חינוךיוזמות חופשיותסביבה וקהילהצדק חברתי

פורום חינוך יישובי מתגבש

[סיגל כהן סקאלי]

חינוך מחלום למציאותפורום "חינוך: מחלום למציאות" הוא פורום הורים שהוקם כתוצאה מרצון עז של הורים אכפתיים ומעורבים, לסייע בקידום החינוך ביישוב שלנו. הורים רבים סיפרו במפגשי הפורום, שהתחושה שהם מקבלים ממערכת החינוך היא שזו ספינה, שהיעד שלה הוא איזשהו מקום בטבלת הציונים הארצית. אנחנו חושבים שאפשר גם אחרת. יש יעדים מעניינים הרבה יותר. כמו רכישת השכלה, לימוד איך לחשוב, פיתוח חשיבה יצירתית, פיתוח יכולות לביטוי עצמי, פיתוח חוזקות של תלמידים ועוד.

שמי סיגל, ואני אמא מודאגת. יש לי ילדה בת 3, ונותרו לי רק 3 שנים לסייע בשיפור מערכת החינוך המקומית שלנו.

אנחנו ישוב קטן, עם אוכלוסייה מגוונת. ישוב עם המון חוזקות. עם חיי רוח עשירים, קירבה לטבע, אוכלוסייה חזקה, אמנות ואמנים בכל מקום, קהילה שמחה ותומכת ומאפשרת, שאני לא ראיתי כדוגמתה. ישוב כמו שלנו צריך להיות פורץ דרך בחינוך, אבל אנחנו משתרכים הרחק מאחור. מה שחשוב לי הוא לא הציונים הגבוהים של תלמידינו, אלא התמונה שתשתקף מהם, של בתי ספר, צוותי הוראה, מנהלים ותלמידים, שעושים עבודה טובה באמת!

לכן התגייסנו, כקהילה, לשנות את המצב. וזה החזון שלנו:

"אנו מאמינים שנוכל לסייע להנהגה המקצועית – חינוכית ולהנהגה הפוליטית להביא את כל בתי הספר בפר"ח- כרכור להישגים מצויינים, כאשר שתי מטרות עומדות בפנינו – להביא את החינוך ביישובנו להישגים אקדמיים מצויינים, וליצור מערכת חינוך שהיא טובה, בריאה ומכילה עבור ילדינו.

קיימות היום בשוק תוכניות חינוכיות שמשתלבות היטב עם מערכת החינוך הקיימת. אנו מבקשים ללמוד אותן לעומקן ולהכירן ולנסות לברור מתוכן את אותן התוכניות שיוכלו להתאים ליישוב שלנו, כדי להוביל אותו למקום מוביל ואיכותי יותר, תוך שיתוף פעולה מלא עם המועצה המקומית, מנהלי בתי הספר בישוב, ההנהגות המוסדיות וצוותי המורים.

אנחנו רואים את מערכת החינוך העתידית בישוב ככזאת שתהיה ערה לצרכי ילדינו, שתאפשר להם לבטא את הייחוד שלהם ואת נקודות החוזק שלהם, ולתרום לקהילה בהתאם. מערכת החינוך שאנו רואים לנגד עינינו היא כזאת שתתמקד בחוזקות של כל ילד, תאפשר לימוד חווייתי באמצעות משחק, אמנות או דרך החושים. אנו מאמינים שליישוב שלנו יש חוזקות, פרוייקטים מעניינים, מגוון רחב של תפיסות עולם ואורחי חיים, ואנו שואפים להדק את קשרי התלמידים עם הקהילה ולצאת מגבולות בית הספר.

חשוב לנו שתתאפשר למידה בכיתות קטנות, על מנת לאפשר למורה לראות באמת כל ילד ולאפשר לכל ילד לבטא את עצמו.

אנו שואפים ללמידה אקטיבית, שמתבצעת תוך שיתוף פעולה עם התלמידים, תוך שימת דגש על ערכים כגון: שיתוף, כבוד הדדי והתחשבות בזולת.

מטרתנו היא להביא למערכת החינוך הקיימת בישוב תכנים נוספים אשר יעשירו הן את התלמידים והן את המורים, יעניקו ערך מוסף לחוויית הלמידה ויחזקו את מערכת היחסים ההדדית שקיימת בין בתי הספר לבין הקהילה.

אנו מאמינים שגישה זו תאפשר לילדינו ביטוי עצמי, תקנה להם ערכים חשובים, תביא אותם להישגים מדידים ברמת הציונים ותספק להם חינוך איכותי, כפי שהם ראויים לו!

אנו מאמינים שבשילוב כוחותיהם של הורי היישוב, ההנהגות המוסדיות, ההנהגה המקצועית החינוכית וההנהגה הפוליטית של יישובנו, נוכיח שהדבר אפשרי!

במסגרת חתירתנו ללמוד ולהיחשף לגישות חינוכיות חדשות, אנחנו נפגשים עם גופים, עמותות ותנועות, אשר מקדמים חינוך איכותי בבתי ספר. המפגש הקרוב יתקיים ביום ראשון, 14.10 בשעה 20:30 בספריית בית ספר מעיינות, ברחוב הצליל בכרכור, עם אנשי עמותת חינוך ישראלי. עמותת "חנוך ישראלי" מקדמת תוכנית לימודים שעוסקת בהקניית ערכי מורשת יהודיים וישראליים ומיושמת בהצלחה בכמאה בתי ספר בארץ. מטרת המפגש היא להשכיל ולבחון, האם ניתן יהיה ליישמה גם בבתי הספר שלנו.

ברשימת ההורים המובילים את הפורום נמצאים אנשי מפתח מהיישוב, אכפתיים, מעורבים ועושים ללא לאות, איריס בן דוד, לואנה ניימן, ליה מאור, איציק בוחבוט לוין, עמוס דדון, מיכל להט, מירב קידר, ליאת מורנו, שרון קסטן, מיכל לוי זמיר ועוד רבים וטובים. המפגש המתוכנן הבא יהיה עם נציגי תוכנית "לגדול בכיף" – עמותה עצמאית ללא מטרות רווח, שהוקמה על ידי הורים ואנשי חינוך לשם בניית שיטת חינוך ייחודית, שבמרכזה חרוט עקרון ההדדיות ושיתוף הפעולה. כמה דוגמאות לאופי התוכנית: לימוד במעגלים, צילום שיעורים בוידאו וצפייה משותפת בסרטים לצורך למידה, לימוד דרך משחקי חיבור, קיום סיורי חוץ, למידה באמצעות משחקי תפקידים ועוד. הודעה על מועד המפגש עם נציגי "לגדול בכיף" תבוא בהמשך.

מפגשי הפורום פתוחים לכלל הציבור, ואנחנו מזמינים את כל מי שהנושא יקר לליבו, לבוא ולשמוע, ללמוד, להיחשף, לחלום יחד איתנו… ולסייע בהפיכת החלום למציאות!

לקבוצת הפייסבוק שלנו >

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close