אקולוגיהכתיבה פרטיתנשיםסביבה וקהילה

זהבה גלאון לשלטון

אנחנו ילדי התקופה, התקופה היא פוליטית. כל המעשים היומיומיים או הליליים שלך, שלנו, שלכם, הם מעשים פוליטיים [ויסלבה שימבורסקה. תרגום: רפי וייכרט].

בתוך בליל הזעקות לצדק חברתי, עומס העצומות, רשימת העוולות והחוצפות, בין מאבק כזה לתדהמה כזו, כמו בריקוד אנחנו רצים לכאן, נעצרים, רצים לשם, מזדקפים, מתכופפים, מחליטים ליזום, או אולי לזרום? להלום, מקדמים שלום, קופאים במקום, מיום ליום.. מיום ליום..
(אם הייתי עושה מזה ריקוד הפסקול היה מורכב מאיזה מיקס של פיזמוני ההמתנה של אורנג' והוט).

השבוע בדרך לעין שמר, דרך דמעה שקופה אני רואה ירוק ומתמלאת געגוע עמוק לחיים שיש בהם חיבור ממשי לטבע. משהו פשוט ומוחשי, כמו לעשב אחרי הגשם. בלי יותר מידי פיקסלים, יותר מידי חזיתות, בלי הגלקסי שהשתגע והתחיל לטוס באמוק עצמאי בין מסכים, האוטו שבדרך למוסך, המערכת החדשה של הניוזלטר שאני לומדת לאט.
לאט,
לאט,
בגיל 41 אני גוזמת את הורדים בעצמי לראשונה, ומפתחת תודעה פוליטית.
(בוקר טוב רונית).

ב 10 בפברואר 2009 התקיימו הבחירות האחרונות לכנסת ישראל. הבחירות הבאות צפויות להתקיים בשנה הבאה. בחורף שאחרי ושלפני המחאה החברתית יש סקרנות גדולה בקשר לפנים הצועדים בתוך ענן התודעה המשותף – שלי יחימוביץ',יאיר לפיד, נועם שליט. לא לגמרי ברור מה האג'נדה הספציפית של כל אחד מהם. בינתיים ממתינים. הזיכרון שלנו קצר, הזמן שלנו דוחק, ערוצי המידע מתרבים, ובין החומרים המוגשים היטב לשידור צריך לברור ולגבש דעה אישית.
במי אני אבחר בבחירות הבאות? אני חושבת שהיום מצאתי.

מי ששכח ואולי לא מכיר, ושהחדשה המשמחת שזהבה גלאון נבחרה היום ליו"ר מרצ עברה לו ליד האוזן, מוזמן להתחיל לחקור אודות האישה הערכית והחרוצה הזו. ולפני שאתם מגגלים אותה שימו לב ותראו עד הסוף את נאום ההשבעה שלה לכנסת, במרץ 2011:

הראה עוד

49 thoughts on “זהבה גלאון לשלטון”

  1. נועה,

    אני לא אתחיל להכנס איתך לויכוח על שמאל ימין וכיבוש, כי לא יהיה לזה סוף (את תמשיכי להגיד שהכיבוש הוא הגורם לכל הרע שפוקד אותנו מפעם לפעם, אני אמשיך ואומר ש:
    1. אי אפשר להתעלם מהעובדה הפשוטה שבעיני הצד השני "כיבוש" מתייחס לחיפה, תל אביב (שיח מוניס), אילת, ובכל מקום שאנחנו נמצאים בו בעצם.
    2. אי אפשר להתעלם מזה שה"שותף" שאת רוצה לראות במשא ומתן, נוסע להצטלם עם מחבלת שרצחה נער בן 16 כי היא נחשבת אצלו גיבורה
    3. אותו שותף גם הולך ביחד עם החמאס שהוא ארגון טרור שבמקרה גם נפגש עם איראן, אותה מדינה שרוצה להשמיד אותך בפצצת אטום.
    4. זה שיצאנו מעזה, קיבלנו קסאמים. יצאנו מלבנון קיבלנו חטיפות וכו' וכו'.

    את רוצה לעצום את העיניים ולהתעלם מהעובדות בבקשה.

