אמנות ועיצובמקום בזמןסביבה וקהילהצדק חברתי

הקרנת הסרט "אמנות / אלימות" בנוכחות הבמאי אודי אלוני, 14/12/13

אמנות / אלימות
גאה להזמינכם להקרנה מיוחדת של הסרט אמנות/אלימות
פלסטין/ ארה"ב, 2013
בימוי: באטול טאלב, מרים אבו-חאלד ואודי אלוני.
לאחר ההקרנה תתקיים שיחה עם אודי אלוני.
פתיחת דלתות 20:00 ב"מקום בזמן" קיבוץ עין שמר (מפת הגעה)
להזמנת כרטיסים כתבו מייל ליעלה אורן זלאיט: zalait4@gmail.com

הסרט נוצר בהשראת דמויות מ"אליס בארץ הפלאות", "מחכים לגודו" ו"אנטיגונה". מרים אבו חאלד ובאטול טאלב שחקניות פלסטיניות, בוגרות "תאטרון החופש" של מחנה הפליטים ג'נין, מתמודדות על הבמה ומחוצה לה, עם אבל, אלימות, דיכוי מגדרי וכיבוש צבאי. בעקבות דרכו של מורם האהוב ג'וליאנו מר-חמיס, שנרצח ב-4/4/2011 מחוץ לתאטרון החופש אותו הוא הקים, הן יוצאות למסע של יצירה בסביבה ברוטלית ובלתי צפויה. במסעם הן מצרפות אליהן את מילאי מר ביתו בת ה-12 של ג'וליאנו, את להקת ההיפ הופ דאם מלוד וחברים אחרים, כדי לתאר ולייצר מהפכה אמנותית של דור פלסטיני צעיר ואמיץ.
הפקה: אודי אלוני, באטול טאלב, תאמר נאפר, אביבה צימרמן .מפיקים בכירים: בני קורמן, אלכס הלפרן,חברת הפקה: Dig The movie LLC, עורכת ובמאית שותפה עדי גולן בכנפו, צלם: אמנון זלאיט.
75 דקות, ערבית ואנגלית, תרגום לעברית ואנגלית

פרסים:
פסטיבל ברלין Cinema Fairbindet Prize 2013
Prize of Juliano – Cinema South Festival, Israel 2013
"Open Eyes Award" – MedFilm Festival, Rome 2013
נרכש להפצה ב28 בתי קולנוע בגרמניה .
תודה ל"מקום בזמן" על האירוח
לינק לאתר הסרט –http://artviolence.com/
עלות 45 שח כולל שתייה חמה . 25 שח לתלמידי תיכון.
לינק לאירוע בפייסבוק

אודי אמר לי "זה סרט בשבילך" :
הסרט: פואטי, אמנותי, מקומם, מנחם, פמיניסטי, פוליטי, לא ניתן להפריד, בעיקר מלא אהבה. חווית הצפייה שלי בסרט היא, שבכל פעם הוא כמו נכתב מחדש, משתנה, מתגלה, מעורר את הדחף, את ההכרח אל החירות הזו לעשות את הדבר מתוך תשוקה בלתי נלאית.
במהלך צילומי הסרט נרצח ג'וליאנו, אותו הכרתי. מוות בהווה בלתי נגמר. איך מתמודדים עם זה.
אם נדמה ש5 כדורים בחזה יכולים לעצור תשוקה כזו, הסרט מוכיח שלא.
אחד ההישגים של הסרט היפיפה הזה בעיני, הוא דווקא פגמיו אותם הוא נושא בגאון. אותם פגמים שמבליטים את יופיו, את כנותו, את חוסר הפשרות שהוא מציג. כמו באהבה כך באמנות כך בחיים .
ההקרנה מוקדשת ל"תאטרון החופש" כשם כולל לכל מה שאמנות צריכה לבטא בעיני .
יעלה אורן – זלאיט

על "אמנות/אלימות" בפסטיבל ברלין, מתוך דבריו של אודי אלוני על הסרט בבלוג של נטע אלכסנדר.
כשאודי אלוני הצטרף ל"תאטרון החופש" במחנה הפליטים ג’נין כדי לעבוד עם ג’וליאנו מר חמיס, הוא לא ידע שהחלטה זו תשנה את חייו לנצח. ג'וליאנו הדביק אותו בחלומותיו והתלהבותו, אבל שנה אחר כך, באפריל 2011, נרצח ג'וליאנו בצהרי היום בחזית התאטרון אותו הקים. חמישה כדורים בגופו.
"לרגע היה נראה שהרצח הצליח לעצור את אחת התנועות האמנותיות המרתקות שנוצרו במרחב העצוב שלנו שבין הירדן והים. היינו בשוק טוטלי, כאילו רצחו את הסנונית שבאה לבשר את בוא האביב הערבי אלינו ואנו נשארנו תקועים בחורף נצחי."
פברואר 2013. כמעט שנתיים חלפו והנה, שתים מהתלמידות המבריקות והאמיצות של ג'וליאנו, מרים אבו חאלד ובאטול טאלב, עומדות יחד עם מילאי, בתו בת ה-12 של ג'וליאנו, ועם אודי אלוני ומקבלות פרס יוקרתי בפסטיבל הסרטים של ברלין על הסרט אמנות /אלימות .
"הסרט מוקדש לג’וליאנו. יצירת אמנות על האופן שבו רוחו הפראית, האמנותית והפוליטית של מורה, חבר ואב, הבשילה והתפתחה בנפשותיהן של שלוש נשים, הממשיכות את דרכו ומפתחות אותה כיוצרות צעירות . זה אינו סרט על חייו ופועלו, סרט כזה עוד חייב יהיה להיעשות כשהתנאים יבשילו, אך רוחו שורה עליו לכל אורכו".

הראה עוד

1 thought on “הקרנת הסרט "אמנות / אלימות" בנוכחות הבמאי אודי אלוני, 14/12/13”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close