טורים אישייםטיפוליםיוזמות חופשיותכלליסדנאות, קורסים, חוגים

הזמנה לקבוצת תיאטרון פלייבק ב"ידית"

הזמנה לקבוצת תיאטרון פלייבק ב"ידית"

לכל מי שחדוות המשחק מפעמת בו. מי שכבר עלה על במה ומי שעדיין לא. מי שמחפש תיאטרון אימפרוביזציה חי ונושם.. אחר.

שלום, שמי אבי ריינשטיין. לפני כחמש וחצי שנים הזדמנתי לראשונה למופע תיאטרון פלייבק של קבוצת "הדים" בבנימינה. זה היה מוצ"ש, וכבר ביום ראשון למחרת הצטרפתי לחזרה הראשונה שלי. מאז ועד היום אני משחק, חי ונושם תיאטרון פלייבק. בשנתיים האחרונות אני מנחה ושחקן בקבוצת תיאטרון הפלייבק השיתופית "אלתר-נתיב", מלמד פלייבק כפרופסיה בחדרי מורים ומול סגלי הוראה בכל הארץ, עובד בפלייבק עם תלמידים, חבר בפורום המנחים הארצי, ולאחרונה אף כתבתי תיזה העוסקת בקשר שבין הפלייבק ודינאמיקה קבוצתית.

אז מהו בעצם תיאטרון פלייבק?
תיאטרון הפלייבק נוסד על ידי ג'ונתן פוקס בניו יורק של שנות השבעים, והיום הוא חולש על כ- 50 מדינות ברחבי העולם. בארץ הקהילה הולכת וגדלה ומונה היום מעל עשרים קבוצות ובהם כ- 300 שחקנים. זהו תיאטרון ייחודי המבוסס על אימפרוביזציה, בו השחקנים והמנחה מקשיבים לסיפורים אמיתיים של אנשים מהקהל ומציגים אותם מייד על הבמה באופן דרמטי.
בחזרות, על בסיס של שיתוף ושיקוף הדדי, פועלים חברי הקבוצה בטכניקות מגוונות של אלתור, שימוש בדימוים ומטאפורות, ליווי מוסיקאלי ותנועה, ובאחת, יוצרים מהסיפורים שלהם עצמם – מחזה!
להבדיל מתיאטרון רפרטוארי העובד בדרך כלל מספר חודשים עד המופע. העבודה בקבוצת תיאטרון פלייבק הינה אינטנסיבית יותר בתחילה, כאשר הדגש הוא על ההקשבה הקבוצתית, ההקשבה למספר, וההיכרות עם טכניקות אלתור שונות של הפלייבק. אך מרגע שהשחקנים הוכשרו לעלות למופע אחד, הם כבר מוכשרים לעלות להופעה בכל רגע נתון

מה שמושך אותי לתיאטרון פלייבק הם בעצם שני דברים עיקריים: הראשון הוא התחושה הנפלאה שיש לי כאשר אני מצליח לשקף ולגעת במספר, בין אם הוא חבר קבוצה בחזרה, או צופה ארעי מהקהל במופע. הדבר השני הוא כמובן התחושה הנפלאה שיש לי כמספר, כאשר אני זוכה לשיקוף נוגע לסיפור אותו סיפרתי.

הקבוצה החדשה שפתחתי בתיאטרון ה"ידית" בפרדס חנה, הינה הגשמה של ייעוד עבורי, ואני מזמין לקבוצה אנשים מכל סגנון ורקע, המחפשים מקום לביטוי ולהעצמה אישית, והמעוניינים להתנסות בתיאטרון אחר, ייחודי ואינטראקטיבי.

קצת עלי: אני קודם כל איש חינוך, בוגר המסלול לחינוך יצירתי בסמינר הקיבוצים.
אני שחקן, מורה לתיאטרון, ומנחה קבוצות בשילוב אומנויות (לימודים לתואר שני באוניברסיטת לזלי). בנוסף, מנחה תוכניות שונות ליצירת אקלים חיובי בשילוב אומנויות בבתי ספר וגני ילדים באזור, נשוי ואב לשתי בנות.

הקבוצה נפגשת בתיאטרון ה"ידית" בפרדס חנה בימי רביעי בין השעות 20:30 עד 23:00. למעוניינים אתאם שיחה אישית. ניתן ליצור קשר בטלפון 052-3452465, או במייל.

להשתמע, אבי ריינשטיין

תגיות
הראה עוד

9 thoughts on “הזמנה לקבוצת תיאטרון פלייבק ב"ידית"”

כתיבת תגובה

Close