זוגיות ומשפחהיוזמות חופשיותילדיםסביבה וקהילה

משפחה מארחת

[מאת: תמרה]

חגי תשרי הצפופים כל כך והמשפחתיים כל כך, גרמו לי להחליט לספר לכם על החוויה שלי – שמרחיבה את ליבי (למרות שלעיתים אינה קלה בכלל) ולהזמין אתכם לחוות אותה איתי.
בעלי ואני הגענו מרקעים שונים. מפליא לראות כמה מחשבות משותפות יש לנו כבני-אדם, למרות היותנו אחת מהמזרח והשני מהמערב, אחת ממשפחה כזו והשני ממשפחה אחרת – יחד הקמנו משפחה לשביעות רצוננו. יחד הקמנו בית פיסי לשביעות רצוננו ובדרך כלל מה שמאפיין אותנו זוהי הודיה גדולה. שום דבר שיש לנו, לא אחד את השני ולא הילדים ולא הבית הם מובנים לנו מאליהם. אנחנו ערים ומודעים שיכול להיות אחרת – ואנחנו מודים על גורלנו הטוב (שלא חסר קשיים בעבר ובהווה), על שלומנו המשביע רצון ואף יותר.
מתוך ההודיה הזאת, החלטנו למצוא דרך מעשית, לבטא תודה ליקום: אנחנו משפחה מארחת.

אנחנו זוכים לארח זוג תאומים בני 14 – ילדים הגרים בפנימיה במרכז הארץ – כבר מעל שנה אנחנו ביחד. הבנים (שנוספו לארבעת בנינו וכלתנו האחת, בנתיים), הם אורחים לתפארת – בעצם מה פתאום אורחים? הם ילדים אהובים שמגיעים לדעתנו פחות מדי הביתה, אלינו.
הילדים שלנו, החדשים, באים ברוב הפעמים בהסעה, חוזרים לפנימיה בהסעה. מדי פעם (שלוש או ארבע פעמים בשנה מגיע צ'ק קטן של השתתפות בהוצאות). אין להם צרכים כל כך מיוחדים, הצרכים שלהם הם כמו של כולנו: חיבוק, חיוך והשתייכות.

יש עוד המון חבר'ה מקסימים, שבחגים ובחופשות אחרות, אין להם לאן לצאת מהפנימייה. את הפרטים "הטכניים" – מהי משפחה מארחת ואיך הופכים לכזאת – אתם מוזמנים לקרוא כאן. פרטים נוספים תוכלו למצוא באתר עמותת ילדים בסיכוי, גוף מתנדבים שהוקם בשנת 1986 במטרה לסייע ולתמוך בילדי הפנימיות.

דברו איתי אם תרצו להתייעץ. ואם תמצאו לנכון, אפנה אתכם לעובדת הסוציאלית של הפנימיה של הילדים שלי.

תמרה

Tamara_ps@012.net.il

[בצילום: house on the pavement מאת: Horia Varlan מקור: פליקר]

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “משפחה מארחת”

  1. אנחנו משפחה מארחת לילד מפנימיה בת"א, כבר קרוב ל-8 שנים. בשנה האחרונה הוא עבר למשפחה אומנת של אישה מסורה ואוהבת וממשיך לבקר אותנו לשבת, פעם בחודש. עד לפני שנה, הבאנו והחזרנו אותו לשבת, כל שבועיים וכמובן בחגים. מגיל 7 , מעט אחרי שהגיע לפנימיה אחרי התעללות והזנחה קשה, הוא חלק מהמשפחה המצומצמת והמורחבת. חגגנו איתו בר מצווה והוא חוגג איתנו את השמחות שלנו. גם אם בהתחלה היו עליות וירידות אנחנו מודים על הזכות שניתנה ועוד ניתנת לנו. 

כתיבת תגובה

Close