2012 זה עכשיוניו אייג'

הגל הנוכחי לפי המאיה: גל הכלב

מאת: טליה טוקר

שלום וברכה לכולנו:
סמלי המאיה הם צורות גיאומטריות המצויות בתוך הד.נ.א האנושי שלנו, כשם שכל הידע הקוסמי והאישי קיים בתאי גופינו. החיבור לסימבולים פותח אותנו למידע אינסופי שקיים בנו, מידע שהוא מעבר לידע הממוחזר של התוכנה הסגורה במח שלנו. החשיפה לתבניות המידע החדשות של הצורות הגיאומטריות מאפשרת להרחבת אזורי הפעילות במח וכתוצאה מכך לשינוי ההתנהלות במציאות היומית שלנו. המשחק עם הסמלים יוצר בתוכנו רישומים של מידע שעד היום לא זוהו ע"י המח שלנו משום שהוא תוכנה מוגבלת במידע. אני מציעה לאלה שקוראים את התחזית מדי יום לשים את גלופת היום מול העיניים: לנשום אותה אל תוך כל התאים, להרגיש כיצד האנרגיה מחלחלת לכל תא ותא, לאפשר לזרם האסוציאציות החופשי למלא אותנו ולהתכונן על האנרגיה של היום. בעזרת ההכוונה של הסמל נשתדל להתמלא במחשבות חיוביות לגבי עצמנו ולגבי החיים בכלל. ניתן לכתוב כל מה שעולה לנו- כוונות, אירועים והבנות. החיבור לסמלים הוא ישיר לכל אחד ואחת מאיתנו וכדי להיזכר בו- הנשימה, הציור והכתיבה יכולים מאד לעזור. מאחלת לכולנו גל כלב פותח לב.

כלב
ב- 8/1, מתחיל גל הכלב:
בגל הקרוב הכלב דוחף אותנו לחבר את הכוונה ללב (כ-לב) ולפתוח את ליבנו יותר ויותר. לאורך הגל הכלב ממגנט לחיינו אנרגיות של חמימות, אמון, פתיחות ושל חברות אמיתית. מכאן שבמשך שלוש עשרה הימים הקרובים, מערכות היחסים הקרובות יכולות לתמוך בנו ואף לגדול ולהתחזק בעצמן וכמו כן קיים פוטנציאל להכרויות אינטימיות. עקב משברים שונים שעברנו עם אנשים ובמיוחד עקב חוויות של פגיעה ממערכות יחסים קרובות, רבים מאיתנו שמו מנגנוני הגנה על ליבם כדי לא להפגע. בגל הנוכחי נלמד כיצד להשתחרר מהסגירות הזאת וכיצד לפתוח את ליבנו למגוון החוויות המרגשות הממתינות לנו. החכמה של הגל מלמדת שהצעד הראשון בפתיחת הלב וביכולת לשיתוף פעולה עם הקרובים אלינו הוא להיות קשובים לעצמנו ולצרכים שלנו, כפי שנאמר- "ואהבת לרעך כמוך". ראשית אנחנו לומדים לאהוב את עצמנו כפי שאנחנו ולכבד את הרצון שלנו בכל רגע נתון. כשם שהכלב הוא ידידו הנאמן של האדם, כך האנרגיה שלו דוחפת אותנו במהלך הגל להיות נאמנים לעצמנו ולצרכים שלנו ולשים את עצמנו בראש סדרי העדיפויות בחיינו. במקום לרצות את הסובבים ולבזבז אנרגיה מרובה על הבחוץ, אנו מבינים שאנחנו הכי חשובים ושהגיע הזמן לעשות בדיוק את מה שטוב לנו. במשך הגל אנו מאזנים את הרגשות שלנו, משחררים סיטואציות קיצוניות ודרמות סוערות של האגו ועושים חשבון נפש ביננו לבין עצמנו וביננו לבין חברינו. כשאנו שומרים על האנרגיה שלנו ומקפידים להיות נאמנים לרצונות שלנו, ליבנו מתמלא באהבה לסובבים אותנו ולעולם בכלל. במהלך הגל הקרוב נלמד להכיר בערך העצמי שלנו ולבטא בבהירות את רגשותינו ורצונותינו האמיתיים עד למצב של התמלאות בשמחת חיים, בתחושת חמימות ובהרגשה שאנחנו מוקפים באהבה.

