בעלי מקצוע

לידיעת העוסקים המורשים

תחילת מאי, זמן להכין דו"ח למע"מ.
והחודש זה הולך להיות קל במיוחד אחרי שפיצחתי את העניין בפעם שעברה, כמו שתוכלו לקרוא כאן:

***
עליצות!
איך אני יכולה לתאר את העליצות שתקפה את לבי בצהריים זה, נוכח עניין כה יבשושי כמו הגשת דו"ח מע"מ? אז זהו, שזה לא העניין הטכני כמו ההתרגשות שבללמוד משהו חדש. משהו שמונח לי מתחת לאף כבר יותר משנה ורק עכשיו אני מוצאת את האומץ לעשות בו שימוש.

מאז שפתחתי תיק במע"מ לפני יותר מעשור, התקדמתי בצעדי צב בכל הקשור להבנה עמוקה של מה שקורה פעם בחודשיים ביני ובין שלטונות המס. במיאוס מעורפל הייתי מכניסה את החשבוניות (הידניות!) למעטפה חומה, ובאותו כאוס משליכה לתוך מעטפה אחרת את ההוצאות. את שתי המעטפות האלה + 3 צ'קים הייתי מובילה ליועץ המס שאני שומרת לו אמונים עוד מימי ת"א, מקבלת ממנו טלפון כמה יצא וממשיכה לטמון את הראש בחול עד החמשעשרה בעוד חודשיים.
וחוזר חלילה.

פלקסביליטי
לפני שנה, נאמנה לגישה ה"הכל ברשת" התחלתי לעבוד עם פלקס – תכנה גאונית להנהלת חשבונות באינטרנט של שלומיקס. אז יופי, שיחררתי את הפנקסים הידניים והתחלתי להנפיק חשבוניות וקבלות ממוחשבות, אבל את הכאוס שמרתי לפינה של ההוצאות. פשוט התעקשתי לא ללמוד את האזור בתכנה שמאפשר הזנת הוצאות לפי סעיפים, מגובה במחשבון אוטומטי שמתקתק כמה אחוזי החזר יש מכל סעיף בהוצאות ומאפשר מעקב אמיתי. כמה פשוט! לא יאומן שרק עכשיו למדתי את זה.
זה לא שהיועץ מס שלי יקר, להפך – המחיר שלו סביר לגמרי אבל אם אני יכולה לעשות את זה בעצמי ולהיעזר בו לדו"ח שנתי בלבד אז חסכתי גם כסף וגם זמן. זה באמת ווג'ראס לנסוע במיוחד לת"א, או אפילו לעמוד חצי שעה בדואר במושבה כדי לשלוח עם דואר שליחים.

בקיצור, למדתי איך מכניסים את כל הנתונים לפלקס, יצרתי בחמש דקות חשבון באתר של מע"מ, ושילמתי את חובי לערך המוסף ממש עכשיו, 18/3/09 בצהריים כי כן, אם משלמים באינטרנט אז אפשר עד ה- 19 בשעה 18:30 בערב. אליפות!

כמה מילים על פלקס: מדובר בתוכנה ידידותית ביותר, קלה ופשוטה, שעולה 39.90 ש"ח בחודש (החודש הראשון חינם). כלומר שנה בפלקס עולה כמו שני דו"חות דו-חודשיים. שלומי כהן (להלן: שלומיקס) שעומד מאחורי התכנה, הוא מתכנת ויזם, אדם יקר עם אינטגריטי מפלטינה, שנותן שירות נהדר וקשוב. בבלוג שלו בדה מרקר הוא מגדיר את עצמו סקרן, חקרן ויצרן תמידי. אוטודידקט בהוויה. חותר לטוב. את פלקס הוא עשה מתוך חזון, וככה הוא מגדיר את עצמו ואת תהליך יצירת פלקס:

שלומי = [עוסק בפיתוח תוכנה ובבניית אתרי אינטרנט | בעל עסק עצמאי | צריך לדווח על הכנסותיו לרשויות כמו כל בעל עסק אחר | אוטודידקט שאוהב לעשות הכל לבד | (זה מביך לומר) קמצן שלא אוהב לזרוק כסף סתם כך | מחפש חוקיות בדברים ומנסה למצוא קיצורי דרך].

