זוגיות ומשפחהנשיםסדנאות, קורסים, חוגים

סדנת לאמהות ובנות-מצווה

גיל 12 איננו עוד יום הולדת, זוהי כניסה לעולמן של נשים ביהדות בעבר ובהווה. התנועה המסורתית מציעה לכן, אם ובת, לקחת חלק במסע בעל משמעות מיוחדת לקראת הבת מצווה: מסע המשלב חוויה אינטלקטואלית ורוחנית של אימהות ובנותיהן, וכולל מפגשים של שיח משותף ומעצים על התבגרות ונשיות, תוך היכרות והתנסות בכלים שמציעה לנו היהדות העתיקה והמודרנית.
הסדנא כוללת 10 מפגשים והיא תתקיים בימי רביעי, החל מחודש פברואר 2014.
בואו למפגש היכרות ללא עלות, ביום ד' ה-29.1, בשעה 19:30.
מנחות את הסדנה: אביבה פרידברג וריבי דרור, שתיהן בעלות ניסיון רב בהנחיה וליווי פרטני וקבוצתי של בנות ובני מצווה ומשפחותיהם.
עלות הסדנה לכל אם ובת – 300 ₪.
המפגשים ייערכו במתנ"ס פרדס חנה, חדר 5, רח' הבוטנים.
לפרטים נוספים והרשמה: אביבה, טל. 050-4806400

חגיגת בת המצווה היא אירוע משמעותי, שעלול להיות מבלבל: את, כאימהות רבות אחרות, היית רוצה לציין את האירוע בצורה שונה מהמקובל, אך ייתכן שאת חשה חוסר אונים אל מול הלחץ החברתי…מעבר לכך, בזמנו אולי רצית לחגוג את בת המצווה שלך, אך לא יכולת לעשות זאת כפי שהיית רוצה. בת המצווה של בתך יכולה להוות עבורך תיקון ודרך להעצמה אישית – בנוסף להידוק הקשרים בינך לבינה, מתוך החוויה המשותפת של הסדנה.
הסדנה תעסוק בנושא ההתבגרות בימינו, מתוך שאיפה ליצור גשר בין האימהות והבנות על ידי עיסוק משותף בחומרים אישיים ומשפחתיים. הסדנה גם תחשוף את הבנות והאימהות אל תכנים מסורתיים של התרבות היהודית וחגיגת הבת מצווה, ותהווה פתח לאפשרויות נוספות לציון חגיגת ה"בת מיצווש" והמעבר לגיל ההתבגרות.

על המנחות:

ריבידרור
ריבי דרור היא מורה לתנ"ך ולתרבות יהודית, מדריכה בקרן תל"י, מנחה במדרשה במכללת "אורנים" וחברה בקהילת "דרכי נועם" – הקהילה המסורתית בפרדס חנה-כרכור. ריבי עוסקת במציאת הדרך לחיבור משמעותי ורלוונטי בין המסורת וערכיה לבין חיינו במאה ה-21, ובודקת את האפשרות להתבטא ולהתחדש בתוך תבניות מוכרות.

אביבה פרידברג

אביבה פרידברג היא מנהלת תכנית בר/בת מצווה בקהילת "ואהבת", הקהילה המסורתית בזיכרון יעקב. זה עשר שנים שהיא מלמדת ומכינה ילדים לעלייה לתורה, כולל לימוד מושגי יסוד של היהדות וטעמי המקרא. אביבה שואפת להעניק לילדים ולמשפחות חוויית למידה יהודית משמעותית, לגלות את הרלוונטיות של פרשת השבוע לחיי הילד/ה ואת משמעותו של הטקסט המקראי עבור המשפחה כולה.

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close