בילוייםזוגיות ומשפחהטיפוליםנשים

טבעי לי יותר לעשות אהבה מאשר להזדיין

שלום לכם, שמי דורית בר, שמחה להיות איתכם כאן היום.

משהו במרחב כאן במושבה החופשית קורא לי לפניה אינטימית אליכם הקוראים והקוראות, כזו שקצת מזכירה ישיבה על כוס קפה במרפסת, עם הרוח הסתוית שנחה עלינו בימים אלה.

אני מטפלת מינית וזוגית, מלווה ומדריכה נשים וגברים, יחידים וזוגות בתהליכים התפתחותיים הנוגעים לתקשורת מינית, אינטימיות רגשית ומערכות יחסים.

התחלתי את המסע לחקר הנפש בגיל מאד צעיר, בגיל 14 קראתי את ספר הפסיכולוגיה הראשון שלי ומאז לא הפסקתי. מזה חמש עשרה שנים אני עוסקת בטיפול, ובארבע השנים האחרונות בחרתי להתמקד בכל מה שקשור למערכות יחסים אינטימיות, נשיות, גבריות ומיניות.
לאורך שנות העבודה שלי פיתחתי את השיטה למיניות מודעת – סדרה של תובנות וכלים שמשלבת עקרונות מעולם הפסיכולוגיה והתראפיה לצד הבנות מעולם הרוח והמדיטציה.

אחת התובנות היסודיות שבקעו מתוך תהליך הלמידה שלי היא שמיניות מתחילה בקשר שבינינו לבין הגוף שלנו – ולא בקשר שבינינו לבין אדם אחר. מיניות ביסודה היא אירוע אנרגטי, פיזי ותחושתי, סוג של התפוצצות חושית שגורמת לתחושות של עונג, שמחה והתרחבות.
מסיבות מגוונות, כמו מוסר, תרבות והרגל חברתי – רובנו לא קיבלנו חינוך מיני נאור ופתוח, ובעיקר חווינו חוויות של איסור, בושה ואשמה סביב הקשר עם הגוף בפרט וההתמסרות לעונג בכלל. שמתם לב, שהרבה יותר אנשים ירגישו בנוח לספר שהם בדיכאון, מאשר לספר שהם חווים שמחה ואקסטזה מענגת? במובנים רבים, "מותר" לנו להיות בדיכאון, אבל "אסור" לנו להיות שמחים.

היתר חברתי פופולרי נוסף הוא החיפוש אחר בן/בת הזוג האולטימטיביים, ניתן למצוא אינסוף אתרים, טכניקות, שיטות ומדריכים שמבטיחים לנו שיעזרו לנו למצוא את הנשמה התאומה שלנו – ולצד היתר זה, המיניות מוסתרת, לא מדוברת, מודחקת אל המחשכים והמרתפים של אתרי הפורנוגרפיה או אל בדיחות גסות ומופעי סטנד אפ.

אם כן, ברור שהצעד הראשון להבנה של המיניות שלנו יהיה ההסכמה לדבר עליה, להיפתח לחקירה ישירה של הגוף וללמידה מעמיקה של כל מה שנוגע לה.

**

החקירה המינית שלי התחילה בשנות העשרים, אחרי חמש שנים במערכת יחסים עם גבר מקסים שלא משך אותי מינית כלל – הבנתי שאני חייבת לעזוב אותו ולהתחיל להתקרב לעצמי. זה לא היה פשוט להיפרד ממרחב נעים וחברי, לוותר על קשר תומך ואוהב – לטובת לבדות נטולת כל ודאות.
עם זאת, היתה בתוכי ידיעה, שאם לא אעשה את הצעד הזה, אמצא את עצמי עם אותו בן זוג בגיל 40, עם שני ילדים וכלב – מרירה ומדוכאת. ההחלטה נעשתה והפעולה עקבה אחריה.

בשנים הראשונות שאחרי הפרידה פשוט התנסיתי, קניתי ויברטור, למדתי לאונן באופן מודע (בשונה מהאוננות הילדית שקורית ללא הבנה מודעת), בדקתי מהי משיכה מינית, נפתחתי לחוויות מגוונות, שאיפשרו לי לאט לאט להתקרב לעצמי. זה היה תהליך של ניסוי וטעיה, לא כל החוויות היו חיוביות – אך מכולן למדתי עוד על מה אני באמת רוצה, מה נכון לגוף שלי, ומה מאפשר לי להיות שמחה. למשל, למדתי, שנכון לי הרבה יותר לחבר חוויה מינית עם אינטימיות ופתיחות רגשית, שמתי לב שטבעי לי יותר לעשות אהבה מאשר להזדיין. התקשורת הישירה עם התחושות והרגשות שלי היתה ועודנה הקרקע לחוויות אינטימיות ומיניות עם אנשים אחרים.

