2012 זה עכשיוטורים אישיים

הגל הנוכחי לפי המאיה: קוף

[מאת: טליה טוקר]

ברכות לכולנו:

קוף
ה- 17/8: טון 1 בגל הקוף:
ברוכים הבאים לגל מיוחד במינו, גל הקוף והדולפין שמלמד כיצד להוציא החוצה את היצירתיות, המקוריות והקסם הטמונים בנו. יחד עם גל המראה שחלף גם גל הקוף ממוקם בדיוק במרכז הצ'ולקין, הסנטר הקדוש של לוח המאיה. כפי שכבר הבנו וחווינו בגל הקודם השהות בצינור האור מחברת אותנו לעוגן פנימי ויציב בתוכנו. בזמן הזה אנחנו חווים טרנספורמציה ועוברים ממצב של קבלת ידע וכלים למצב של ביטוי המידע הקיים בנו במציאות. קיים פוטנציאל אדיר לביטוי יצירתי ולהברקות במהלך הגל הקרוב אם רק נשכיל להסתנכרן עם האנרגיה הזאת של הקוף ושל מרכז הלוח.

הקוף הוא הגאון שבחבורה וממגנט אלינו היום את האפשרות להתחבר לשדה הנפש, להתמלא בהשראה ובמידע חדש ובעזרתם ליצור יש מאין. הוא מלמד כיצד ניתן לנוע דרך חוט הזמן, החוט המקשר בין הכוחות השונים ובעזרתו לארוג ולברוא עולמות חדשים בחיינו. במהלך שלושה עשר הימים הקרובים אנו לומדים להתחבר למקור של מידע אינסופי ובדרך אומנותית ואינטליגנטית ליצור בחן את הרעיונות המגוונים שלנו.

בעזרת הקוף אנו מבינים שעלינו להוציא החוצה את כל מה שאנחנו מרגישים וחושבים. פעמים רבות מה שחוסם את הביטוי היצירתי שלנו קשור ברגשות מודחקים שאנחנו מעדיפים לא לדון בהם. כשאנו שומרים דברים בבטן, המידע וההשראה נעצרים ואנחנו הופכים למרוחקים וציניים וחווים חוסר במימוש. לאורך הגל הקוף מלמד כיצד לבטא רגשות עמוקים ומחשבות נסתרות אלה עד למצב של זרימה מהנה, מלאה בקסם ומחוברת לאינסוף של אפשרויות. הקוף משחק את משחק החיים כמו ילד תמים והיפראקטיבי. הוא נע בקלילות מסיטואציה אחת לאחרת ולרוב מוצא את עצמו במרכז הבמה מספר סיפורים ומרתק את שומעיו. במקום להתייחס ברצינות לדברים שקורים לנו בחיי היום יום, הקוף דוחף אותנו לאמץ זווית ראייה משועשעת על עצמנו, על חיינו ועל העולם בכלל. הוא ממלא את חיינו במלוא החופן של הומור, השראה, כישרון ונותן לכולנו "פוש" לזרום בכיף מעניין לעניין תוך כדי ביטוי יצירתי ומקורי של עצמנו.

אדם
ה- 18/8: אתגר הגל הוא האדם:
באתגר אדם אנו מתמודדים עם הספק שאנחנו באמת יכולים לעשות את מה שטוב לנו במציאות היום יומית ואפילו להיות מאושרים מכך. עקב תוכנת החסר שמפעילה את המוחות שלנו לרבים מאיתנו קיימת תאוריית מציאות ע"פיה קיים קושי רב בחיים הדואלים ולא ניתן להגיע באמת למצב שבו אנו שמחים בחלקנו. ניתן לשאול את עצמנו: "מה גורם לי להרגיש מאושר/ת בחיי?", "מה נכון לי לעשות עכשיו בדרכי?", "מה טוב לי ומטעין אותי באנרגיה?", "עד כמה הדברים יכולים לקרות לי בקלות בחיי"?, "עד כמה אני באמת מאמין/ה בכך שיכולה/ה למגנט לעצמי שפע של כל טוב"? אתגר האדם מלמד כיצד ניתן לצעוד בדרך הלב, להתגבר בחכמה על מכשולים שונים וליישם את הרצון שלנו. לאדם יש את היכולת למצוא פתרונות נבונים לקשיים שמתעוררים ולאורך הגל פותח עבורנו פתח להזדמנויות של עבודה, עסקאות, מפגשים ועוד. הוא מאזן בין הצרכים המגוונים שלנו ופועל בחכמה ליצירת שפע של חברים, כסף, אפשרויות וכו'.