    אבל לגבי מחאת הקיץ, אני ורבים כמותי שלא שותפים לדעות שלך תמכנו במחאה הזאת. את לא יכולה לנכס את המחאה הזאת לצד הפוליטי שלך, כלומר להדיר ממני יותר מחצי מהעם ואז לעמוד ולצעוק "העם דורש צדק חברתי".

    אני הייתי בעד המחאה.
    אני נכחתי ותמכתי במאהל שלנו.
    ואני עדיין חושב שהשמאל עיוור, ש"בצלם" הוא ארגון פרו-פלסטיני שמציג את עצמו כארגון זכויות אדם אבל מבחינתו כנראה יהודים ישראלים הם לא בני אדם עם זכויות ולכן חיסול של מחבל ע"י מסוק הוא פגיעה בזכויות אדם אבל ירי מכוון של טילים לכיוון בתים של אזרחים הוא לא ראוי להתייחסות.

    זה לא סותר.

    אני אגיד את זה שוב ושוב:

    המחאה היתה של כולנו. ה-ע-ם דורש צדק חברתי ולא השמאל דורש צדק חברתי. יום טוב

  2. רונית, איך לא ראיתי את כל הדיון הארוך ? והמייגע לעיתים..טוב שנפגשנו ,וסיפרת לי ,מבלי להתיחס אל כל הנ"ל , אשתף בתחושה אישית שהוכלת ומתחזקת , אחרי שראיתי את זהבה גלאון ושיתפתי את הפוסט שלך אצלי , התחיל שוב לעלות לי ה'נרב' אותו נרב שהתרגז שלא אומרים את האמת במחאת הקיץ שנזהרים מלהיות פוליטיים כי זו מילה מלוכלכת . פוליטיקה היא לא מלוכלכת מלכלכים אותה מי שמלכלכים .. נמאס לי שמי שחושבת 'שמאל' ומאמינה שהדרך שלה מיטיבה עם העם עם כל השכבות -כמוה כמוני כמוך נחשבת בוגדת במדינה.
    ובא לי להפסיק להצטדק לדדות ברכות על ביצים רכות ורגישות (רגישות בעיקר ובלבד אל עצמן ) בא לי לצעוק ולהגיד ולחנך ולהסביר שוב ושוב :
    הכיבוש משחית מקלקל לנו כל נקודה טובה כאן בארץ הזו שלנו היחידה האהובה . אי אפשר להיות כובש נאור ודמוקרטי . הארץ שלנו טובה ליהודים ורק ליהודים .
    ואני אזרחית טובה נפלאה אוהבת את הארץ שורשית שייכת לכאן ואני לא מתכוונת לוותר ולא מתכוונת לשתוק יותר. שתקתי בנימוס מספיק .
    תודה .

  3. דמוקראסי / מאיר אריאל

    בחלומי אני במועדון לילה אפלולי
    דחוס קהל הביל סמיך ספוג ומעושן
    במה גבוהה שהוארה קלושות ממש מולי
    ולצידה פסנתר ישן שמאליו כמו מנוגן

    לפתע אור חזק שטף את הבמה
    חצוצרה ותוף, חצוצרה ותוף חברו אל הפסנתר
    ואז על הבמה הופיע פרעכה עצומה
    אדמדמת עורף וכפולת סנטר

    התחילה לנוע בכבדות, בחוסר חן
    בלי טעם, ברישול גמרה להתפשט
    בדל סיגר כבוי בפיה, זנב חיוך דשן
    חלולת מבט, לקח לי זמן להתעשת

    שלפה בקבוק של וויסקי והתיזה באויר
    ועל ראשה רוקנה את נפש הבקבוק
    את הוויסקי הניגר עליה בליקלוק אדיר
    הגירה אל קירבה שהודה לה בגיהוק

    הקהל הריע ושאג ממושכות
    או אז היא ניגשה אל קידמת הבמה
    ועם כל הבוז הזב משפתיים נפוחות
    התחילה להשתין בעמידה כמו בהמה

    על כל מריע ועל כל צורח ועל כל שואג
    זה רק חלום, אמר אחד פלאי, עומד לצידי
    שהרגיש בי שהייתי הולך ונעשה דואג
    זה רק חלום וזה לא הכל ולא תשכח זאת ידידי

