מוניציפליה

החלטתי מה אני מצביעה

נהוג לשמור דברים כאלה בסוד, אבל לא אכפת לי לגלות. אין לי שום אינטרס אישי, חוץ מזה שהמושבה הזו תתפתח. לא פגשתי אף אחד מהם וההתלבטות קשה. אחה"צ עוד התנדנדתי אבל עכשיו השקעתי עוד – קראתי מצעים, הבטחות, חלק מהדברים הם דברי טעם. חלק קישקושים מבישים. חלק מדיף ניחוח קומבינות ישן. איך אמר ידידי א' – תכל'ס, אף אחד לא מביא מצע אלטרנטיבי אמיתי, או אפילו יצירתי. כולם מרובעים.
אז אם ככה, אז לבחור ריבוע סימפטי. צוות מוחות סלולארי חידד השבוע כמה רעיונות, שחלקם קיימים בשטח (ובהתאמה במצעים של חלק מהמתמודדים) וחלקם פנטזיה פרועה:

שבילי אופניים
שכונת יורטים / דומים (עם ממ"ד משותף) / מתן היתרים להצבת יורטים/דומים
תקן בנייה ציבורית ירוקה – לפחות 20% מהבניה הציבורית.
שלטי חוצות שעובדים על תאורה סולארית
שאטל לרכבת
מיחזור כמו שצריך
הקמת קולנוע
מרכז יזמות מקומי – שכל אזרח (ולא בהכרח בעל עסק) שיש לו רעיון יוכל להציע בו פרוייקטים. הפרוייקטים הנבחרים יקבלו ליווי.
הצטרפות לתכנית "ערי חינוך" של יעקב הכט
החזרת השליטה על המים למועצה
הפסקת הריסוס מהאויר בשדות בשולי המושבה, והריסוס הידני בצדי המדרכות באביב
ועוד ועוד….

בקשר לחקלאי – היום התקיים דיון בבית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים. פסיקה לא ניתנה במקום והיא תימסר במועד מאוחר יותר. זה מצוין שנלחמים על ביטול התכנית לבניית (מגדלי?) מגורים. באמת הגיע הזמן שמישהו ירסן את כל הבניה הרוויה במושבה, ועוד על קרקע כל כך נוסטלגית כמו אדמות בי"ס החקלאי.
לפני כמה חודשים השתתפתי בתהליך גיבוש החזון של ביה"ס הדמוקרטי, שהתקיים בסדנאות החקלאי (ליד הביג). בחצר – הצבאית למדי יש לומר – מתנוסס בגדול ציטוט של יאנוש קורצ'ק: "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים."
חכם יאנוש קורצ'ק.
ובהתייחס לציטוט הזה שלו, אולי באמת כדאי לשים בעתיד דגש על המילה "בית ספר" ופחות על "חקלאי". במקום ללמוד שם חקלאות מסורתית – לשתול שם הרבה זרמים בחינוך. גם אנתרופוסופי (שאכן, פועל ממתחם החקלאי, בשכירות), גם הבית העגול (שנאלץ להתגלגל לאלוני יצחק) גם בי"ס מונטסורי (שלא נפתח בסוף) וגם תיכון קונבנציונלי. ואזורים משותפים לעבוד בהם ביחד. מתעקשים על חקלאות? בתי הספר יכולים לעבד במשותף שטח לגידולים אורגניים ולמכור את התוצרת לתושבים במחירי עלות. או לעשות חווה ניסויית. או חקלאות על הגגות, או אצות, רפתות זה פאסה! במיוחד בפרדס-חנה ההולכת ונהיית טבעונית / צום מיצית / ניקוי אביבית .
ואפשר גם לשתול שם מכללה ליזמות, כיאה למקום עם יוזמות חופשיות בטירוף..

בקיצור…

לראשות המועצה אצביע לגעש. למה? כי למרות סגנונו הצבאי הוא המועמד היחידי לראשות המועצה שיש לו קבלות. וכדי לרענן אותו (מאסט) הייתי מצוותת לו אנשים חדשים.

לראשות המועצה אבחר בהגר פרי יגור.
(עדכון מיום הבוחר, אחה""צ)

אז למועצה אבחר אה… אוי זה קשה, קשה. גם "ביחד עם העבודה" וגם רשימתו איציק בוחבוט לוין מדברים אלי.
הניסיון המקצועי של הגר פרי יגור (וגם היותה אישה) – יתרון משמעותי. גם את רון לירם הייתי שמחה לראות במועצה.
מצד שני מוצא חן בעיני בוחבוט לוין, המצע שלו מצוין. אני רק צריכה להתגבר על הגועל מלהצביע למפלגה של יאיר לפיד.
טוב.
אני אשן על זה בלילה..

לבירור הקלפי שלך >

תגיות
הראה עוד

3 thoughts on “החלטתי מה אני מצביעה”

  1. נסדר לך שלושה פתקים. במיוחד. ופתק רביעי שבו תוכלי לרשום את המצע האלטרנטיבי. אגב, קולנוע כבר יש. רק צריך לרכוש אותו מהמשפחה, רגע לפני שגם הוא הופך להיות 6 וילות. בבחירות הבאות, כבר יאמצו את המצע האלטרנטיבי שלך. ותמסרי ד"ש לידידך א'.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close