קוף
ה- 9/1, אתגר הגל הוא הקוף:
הקוף מאתגר אותנו לעלות על במת החיים עם הקסם והכריזמטיות הקיימים בנו ולשחק את המשחק בהנאה, בקלילות ובמקוריות. הוא מלמד כיצד לשזור את הכישורים הטבועים בנו אל תוך המציאות הקוטבית וליצור בה את רצונותינו. מעניין שהדרך אל פתיחת הלב עם הכלב עוברת דווקא דרך הקוף הקליל והיצירתי. אנו מבינים שככל שנבטא את עצמנו ונחווה תחושות של סיפוק מהעבודה, מהיצירה האישית ומדרך ההתנהלות היום יומית שלנו, נוכל להפתח באמת גם לסובבים המקיפים. הקושי בגל הוא לבטא את מה שאנחנו מרגישים וחושבים ולהפסיק לקחת את עצמנו ברצינות רבה מדי. התהליך של פתיחת הלב יכול להציף אותנו בפחדים ובמועקות ואתגר הקוף מבקש שנשחרר מאיתנו את הכבדות, הריחוק והציניות. לרוב מה שמונע מאיתנו לחיות את פרץ האש היצירתי הטבוע בכל אחד ואחת מאיתנו קשור במחסומים שעצרו אותנו עוד כששיחקנו כילדים. כדי שנוכל לבטא את הילד ההיפראקטיבי והמשועשע שבנו ולשחק בהנאה במציאות חיינו, עלינו ללמוד להוציא החוצה את כל מה שאנו עוצרים בבטן. היצירה של הקוף היא ספיראלית, באה ממקור של השראה וממלאה אותנו ביכולת ליצור יש מאין. עם הקוף אנו לומדים כיצד לשחרר את מה שמעכב את הקסם וההברקות האישיות מלהגיע אל חיינו ואז לנוע בחיים בקלילות ובהנאה תוך כדי ביטוי יצירתי מפרה.

אדם
ביום השלישי של הגל, ב- 10/1, מתחיל המיקוד בפתרון האתגר באנרגיית האדם:
האדם היום מלמד שמותר לנו לעשות בדיוק את מה שאנחנו רוצים. אמנם זה נשמע מרחיק לכת, אך באמת ניתן לחיות במציאות שבה אנחנו עושים ומבטאים את הרצונות הפנימיים שלנו. כדי להתאזן רגשית ולהיפתח לילד היצירתי שבנו, ביום השלישי של הזרימה האדם מבקש שנשים את השכל בצד ונשחרר את שאלות הקיום הטורדניות שכל הזמן מנקרות ברקע. הספקות שעולים מקבלים כל הזמן את אותן התשובות בהתאם למידע הרגשי שקיים בתוכנה המוחית שלנו. האדם מציע לנו היום לאפשר לליבנו להיות הגורם המוביל, הקפטן ולשכלנו להיות הגורם המבצע ואז לגלות כיצד לזרום בכיף ובאופן פרקטי עם רעיונותינו היצירתיים. האדם מלמד כיצד ללכת בדרכינו וכיצד להתגבר בתבונה על כל מכשול אפשרי. לאט ובהדרגה אנחנו הופכים לגביע שפתוח לשפע של היקום ונפתחים להזדמנויות הרבות הנקרות בדרכינו. ביום זה האדם מלמד גם להסתכל בגובה העיניים על הסובבים אותנו ולהתייחס לכל מפגש כאל התכנסות של חכמה. בדרך לאיזון הקשרים שלנו אנו מבינים שכל אחד והדרך שלו ואין לכך שום קשר אלינו ולרצונות שלנו. במקום האוביקטיבי שמשחרר שיפוט כלפי בני האדם הרבה יותר קל לנו לזרום בדרך עם לב פתוח ולחזק את שיתופי הפעולה עם השותפים למסע החיים.