    גמרה את זה עם הזילזול שבסיגר כבוי
    והפנתה אל הקהל את אחוריה הכבדים
    כרעה התכופפה פתחה אותם רפוי רפוי
    והתחילה לחרבן על פני כל האוהדים

    שאלתי את העומד לצידי מי היא
    ומי המתפלשים בשפכיה ונותנים לה מלוכה
    ענה, זו קוראים לה דמוקראסי או דמוקראקי
    ואלה הנותנים לה הם בני עמך

    שאלתי אותו מהר אם עוד יש מקום
    לשקול בדחיפות חיובית, דחיפות חיובית ביותר
    את יציאתי המוקדמת לאלתר מזה החלום
    והעברתי המיידית לחלום אחר

    ענה, אפשר לסדר לך שתתעורר איש צעיר
    אך זה בכלל לא מומלץ להיחפז ולהחליף חלום
    שלא תמצא את עצמך יום אחד מתחרט, מצטער
    או אפילו מתגעגע למה שכה דוחה אותך היום

    גמרה את זה וקמה באדישות גלויה
    ריטטה אותם קלות הפריחה סרח מתאבך
    ובענן הזה יצאה מתנדנדת על בלימה תלויה בלויה
    כשעיגול האור על עורף אדמדם החל דועך

    [ודווקא בביצוע מעולה של שלומי שבן שליט"א]

  4. אגב, ארנון, אני מופיעה כאן רק כ"איילת", למרות זאת, בדרך "עלומה", ידעת מי אני, ואתה מוסר לציבור פרטים כמו איפה אני עושה לייק בפייסבוק ומה הפעילות שלי שם… (דף ימין קיצוני זאת פרשנות שלך. אתה שמאל קיצוני, לא הדף ימין קיצוני).
    כל הדברים האלה מתבררים עכשיו באמצעים שלא ינעמו לך. יש לי גם את הטלפון שלך, ואת אותה החשיפה המגונה, ההכפשה והוצאת לשון הרע, שביצעת כלפיי, אתה תחטוף בפרצוף בחזרה, ובחיים האמיתיים, כדי שתלמד.

  5. לאיילת, רונית וכל השאר
    אפתח באיילת –
    למרות שאני יותר בצד הפוליטי שלך מאשר של השאר, אני הייתי מבין אלה שבילו הרבה באוהל המחאה והביעו את תמיכתם.
    יוקר המחייה דופק את כולנו וזה ממש לא "קטע של סמולנים". ולגבי הפוסט הנ"ל, גם אני ממש לא סובל את הגברת גלאון ודומיה, למרות שאני לא רואה בהם בוגדים, אלא עוורים.
    יושבים בכנסת אנשים הרבה יותר גרועים מזהבה גלאון,
    כמו טיבי וחבריו הצבועים שזועקים על פגיעה בחפים מפשע בצד הערבי (גם באלה שאינם חפים מפשע אם לדייק), אבל לא שמעת אותם אומרים מילה נגד טילים על יישובי הדרום, או אפילו על הטבח של מנהיגים ערביים בבוחריהם, כנראה כי אם ערבי רוצח ערבים חפים מפשע זה עניין פנימי שלא צריך להטריד אף אחד
    וגם לעניין ההסתה יש לי הרבה מה להגיד, כי אלה המנופפים באצבע ואומרים לך "את מסיתה", ו"כבר נרצח ראש ממשלה"… לא מהססים להשתמש באופן כמעט רפלקסיבי בכינוי "פאשיסט" לכל מי שמעז להגיד שאולי גם הערבים אשמים במשהו ולא רק אנחנו כל הזמן.
    אבל –
    עם כל זה שהאתר מושבה חופשית הוא אתר נפלא, הוא עדיין אתר פרטי של אישה פרטית וזכותה לשים בו מה שהיא רוצה.