ובגלל זה:
1. ישבתי כמה שעות עם רואה חשבון שהסביר לי מהם הכנסות, מהן הוצאות מוכרות ואיך מגישים דוחות דו חודשיים למס הכנסה ולמע"מ.
2. במשך כשנתיים, מידי חודשיים, ארגנתי זמן, חידדתי עפרונות, טענתי בטרייה חדשה למחשבון וישבתי לערוך את החשבונות שלי באופן ידני.
3. במשך הזמן גיליתי שיש דברים שחוזרים על עצמם במלאכה זו, ולכן החלטתי ליצור קובץ אקסל שיפשט את כל התהליך ויחשב חלק מהדברים באופן אוטומטי.
4. כשנתיים לאחר מכן החלטתי למחשב את התהליך כולו ובניתי אתר אינטרנט שמנהל את הלקוחות שלי, מפיק חשבוניות וקבלות וגם מבצע את הנהלת החשבונות (דוחות מע"מ ומס הכנסה + ספר תקבולים ותשלומים).

קיצור תולדות זמן:
לעשות דוחות על פי סעיף 2: שעתיים עבודה.
לעשות דוחות על פי סעיף 3: 45 דקות עבודה.
לעשות דוחות על פי סעיף 4: 10 דקות עבודה.
המספרים היו מעודדים, היזם שבי יצא החוצה והחליט שאם התוכנה מספיק טובה בשבילי, ברור שהיא תהה טובה גם בשביל אחרים.
הזדמנות התדפקה על הדלת. פתחתי לה שתכנס.
תשבי כאן, תשתי איתי קפה.

ואני אומרת: המיתון מביא הזדמנות להשתדרג וללמוד דברים חדשים! ליצור במוח דרכים יצירתיות שמצריכות קצת ריכוז ופוקוס ו…. it's getting better all the time!

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “לידיעת העוסקים המורשים”

  1. "האומץ לעשות בו שימוש.."-האימה הזו כל פעם נוכח עוד דבר שצריך ללמוד אותו, לפנות לו מקום במוח,להתמודד עם אי ההבנה ,התיסכולים של כשלונות ראשונים…לקבל החלטות של לא להתייאש ,להמשיך ,לשכנע את עצמך שזה לא בעיה שפשוט עוד שניה זה יעבוד מצויין..ותהיי אדם גדול יותר, חכם ,חזק ,מבין, יודע, מסוגל ,גאה …יותר…ולזכור תמיד תמיד ש"כל נסיון הוא הצלחה".כל נסיון ,כל נסיון הוא הצלחה.

  2. למען גילוי נאות ייאמר, ששלומי הוא אחי האבוד מממלכת החריימה והטחינה. כשנפגשנו זיהינו מיד אחד את השנייה ונפלנו זה לזרועות זו, אחים שלא ראו אחד את השני זה עידן ועידנים. על המקום הכנו את הממולאים הטעימים ביקום, ואחרי שגמרנו לאכול ברוב רעש והנאה הוא העביר סמרטוט על רצפת המטבח, בעודי מרימה רגליים למעלה. דוז פואה לחינוך של ממא.
    ומיד באותו ערב גם קיבלתי מנוי חינם לפלקס עד לשנת 2055 (שלומי הוא דווקא אחד הלארג'ים). ועד כאן הגילוי הנאות.
    ומכאן, פשוט אין לתאר איך חיי בימי ה-15 בחודש התחייכו והשתפרו לאין ערוך.
    התוכנה ידידותית כמוהו. חייכנית כמוהו. פתוחה כמוהו. מהירה כמוהו. אחלה של דבר. ממליצה.
    לקוחה מרוצה.
    🙂

כתיבת תגובה

Close