זוגיות ומשפחהטיפוליםילדיםניו אייג'סדנאות, קורסים, חוגים

הורים וילדים – משחקי מראות

[אילת מלמד]

ביום בו הייתי אמורה ללמוד ולהטמיע "אהבה עצמית" ב"מרחב מודעות" בו למדתי, כל ארבעת הילדים שלי לא שחררו אותי מהבית. שניים היו צריכים שאקח אותם למיון (אחד עם חשש והשני עם שבר), השלישי העלה חום, והבכורה, אני כבר לא ממש זוכרת מה, אבל היתה צריכה אותי ממש ממש. בשיעור שלפניו, כשפריידי, המורה שלי, אמרה, שמי שלא תגיע לשיעור, כנראה, שיש לה התנגדות ל"אהבה עצמית", חייכתי לעצמי, אגו מניאקית כמוני בטוח תגיע.

"זה לא אני, אלה הילדים", התעקשתי בשיעור אחר כך והיא חייכה וענתה: "אלה לא הילדים, זו התפישה שלך, שההתפתחות והאהבה העצמית שלך באה על חשבון הילדים". צליל האסימון הנופל הדהד בחדר כמו גונג (או שזה רק הרגיש ככה בתוך הראש שלי). באמת הייתי אכולת אשמה שכל ההתפתחות הזו שלי פרקה לילדיי את ביתם, את האם שהיתה מוכרת להם, ואת החיים הטובים שחיו. "מה שאת לא מבינה, זה שהשינוי הזה הוא בשבילם" פריידי התעקשה ואני נזכרתי איך התבוננתי על אורי שלי כשהיה קטן ולא הבנתי איך ילד קסום כזה הצליח לפרק לי את הגוף והנפש כמו שאף אחד משלושת אחיו הגדולים לא עשה. פתאום הבנתי איך דווקא הוא, ילד הקשת המופלא הזה, היה השליח שהגיע לחבר אותי לעצמי. כזה הוא אורי שלי, אנחנו מודטים ביחד ,מגדלים ומרפאים אחד את השני, כבר כשהיה בן חצי שנה וסבלתי ממיגרנות הוא היה זוחל ונשכב לי על הראש, ההילר הקטן. בזכותו העזתי להתחיל לאמן תודעתית גם את שלושת אחיו, ואפילו אבא שלו משמיע לו מוסיקת מדיטציה לפני בית הספר ועושה לו מסאג' כדי שיצליח להתרכז בבית הספר. (למרות שאורי התעקש שאבא לא יכול לעשות לו אם הוא לא מאמין בזה.. אבל עם הצלחות אי אפשר להתווכח).

הכל התחיל לפני מבחן חשוב בבית הספר. הגעתי לבית הספר ונסגרתי עם אורי לחצי שעה בחדר של אב הבית, הפעלתי את כל התותחים התודעתיים שהיו בתיק ה"מרי פופינס" שלי, ואחר כך המורה לא זיהתה אותו. "אני לא יודעת מה עשית לו", היא אמרה בהשתאות, " אבל אם תעשי לו את זה כל יום הוא יוכל להיות תלמיד". משם התחלנו. עשר דקות בכל בוקר של מסאז' מקרקע ומדיטציה פשוטה והילד התחזק, התרכז, התמקד, והבין שהוא מסוגל לעמוד בקצב ובדרישות המערכת, וחשוב מזה, שיש לו את הכוח לשלוט בחייו.

הילדים שלנו מעמתים אותנו עם כל השדים שלנו. הם יודעים לרגש ולערער אותנו כמו שאף אחד אחר לא יכול. הערבוב של אהבה ואשמה, של דמיון מטורף ובמקביל רצון בלתי מתפשר להיות עצמאי וייחודי, כל זה מהלך עלינו קסם ובלבול. לראות את המקומות הקשים לנו בעצמינו קורמים עור וגידים והופכים לייצורים קטנים שאומרים לנו את כל האמת בפרצוף זה, להבנתי, שיא ההתמודדות ההורית.

צדקה מורתי שתחיה, הההתפתחות האישית שלי הטיסה למעלה וקדימה את כל ארבעת הילדים שלי. להתפרקות ההיא היה תפקיד עצום, היא חייבה אותי להפוך ולהיות האמא שמגיעה לילדים שלי. כי אמא שלמה ומודעת יותר, יכולה להיות פנויה לראות את ילדיה ואת צרכיהם בלי להתערבב איתם. וזה הפך להיות הדגל שלי, להכניס את הילדים לתהליך המודעות שלי, אבל באופן הנכון לכל אחד מהם(לא שלא עשיתי שטויות בדרך), לנקות אשמה, ולתת להם מה שמתאים לגילם מארגז הכלים המופלא הזה.

התפיסה שלי היא שכולנו מרפאים, כולנו המרפאים של כולנו, וראשונים הילדים שלנו, שמרפאים אותנו ואנחנו אותם. זה הריפוי הכי מיידי ופשוט כי הוא בא מאהבה. הילדים הם שיקופים שלנו, וגם אנחנו שיקופים שלהם ולכל אחד יש את השביל שלו וכולנו סטטיסטים של כולנו בדרך אל חיים טובים ומחוברים יותר. כמה מדיטציות ריפוי אנחנו כמבוגרים עושים, שכל מהותן היא לחזור לילד ההוא שהיינו, להכיל אותו ולומר לו שהוא שמור מוגן ואהוב. איזו זכות זו לחיות חיים מודעים וכמה זה פשוט לגשת אל הילד שלנו ולעשות לו את זה און ליין, פשוט לחבק אותו, לאהוב, ולומר את המילים הפשוטות שהעדרן השפיע על חיינו באופן כל כך קריטי.

עכשיו אני פותחת קורס קיץ להורים וילדים. מאמינה בכל ליבי שמהלך משפחתי חגיגי ומגוייס יכול לעשות עבודה מדהימה ולהביא שינוי מיידי ומבורך. מטרת הקורס היא ללמד את הילדים איך לטפל בעצמם קודם כל. ולא לצעוד לבד בנתיב הזה, אלא, יד ביד עם ההורה. העבודה העצמית שלנו כבוגרים,היא עוצמתית ותהליכית. לילדים יש עבודה משל עצמם. אני מציעה לתת להם למצוא את הדרך שלהם, לקבל כלים לחיות טוב. זה כל כך יותר פשוט אצל ילדים, כי הם רכים וטריים וכל הדפוסים עדיין לא קיבלו הטבעה עמוקה, אפשר לנער אותם כמו שיירי פירורים ממפת שולחן.

ילד שלומד למדוט, לזמן מציאות, למגנט שפע, להחליף ערוצים במוח, להרגיע את עצמו בזמן אמת ולראות ראייה גבוהה, מקבל כלים שמשנים חיים!
לא תמיד נהיה שם להגן עליו או למנוע ממנו לטעות, אבל את היכולת לתפוס מושכות בחיים, יש לנו את הזכות להעניק. גם אם אנחנו לא הגענו למנוחה ולשלמות הפנימית, אנחנו בדרך, ואנחנו עושים מודלינג לילדים שלנו, מהי דרך של אמת, דרך שיש בה אחדות, מהות ותשוקה.

אני פותחת קורס צפוני, ביקנעם המושבה, בביתי. אם תהיה הרשמה באיזור פרדס חנה אשמח להדרים מעט לכיוונכם.

טוב לחזור ל"מושבה חופשית"

אהבת אמת

אילת.

פלאייר מרחב להקשבה 750

 

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close