    ולרונית והאחרים אני רק רוצה להגיד, מהצד השני,
    שזה מזכיר לי שלפעמים, כמו כל גבר נשוי, אתה רב עם אשתך על משהו. יכול להיות שזה עניין פעוט, ויכול להיות שזה משהו ממש מהותי וחשוב שאתם צריכים ללבן בניכם. אבל אם אתם נמצאים במקרה באיזה אירוע חשוב או באיזו ארוחה אצל חברים, אז אם תדחו את המריבה לאחר כך, כשתהיו בבית, זה לא אומר שאתם מעמידים פנים שהכל בסדר ומטטאים מתחת לשולחן אלה שפשוט לא כל מקום מתאים לזה.
    ולמה אני מעייף אותך בכל המשל הארוך הזה?
    כי הקמת אתר שהוא פנינה אמיתית, וגם אנשים ששונים מהדעות האלה נכנסים אליו מפעם לפעם. לא חייבים להכניס דווקא פה את הפוליטיקה ודעות שמפריעות לאנשים רבים. אפשר להשאיר את המקום נקי מהדברים האלה, ולשמור את הפוליטיקה לאתרים פוליטיים.

    נקודה למחשבה…

  6. אוי, לאן הגענו…

    * זהבה גלאון פועלת כל חייה למען המדינה, אבל הדיעות שלה שונות משל "אישה של
    מילים" – אז היא בוגדת.
    * לפני כמה חודשים יצא לי להחליף כמה תגובות עם "אישה של מילים" בפייסבוק.
    כבר בתגובה השלישית נגמרו לה הטיעונים אז היא קראה לי טיפש.
    * לפני שבועיים ראיתי כי "אישה של מילים" עשתה לייק לתגובה מאד אינטלגנטית ושנונה
    באחד מאתרי הימין הקיצוני: "שיקבל סרטן, ערבי מסריח".

    האלו הן המילים שיש לך להציע?

    מצטער על הגלישה לפסים אישיים, אבל סגנון התגובות הנ"ל כל כך רווח ברשת, וכל כך חבל לי שהוא מתחיל להסתנן גם לכאן.

    צר לי לה

  7. איילת, לא אפתח איתך כאן בדיונים פוליטיים. בעיניך הדיעות של זהבה גלאון מסוכנות. בעיני הדיעות שלך מסוכנות, וגם דרך הביטוי שלך. מילים יכולות להרוג וכבר היו מקרים של אנשים שנרצחו בגלל מילים והסתה. הצגת בהאשמות מאד קשות כלפי זהבה גלאון. האשמת אותה בפשעים ובבגידה. אם זה נכון. פשוט לכי למשטרה, כי זה מה שעושים במדינת חוק. אחרת, מה שאת עושה זה בגדר הוצאת דיבה. רשויות החוק שבויות בידי השמאל? שכחת שמאז 1977 (למעט תקופות קצרצרות) המדינה בידי הימין?

    בנוגע לאתר "משבה חופשית", למזלנו האתר כשמו כן הוא ויש בו רוח חופשית. האתר לא מוצא חן בעיניך? רשת האינטרנט גדולה ורחבה. יש מספיק אתרים אחרים שיתאימו לדיעות שלך. את גם יכולה להקים אתר משלך שיבטא את האג'נדה שלך.

  8. ועוד דבר, טל, האתר הזה מבטא אג'נדה מאוד ! מסוימת, ורק אותה, מספיק סבלתי ושתקתי בזמן ה"מחאה" החברתית המגוחכת והשקרית שכולכם הייתם באופוריה ממנה, עת האתר נמלא בסמלי המשולש הצהוב (ב' זה בולשיט) מבית היוצר של הקרן לישראל חדשה (שפירושה השמדת ישראל הישנה ובניית חדשה על חורבותיה, עם אוריינטציה מוסלמית) ושיתפתם פעולה עם כוחות שחור שאין לכם מושג עליהם ואיך הם משתמשים בכם למטרותיהם האפלות.
    עובדים עליכם, תתעוררו.
    טל, אם האג'נדה היחידה שמוצגת באתר היתה נגד דעותיך, גם אתה היית מזדעק ונצרם, אבל נוח לך שהיא תואמת ומתאימה לך, אז מותר "לבטא אג'נדה"…

  9. גיל, אז תתבע אותי. מי יודע כמה זמן עוד תוכל לעשות זאת.

