אוכלזוגיות ומשפחהטיפוליםילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

מניעה וטיפול בהשמנת ילדים

העלייה במודעות לבריאות, רזון ופעילות גופנית הרווחת בעולם כולו הביאה באופן פרדוקסלי לעלייה בשיעורי ההשמנה בקרב מבוגרים ובקרב ילדים. במדינת ישראל כל ילד שלישי סובל מעודף משקל, מדינתנו נמצאת במקומות הראשונים בשגשוג תעשיית הדיאטות ולמרות זאת סובלת מעלייה משמעותית בשיעורי ההשמנה.

ראשית נפרט את הגורמים התורמים לעלייה בשיעורי ההשמנה בקרב ילדים:

הגברת צריכת המזון –מחקרים מראים כי קיים קשר ישיר בין משקל הילד, צריכת אנרגיה כוללת, מזון מהיר, הגדלת מנות המזון המוצעות.
ירידה בפעילות הגופנית – מטעמי נוחות אנו מעדיפים רכב ע"פ הליכה, מעלית ע"פ מדרגות, שלט לטלוויזיה ע"פ קימה להחלפת ערוץ.
עליה בפעילות ישיבתית – קיים קשר ישיר בין צריכה נמוכה של פירות וירקות ועליה במשקל לבין צפייה בטלוויזיה ומחשב מעל שעתיים ביום בקרב ילדים.
תקשורת – טלוויזיה מכילה הרבה פרסומות אשר מעודדות מצד אחד לצריכת מזון מהיר ומעובד ובכך תורמות להשמנה אך מצד שני קיימות פרסומות המעודדות לרזון ולדיאטות, מה שמבלבל את הילד ועלול לגרום לו לירידה בדימוי העצמי ודימוי הגוף.

מה תפקידנו כהורים בטיפול ומניעת השמנה בקרב ילדנו?

נהלו נכון את בחירת המזון – תפקיד ההורים הוא לשלוט בסוג המזון הנכנס הביתה , אופן בישול המזון ובחירת המסעדות אליהם המשפחה יוצאת. יש להכניס הביתה מזון בריא, ללמוד לקרוא תוויות מזון, להכין ארוחות מאוזנות דלות בשומן, עשירות בסיבים.

מהם הרגלי האכילה בבית – האם יש ארוחות משפחתיות? ממחקרים נמצא כי ארוחות משפחתיות מהוות מודל מצויין לאכילה בריאה, בעיקר ריבוי פירות, ירקות ומוצרי חלב.

השקיעו בזמן איכות – נסו לקבוע יום במהלך השבוע שהוא "ערב משפחה" שבו כל דיירי הבית נוכחים.

היו מודל לחיקוי לילדכם – הורים אשר בוחרים בצורה נבונה את זמן האכילה, סוג המזון, מיקום האכילה משמשים דוגמא טובה לילד והילד לומד אלו מזונות מועדפים ובריאים יותר.

הימנעו מהערות / ביקורת על משקל הגוף של ילדיכם, בעיקר בפרהסיה. מצב זה עלול לגרום לפגיעה בדימוי הגוף של הילד/ה ובעתיד להפרעות אכילה.  אל תשתמשי באוכל כפיצוי, עונש, מתנה או כל התניה לילד/ה. בצורה זו הילדים עלולים לקשר את האוכל לרגש ולהשתמש בעתיד באוכל לא רק לשם אוכל אלא כאמצעי התמודדות עם כעס, עצב, וכדומה.

כדיאטנית אשר עוסקת במניעת השמנה בקרב מבוגרים וילדים, פיתחתי את "קטן עלי" – תוכנית אשר מטפלת בעודף משקל בילדים וכוללת תמיכה תזונתית, פעילות גופנית ושיעורי דרמה–תרפיה. התוכנית מתבצעת בחדרה ומונה 2 קבוצות גיל (קבוצה 1 בגילאי 8-12 וקבוצה 2 בגילאי 13-17). הילדים מגיעים פעמיים בשבוע לאימון ספורט, עוברים סדנת תזונה חוויתית עם דיאטנית קלינית המלמדת על אבות המזון, גודל מנה, סדר ארוחות לאורך היום ועוד.

בנוסף הקבוצה עוברת מפגשים עם מנחת דרמה–תרפיה מוסמכת. מפגשים אלו מסייעים בהתמודדות עם עודף המשקל מבחינה חברתית ומעלים את הביטחון העצמי ודימוי הגוף.

התוכנית קיימת מזה 3 שנים ומסייעת לילדים רבים לאכול נכון,לרדת במשקל והכי חשוב – להתמיד בהנאה ובתנועה.

לפרטים נוספים אודות התוכנית ומירי חדד כנסו לאתר FitYourLife.co.il | אימייל | טל': 050-218-33-44

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שווה לראות גם

Close
Close