אודות מושבה חופשית

מושבה חופשית עלתה לאויר בתחילת 2006, כיוזמה עצמאית של רונית בר אילן, קופירייטרית ועורכת תוכן, תושבת המקום – ונהייתה למקומון-בלוג הראשון בארץ.

בנובמבר 2011 הצטרף אל רונית כשותף רואי עמנואל, יזם ומגשים רעיונות. רונית נפרדה מהאתר באפריל 2015 (מילות פרידה כאן) ומאז רואי היה הבעלים והעורך הראשי עד נובמבר 2020 שהוא עזב והאתר נמצא בידיים הנוכחיות.

הצהרת הכוונות הראשונית היתה פרקטית: אתר שבו אפשר להתעדכן בהופעות, סדנאות, בילויים, מסיבות, שיטוטים וכל שאר ההתרחשויות מרחיבות הלב והתודעה שיש באזור. שילוב של מידע מעשי עם טורים אישיים, הגיגים ורעיונות. בעיקר קולות של אנשים מהמקום.

בשנים האחרונות העולם מסתחרר ומואץ, הרשת תופסת יותר ויותר מקום בחיים. בתוך זרם התודעה הדיגיטלי המתגבר מושבה חופשית מקווה להיות מרחב שמכבד מרווח נשימה . לכן אין למושבה (בינתיים) טוויטר, פינטרסט ועוד. לשמחתנו גם התגובות למתפרסם באתר מגיעות הרבה פעמים מהמרחב הפיזי: בתור למכולת, בשער של בית הספר, במפגשי החלפות…

כשמושבה חופשית קמה לא היה פייסבוק.  היום יש, ושם השיחה מתקיימת.  במקום להתרפק על הימים ההם… אוחח כמה נחמד זה היה… ח"י באהבה נולד כאן, הגינה הקהילתית של עמליה קיבלה כאן ביטוי ראשון (ואלה הן רק שתי דוגמאות)  הבנו שאין לנו עניין ויכולת להתייצב מול הפייס עתיר השיכלולים והחלטנו למפות צרכים ולהבין מה צריך לעשות כדי להתחדש. אחת ההבנות היא שהמידע בפייסבוק אמנם עשיר, אבל הוא לא נגיש. הפיד נשטף במהירות, וקשה למצוא ולהתמצא. במקביל, הפייסבוק לימד את  הקהילה  המקומית (על זרועותיה והסתעפויותיה) להיות יותר יזמיים בתוך האינטרנט, להעלות תמונות, לתדלק נוכחות , להזמין לאירועים ועוד.

מושבה חופשית עושה הכול בתנועה כיד להתאים עצמה לרוח התקופה, תוך שמירה על רוח האתר… לכן הוספנו אפשרויות קידום בגוגל ובפייסבוק ופרסום מותאם אישית (כולל ייעוץ), והכול תוך שמירה על תוכן מרענן, מקורי ואיכותי.

Close