השימושון

תמונות מהטלפון: נמל תל אביב

.

לוגו

נמל

נמל תל אביב / נועם לסטר

ביום חמישי אחרי הצהריים נמל תל אביב כמעט ריק מאדם. רציף העץ הגדול נמתח לכל כיוון, ואני מתבונן בהשתאות קלה בגבעה המלאכותית ובארגז החול שעוצבו בו. המסעדות ובתי הקפה מנומנמים. חם לנו מעט כשאנו פוסעים על הרציף. מעלינו חולפים מטוסים גדולים בגובה נמוך, בדרכם לנחיתה בשדה דב. הם מזכירים לבן דודי מפלורידה חווית טיסה מוזרה שהיתה לו פעם, כאשר הזדמן לו לטוס עם חברה שהחזיקה מעט מטוסים קטנים וטייסיה היו קצת משונים ומוטרפים. כדי לקנות דלק בזול הם ביצעו נחיתת ביניים במרחק של כחמש דקות משדה היעד, ולפני הנחיתה הדגים לו הטיס כיצד מתיישרים עם כיוון המסלול ברגע האחרון, בגלל רוח צד.
דבריו הזכירו לי טיסה שהיתה לי בימים רחוקים. טיסה שהסתיימה (בשלום כמובן) בשדה דב. הייתי אז טייס קרב צעיר בחיל האוויר. בימים ההם היה מקובל שטייסי הקרב מטיסים גם מטוסים קלים (פייפרים, צסנות) לצורך התניידות בין הבסיסים. הוכשרתי (במספר קטן של טיסות) להטיס צסנה, אבל אחרי ההכשרה הבסיסית לא הזדמן לי לטוס במטוס זה (בפייפרים דווקא טסתי הרבה מאוד, ואהבתי אותם כמעט כמו את הסקייהוק שלי).
יום אחד הודיעו לי שעלי לקחת אזרחים מבסיס עציון שבבקעת הירח ולהטיסם בצסנה לשדה דב. כמעט שכחתי איך נראית צסנה, וכשהופעתי ליד המטוס עם חוברת הנהלים בידי, קורא ובודק את המטוס לפי ההנחיות הכתובות בה, קלטתי מבטים מודאגים נשלחים אלי מהנוסעים שלי. אחד מהם שאל אם תמיד נהוג לבצע את הבדיקות עם החוברת ביד. שתקתי והתנעתי את הצסנה.
עד תל אביב עברה הטיסה בשלום, אבל כשהתקרבנו לנחיתה בשדה דב הבנתי שמחכה לי מבחן לא קל. כבר ירד הלילה. לילה בלי ירח. נחיתת לילה ראשונה שלי בצסנה! ואחרי הכשרה מינימלית שקיבלתי במטוס זה לפני יותר מחצי שנה. ונוסף על כך, נשבה רוח צד חזקה. הצסנה ריחפה מעל המסלול, נסחפת ימינה ושמאלה. מספר פעמים נגעה במסלול והתרוממה שוב, עד שעלה בידי לייצבה. מאחורי שמעתי את קולו של הנוסע ששאל על חוברת הבדיקה: תמיד הנחיתה בצסנה היא כזו?
התחלתי בנמל והגעתי לנחיתת לילה ברוח צד. נשוב לנוף הנמל. הביטו בענני הכבשים שבשמים. בעמודי התאורה הכפופים המשרים אווירה מלנכולית. ראו את המנוף המפורסם ששופץ והונח כאנדרטה במכרז הנמל. הביטו בקו המעקה החוצה את התמונה ומוליך את העין אל מרכז הפרספקטיבה, על קו האופק. והביטו בקווי האור הבאים מן השמש הנוטה לשקוע.

לבלוג של נועם באתר רשימות >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close