זוגיות ומשפחהטיפוליםילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

מתנת קשב וריכוז

הורות אחרת –
סדנא להורים לילדים עם בעיות קשב וריכוז

התחושה שאני יכול לעזור לילד שלי כשהוא נתקל בקושי היא נפלאה. אם אני יכול ללמד אותו איך לעזור לעצמו ההרגשה היא נפלאה שבעתיים.

שמי איתי אלטשולר. אני מטפל אלטרנטיבי מזה מספר שנים בשיטה שפיתחתי בעקבות ריפוי עצמי מהלם קרב (תופעה יחודית בפני עצמה). מאז עבדתי עם אנשים בגילאים שונים וסייעתי להם בהתמודדות עם מצוקות נפשיות שונות.
לפני מספר שנים האירו את עיניינו (עיני אישתי ועיני שלי) שהבן שלנו כנראה סובל מהפרעת קשב וריכוז. כמו כל ההורים האחרים אף אנחנו בדקנו מה החלופות המוצעות להתמודדות עם הקושי של בננו ואף ניסינו את חלקן. האמת שדי התאכזבנו ונותרנו נבוכים ודי חסרי אונים. בשלב זה הרגשתי ש"אם אין אני לי, מי לי" – כמו שהרגשתי כשהתמודדתי עם הלם הקרב – ואינני רוצה להיות סנדלר ההולך יחף ובני משפחתו גם הם יחפים.

התחלתי לחקור, לבדוק, ללמוד ולנסות. גיליתי שעקרונות השיטה שלי תקפים גם לתחום הקשב והריכוז ובהנחיה נכונה עובדים ויעילים. הבן שלי היה הראשון שנהנה מכך. התאמתי את התרגילים שעבדתי עימם קודם, פיתחתי ואספתי תרגילים נוספים ובמקביל התחלתי ללמד ולהנחות מבוגרים וצעירים המתמודדים עם הפרעות קשב. לא הסתפקתי בזאת ופיתחתי תוכנה בשם "מתנת קשב וריכוז" העוזרת לאדם לשפר את מיומניות הקשב והריכוז שלו בכוחות עצמו.
התוצאות היו מעודדות ולפעמים ממש מרגשות.

להביס את הדחיינות
בעיה של דחיינות מוכרת לנו להורים של ילדים עם בעיות קשב וריכוז. לפעמים הדחיינות יכולה להוציא מהדעת, ולהעכיר את האוירה בבית. יורם (שם בדוי) היה מתבגר בראשית החטיבה העליונה. הוא היה שקט מופנם לעיתים אף חולמני וניזהר מאוד בדבריו כאילו לא מאמין שמישהו מעוניין בכלל להקשיב לו. באחד המפגשים שלנו הוא סיפר לי את הסיפור הבא, כשעיניו בורקות מרוב התרגשות:

"אמא קראה לי לעזור לה במשהו אני לא זוכר במה בדיוק בד"כ הייתי אומר לה אחר-כך ובסוף לא הייתי עושה את מה שהיא מבקשת, הגענו למצב כזה שהיא היתה מתעצבנת כל פעם שהייתי אומר לה אחר-כך. המצב הזה יצר אוירה לא נעימה בבית. אחרי העבודה ב"מתנת קשב וריכוז" וההדרכה שלך קרה משהו קצת שונה – כשהיא קראה לי מהחדר והייתי עסוק כרגיל אמרתי לה אמא עוד שעה אעשה את מה שאת מבקשת. היה מוזר היא לא התעצבנה וחיכתה בסבלנות אולי היא הרגישה שהפעם זה שונה. אחרי שעה בערך ניגשתי אליה ושאלתי אותה מה היא רוצה ומיד עשיתי זאת. הכל נגמר אחרי בערך 10 דקות. באותו יום היתה אוירה קצת שונה בבית."

אתם מוזמנים
בראשית חודש יוני אני מגיע לטבעון לחלוק את נסיוני עם הורים המעוניינים וזקוקים לו. אני אגיש סדנא קצרה ומעשית להדרכת הורים לילדים עם קשיי קשב וריכוז. הסדנא היא שימושית בה תרכשו כלים ומיומנויות המסייעים בהתמודדות עם קשיי הקשב והריכוז של ילדכם במסגרת המשפחתית והלימודית. בתום כל מפגש תוכלו ליישם בבית את שלמדתם בעצמכם עם ילדכם, תחושו שיפור באווירה, שיפור בתקשורת עם הילד ושיפור היחסים בין כל יושבי הבית.

הסדנא תתקיים במרכז ל"געת קרוב" בקרית טבעון
5 מפגשים שבועיים של 4 שעות (אקדמיות חוויתיות ואקטיביות)
פתיחה:
סדנת בוקר: ימי ו' 3.6.2011 בשעה 9:00
סדנת ערב: ימי א' 5.6.2011 בשעה 18:00
הפרטים המלאים כאן.

לפרטים והרשמה התקשרו אלי – איתי אלטשולר- בטלפון 077-7855146 אימייל.

או הכנסו לאתר שיטת אלטשולר

בשבילכם

איתי

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close