במהלך הגל אנו לומדים כיצד לממש בהנאה את הרצונות שלנו ולחוות תחושת סיפוק מעצמנו ומהחיים. האדם גם מלמד אותנו על "אהבת האדם באשר הוא אדם". בכולנו קיים ניצוץ אלוהי מעודן וניתן ללמוד ולהתרחב בכל אינטראקציה, אפילו אם היא השטחית ביותר. במהלך הגל אנחנו לומדים להסתכל בגובה העיניים על כל מי שמקיף אותנו, מבלי לנסות לשנות את האחר ובלי הביקורת והשפיטה המאפיינים אותנו במצבים שפחות מוכרים לנו. לרוב אנחנו פועלים מתוך מנגנוני ההגנה שלנו ולא באמת פתוחים לסובבים ולמה שקיים במפגשים האנושיים השונים. קיימות אינסוף דרכים ללכת בהן ואתגר האדם מלמד לקבל בהבנה את המגוון האנושי, ליצור שיתופי פעולה פוריים ולהגביר את ההשפעה החיובית שלנו על הסובבים אותנו.

הלך שמים
ה- 19/8: טון 3 באנרגיה של הלך שמים: הפוקוס לפתרון אתגר האדם מתחיל עם הנחישות, האומץ והחמלה שבהלך שמים. ביום של הזרימה האינטואיטיבית אנו מבינים שמותר לנו לעשות את מה שבא לנו ולהציב גבולות ברורים לכל ההסחות וההטרדות של הסובבים. כדי שנוכל להגשים את רצונותינו ולהתבונן באופן שוויוני על בני האדם, הלך שמים מלמד כיצד לעמוד בנחישות על העקרונות שלנו ולהגביל את שאיבת האנרגיה מחיינו. הוא ממלא אותנו באסרטיביות באהבה ובעוצמה שהכרחיות לשם תחושת המימוש שלנו. אנחנו לומדים שכדי להפוך לשמחים בחלקנו עלינו קודם כל לשמור על האנרגיה שלנו, מבלי לאפשר לשום דבר להסיח את תשומת ליבנו מההווה. לעתים קרובות קורה שאנו מתישים את עצמנו בדינמיקות עם אנרגיות ששואבות אותנו, עד למצב שאין בנו את הכח לעשות את מה שאנחנו באמת רוצים. הגבולות הברורים שהלך שמים עוזר לנו לשים היום עוזרים ביצירת מרחב משל עצמנו שבו אנו לומדים וחוקרים, מתחברים לרצונות שלנו ונרגעים. אנו מוזמנים לשבת היום בהיכל הלך השמים המקודש שבנינו לעצמנו, להקיף את עצמנו בספרה של הלך שמים ולראות בבהירות מה היא הדרך המדויקת ביותר עבורנו עכשיו. הלך שמים מרחיב את נקודת המבט שלנו בנוגע להיבטים שונים ומגדיל את הערנות שלנו לפרטים ספציפיים במציאות חיינו. לאחר החקירה הפרטית שאנחנו עושים בהיכל שלנו, הלך שמים מזמין אותנו לנוע בהחלטיות ועם לב מלא בחמלה אל עבר מימוש אלגנטי ומבריק של הרצון שלנו.