**

דורית בר בחיטה

יש משהו במרחב המיני שבינינו לבין עצמנו שהוא לפעמים קצת מרתיע, הכי מפחידה אותנו הבדידות, וזה המקום שבו תמונות בראש, פנטזיות מיניות או אתרי פורנו משעשעים אותנו. אני אוהבת לומר, שדווקא התקופות שבהן אין לנו בני זוג, הם זמן נהדר להתבוננות פנימית, ללמידה עצמית ולהתפתחות, הכנה לקראת הקשר הבא, ומיצוי כל מה שניתן לגזור מהחוויות הקודמות.

אני רוצה להציע תרגיל, הוא מתאים לנשים ולגברים, גם כאלה שבזוגיות וגם כאלה שלא, כי המטרה שלו היא יצירת קשר ישיר ועמוק ביני לבין הגוף שלי. מיניות היא אכן התרחשות שקורית בגוף, אולם הנחשולים שלה משפיעים על הנפש, וככל שהיא עמוקה יותר היא יכולה לעלות לכיוון הלב ולאפשר את הפתיחה שלו, ולמי שיילך איתה עד הסוף, היא יכולה להיות גם שער לחוויה רוחנית מדיטטיבית של התמזגות עם כל הקיים (זה הנתיב הטנטרי).

אז לפני שאנחנו הופכים להיות אחד עם אלוהים, דרך איברי המין שלנו, נתחיל בצעד הראשון, שהוא התרגלות הדרגתית לקשר הישיר עם הגוף וללבדות הפשוטה.

שבו בעירום מלא במקום שקט ונינוח, בטבע או בחדר פרטי. רצוי להיות רחוצים וריחניים, אחרי מקלחת נעימה. שימו לעצמכם מוסיקה שאתם אוהבים, ופנקו את עצמכם בכוסית יין, או שוקולד, משהו טעים ומענג.

ואז התחילו לגעת בגוף, בשלב הראשון, אל תגעו באיברי המין בכלל, הכירו את כל חלקי הגוף שלכם, מכף רגל ועד ראש, נסו סוגי מגע שונים, הקשיבו לגוף, איך הוא אוהב שנוגעים בו, התערטלו, לטפו, ריקדו, נועו בתוך הגוף ובתוך התנועה של מגע. נסו לגעת בעוצמות שונות, והשתמשו בלשון שלכם בכל מקום שאליו היא מגיעה, שחקו, השתובבו, צחקו. אחרי לפחות רבע שעה של מגע בכל הגוף, תוכלו לגשת לאיברי המין. שימו לב, איך אתם ניגשים אליהם, בעדינות. הסכימו להניח מאחור את כל מה שאתם עבר יודעים עליהם ונסו לפגוש אותם כמו ילדים סקרנים, שפוגשים משהו בפעם הראשונה. למדו אותם, נסו סוגי מגע שונים, שחקו, חייכו לעצמכם, תנו לחווית העונג להיפתח יותר ויותר.

תוך כדי שאתם נוגעים בעצמכם שימו לב לשני דברים מרכזיים, האחד לנשימה שלכם, תנו לה להיות עמוקה ורפויה, נטולת מאמץ, והשני הוא המיקוד הטוטאלי בגוף ובתחושות. למחשבה הפסיכולוגית יש נטיה להתערב במהלכים שכאלה ולהתחיל "לומר" לכם כל מיני דברים כמו "מה זה התרגיל הזה?!", "זה משעמם", "אני לא מרגישה כלום", "אני רוצה להפסיק". כל אלה הן רק מחשבות. לא להיבהל מהן. לנשום ולחזור למיקוד בגוף עצמו.

שימו לב שלתרגיל אין מטרה או כיוון ברורים, כלומר, אורגזמה היא לא היעד. כל מה שאנחנו מתנסים בו הוא תחושות, פתיחות ועונג.

מומלץ בחום לתרגל את התרגיל פעמיים בשבוע 15-20 דקות כל פעם. אתם מוזמנים בחום לכתוב לי שיתופים, ולשאול שאלות במייל

**

לפני שאנחנו נפרדים אני רוצה לספר לכם שאת השיטה למיניות מודעת אני חולקת דרך הרצאות וסדנאות, וממש בקרוב אני מגיעה לפרדס חנה, כדי לתת גם לכם מרחב שמתוכו תוכלו להעצים את העונג המיני, להתחבר יותר לתקשורת אינטימית ולממש עוד משמחת החיים הזמינה לכם.

ההרצאה מתקיימת ב- 28/10/13 , יום שני, בשעה 19:00 בסטודיו 'מקום קסום', רחוב עמל 38

קראתי לה 'סודות המיניות המודעת', ותוכלו לקרוא עליה עוד בקישור כאן

אפשר לפגוש אותי גם בפייסבוק וגם באתר שלי

אשמח מאד לעמוד לשירותכם בכל שאלה שעולה, שלכם באהבה, דורית

הראה עוד

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close