הלך שמים
היום הרביעי של הגל, ה- 11/1, אנרגיית שער עם הלך שמים:
החכמה של הקודים מלמדת שלא ניתן להגיע לאיזון רגשי אם לא נדע כיצד לשים גבולות ברורים לכל מי ומה ששואב את האנרגיה שלנו. הכלב מלמד אותנו שאנחנו במקום הראשון בחיינו, הכי חשובים והלך שמים עוזר לנו להגביל באופן החלטי את כל מה שמונע מאיתנו לזרום עם הרצונות שלנו. כדי שלא נתערבב רגשית בדרמות של החיים, אנחנו לומדים להתמלא בנחישות שלווה ולהגיד "לא" ברור ונחוש לדברים שלא באמת מתאימים לנו. כשאנחנו מקפידים לעשות ולהגיד את מה שבא לנו, אנו מצליחים לשמור על האנרגיה שלנו ונפתחים לצדדים היצירתיים והקלילים באישיותנו. ביום של הזריעה המנטלית הלך שמים ממלא אותנו בחמלה ובאומץ לבטא בבהירות את הרגשות שלנו. יום שער זה של הגל מאפשר לקפיצה אישית עצומה ברמת המודעות ולחיבור לידע מאד גבוה משדה הנפש שלנו. מודעות זו הולכת וגדלה ככל שאנו משחררים את הישן, מוותרים על תפיסות עולם מקובעות שמוכרות לנו ומרחיבים את זווית הראייה בנוגע למצבים שונים בחיינו. כל אחד מאיתנו מוזמן היום ליצור לעצמו חלל הלך שמים מקודש שבו הוא יכול לחקור וללמוד על עצמו ועל החיים. בחלל הנעים הזה הלך שמים מעיר אותנו לדעת את עצמנו, את מה שטוב ונעים לנו בחיינו ואת המקומות שבהם אנחנו לא מעוניינים. ככל שאנו מכבדים את עצמנו אנו מתחברים לידע אינסופי, מתעצמים ופותחים את הלב.

קוסם
תהליך הגל ממשיך ליום החמישי ב- 12/1, באנרגיית הקוסם:
הקוסם מלמד אותנו לסמוך על עצמנו ועל האינטואיציות שלנו ולשחרר את הצורך באישורים ובפידבקים מבחוץ. אנרגיית היגואר של היום מאפשרת לפעול ממקום פשוט וצנוע של אמונה וביטחון בידע שקיים בנו. ביום שבו אנו מגבשים כח רצון פנימי להפסיק את הדרמות ואת חוסר האיזון הרגשי בחיינו הקוסם מלמד כיצד להפסיק להיות "קבצני אישורים" מהסביבה ומהעולם. אנחנו יודעים הכי טוב מי אנחנו ומה נכון לנו בחיינו. אף אחד מחוצה לנו לא מכיר אותנו כמו שאנחנו את עצמנו והגיע הזמן לתת אמון בידיעה האישית הזאת. כדי שנוכל לפתוח עוד יותר את ליבנו הרגיש ולשחק בכיף עם היצירתיות שבנו, אנו לומדים להתחבר למקור עצום של אנרגיה הקיים בתוכנו, לקול פנימי עמוק שלא תלוי או מושפע מהחוץ. גל הכלב הולך ומתפתח ועניינים רגשיים שונים צפים והקוסם היום מרחיב את היכולת להכיל את אירועי המציאות השונים ולהפוך למיכל של ידע ואור. המוטיבציה להמשך התהליך נשענת על העוצמה הנשית של הכוהנת הגדולה ועל עומקים של בריאה שהם מבעד לזמן ולמרחב.

