השימושון

היכונו

מאת: גלית שביב

מחר בשעת הזריחה, ערב פסח, יעמדו השמש וכדור הארץ במקום המדויק בו היו (כך מאמינים) בעת בריאת העולם. זה קורה פעם ב-28 שנה לפי מחזור השמש, פעם שלישית בלבד מאז בריאת העולם שהאירוע מתרחש בערב פסח.

ומחר בבוקר, כמו בכל 28 שנה באותו מועד בדיוק, יאמרו יהודים על פני הכדור את "ברכת החמה". על-פי האמונה השמש חוזרת מחר לנקודת המוצא שלה – הנקודה ביקום בה נוצרה בימי בראשית.
זהו היום הרביעי לבריאה – יום בריאת המאורות, זמן ההתחדשות של השמש, ושעה של התחדשות אוניברסלית. והמונים נערכים לומר יחדיו את הברכה המיוחדת. שיירות של אוטובוסים, הסעות מיוחדות, והתכוננות רבתי.
ותוך דיבור על זה שמעתי מהשכנה ליד שהמשיח יבוא מחר בבוקר, בזמן הזה. ומתברר שהדיבור רץ מהר בתקשורת הכתובה. זו רק אני שמגלה תמיד ברגע האחרון…
אז אמרתי את זה לשכנה ממול.
יבוא?
לא יבוא?
ישעיהו לייבוביץ אומר י—בוא.

פעם קראתי באחד מספרי התקשור השווים, ספר רציני בן שש-עשרה שנה, כמה דברים על המשיח, במסגרת פרק שהתייחס לישוע. הדוברים השמימיים גרסו, שכמה פעמים הגיעו לכאן צורות של האנרגיה המכונה משיח – אנשים עם ידע גבוה, עם יכולת להתמיר ולהגיע להמונים, ובעיקר הנושאים את מסר האהבה, התדר האלוהי – הפעולה האלוהית, ליתר דיוק. ואנחנו נפטרנו מהם, כל אחד בנסיבות שהפכו אחר כך למיתוס, כל אחד בתורו.
בפעם הבאה שתגיע אנרגיה כזו, כך אומרים שם בספר, זה לא יתגלם בבנאדם אחד, כי אנחנו לא יודעים מה לעשות איתו – אלא בהרבה אנשים, ובו זמנית.

לכו תדעו, אומרת השכנה ממול, אולי זה אתם?
🙂

הראה עוד

28 thoughts on “היכונו”

  1. בהחלט נאום מרשים , וגם הפיח בי תקווה .
    אולי באמת הוא איזה משיח.
    לא יודעת אם זה בגלל שבדיוק השבוע שמתי את החמוד הקטן שלי בגן .
    (לא אוהבת את המילה שמתי ..ולא מוצאת אף מילה אחרת שטובה לתאר את הפעולה הזו.)
    שבגלל עובדה זו אני מחפשת דרכים למצוא חן בעולם ..לרכוש את אמוני בו מחדש.
    את אמוני במדינה שלנו . מאוד רוצה להיות אופטימית לחשוב שיום אחד יהיה כאן שלום .
    מאוד רוצה להאמין שאכן עשיתי צעד נכון ושלא יחסף הקטנצי'ק ליותר מידי רוע בבת אחת.

    שתי מדינות לשתי עמים , נשמע כל כך הגיוני פתאום . נשמע פתאום אפשרי.

  2. פינגבאק: | מושבה חופשית
  3. וכל החג הזה שמתקשר כל כך לצאן גרם לי לחשוב על המבנה המיוחד של הרועה והעדר כיחידה אחת- אולי הייתה לי זליגה מחשבתית מאזור הדבורים, בכל אופן על האנימה והאנימוס במהות של עדר עם רועה…וגם על סלידתם של של המצרים מעדרי הצאן [ ולכן ארץ גושן] ועל ההבדלים המהותיים התרבותיים בין רועי הצאן הנוודים והתרבות המצרית של ימי יעקב. אותם הבדלים שהביאו את משה [שגדל בתרבות המצרית על סלידתה מהצאן] לצאת לשנים בין בני מדיין על מנת ללמוד להיות רועה טוב לעצמו ולעדרי האדם שאותם יוביל…הרהורי חג שכאלה…

  4. כן. אני יודעת שאייל זה כח אבל מכיוון שמעולם לא ניקדת את שמך כאן באתר אז הלכתי על הסימבול החייתי ולהזכירך האיל מוביל את העדר ולא מובל. והרועה …רעייתך רועה דגולה ,הלא כן??
    ["חטף סגול " זה צרוף מילים כל כך …כל כך ..מוצלח]

  5. עמלמול, נוקדנית שכמוך.

    פירוש השם "אייל" עם חטף סגול (תמיד הייתי גאה, תחרותי שכמוני בעובדה שיש לי חמש נקודות מתחת לאלף , מספר שיא בשפה העברית) הוא כח.

    זה נודע לי במקרה, בכיתה ג', עת למדנו שיר בו נכתב :"ושמשון רב אייל". כך שאין לי קרניים, אני לא שייך לאף עדר וכמובן שאין לי רועה, יחד עם זאת אני מודה שאני שמח מידי פעם לקפוץ בראש (ע"ע חמור) ואף להתנגח.

