על כברת דרך ארוכה שעברנו במהלך הגל. מהקוף שמושך יצירתיות, שעשוע, קסם וביטוי אל הלילה, שמחובר לעומקי הנפש וגוף האינטואיציה. הקודים של הגל מובילים צעד אחר צעד למצב שבו אנו מאירים חשכה פנימית, ששיתקה אותנו עד היום ומנעה מאיתנו מלממש את עצמנו. אנרגיית הלילה מלמדת, שהמאבק הפנימי שהתחולל בתוכנו בנוגע לדרך הנכונה לנו הסתיים ואנו מלאים בתקווה ובהתרגשות לקראת חיינו המחודשים. כשאנו מנטרלים את הספקות המנטליים של האדם ואת המועקות הרגשיות של הקוף, אנו מחוברים ישירות לשדה אינסופי של מידע. לילה בטון 13 מסמל חיבור מאד חזק לשדה הנפש ולאינטואיציה, שמתאפשר כתוצאה מהאיחוד עם הרצון האמיתי שלנו ויישום יצירתי ומענג של רצון זה במציאות. הביטוי העצמי ותחושת המימוש שהולכים וגדלים במהלך הגל, מובילים לתחושה נינוחה בתוך גופינו ובחיינו. כך בסוף הגל אנו מרגישים בבית במציאות הקוטבית האשלייתית ומממשים את החלומות המופלאים שלנו במציאות חיינו.

שנהנה מגל קוף יצירתי ומעורר השראה
ומאביב קסום ושמח.
באהבה,
טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

הראה עוד

1 thought on “הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הקוף”

כתיבת תגובה

Close