קוסם
ה- 20/8: טון 4 באנרגיית הקוסם:
הקוסם ביום הרביעי של הגל מרחיב את היכולת שלנו להכיל את אירועי המציאות ואת ההזדמנויות החדשות שמתחילות לצוץ בחיינו. הקוף של תחילת הגל מזרים שפע של רעיונות ואפשרויות חדשות למימוש עצמי והקוסם היום מלמד שרק אנחנו יודעים מה מבין שפע האפשרויות מדויק עבורינו. אנו חיים היום בחברה המערבית שבה האגו השתלט על האני שלנו ולכן אנחנו כל הזמן בתנודה אל עבר העולם, הנורמות והאנשים הסובבים. בפועל אנחנו אלה שמכירים הכי טוב את עצמנו ויודעים יותר מכולם מה הכי נכון לנו בכל רגע. הזריעה המנטלית עם הקוסם מלמדת לשחרר את הצורך באישורים, בפידבקים או בכל תשומת לב מבחוץ ובמקומם להטעין את עצמנו ולהקשיב לידיעה הפנימית שלנו. במקום לבזבז כמויות אדירות של אנרגיה על נסיון לעמוד בנורמות החברתיות, בקריטריונים החיצוניים ובכלל בדעות של האנשים הסובבים, הגיע הזמן להכיר במי שאנחנו וברצונות שלנו. כדי שנוכל לממש את היצירתיות שבנו, עלינו ללמוד לשחרר מצבים "קפואים" ואת הנטייה הבסיסית שלנו למחזר שוב ושוב את אותן הסיטואציות. עקב הרגלים מוכרים של שנים לרוב אנחנו חוזרים על אותם סוגי מפגשים, מטרות ובכלל על אורח החיים שלנו. כל שבוע דומה לשבוע שלאחריו וכל יום מזכיר את זה שלפניו. הקוסם מרחיב היום את מבנה המוחות ואת הידע שלנו ומחבר אותנו לעוצמת היגואר הפועמת בליבנו. החיבור לעוצמה ממלא אותנו באומץ לפרוץ את שגרת חיינו הרגילה ולבטא את הייחודיות שבנו.

נשר
ה- 21/8: טון 5 באנרגיית הנשר:
ביום שבו אנו מגבשים כח רצון חזק למגנט לעצמנו שפע בכל התחומים, הנשר מלמד שאנחנו אלה שבוחרים כל רגע ורגע בחיים. שום דבר לא משתלט עלינו מבחוץ ולא באמת קיים פער בין המציאות שלנו לבין איזה "רצוי" מופשט. אנו מבינים שהכל תלוי אך ורק בנו ובמחשבות שלנו ושבכל רגע קיימת בידינו הבחירה לעשות בדיוק את מה שטוב לנו. הנשר דוחף אותנו היום להגביה מעוף למרומים ולראות מלמעלה את תמונת חיינו הרחבה. במעופו הנשר מלמד כיצד כל הפרטים השונים המרכיבים את היום יום שלנו משתלבים לכדי פאזל עצום ורב מימדי וממלא את ליבנו בחזון נרחב. הראייה הכוללת מכניסה פרופורציות והגיון בריא למוחנו ומקלה על ההתנהלות באפיזודות החלקיות השוטפות. ככל שאנו מקבלים פרספקטיבות הגיוניות על חיינו, משתחררת מאיתנו תחושת הקורבן והיא מתחלפת בתחושה של חופש. אנו נמצאים בגל קוף שממגנט הברקות ומחשבות מהפכניות בנוגע לעצמנו ולחיים בכלל. כדי שאכן נוכל לממש את הרצונות החדשים שמתהווים בליבנו, הנשר ביום של הסנטר מאפשר להרחיק לכת עוד יותר עם הרעיונות המתגבשים בנו. הגדלת זווית הראייה מאפשרת לשחרר את הספקות העצמיים ואת המחשבות המגבילות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. כשאנו מרימים מעלה את נקודת המבט ומתבוננים דרך עיני הנשר החדות שלנו, אנחנו נרגעים, אנרגיה אינסופית מוזרמת אלינו ואנו מתחילים לרקוד את החלומות שלנו.

לוחם
ה- 22/8: טון 6, באנרגיה של לוחם: ביום השישי שבו אנו מתארגנים לקראת שיא הגל מופיע הלוחם החוקר, הנחוש והאינטליגנט. הלוחם האמיץ והסקרן ממשיך להבהיר לנו מה היא הדרך המדוייקת לממש את עצמנו עכשיו. ללוחם נטייה לשאול המון שאלות ולהטיל ספק עד שהוא מגיע לאמת הפנימית הוודאית שלו. ביום של הזרימה עם הפלוס הוא מזמין אותנו לשאול את עצמנו: "מה נכון לי עכשיו בדרך שלי?", "מה היא האמת הפנימית שלי, בלי שום קשר לחברה שמקיפה אותי"?, "האם אני מגביל/ה בהחלטיות את מה שלא מדוייק עבורי"? ביום השישי של האיזון הלוחם עוזר לנו לנקות "לופים" מחשבתיים נוספים שמטרידים אותנו. ללוחם קיימת יכולת לתקשר עם מלאכים וישיות מדריכות והוא מנקה היום את צינור האור שלנו. דרך העין השלישית הפתוחה של לוחם האור שבנו אנו לומדים להתאזן, להרגע, להתחבר לידיעה הפנימית וליישם בחכמה ובנחישות את האמת שלנו. לקראת שיא התהליך של גל הקוף הלוחם מחבר אותנו לרגישות התבונה שבנו ומכין קרקע פורייה ליישום הרעיונות והיצירתיות שלנו בחיי היום יום.