  6. אחרי דין ודברים סוער (בהתכתבות) הצעתי לאייל עמית שניפרד כידידים ומאז לא שמעתי ממנו. אני מניחה שכל אחד מהצדדים נתרם בדרכו ויאללה go.
    למען הסר ספק – התגובה של כגן היא פרי אינטואיציה כגנית בלבד, מאחר ולא התעכבתי על העניין עם איש (למעט עם גלו, כמובן). התקשרתי לכגן לבדוק למה הוא חושב שאייל עמית שולח לדרכו – מה שלא לגמרי מדוייק, לפחות ממה שלמדתי בשיעורי טנגו – והוא צחק עלי בטלפון שעה ואז הסביר שהוא קוסם ונחשן.

    לרווחת המתגעגעים אוכל לספר שגם אייל עמית לא התעכב יותר מידי על הנקודה, וככותב מוכשר ופורה פתח בלוג חדש. אתם מוזמנים. חג שמח.

  7. החודש הזה כולו שלכם איילים וטלאים עקודים נקודים וברודים קפצנים קומוניקטיביים וקצת ילדותיים [אסטרולוגיה?] נערי המטות חובבי הרעיונות והאידיאות..בחליל לכם ננעים,פעמונים מצלצלים וחג שמח[ ומספיק להתנגח…]

  8. ואני אומר שנפל דבר. (לא המשיח לא הגיע עדיין, לכל מי שתהה והתעניין, הוא בטח עצר לאיזו התרעננות בסיני).

    אבל ,ככה יום רביעי, להתעורר בבוקר בלי לראות את הטור של אייל עמית מרצד מול העיניים. ערב חג.

    אלוהים עדי (זה גם ניכר בלפחות חלק מהתגובות שלי), שאני לא חובב הסגנון של מר עמית קשישא אבל לשלח אותו לדרכו בערב החג, בלי אפשרות ללת לו להיפרד,מעורר אצלי געגוע.

    שקט פה מידי.

    יוחזר אייל עמית!

  9. האם האסטרולוגיה עובדת? – זו לא השאלה.
    השאלה היא אם בוחרים להשתמש בכלים שהיא מציעה. האסטרולוגיה מתייחסת לנקודה בזמן וליחסים האנרגטיים בין הרבה פרמטרים – גרמי השמים, שלכל אחד מהם תדר שונה. ושבאותה עת ניצבו על נקודה במסלולם. וההנחה היא, שאנרגיית היקום שורה בכל ומשפיעה על הכל, בטח על חיות טבע זעירות שכמונו.
    אני לא אסטרולוגית ואין לי ידע גדול בנושא. אבל אני מכבדת את הצורות השונות בהן היקום מספק לנו כלים להבנה ולדעת את עצמנו ואת חיינו.
    חוצמזה שעקרבים אני מזהה מקילומטר 🙂

  10. הנה ניסוי קטן הבודק אם אסטרולוגיה עובדת: הולכים לבית יולדות גדול ורושמים כמה תינוקות שנולדו באותה שעה. אחרי עשרים שנה בודקים כמה משותף יש להם מבחינת קריירה, זוגיות וכ'. בעצם יש רעיון יותר טוב. בטח יש רישומים על זמן לידה מדויק של הרבה מהאנשים החיים כיום. כל מה שצריך לבדוק זה קורלציה בין זמן הלידה לפרמטרים שונים בחיי האנשים.

  11. בוקר טוב. אחותי שמתי מים.

    אכן בריאת העולם התרחשה על פי המסורת בכ"ה באלול, אבל הזווית של השמש מול כדור הארץ המיוחדת שהתרחשה באותו זמן קורית רק פעם ב- 28 שנה, לפי מולד השמש. משום כך התאריך העברי של זה משתנה. ומזמן בריאת העולם זה פעם שלישית בלבד שזה קורה בפסח. אני רואה שהמשפט בפוסט אכן לא ברור. תוקן.
    ובעניין הזווית, על חודה של מעלה עומדת כל תורת האסטרולוגיה. זה בדיוק.

  12. ויוסי אומר, כשנפסיק לסמוך עליו הוא יתגלה.

    יש בזה משו, בעיני בעיקר בעניין האחריות האישית.
    הגאולה פנימית, אישית – ומשום כך גם כללית. כי אין הפרדה בין האישי לכללי. כל אחד אחראי לפריצת המצרים של עצמו ומתוך כך להשפיע.
    אבל לחכות שאור מן השמים יפתור לי את תחושת המחסור/ את הפחד מהצלחה/ את תחושת הלא-ראוי – וכו', סמנו בעיגול צבעוני והוסיפו כאוות לבכם…
    ועל כך כאמור אומר הר פרופסור, י—– בוא.

  13. י ב ו א
    מהותו היא המילה יבוא
    שאיפה לבואו
    לא התגלמות.
    טוב זה איש אחד
    חכם מאוד מרשים וכריזמטי
    אחד שלא מחזיק מעצמו משיח.
    אולי צודק החשמלטור מאשדוד שאומר שזה ירון לונדון …ירון זהבי נלחם באלימלך זורקין .לא נראה לי .
    בכל אופן זה יפה לשמוע על השמש ומולד העולם זה כשלעצמו מרגש לא צריך לחכות
    השכנה ממול משיח ?… אילנה את בעניין ?

כתיבת תגובה

Close