נשר
היום השישי של הגל ב- 13/1, באנרגיית הנשר: הנשר מכוון אותנו היום להגביה מעוף אל מעבר לשגרה השוטפת בחיי היום יום שלנו ולהתבונן בתמונה השלמה של חיינו על כל הפרטים שבה. במקום להסתבך בפרשנות של פרט ספציפי שהוא מחזור של מידע רגשי, אנו מתרוממים לנקודת מבט אוביקטיבית יותר של המציאות. הרחבת נקודת המבט מאפשרת להפתח לאפשרויות ראייה חדשות שלא חשבנו עליהן קודם לכן. הנשר ביום השישי של הגל מראה כיצד כל חלק בחיינו הוא בחירה שלנו ולרוב היא אפילו מוצלחת ואם לא, הנשר ממלא בתקווה ובכוחות לשנות את התמונה. בזרימה לקראת שיא הגל, אנרגיית הנשר מלמדת כיצד לאזן בין עשייה "רצינית" למנוחה. הפאזל של חיינו מורכב מהמון צדדים ואנו לומדים כיצד לשלב בינהם. ההרפייה חשובה באותה מידה כמו העשייה ואנו לומדים כיצד ליצור לעצמנו זמן לפנאי איכותי. כך שהיום יש לנו אפשרות להגיע לשקט פנימי סביב כל ההתרחשויות האחרונות דרך הגדלת זווית הראייה שלנו וקבלת פרספקטיבה מאוזנת על מהלך האירועים השוטפים.

לוחם
שיא הגל ב- 14/1, יום שער באנרגיית הלוחם:
תהליך הגל מגיע לשיאו והלוחם ביום שער זה מאפשר לשחרור של חוסר הביטחון בעצמנו ובאמת שלנו ושל התלות באחרים ובדברים חיצוניים. הלוחם הוא עצמאי בשטח, יכול להסתדר בעצמו בכל מקום ועם כל אחד ובשיא הגל הוא מחבר אותנו לקול פנימי ברור בנוגע להיבטים שונים בחיינו. הלוחם האינטליגנט ממשיך לשאול היום שאלות ולהטיל ספקות בנוגע למימוש היצירתי ולסוגיות שמלוות אותנו בנוגע למערכות היחסים הקרובות שלנו. אז הוא מדריך להתחבר להדרכה הפנימית שלנו ולגלות מה היא הדרך שהכי פותחת את ליבנו. הוא מזמין אותנו לבטא אמת פנימית זו בלי לפחד מתוצאות עתידיות וליצור באומץ ובחכמה את רצונותינו העכשויים בקצב שנכון לנו. בשיא התהליך של גל הכלב הלוחם מאפשר להציב את הגבולות מהזריעה של היום הרביעי, להתאים את הגוף לאנרגיות המעודנות שהקוסם מחדיר ביום החמישי ולתעל את האנרגיות לעבר מימוש החזון של היום השישי. אנו מוזמנים היום להקשיב לעצמנו, לליבנו, למה שבאמת נכון לנו וליישם בנחישות את הידע שלנו בדרך היום יומית.

אדמה
ב- 15/1, ביום השמיני מתחיל תהליך הירידה בקצב של הגל עם אנרגיית האדמה:
בתהליך החיבור ללב וליצירתיות שבנו הגיע הרגע לבדוק בצורה כנה עד כמה אנחנו מקורקעים ומחוברים למציאות. האדמה מבקשת שנשאל את עצמנו היום: "האם אני נוכח/ת במציאות הפיזית שלי עם שתי רגליים על הקרקע"?, "האם אני מבטא/ת בפועל את הרעיונות היצירתיים הקיימים בראשי?", "האם עיסוקיי היום יומיים משקפים את מה שהנשמה שלי מבקשת לעשות פה בכדור הארץ"?, "האם אני לומד/ת ופתוח/ה לעוד ועוד מידע חדש"?, "עד כמה אני פשוט עושה את שלי בלי לנסות לשכנע את הסובבים אותי בצדקת דרכי"? האדמה היום מעירה אותנו לממש את רעיונותינו המקוריים במציאות ובאופן פרקטי להוציא אותם מהכח אל הפועל. היא מדרבנת אותנו לעשות, בלי יותר מדי דיבורים ולהוות דוגמא לחיים יצירתיים שנוצרים בלב אוהב ופתוח.

