גם וגםזוגיות ומשפחהילדיםסדנאות, קורסים, חוגים

סיפור בפרדס: לימור מספרת, שת מדבר

לימור מספרת מהאגדות –
שעות סיפור קסומות עם גיטרה ובובות

לפני שנים רבות למדתי בבית הספר למספרי סיפורים בבית אריאלה ומאז אני מספרת לילדים בספריות גנים ובתי ספר, בכל רחבי הארץ. למדתי, משחק, פנטומימה, פיתוח קול וסיימתי לימודי בובנאות בבית הספר לתיאטרון בובות בחולון. אני בעלת תואר ed.B בחינוך מיוחד ומשלבת כלים מהותיים מתחום זה בעבודתי.
הבובות שאני יוצרת, הופכות בידי לכלי נפלא לספר בעזרתו סיפורים לילדים צעירים.
קישור לסרטון על עבודתי  >>
למעוניינים ניתן להזמין שעות סיפור לפתיחת ספריה לגנים, פעילויות הורים וילדים, פעילויות ליום המשפחה, חגיגות ספר לכיתה א', וכו'.

חוגי סיפור
הסיפורים הם כלי רב עוצמה עבור הילדים, הם חווים את הסיפורים, מזדהים עם הדמויות ולוקחים חלק בסיפור. בחוגי הסיפור אני נעזרת בכלי מופלא זה כדי לשכלל את יכולותיהם השפתיות של הילדים : העשרת שפתם של הילדים בביטויים ובמילים חדשות, שיפור יכולת הביטוי המילולית,טיפוח היכולת לספר סיפור ולהמחיזו, הבנת הרצף של הסיפורי.
שיפור יכולת ההבנה של הסיפורים והיכולת לניבוי אירועים. טיפוח יכולת הביטוי הרגשית, שיום של רגשות. שיפור הערנות והמודעות הפונולוגית – המודעות לצלילים שמהם מורכבות המילים.

ידוע שליכולות אלו חשיבות מכרעת בלימודי הקריאה ובהבנת הנקרא, ילדים שהראו שליטה במיומנויות אורייניות בגיל הגן הגיעו להישגים גבוהים ברכישת הקריאה והכתיבה בכיתות היסוד ובהבנת הנקרא בכיתות הגבוהות יותר.
כל מרכיבי החוג מותאמים לדרכי הלמידה החוויתיות האופייניות לילדים צעירים.

במפגשי החוג ישולבו הומור, משחק, תנועה, שירה, מוסיקה, הקשבה פעילה לסיפורים המסופרים כלשונם עם תיווך מתאים, שיחה בעקבות הסיפורים, יצירת דמויות מן הסיפורים והבעה באמצעותן.
החוגים יתקיימו בימי ראשון אחה"צ לגילאי 3-6
המחיר לחודש: 160 ₪
לפרטים והרשמה -לימור המספרת: 2204274 052

————————————————

שת מדברשת מדבר – מסע רוחני דרך פרשת השבוע
פעם היה גולם עשוי היה מעפר, גוש עפר. הגוש היה יכול להשתנות , למשל אם היה יורד גשם היה הופך מגוש לבוץ, היה יכול להתגלגל אם היו מניחים אותו במקום גבוה, והיה יכול לעמוד אם היו מעמידים אותו לזוז בוודאי אם מזיזים אותו, בקיצור היה גולם.

יום אחד עבר אלוהים והביט בגוש הגולם, שאלוהים מביט ואומר עליך משהו {למשל מה גלום בך} ניצוץ אחד ניצת. כך קרה שהגולם התעורר והפך לאדם. פעם הייתי גולם עכשיו אני יכול לומר זאת. גולם הוא תבנית, אין לו צורה משלו או מחשבה משלו – תבנית, כל אחד יודע מה זאת תבנית. אלוהים אומנם ברא אותי בצורת אדם אבל כאדם אני חייב לזכור את המקור האלוהי אחרת אני שוקע לגולמיותי…

אם טרם העזת להרגיש גולם אתה מוזמן וגם אם העזת ואתה מחפש דרך לדעת את חירותך טוב יותר בוא ל"סיפור בפרדס". בפרשות השבוע אלוהים מספר את סיפורו דרך האדם שברא. חירותו של אלוהים היא חירותו של האדם.

מסע רוחני דרך פרשת השבוע ומקורת אחרים
מה מציעה לנו פרשת השבוע וכיצד נוכל להפוך את הקריאה בה להרפתקה המובילה אותנו אל יעד… אני מציע מפגש חד שבועי בשילוב טקסטים מהמקורות, שיחות זן בודהיזם והמחשבה של היוגה. פרשה עוקבת פרשה בתוך כך השפה משתכללת, הרשת נפרשת לתוך העלילה המקראית, ומעלה את הסמל שממנו נוצק ומשתנה כל רגע העולם בתוך העלמו.

כל פרשה עשויה להיות כלי לסינון המציאות היומיומית בה אנו חיים, קונפליקטים, פחדים, כעסים, רגעי התעלות ואושר, אותם אנו חווים ישפכו לתוך כלי זה ויאירו אלומת אור על המציאות האלוהית.

כל שנה חוזרת אותה פרשה, גם בטבע מחזור חיים וחיינו סובבים על אותו ציר, כשהפרשה והפרשנות מתרחבים ומשתכללת היכולת לקלוט את הידע, משתנה גם הציר עליו סובב עולמנו.
הגיע זמן השינוי הגולם משתחרר והופך לפרפר.

שת חיים לוי – אוטודידקט, רקדן, אוהב להתגלגל ואוהב חוכמה, הוסמך בזן בודהיזם, כותב שירה ופרוזה, ביים והפיק סרט תיעודי וכתבות שונות, העמיק בלימודי יהדות, מנחה שיחות על פרשת שבוע, זן ויהדות משלים וסיפורים.

המפגשים יתקיימו בימי חמישי בשעה 21.00 {משך מפגש כשעה וחצי}.

__________________

חוג "עושים סרט" {לילדים}
המשתתפים יעשו הכרות עם המצלמה וילמדו מושגי יסוד בתורת הצילום, תסריטאות, הפקה ומשחק. כלים אלה יכשירו אותם להפקה משותפת של סרט קצר, קליפ וכו', בו כל אחד יקח חלק ותפקיד: במאים תסריטאים צלמים מפיקים ושחקנים.

השתתפותם של הילדים בפעילות תתרום לפיתוח יכולתם בתחומים הבאים: עבודת צוות, משחק, אחריות ומעורבות, יכולת הבעה בכתב ובע"פ, חוש טכני. כמו כן המפגש והיצירה המשותפת של הילדים כצוות תתרום כחוויה חברתית בה מתגבשים ופועלים הילדים יחד גם מעבר לשעות הפעילות, כמו כן כל משתתף יקבל עותק של תוצרי החוג .

מעבר לכך החוג מאוד חוויתי ומעצים, מניסיוני ראיתי שגם ילדים בעלי קשיי הסתגלות, ריכוז או נחבאים אל הכלים, מוצאים דרך "עושים סרט" מקום לבוא ולבטא את עצמם.

החוג מיועד לילדים מכיתה ג' עד ח' שיחולקו לשתיים שלוש קבוצות גילאים.
החוגים יתקיימו בימי שני אחה"צ, משך כל מפגש שעה וחצי, מחיר 220 ₪ לחודש.
לפרטים נוספים – שת: 4886684 052

סיפור בפרדס: לימור מספרת 2204274–052 שת מדבר 052-4886684 אימייל >>

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “סיפור בפרדס: לימור מספרת, שת מדבר”

כתיבת תגובה

Close