אדמה
ה- 23/8: טון 7, שיא הגל באנרגיה של אדמה: בשיא הגל האדמה מנערת אותנו להפתח למידע ולעשות את שלנו בשינוי התדרים שמתרחש עכשיו בכדור הארץ. הגיע הזמן לבטא את הכישורים והייחודיות שבנו בצורה של מעשים. במקום לשבת שעות ולחשוב על הרעיונות המבריקים שלנו, זה הזמן לנקוט בפעולות ת'אכלס בשטח. כדי שנוכל לבטא בגל הקוף את היצירתיות הגאונית הטבועה בנו, האדמה מורידה אותנו לקרקע, מנערת את הספקות ואת חוסר המעש מחיינו ודוחפת אותנו לנוע, להתפתח ולפעול.

האדמה מסמלת את אמא אדמה ובמחצית הגל היא מזרימה אלינו כמות אדירה של ידע גבוה. לכל אחד יש את התפקיד הייחודי שלו במערך הכולל של הקוסמוס ובעזרת האדמה אנו לומדים לסלק את מחשבות החסר ואת ההרגלים שעוצרים את החיוניות בחיינו. אין צורך לשכנע את האחרים בצדקת דרכינו או לדבר יותר מדי. מעצם העשייה ההחלטית שלנו לעבר הגשמת הרצונות שלנו, אנחנו כבר משפיעים על הסביבה ומהווים דוגמא לאחרים. האדמה בשיא הגל מכוונת אותנו להתבונן ב"צירופי המקרים" בחיינו ולראות כיצד הכל מתוזמן ושום דבר לא קורה במקרה. מקרה, בהיפוך אותיות- קרמה. בשיא הגל אנו לומדים לזהות את הסינכרונים האינסופיים שמתרחשים בכל רגע בחיים ולנתב אותם אל עבר המימוש העצמי שלנו.

מראה
ה- 24/8: טון 8 באנרגיה של מראה:
ביום השמיני של היושרה מגיעה המראה ומלמדת אותנו לרכז את האנרגיה שלנו בעצמנו ובכאן ועכשיו. ביום זה נתבונן במראות המקיפות אותנו ודרך השיקוף שנוצר נשאל את עצמנו: "מה אני אוהב/ת במראות שמקיפות אותי וכיצד אני רואה את האיכות הללו בתוכי?, "מה קשה לי במראות מסוימות וכיצד אני חותכ/ת מחיי את הקשיים הללו?", "האם אני נהנה/ת וצומח/ת בחברתם של הסובבים אותי?", "אילו השתקפויות בחיי יוצרות ומהוות השראה מפרה עבורי?", "האם אני פתוח/ה לאינסוף האפשרויות הקיימות בכל רגע נתון?" בגל שבו אנו לומדים לממש את עצמנו, המראה מלמדת שאנחנו יכולים לראות אך ורק את עצמנו. הסובבים אותנו ובינהם המשפחה הקרובה, החברים, העמיתים לעבודה וכן עוברי אורח הם שיקוף של השלב שבו אנחנו נמצאים כרגע בחיים. אנחנו אלה שיוצרים בכל פעם את המראות ובעזרתן לומדים לראות את המקומות בתוכנו שבהם אנחנו חווים תחושות של אי מימוש. כדי שנוכל לבטא את השראת הקוף המוזרמת אלינו לאורך הגל, המראה מראה לנו היום היכן אנחנו מבזבזים אנרגיה יצירתית על הסובבים ועל דברים חיצוניים ומאפשרת לשחרר מחיינו אובדן אנרגיה מהסוג הזה. המראה הגלקטית מאפשרת לריכוז, למיקוד ולנוכחות בהווה, מבלי להפנות את האנרגיה שלנו למחשבות עתידיות מיותרות ומבלי לבזבז אותה על מראות מרוקנות.

