חינוךכלליסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

עמותת רימון פותחת חטיבת ביניים אנתרופוסופית

עמותת רימון פותחת חטיבת ביניים – במתחם ביה"ס החקלאי בפרדס חנה

חטיבת הביניים נפתחת כהמשך לבית הספר היסודי העובר מאלוני יצחק לפרדס חנה ותקלוט את בוגרי כיתה ו' של בי"ס רימון ובוגרים נוספים מהאזור.

הורים לבוגרי כיתות ו' מוזמנים לערב היכרות.

בואו לשמוע על:

עמותת רימון* חינוך אנתרופוסופי – מה זה בכלל, ומה עומד בבסיסו.

* מה "מבקשים" ילדים בגילאי 13-15 ואיך אנו נותנים לזה מענה.

* מה תפקיד המבוגרים – הורים ומורים – בחינוך ילדים מתבגרים.

* מה תכנית הלימודים, האם היא כוללת מקצועות ליבה ושיעורי העשרה.

* האם יש חינוך למצוינות, ואם כן מהי בכלל מצוינות.

* איך נקלטים ילדים שסיימו בי"ס יסודי רגיל בחטיבה אנתרופוסופית.

* איך מסתדרים ילדים שמסיימים חטיבה אנתרופוסופית בתיכון רגיל.

* איך מסתדרים בוגרי תיכון אנתרופוסופי בחיים.

 וגם:

– כמה זה עולה?

– מה תהליך ההרשמה והקבלה?

ותשובות נוספות לשאלות שתבחרו לשאול.

ערב היכרות, יום ראשון 10.3.13 שעה 20:30, במרכז פיס לנוער, דרך למרחב 13, פרדס חנה

רימון

קצת על עמותת רימון

עמותת רימון נוסדה בשנת 2006 על ידי קבוצה קטנה של הורים ואנשי חינוך שהתמסרו ליצירת מרכז חינוך אלטרנטיבי ברוח האנתרופוסופיה עבור ילדיהם. בתחילה הוקם גן ילדים, ומאז צמחנו בהדרגה וכיום אנו מפעילים חמישה גני ילדים ובית ספר צומח אשר בו כיתות א' – ו'. בית הספר מוכר על ידי משרד החינוך במעמד של "מוכר שאינו רשמי".

בסך הכל מתחנכים אצלנו כ-250 ילדים בגנים ובבית הספר היסודי, והתוכניות לעתיד כוללות חטיבת ביניים (הנפתחת בשנה הבאה) והקמת תיכון עד לכיתה י"ב.

המעבר למתחם החקלאי

עד לשנה זו היה בית הספר ממוקם באלוני יצחק והגנים בגבעת עדה ובאביאל. אולם לקראת צמיחתו הצפויה של בית הספר נדרשנו למצוא מקום חדש שיכול להכיל מספר כיתות גדול יותר, ולשמחתנו התאפשר לנו לעבור למתחם הפנימייה החקלאית בפרדס חנה. השנה כבר פועלים במתחם שני גנים ובשנה הבאה יעבור בית הספר היסודי למתחם ותיפתח בו חטיבת הביניים.

קצת על חינוך "וולדורף"

בית הספר והגנים של רימון פועלים בהתאם לתפיסת החינוך האנתרופוסופית, המכונה גם "חינוך וולדורף". תפיסת החינוך האנתרופוסופית נוסדה לפני כ-100 שנה במערב אירופה, וכיום היא אחת מתפיסות החינוך האלטרנטיביות הגדולות והמקובלות בעולם; ובעיקר במערב אירופה, ארה"ב וישראל. בארץ ישנם יותר מ-100 גנים, 16 בתי ספר ו-4 תיכוני וולדורף.

חינוך וולדורף שם במרכז תפיסתו החינוכית תפיסה התפתחותית הרואה את הילד קודם כל כישות מתפתחת, ואת הילדות כפרק זמן משמעותי ובעל ערך לשם עצמו. הילדות נתפסת כתקופה של צמיחה פנימית ושל לידה הדרגתית של כישורים, איכויות והבנות.

חינוך וולדורף אינו שואל רק מה יש ללמד בתחום ידע זה או אחר, אלא גם איך ללמד, בהתאם להתפתחותו הספציפית של ילד מסוים וקבוצת בני גילו. כל המערכת החינוכית סביב הילד בחינוך וולדורף מנסה להתכוון לשאלה זו. תוכניות הלימודים, המתודות ודרכי הלימוד, הגישה לילד, האווירה הלימודית, סביבת הלימוד וכל שאר האלמנטים של חיי בית-הספר מכוונים לתת תשובה לשלב ההתפתחותי בו נמצאים הילדים.

רוצים לדעת עוד על חינוך וולדורף והתאמתו לגיל ההתבגרות? בואו לערב ההיכרות!

יום ראשון 10.3.13 שעה 20:30 במרכז פיס לנוער, דרך למרחב 13, פרדס חנה

לפרטים נוספים: 04-6380626 / מייל / פייסבוק

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close