מראה
ביום התשיעי שמתרחש ב- 16/1 כוונת הגל מתחילה להתגשם במציאות באנרגיית המראה:
ביום של פענוח עלילת הגל אנו מבינים שתהליך פתיחת הלב חייב לבוא לידי ביטוי ביחסים עם המראות המקיפות אותנו. אנחנו לא חיים באי בודד ולב פתוח מעיד על נתינה ללא תנאים, בלי חשבונאות ו"פנקסנות". המראה מציעה שנתבונן בהשתקפויות המקיפות אותנו ונלמד דרכן על המקומות שעדיין נותר לנו "לעבוד" עליהם. דרך המראות אנו לומדים אילו היבטים יצירתיים חסומים אצלנו ואיזה גירויים והסחות מקטינים את יכולת הריכוז והמיקוד שלנו ברגע. המראה מאפשרת היום לבדוק האם אנחנו באמת מאוזנים רגשית בסיטואציות השונות ונוכחים ללא שיפוט וביקורת עם האנשים שאנו פוגשים בדרך. אני ממליצה להתבונן במפגשים המתרחשים במהלך הגל ובתחושות השונות שעולות בנו בזמן הזה. נשים לב במיוחד למצבים שבהם אנחנו מתנתקים מהלב שלנו כדי לזכות באישור ובהכרה מבחוץ. נשים לב היכן אנחנו מושפעים מדעות של הסביבה שלנו, במקום לעשות את מה שבא לנו. כשנזהה את המקומות שבהם חשוב לנו להרשים, שבהם האנרגיה שלנו מופנית החוצה במקום פשוט להיות אנחנו עצמנו, נוכל לשחרר את התלות בסביבה, להסיר מאיתנו הרבה חוקים ונורמות חברתיות מזויפות ולחיות ללא פחד ועם לב פתוח.

הסערה
ה- 17/1, היום העשירי של הגל באנרגיית הסערה:
ביום שבו הלב מתחיל להפתח והיצירתיות להתפתח, הסערה מגדילה עוד יותר את הביטחון העצמי שלנו. היא ממלאה אותנו בתחושות של אמון והגנה ומגדילה את ידיעת הכישורים המייחדים אותנו. ביום העשירי של ה"פינישים" הסערה המרפאה מלמדת כיצד אנו יכולים להטעין את עצמנו מבפנים ולהפוך לעוגן של עצמנו. הסערה מאפשרת לניקוי יסודי של דחיסות שהצטברה בגופנו ובמוחנו ולטיהור של מידע שלילי מתאי הגוף שלנו. אנו מבינים שכדי לדייק עוד יותר את התהליך עלינו להמשיך ולטפל בעצמנו עד שנדע שאנחנו מאוזנים לחלוטין. ככל שאנו מלאים באמון בעצמנו ובעולם, גדלה גם ההסכמה הפנימית שלנו לקפוץ לים החיים ה"סוערים" ולזרום בחופשיות עם היצירתיות הקיימת בנו.

שמש
ב- 18/1 אנחנו מגיעים ליום ה-11, שבו הזמן לשחרר את מה שעדיין מעכב את האיזון הרגשי באנרגיית השמש:
השמש היום מבקשת שנפשפש עוד יותר בעומק מוחנו ומשם נוציא עוד כמה מעצורים שמנעו מאיתנו עד היום מלהגיע לאיזון ולביטוי יצירתי. ניתן לשאול את עצמנו: "מה עדיין לא בהיר וברור לי באופן שבו אני רוצה לבטא את עצמי"?, "מה עוצר אותי מלפעול מתוך להט היצירה שקיים בתוכי"?, "באילו מקומות אני עדיין מרגיש/ה קור, ניכור, וכבדות בחיי היום יום שלי"? השמש היום ממלאה אותנו בחמימות, באור ובמידע לגבי דרכינו בחיים. האור הזה של השמש מבהיר לנו את התחומים שבהם אנחנו עדיין לא פועלים מהלב ולכן חווים מחסומים באש היצירה שלנו. אני ממליצה שנדמיין היום שמש במרכז הלב שלנו ונתבונן בכל אותם הדברים שמרגשים ופותחים אותנו אל שמחת החיים שבנו.