סערה
ה- 25/8: טון 9 באנרגיה של סערה:
בדרך לשפע היצירתי הסערה מלמדת שבמידה וניתן אמון מוחלט ביכולות שלנו ובכך שקיימת תוכנית רחבה ליקום, נוכל לקפוץ בביטחון למימי החיים הסוערים ולהגשים את עצמנו. ביום של "נפילת האסימון" חכמת הגל מלמדת שכדי להתחבר לשדה ההשראה האינסופי ולבטא את המקוריות שבנו, עלינו להגדיל את הביטחון בעצמנו ובכישורים שלנו. ביטחון עצמי וידיעה שאנחנו יכולים לסמוך על עצמנו ועל העולם הכרחיים בתנועה לעבר ההגשמה העצמית שלנו. המימוש העצמי הוא פונקציה של אמונה בעצמנו ועל כן הסערה מזמינה אותנו היום להטעין את עצמנו באנרגיות של ריפוי, בחיוביות ועוזרת לנו לשים את הפוקוס על האיכויות שאנחנו אוהבים. המימוש האישי והיכולת למשיכה של שפע קשורים בכמות המחשבות השליליות והחסימות הרגשיות. ככל שנרפא את עצמנו בכל הרמות- הפיזית, הרגשית והמחשבתית נגדיל את העוצמה האישית ואת יכולת הביטוי שלנו. הסערה היום מאפשרת לריפוי הכולל הזה ולכן מומלץ לנשום את סמל הסערה לכל התאים בגופינו ולהגיד את המשפט: "אני מרפא/ה את עצמי".

שמש
ה- 26/8: טון 10 באנרגיה של שמש:
ביום העשירי הקפיצה של הגל מתחילה להתגלם במציאות חיינו עם אנרגיית השמש. השמש מסמלת חום, נדיבות ופתיחות ומלמדת כיצד להיות נדיבים קודם כל כלפי עצמנו ואז גם כלפי העולם כולו. חמימות זו של השמש מתפשטת היום אל אזור הלב שלנו ומחדירה בנו מוטיבציה גבוהה לזרום בדרך ולהתגבר על כל מכשול שקיים בה. השמש ביום של השלמת התהליך מחברת אותנו לאלמנט האש שבתוכנו ובעזרת האש היצירתית הזאת אנו מפיקים ומדייקים את הפרטים הנדרשים לפתרון אתגר האדם. מהמקום האנרגטי המלא בחיים, באור, במידע ובחום השמש מאפשרת לנו לנוע ולממש את רעיונותינו היצירתיים. ביום העשירי אנו מדייקים עוד יותר את תהליך הגל כולו ובעזרת האור שהשמש מפיחה בנו אנו מבהירים לעצמנו היבטים שעד לרגע זה חווינו תחושות של בלבול וערפול לגביהם. השמש עוזרת לנו להבין את האספקטים השונים עד למצב של תוכנית פעולה מגובשת שמניעה אותנו אל עבר השלבים הסופיים בתהליך המימוש האישי שלנו.

דרקון
ה- 27/8: טון 11 באנרגיה של דרקון:
ביום השחרור של מה שעדיין מעכב את המימוש שלנו, האנרגיה הנשית של הדרקון מלמדת אותנו לקבל באהבה וברכות את עצמנו ואת חיינו. היא מכוונת אותנו לשחרור השפיטה והביקורת העצמיים שהם אלה שגורמים לכך שאנחנו לא מאושרים ממה שקיים בנו ובמציאות. במידה ולא התחלנו למגנט לעצמנו שפע במהלך גל הקוף, חכמת המאיה מלמדת שמדובר בחשיבה שלילית שלנו שלא מאפשרת לקבלת מתנות מהעולם ולפתיחת השערים. במידה והגענו ליום זה ואנחנו עדיין מרגישים תקועים, לא מוצלחים ונטולי השראה, הדרקון מלמדת שאנחנו מאד נוקשים וביקורתיים כלפי עצמנו. החסימה בביטוי היצירתי נובעת מהרעלה עצמית, מביקורת ומהרס. אנו לומדים שהכל תלוי אך ורק בנו ובזווית הראייה שלנו לגבי עצמנו ולגבי היקום. ככל שנלמד לראות את החיובי נמגנט אלינו שפע רב של אפשרויות והגשמה. כדי שנוכל ללכת בלב שקט בדרכינו, האל האם מבקשת שנזין את עצמנו, את הגוף שלנו, את המחשבות ואת הנפש. הדרקון מחברת אותנו למקור החיים האינסופי ומפרה אותנו בעוצמה ובקבלה. במקום הזה של הקבלה ניתן לברוא ולייצר אינסוף של עולמות.