    טל, אני לא אפנה לרשויות החוק, כל כך פתטי הריצה שלכם כל הזמן לזרועות החוק, כמו הילדים שרצים להלשין על כל דבר למורה, "המורה, היא אמרה שזהבה גלאון מסוכנת, תענישי אותה", אני חושבת רעות מאוד על זהבה גלאון, היא שמאלנית קיצונית שמסכנת את קיום המדינה היהודית (אם יהיה לי זמן וחשק אביא הוכחות), ואני אגיד את זה כמה שאני רוצה, בלי לרוץ ל"רשויות החוק", שגם ככה שבויות בידי השמאל ומעוותות החלטותיהן לפיו, ומי שמעוניין לתבוע אותי על הסתה, שיילך לבזבז זמנו על בירוקרטיה קומוניסטית.
    בינתיים מי שמסית נגד יהודים היא זהבה גלאון, הדוגלת ב"זכות השיבה" של ערבים, שפירושה חיסול המדינה.

  10. כל כך הרבה פוסטים מופיעים באתר הזה. לא חייבים לקרוא את כולם. לא חייבים להסכים עם כולם. לא חייבים לאהוב את כולם. לדעתי האישית זה טוב שהאתר מנסה מדי פעם לבטא אג'נדה מסויימת ולא רק לעשות לכולנו טוב ונעים. דרך אגב, בימינו יש מקום שנקי מפוליטיקה?

  11. הפוליטי הוא אישי והאישי הוא פוליטי.
    ככה זה – המציאות היא ימנית וכל מי שבוחר לנסות ולשנות אותה באופן עמוק הוא בהכרח שמאל.
    כל כתיבה אמיתית ועמוקה שמנסה להביט אל הסביבה בה אנו חיים היא בהכרח פוליטית, אנחנו צריכים לבחור אם נוח לנו עם מה שאנחנו רואים או אם אנחנו בוחרים לשנות אותה.

    ואיילת – את לא חייבת להסכים עם הדעה, אבל הביטוי " מזיקה, עד סכנה לחיייהם" הוא הסתה פר אקסלנס. הסתה במדינת ישראל היא עדיין ( לא בטוח לכמה זמן ) עבירה על החוק.

  12. שאלות זה טוב.
    וגם חלקים של פאזל שמתעופפים באויר זה מצויין.
    כל אחד תופס פיסות שמדברות אליו,
    ומרכיב לעצמו תמונה .
    אני יותר מתחבר לסימני שאלה ,
    וגם לדעות או רעיונות פרובוקטיביים ובועטים
    פחות מתחבר לסימני קריאה .
    תנועת מרצ וזהבה גלאון זה סימן קריאה.

    כשאת מסיימת להרכיב את הפאזל הפרטי שלך
    ויוצאת לך תמונה של מפלגה פוליטית וזהבה גלאון
    לי כקורא לא נעים לקרוא זאת כפוסט מאיר עיניים בעמוד הראשי.
    מרגיש לי שזה משנה משהו במרקם העדין שיצרת כאן.
    בקטעים האלה אני מעדיף את הפרגוד.
    קטן ,צנוע ובעיקר מכבד .
    לדבר במפלגות -זה לדבר בסיסמאות.
    זה בדיוק ההיפך מלדבר על הפוליטי באופן אישי .

  13. איילת, הדברים שאת כותבת הם מאד קשים ובוטים. אם יש לך מידע מוסמך על דברים שזהבה גלאון עושה שמסכנים חיי אדם או שהם בחזקת בגידה במדינת ישראל, את מוזמנת לפנות לרשויות החוק. אם אין לך מידע כזה ומדובר כאן בדעה או פרשנות אישית שלך, אז כדאי שתדעי שיש לא מעט אנשים במדינה שדעתם הפוכה משלך.

  14. רונית, תודה על התשובה, אני בטוחה שמתוך תמימות את לא יודעת, שיש לא מעט אנשים, שעבורם זהבה גלאון היא סדין אדום מול העיניים, ונחשבת אישה מזיקה מאוד ליהודים, עד כדי סכנה לחייהם ולחיי ילדיהם. כאשת מילים, אני בוחרת במילה הכי עדינה שאני מכירה: מזיקה.
    שוב תודה.

