השימושון

יובל כהן – נאטאראג'

יובל כהן הוא כוריאוגרף, רקדן ומורה מוסמך למחול הודי קלאסי, סגנון אוריסי.

סגנון מחול אוריסי

אוריסי

סגנון אוריסי הינו מחול הודי עתיק, מלא ביופי ועוצמה, המגיע ממדינת אוריסה שבצפון מזרח הודו. אוריסי הוחייה במאות האחרונות לאחר דיכוי תרבותי ולשם שמירת קדושתו החל לעבור הידע הריקודי גם לגברים. אוריסי מלווה במוזיקה מסורתית ומבוסס על ידע מן הכתבים הוודים העתיקים.

רבות מיצירות האוריסי המודרניות נוצרו ע"י המורה הדגול פאדמה ביבושאן גורו שרי קלוצ'אראן מוהפאטרה, האמן המייסד של סגנון אוריסי במאה האחרונה. נושאי הריקודים שיצר מתארים מערכות יחסים עמוקות עם האלוהות בשפת המחול יחודית לו. מדע ה"האטה-יוגה" משמש כבסיס לאוריסי, המשלב בין האנרגיה הזכרית לנקבית, יוצר הרמוניה בין גוף לנפש ותורם לתחושת שלמות, רוגע ואהבת החיים.

יובל כהן, קיבל מלגת לימודים מממשלת הודו (ICCR ) ב – 2007, לאחר שבע שנות לימוד, סיים בהצטיינות תואר BA בסגנון מחול אוריסי באוניברסיטאת האמנויות הקלאסיות של הודו – Ghandharva Mahavidyalaya , הריקודים אותם למד לבצע מעוגנים במסורת הקלאסית של אוריסה. רוקד מ – 1985 וכוריאוגרף מ – 1997. היה חבר בלהקת "בת-שבע" ואנסמבל "Dance Berlin" , גרמניה (ניהול אומנותי: יוסי תמים), והופיע ברחבי העולם עם יצירותיו: "מצאשורת'כוונה" ו "ריקוד הטווס של האלים".

יובל

במהלך לימודיו נוצרו על ידו עבודות יחיד העוסקות בהשפעת הוודות (הכתבים העתיקים של הודו) ובקשר האישי שלו עם האספקט האלוהי. בעת הסמכתו קיבל ממורו את השם "שרי נאטאראג' דאס, שמשמעו בסנסקריט: "משרתו של הרקדן האלוהי". במסורת הוודית אלוהים הינו האישיות הרוחנית העליונה ואהבתו הגדולה ביותר היא לריקוד.

סדנאות אוריסי ליחידים וקבוצות במגוון גילאים, הרצאות ומופעים. להקמת קבוצה באזור פרדס חנה, או להוראה פרטית באזור, מוזמנים ליצור קשר- יובל כהן- 052-6230672 | אימייל | אתר

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close