רוח
ה- 28/8: טון 12 באנרגיה של רוח:
הרוח הקריסטלית מסמלת את יונק הדבש ומעידה על כך שביום הפתרון אנחנו זורמים בססגוניות ממפגש אחד למשנהו תוך כדי ביטוי קולח, מעורר השראה ומדוייק של הרצונות שלנו. כתוצאה ממגנוט השעשוע והיצירתיות עם הקוף ותהליך החיבור לרצון הלב עם האדם, אנחנו זורמים היום בקלילות ובשמחה בחיינו. רוח בפתרון מסמלת יכולת ביטוי בהירה, חדה וברורה באינטראקציות תקשורתיות שונות. אתגר האדם ששאל "מה היא הדרך הנכונה ביותר עבורי עכשיו" הוביל למקום שעוצר, נושם ומתמלא באנרגיה ובמידע מדויק ורלוונטי ואז יוצר במקוריות. הרוח מסמלת את הנשימה. בכל פעם שאנחנו שואפים את החמצן שבאוויר, אנו מקבלים מידע חדש מהחלל המקיף אותנו ועימו בהירות ותובנות בנוגע לדרכינו בחיים. ביום הפתרון של הגל סוף סוף למדנו לנשום, מה שממגנט שפע של אפשרויות. אנרגיית הרוח מסמלת את היאנג שבנו, את האיכויות הזכריות שפעילות כלפי חוץ ובפתרון מלמדת שזרימה בדרך שלנו דורשת אקטיביות, תנועה, נועם ויוזמה. בתהליך שעברנו בגל שחררנו עצב, נטל ומטען שחסמו את הביטוי היצירתי שלנו. הקוף שמיגנט רעיונות ודרכי ביטוי שונים הפך לרוח דינאמית, קלה, פעילה ובעלת יכולת לבטא באופן ישיר וברור את הרצונות שלה.

לילה
ה- 29/8: טון 13 באנרגיה של לילה: הלילה שסוגר את התהליך שעברנו בגל הקוף מעיד על כברת הדרך הארוכה שעברנו במהלך שלוש עשרה הימים האחרונים. מקוף שמשך יצירתיות, שעשוע, קסם ויכולת ביטוי אל לילה שמחובר למעמקי הנפש ולאינטואיציה הקיימת בכל אחד ואחת מאיתנו. מאיחוד עם הרצון האמיתי שלנו עם האדם ועד ללילה קוסמי שמחובר ישירות לשדה הנפש ומאפשר ליישום יצירתי ומענג של רצון זה במציאות.

הקודים של הגל הובילו לאט ובהדרגה למצב שבו הארנו חשכה פנימית ששיתקה אותנו עד היום ומנעה מאיתנו מלממש את עצמנו. אנרגיית הלילה ביום של ההדהוד הקוסמי מלמדת על כך שהמאבק הפנימי שהתחולל בתוכנו בנוגע לדרך הנכונה לנו הסתיים ואנו מלאים בתקווה ובהתרגשות לקראת חיינו המחודשים. כשאנו מנטרלים את הספקות המנטליים של האדם ואת המועקות הרגשיות של הקוף, אנו מתחברים ישירות למידע אינסופי שמאפשר לזרימה אינטואיטיבית בחיינו. הביטוי העצמי ותחושת המימוש שהולכים וגדלים במהלך הגל מובילים לתחושה נינוחה ונעימה בתוך גופינו ובמציאות שלנו. הלילה שמסמל "בית" מעיד על כך שבסוף הגל אנו מרגישים בבית במציאות הקוטבית האשלייתית שמקיפה אותנו ומצליחים לממש את החלומות והרעיונות המופלאים שלנו בדרכינו בחיים.

מאחלת לכולנו שנהנה מגל קוף יצירתי ומעורר השראה..

באהבה,

טליה.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close