  15. משמח לשמוע קולות כאלו מהכנסת.. לדעת שיש שם עוד מישהו הגיוני.
    מהיום בו קיבלתי את זכות הבחירה אני בוחרת מר"צ, לצערי אני מרגישה שאני מבזבזת קול…
    בעיני כרגע לא מדובר בשמאל או ימין. מדובר בשפיות, בהגיון, בתיקון וכמובן צדק חברתי.

  16. ובאיזשהו אופן להמשיך את הדברים שלך אחותיתי, הסיבה היחידה שלא באנו לראות את הסרט אתמול היא, שלא יכולתי להכיל עוד אינפורמציה מזעזעת על איך בני-אדם מתנהגים לבני-אדם אחרים. האריתראיות לא יוצאות לי מהראש.

  17. אריק אתה צודק, שיח פוליטי זה דבר נפיץ. עדיף לא לדבר על המחלה, להעמיד פנים שהכל בסדר, לחייך, לא להגיד את המילה סרטן. לא לדבר גם על המוות. למה לקלקל את התיאבון?
    הפוסט הזה הוא לא גליץ', הוא שיתוף בגילוי. המחאה החברתית גורמת לי לשאול שאלות שלא התעכבתי עליהן לעומק עד עכשיו. הייתי עסוקה בחיים הפרטיים שלי ובליצור את שמורת הטבע שבה אנחנו משוחחים עכשיו. בלחיות מיום ליום בלי להתעכב יותר מידי על לחבר את החלקים של הפאזל. וככל שאני שואלת יותר אני מגלה שאני לא יודעת הרבה. נבוכה לגלות בי דעות קדומות שהתאבנו לתוך חצאי משפטים, הזדהויות רגשיות, לפעמים סיסמאות.

    היום ראיתי את הסרט שלטון החוק וכל הסרט חשבתי: אוי אוי אוי כמה הסתבכנו. הסגנון המאופק והמפורט של הסרט איפשר לי לנוח מתדר של דרמה ולמחשבות שלי לנדוד לסוגיות אפילו כמו… כמה משאבים הולכים כדי לאפשר את התחזוקה של הכיבוש. כסף שהיה יכול ללכת לחינוך, לרווחה, למדע, לאמנות, למחקר. זה באמת סרט חשוב. כדאי לראות אותו. יש לו קול שפוי.

    אז מה הפיתרון? מה הפיתרון? שאלתי את תומר בדרך הביתה אחרי שיחה ארוכה. היה לי מבול שאלות. הוא שר לי את סטינג: "there is no political solution". והמשיך ואמר, שאם כל אחד ישים לב למילים שיוצאות לו מהפה וישתדל לדבר יפה, זה יוכל אולי להדביק את האנשים בשפיות.

    אליאל, גם את צודקת. זה תחביר מתורגם. התכוונתי לומר שהדברים שהיא אומרת נשמעים לי הגיוניים.

  18. איילת, אני לא מדירה ימנים ממושבה חופשית. את אישה של מילים, תבחרי אותן בעדינות ובדיוק. אני גם לא מגדירה את עצמי כשמאלנית. לא היתה לי שום דעה על זהבה גלאון לפני שראיתי את הנאום הזה, והדברים שהיא אומרת פשוט עושים לי היגיון. אז התחלתי לחקור עוד.

    קראתי את התגובה שלך בבוקר, תוך כדי ההכנות לשיחת הסקייפ מחר בערב עם רענן אלכסנדרוביץ', הבמאי של שלטון החוק, ותוך כדי ההכנות ליום הולדת של ינאי (עוד שעה וחצי..) וכך קרה שלא יכולתי לענות לך מייד ויצא לי לנשום. בינתיים בא סיון מהודו, ואומר את מה שאני רוצה לומר לך גם: זה לא עניין של שמאל או ימין. לא עופרה חזה או ירדנה ארזי, תיסלם או בנזין. יש פה ריבוי קולות וחשוב לדבר על הפוליטי באופן אישי. בלי להתלהם ולהגביה את הקול. חשוב לשמור על תרבות דיבור ועל יכולת לתקשר אחד עם השני. להסכים לעובדה שיש אחר שחושב אחרת ולא בהכרח להסכים איתו, אבל בהחלט להסכים להיות איתו בדיאלוג.

