השימושון

מפות חשיבה

חלק מההכשרה המקצועית החופשיסטית שלי כולל ניוזלטרים של מאמנים וקהילות.
זה מקסים לראות את הידע מסתובב ברשת ושבאמת אפשר ללמוד דברים.
כל כך הרבה מידע ותהליכים והרפתקאות, שרוחי מתרחבת כדי להחיל.
(רציתי לכתוב להכיל אבל יצא להחיל)

אלכס זיו מאתר 'הסוד' הוא מעצב מציאות בהגדרת התפקיד. והוא שולח יום יום לתיבה שלי לפעמים מאמר, לפעמים מדיטציה, לפעמים תמונת השראה, ואני מתמידה ונכנסת וקוראת ואכן, מקבלת השראה. ביום שישי הוא שלח את המייל הבא, בנושא מפות חשיבה. נושא שפותח דלת צבעונית ומרתקת לתהליכי החשיבה, באופן שונה כל כך ממה שמלמדים בבית הספר:

בשנה האחרונה נתקלתי כמה פעמים במושג "מפת חשיבה", הורדתי אפילו תוכנת ניסיון מאתר מסוים אך לא התחברתי לנושא…
משהו שם לא נראה אותנטי ולא עניין את המוח שלי עד ש…ראיתי את הקליפ הבא (שתיכף תראו) וגיליתי שיש "מפות חשיבה" ויש מפות חשיבה של טוני בוזן! מסתבר שקיים גאון בשם טוני בוזן שהמציא את השיטה הזאת לפני כ 30 שנה. מעל ל 250 מליון אנשים בעולם משתמשים בשיטה באופן יומי (יש שמעריכים שהמספר כיום הוא כ 500 מיליון אנשים) וביניהם ילדים מחוננים, ילדים עם מוגבלויות למידה שנעזרים בשיטה, ספורטאים, ממציאים, אנשי עסקים, פוליטיקאים ואפילו נשיאי מדינות שמנהלים את מדינתם באמצעות מפות חשיבה.

תוך מספר שניות של צפייה בקליפ הרגשתי שטוני הוא גאון והבנתי שמפות החשיבה שנתקלתי בהן עד עכשיו היו חיקויים לדבר האמיתי. המושג "מפת חשיבה" הוא סמל מסחרי רשום של טוני והוא מוכר כממציא העולמי של השיטה. לפניכם הקליפ שהרשים אותי וגרם לי לאמץ את טכניקת מפות החשיבה לכל הדברים שאני עושה בחיי:



לתרגום לעברית של הקליפ, ולהרבה קצות חוט חדשים – באתר של אלכס זיו >>

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close