אוכלבילוייםזוגיות ומשפחהמוזיקה

חומוס חמסה בכרכור

שנה ורבע אחרי תוגת כרכור. רח' המייסדים מתעורר וכמו אחרי גיזום ורדים פורח מחדש.
תנועת הניגוב שקפאה באמצע הסיבוב מתחדשת בחומוס חדש, חמסה חומוס, של אושרי ושמעון מהפיצוציה.
שני שותפים שיושבים בארבע השנים האחרונות על הדרך המובילה אל ומכביש 65, מארחים את תושבי הסביבה ומבשלים הזדמנויות. להיות האיש מהפיצוציה זה כמו להיות ברמן – תחנת ממסר לחיבורים ווידויים ולפעמים גם מפגשים גורליים.

לילה אחד נכנס לפיצוציה פואד. שיחה מקרית על הא ודא גילתה שהוא מסעדן מנוסה, שכבר הקים וניהל ארבע מסעדות אל-ואזיר (שלוש מהן במקביל), התגורר בהרצליה וחזר לאחרונה לגור בבקה אל גרביה. בכיסאות המוזיקליים של החיים והעסקים גם הוא נתקל בצורך קיומי להתחיל מחדש. אושרי ושמעון, שכבר מזמן רצו לפתוח את החומוס, זיהו את החיבור המתבקש.

עכשיו במרחב הצנוע של חמסה פואד מבסוט ונינוח, מכין חומוס מצויין וסלטים אליפות."לא הייתי חוזר לטירוף של המסעדות הגדולות. לא ראיתי את המשפחה שלי שנים מרוב לעשות עוד ועוד כסף, עד שנפלתי" הוא אומר בכנות ובלי רחמים עצמיים. להפך – "כאן בחומוס אני בא בבוקר ומגיע הביתה אחה"צ. פשוט. אתמול ישבתי עם הבן שלי על הבגרות באנגלית, איפה היה לי זמן לזה קודם?"

המלצרית (המהממת) מוכרת לי. בירור קצר – זו נעמה, שלפעמים עובדת אצל אורה וגם עבדה בחומוס ג'נגלי הזכור לטוב. בשעות צפופות מצטרפת אליה מורן, אשתו של שמעון, עם בתם המנמנמת בעגלה. עסקים ומשפחה זה שילוב מנצח כשמוצאים איזון ונוכחות. אולי זה איכשהו יעבור באדי הבישול לקומה מעל, בה שוכן השירות הפסיכולוגי החינוכי של פרדס חנה כרכור.

בתפריט: חומוס על כל גרסאותיו (בהכנה מיוחדת שפואד פיתח כדי למנוע כובד על המערכת), שקשוקה במחבת, פלאפל, שניצל אמיתי בפיתה או בצלחת עם צ'יפס וסלט.
מילה אישית על הצ'יפס: צהוב, מתפוחי אדמה אמיתיים, לא שמנוני מידי, פשוט צ'יפס מצויין. במקום קטשופ – רוטב סלסה עגבניות טרי טרי וקצת חריף.. תענוג.
קפה טוב מוגש חופשי, בשירות עצמי. לתפריט המלא >

נעמה

בשישי הקרוב 3/6  אתם מוזמנים לחומוסיקה!
בשעה 11:30 בחצר חמסה חומוס, המייסדים 48 כרכור

והפעם: ביטלג'וס – מופע אלקטרו- אקוסטי. ביצוע אינסטרומנטאלי חדיש לשירים של הביטלס
המובאים בעיבודים אתניים ממוזיקה ערבית, תורכית, מרוקאית ועוד.
חיבור היוצר מרקם מוזיקלי עכשווי ומופלא, המביא את המאזין למסע תעופה חוויתי הנוגע בשורשים ונוסע לזמן עתיד, ועושה שימוש בכלים אותנטיים וטכניקות מחשב מתקדמות.
אסף גבעתי (שוטי הנבואה) – עוד, גיטרות, כלי הקשה
ישראל כסיף – קלידים, מחשב.
טירן בובליל – ניי, זורנה, קלרינט תורכי, כלי הקשה.
לפלאייר >

חמסה חומוס – רח' המייסדים 48 כרכור, מימין לדואר
פתוח בימים:  א'-ו' בשעות 09:00 עד 18:00 | 04-6275566
אפשר לבוא לקחת טייק אווי!

תגיות
הראה עוד

10 thoughts on “חומוס חמסה בכרכור”

  1. אנחנו כבר ערכנו את מבחן הטעימות לחומוס ולבר שהגיעה הביתה אחרונה כבר לא נשאר…יופי של חומוס -חמסה. הגיע זמן הלבלוב ומאחלים הצלחה לכל ההתחלות החדשות:) איל יתכן שהטור דה כרכור בשל למפה ? ולורי אנחנו מארחים אמנים באופנים שונים ונשמח לחשוב איתך על שיתופי פעולה.

  2. גם אני נדהמת מהפריחה המרגשת הזו !
    אפרופו אלטרנטיבה למרכזי הקניות התיכף-נפתחים, חשבתי שיכול להיות ממש מדליק שבעסקים המקומיים יתלו ציורים של ציירים מקומיים ויוצבו פסלים של פסלים מקומיים וייתלו וילונות ויוצבו פינות ישיבה של יוצרים מקומיים ויגישו על ובתוך כלים של קרמיקאים מקומיים ועוד ועוד – זו תהיה אלטרנטיבה מקומית מדליקה, לא ?

  3. אכן לזמן יש את הכח שלו.

    דומה שמעולם לא נפתחו כל כך הרבה עסקים מקומיים בתקופה כה קצרה. חומוס חמסה החליף את ג'אנגלי, ליסה אוף לונדון התמקמה בקפה המושב לשעבר. קפה המושב לשעבר, הופך בימים אלו לקפה המושב בוואדי. יוסף מהחומוסיה בורא את קולוניה במה שהיה פעם אננדה. אורגני גן, פותחים קפה +סופר, אחותי ואני, והחסידה מצטרפים כבר לותיקים יותר. לאורה, לוידי שהיא בעצם "רוניה" לפלאפל דבורה הותיק מכולם. ברחוב המושב, יש לנו את "באלי" ואת "הירוקה" ואת לוקאל ארט. על אחוזה יש את "טבעלו" וברחוב הנעורים יש את בייבי אושר" המחודש, את לבנדר, ואת דורותיאה .

    בקיצור, שנה ושלושה חודשים אחרי התוגה, מי שבא לו לעשות את "טור דה כרכור" (זכויות יוצרים של הח"מ), יש לאן ללכת ואפילו לדעת לאן לבוא.

    העסקים המקומיים בהחלט מהווים אלטרנטיבה לגל הביגים ומרכזי הקניות העתידים לבוא "וח"י באהבה 2" רק יגביר את הווליום.יש למה לחכות.

כתיבת תגובה

Close