  19. די כבר עם השמאלנות הזאת. די !!!! למה אתר כל כך נפלא חייב להיות פוליטי? רונית, את לא חושבת שיש לך קוראים שנגעלים מזהבה גלעון, רואים בה בוגדת, ומתבאסים להיכנס לאתר בגלל מאמרים כאלה? או שאולי את מעדיפה להדיר ימנים ממושבה חופשית?

  20. נעה, בכוונה לא הזכרתי שמות. שכל אחד יצביע בשביל מי שהכי סביר בעיניו, רק שלא ישב בבית ושלא יעשה הצבעות מחאה, כי זה משרת רק את הצד השני (ימין-חרדים-מתנחלים).

    מפלגת העבודה היא ממש לא הליכוד. הליכוד כבר כמעט הפך לסניף של מפלגת "הבית היהודי". יש לקוות שמפלגת העבודה תתעשת, תקלוט כוחות חדשים ותחזור לימיה הטובים יותר.

  21. מי שלא ראה את הוידאו הזה שפשוט יראה. זה נבנה לאט ויפה. בהתחלה פורמלי משעמם – כל הסט הזחוח מערוץ הכנסת. ואז היא עולה ורואים שהיא מתרגשת, והיא גם אומרת את זה ומעיזה לומר שהיא פועלת מתוך תחושת שליחות. בשנתיים שישבה בבית עד שחיים אורון פינה לה את מקומו היא למדה לימודי מגדר (התואר הראשון שלה בחינוך והשני בפילוסופיה של חינוך) והתבוננה במה שקורה כאן. ככל שהדקות חולפות היא נהיית יותר נוקבת, עד שמחללי השם חובשי הזקנים מתרעמים בקולניות, וח"כ נסים זאב מש"ס אף מורחק מהאולם. הסאונד בקטע הזה קשה, חייתי ועילג. היא שותקת ומקשיבה. נותנת לציר הזה לעבור. (היא גם בעלת תעודת הוראה בלשון ובחינוך מיוחד, ונראה שיודעת להכיל שפה לא נקיה ופרצי מופרעות בכתה). כשההתלהמות גוועת היא חוזרת ואומרת: רוחות רעות נושבות מהבית הזה, מירושלים, והנה התוצאות שלהן בארץ (מכתב הרבנים, סתימת פיות, שחיתות, קיטוב). פשוט עומדת שם ומדברת בקול צלול וברור.

  22. טל , מי המפלגה הלא מושלמת אבל סבירה? מי ?? את לא מתכוונת לאוטומט המיושן שאיבד מזמן את האמינות שלו של ימין ושמאל ? שאריות מפלגת העבודה מתרוצצות מזגזגות בין שמאל לימין בין מותר לאסור, חדלי אישים ואישה שחדלה ,סכנה לדמוקרטיה. בדיוק כמו שזהבה גלאון אמרה. מבחינתי להצביע ליכוד או מפלגת העבודה(סליחה אני כבר לא עוקבת אחר השמות המתחלפים לכל פלג של עלובים ) זה אותו חרא רק בצבע אחר.
    מרץ היא אולי האופציה הכי שפויה בים הסירחונות .

  23. אני לא חושבת שיש לנו את הלוקסוס להצביע עבור מפלגות שאין להן סיכוי לעבור את אחוז החסימה או לשבת בבית ולחכות למפלגה המושלמת שתגיע יום אחד ותענה לכל הדרישות שלנו. אם רוצים בשינוי, אם רוצים להפסיק את המצב הנוכחי של שלטון ימנים-חרדים-מתנחלים, חייבים ללכת ולהצביע, וצריך להצביע עבור מפלגה שאמורה לעבור את אחוז החסימה ואשר הכי קרובה לדרישות שלנו, גם אם היא לא מושלמת.

  24. אם מרץ והתנועה הירוקה היו מתאחדות, אולי היו גורמים גם לי להגיע לקלפי (מה שלא קרה כי בדיוק כשנהייתי בת 18 פיתחתי מודעות פוליטית וקצת אנרכיסטית). בכל אופן מעולה בעיני שבראשן של שתי המפלגות שהן בכלל אופציה מבחינתי, עומדות נשים.

כתיבת תגובה

Close