התפתחות האתרטורים אישייםכלליכתיבה פרטיתמקום בזמןניו אייג'סביבה וקהילה

ריי מאור במקום בזמן בשיחה על פראנה

"צריך לחיות בשביל לאכול" הוא משפט שיצא לי לומר ולשמוע לא מעט בהקשר של הנאה מאוכל. הרי אקסיומה ברורה היא שצריך לאכול בשביל לחיות… מה, לא?

קבעתי עם ריי ראיון לשעת צהריים במרכז ת"א. חשבתי שניפגש בבית קפה והאמת שהייתי רעב. חשבתי כבר על ההתנצלות שתבוא עם "מקווה שלא מגרה אותך שאני אוכל משהו לידך", אבל כשהגעתי לכתובת שנתן לי, הבנתי שניפגש אצלו בדירה ושהראיון יערך על בטן ריקה… אין לי מושג כמה זה פסיכולוגי, אבל משנכנסתי לדירתו (המקסימה) במרכז של המרכז של תל-אביב, לא חשתי רעב.

ריי מאור, עליו כתבה רונית לפני חודש, סיים לא מזמן בהצלחה, ניסוי מצולם ומתועד, בו לא אכל או שתה דבר במשך 8 ימים. הוא חי וניזון מאנרגיית הפראנה כבר עשרה חודשים (שותה מים ומיצים מדי פעם) וכולו מטר-תשעים-וארבע של בריאות וחיוכים.

ריי3התחלתי לשאול שאלות. שאלתי למה פראנה ("אתה לא נהנה מאוכל?") וריי ענה שזו החלטה מודעת לתקופה זו של חייו. שהיתרונות עולים על החסרונות. הוסיף שלפני כן היה צמחוני ושממש לא יודע כמה זמן יחיה ככה. לשאלה ממה ניזון היום סיפר שביומיום הוא שותה מים ושייקים, אבל אין לו בעיה לטעום כף טחינה או תה עם חלב (ובחירות אלו משפיעות על היציאות שלו, למי שהסתקרן…) כשהתעניינתי איך הכול התחיל סיפר שהתלווה לפראניסט הותיק בארץ טל (שחי כך שנתיים ותשעה חודשים) ופשוט הושפע ממנו, עד שביקש ממנו להתחיל בתהליך. "קריאת נשמה" ריי קורא לזה. מספר שבשבוע הראשון של תהליך ההתמרה, הוא הרגיש שהגוף שלו ממש השתנה ושהיום הוא חי חיים בלי שיפוטים ובלי כעס. שהגיע לאחדות ושלווה כ"כ גבוהים, שגם כשנתקל בתופעה שמטרידה אחרים, הוא פשוט מתבונן בה ממקום שַלו ומקבל.  אני מתקשה להאמין שזה אפשרי ומזכיר לו את כל המפקפקים בפראנה, אלו שמחפשים את הסדקים בניסוי שעשה ואלו שאומרים שעשה את זה רק בשביל הכסף. אבל ריי שוב מחייך ואומר לי בשלווה וללא כעס שהוא משחרר את הרצון להוכיח משהו. קשה שלא להאמין לו. כשאני תמה איך ולמה את כל המדיטציה והחיים הגבוהים האלה בחר לעשות בתל הביב – "כאן זה המקום לעשות את העבודה" הוא עונה. דווקא כאן במרכז העיר הסואנת והנהנתנית, ריי רוצה להראות לכולם שאושר אינו תלוי בדבר. שאפשר לחיות באהבה ובאיחוד מלא. חשוב לו להיות במגע עם האוכלוסיה, להשפיע על הצעירים. מאוד רוצה שהנושא ייכנס למיינסטרים – "שאנשים ישאלו שאלות, שיטילו ספק". הוא ישן 4 שעות בלילה ואף פעם לא מרגיש עייף. הוא שותה כ-500 קלוריות ביום ומוציא 2,500 בימים שמתאמן. בעבר חקר את תנועת הראלים כי מאוד התחבר לתפיסת האושר שלהם אבל לא הסכים לקבל את כל התאוריות שלהם. בכל פעם כשאני מנסה "לתייג" אותו הוא מספר לי פרט חדש ומפתיע ("כשבא לי אני גם טועם לי גלידה") ומסכם ב"אני כאן בשביל לשבור הכללות".

לפני שאני עוזב את הדירה, אני מספר לו בחיוך שהיום פנתה אלי כבר ידידה שלישית בסקרנות על הסטטוס שלו. "אני פוליאמורי", הוא עונה, "ולא קל לבחורות לקבל את זה". חשוב לו להסביר שלא מדובר על "יחסים פתוחים" אלא על אהבת אדם ופתיחות לאהבה אנושית שלא כלואה בתוך חוקים.

יוצא מהדירה שלו מלא באנרגיה.

והולך לאכול חומוס…

ריי מאור מגיע למקום בזמן ביום שלישי, ה-5 לנובמבר, בשעה 20:30. במפגש יספר על חוויותיו מהניסוי, על אורח חיים פראני, וכמובן יענה לשאלות.

לאתר של ריי   /  לקבוצת הפייסבוק  /  לכתבה ב"אמת אחרת"   /  לתוכנית הטלויזיה  /   לדף האירוע בפייסבוק

תגיות
הראה עוד

1 thought on “ריי מאור במקום בזמן בשיחה על פראנה”

כתיבת תגובה

Close