דרקון
הפתרון ביום ה-12, ב- 19/1 מגיע עם אנרגיית הדרקון:
בפתרון הגל אנו מתחברים לעוצמה הנשית הקיימת בכל אחד מאיתנו שמקבלת, מפרגנת ומתנהלת באהבה לעצמה ולסובבים אותה. תהליך פתיחת הלב שלנו והרצון לבטא את היצירתיות הפועמת בנו מובילים למקום של קבלה של מה שיש בנו ובחיינו ושל אהבה לעצמנו בדיוק כפי שאנחנו היום. אנו לומדים שהחסימות הרגשיות והיצירתיות נובעות מביקורתיות יתר ומהרגלים של הרס עצמי. תהליך הגל אפשר לנו לנקות חלק מהרס והשפיטה העצמית שעצרו את הביטוי האותנטי שלנו ולהחליפם ברכות ובהזנה. ביום זה הלך שמים נמצא בהדרכה ומעיד על כך שלמדנו להיות החלטיים, נחושים ולכבד את הצרכים והרצונות שלנו. כשאנו שמים גבולות ברורים, קל לנו יותר לשמור על האנרגיה שלנו ולהזין את עצמנו באהבה ובחיוביות. בפתרון הגל אנו מלאים בביטחון, בעוצמה ובראייה אופטימית על עצמנו ועל חיינו. קבלה זו של עצמנו הופכת לבסיס מוצק לביטוי מי שאנחנו היום דרך היצירתיות הנשית השופעת הקיימת בנו, בעלת הפוטנציאל האינסופי לבריאה של עולמות חדשים בחיינו.

רוח
סוף הגל ב- 20/1, היום ה- 13 באנרגיית הרוח:
מהכלב הרגיש, הנאמן והאוהב אל הרוח המלאה בהשראה, בשמחה ובנועם. התהליך שעברנו בגל הכלב מוביל אותנו בסופו לרוח שמעידה על כך שהפכנו לאדם עליז, תקשורתי, בהיר וכנה. הרוח מלמדת על כך שיצרנו סוג חדש של תקשורת עם הסובבים אותנו, החל בקרובים אלינו ביותר וכלה באנשים שאנו פוגשים על הדרך. תהליך פתיחת הלב וביטוי הרגשות לימד אותנו כיצד לבטא את עצמנו בהגיון ובנועם, להוציא החוצה בפשטות את אשר בליבנו, ללא הצורך בדרמות ובקיצוניות. לאורך הגל הכלב מיגנט אלינו את נתינת האמון בעצמנו ובשותפים למסע שלנו ולאט ובהדרגה אפשר לאיזון הרגשות הסוערים שלנו עד שהגענו לרוח זורמת ויציבה. הרוח מסמלת דיוק ובהירות ומלמדת על כך שהיום אנחנו כבר לא מתבלבלים ולא מאפשרים להצפות רגשיות להתרחש. הגל מלמד שתקשורת ויכולת לבטא את הרצונות שלנו באופן מדוייק הם הכרחיים למערכות יחסים אוהבות, צומחות ומתפתחות. במהלך הגל הקוף דחף אותנו להוציא החוצה את היצירתיות שבנו והרוח בסוף מעידה על כך שלמדנו כיצד לזרום בנועם ובקלילות מעניין לעניין כמו יונק דבש עליז וססגוני. הרוח מסמלת את האיכויות הזכריות של ביטוי האמת שלנו ברוגע ובהומור והעובדה שהיא מסיימת את הגל מעידה על כברת הדרך שיש לעבור כדי להצליח להתנהל בצורה הישירה הזאת. התהליך שבגל הכלב הופך אותנו לבני אדם ששמחים בחלקנו, שזורמים בעקבות האמת שבליבנו ומבטאים באהבה את השפע הקיים בנו.

מאחלת שאנרגיות הכלב
יעזרו לכולנו לפתוח את הלב.
באהבה, טליה.

אשמח מאד לכל שיתוף, תגובה או שאלה: 052-2203337 | אימייל | אתר

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close