כללי

סיפורי גוף, קבוצת מופע

קורס סיפורי גוף – להכיר את עצמי טוב יותר – קבוצת מופע

מי אני?
ורד שמור רבינוביץ', אמא לשתי בנות מופלאות שהחזירו אותי אל הבסיס ולימדו אותי שוב על עצמי, בת זוג לזהר אישי היקר, מנחה בתנועה. אני רקדנית עוד מימי ילדותי, מול המראה וכניראה כבר מהבטן (לפי תלונות אימי), בעלת תואר B.e.d . מתמחה, יוצרת ורוקדת את תבונת הגוף הנשי. עסקתי שנים רבות בהנחייה ברשת דיאדה, בתי ספר, מיכללות הוליסטיות וסדנאות פרטיות. כיום מופיעה, מספרת ומנחה ערבי נשים, סדנאות, קורסי 'סיפורי גוף' ויוגה נשית, כהעצמה נשית וגשר בין הגוף והחיים. מופיעה בקבוצת תאטרון תנועה במופע 'אני רואה אותך' ובערבי נשים עם 'סיפורי גוף'. לומדת התמקדות ( focusing ).

למה סיפורי גוף?
בשנים האחרונות התעורר בי צורך לדבר על הבמה ולספר את החיים שלי מנקודת המבט שלי כאישה. לי כרקדנית שרגילה ל'דבר' עם הגוף זה היה מאמץ עצום. קודם הייתי צריכה להיתמודד עם החשיפה, ההתמודדות מבחינתי הייתה כמו להעז ולקפוץ מהצוק. הגוף יכול לאמר הכל ועדיין שפת הריקוד יכולה להישאר עלומה, לעין פחות מיומנת, אבל המילים חד משמעיות.

עלה בי רצון להעז ולהגיד, לספר ולחשוף את האתגרים וההתמודדות שלי בעולם כאישה הרוצה מישפחה, זוגיות ומימוש עצמי ו….לפעמים גם להישאר רווקה. למדתי כי נשים רבות מתמודדות עם דברים דומים אך לא מספרות, עדיין.
האמירה שלי ב'סיפורי גוף' היא להשיל שכבות, לספר, להקשיב, ללמוד אחת מהשניה מהידע, מהניסיון, מנקודת המבט השונה ולגדול ביחד.

מניסיוני כאישה וכמנחה דרך הגוף, ראיתי כי כנשים אנו חוות את היומיום דרך :

1.הגוף , 2.השיחה והשיתוף.

1.הגוף הנשי עובר שינויים רבים החל מ- ווסת, ביוץ, הריון, לידה, אחרי לידה, גיל המעבר, הפלה, חוסר פוריות ועוד ועוד… המערכת ההורמונאלית שלנו משתנה לפחות פעמיים בחודש ומשפיעה על התחושה הגופנית ועל המצב המנטלי שלנו. בעיקבות זאת היחס שלנו למציאות סביבנו משתנה. (לדג' כשאנו בזמן ווסת אנו בתחושת כבדות, כאב, התכנסות וחוסר רצון לתקשר, לעומת זמן ביוץ שאנו 'לרוב' בזמן נינוח , חיוני תיקשורתי ורצון לחוות ולאכול את העולם).

2.שיחה ושיתוף- כנשים יש לנו צורך לספר את מה שאנו עוברות וחוות. השיחה מאפשרת לנו לעבד את מה שעברנו, להסיק מסקנות, הבנות ולהתבונן על המצב מנקודת מבט אחרת ,חדשה, פתוחה.. אנו שומעות דיעה נוספת מהמקשיבבה ומבינות את המצב טוב יותר.

עבורי השילוב של תנועה גופנית, המהווה עבורי את מעיין הנביעה, והסיפור האישי המאפשר לי להעמיק, יוצרים סיפור ואמירה שלמים ומספקים. התנועה מאפשרת ביטוי נוסף חווייתי, רחב ומלא יותר לסיפור, לוקחת את הסיפור למקום חדש ואחר.

מה הוא קורס סיפורי גוף ?
'סיפורי גוף' הינו לימוד המאפשר להכיר את הגוף טוב יותר ובאמצעותו להכיר את עצמנו טוב יותר. בקורס נילמד להכיר ולעבוד עם הגוף מהמרחב הפנימי, נאפשר לחומרים אישיים לצאת, נילמד לעבד את החומרים האישיים לתוך מבנה של סיפור-עָם ונביע את עצמנו באמצעות הריקוד והמילה.

כל שיעור מתחלק ל-3 חלקים:

1.יוגה נשית בתנועה – הכרות עם הגוף הנשי והמרחב הפנימי.
2.אימפרוביזציה בתנועה – שיכלול יכולות התנועה והביטוי.
3.מופע – תירגול נוכחות מלאה ושפת תנועה אישית.

אנו מתחילות מיוגה נשית בתנועה, עבודת הגוף הינה תירגול המתחיל מתשומת לב לנשימה ולתחושה הגופנית הפנימית. דרך הכרות ותירגול עם התחושות הגופניות נכיר את המרחב הפנימי, את יכולות התנועה של איברי הגוף השונים ונאפשר לחומרים אישיים לצוף ולעלות. נמשיך באילתור בתנועה, באמצעותו נאפשר להבעה ולביטוי האישי לצאת החוצה לריקוד, כל אחת לחוד וביחד .

ונסיים במופע, בכל מיפגש אנו ממקדות את החומרים שעלו באמצעות טכניקות שונות בכתיבה אינטואיבית, בוחרות מילה ומתוכה יוצאות לתירגול של נוכחות ומופע. מטרת המופע היא להתמודד ולהביא את עצמנו למרכז הבמה כפי שאנחנו בנוכחות וביטוי שלם.

פעם בחודשיים קהל יוזמן לצפות במופע של הקבוצה והנחייה קצרה שלי, ורד.

למי מיועד הלימוד?
הלימוד נעשה בקבוצה אינטימית של נשים המאפשרת אמון, ביטחון, הכלה ושיתוף.
הקורס מיועד לנשים המעוניינות להכיר את הגוף הנשי ואת עצמן ממקום עמוק וחדש. נשים בשלות המוכנות לללמוד את עצמן ולעבור תהליך של צמיחה וגדילה עם עצמן. העבודה נעשית בהדרגה ופותחת טפח ועוד טפח עד שכל אחת ניגלית לעצמה. בכל רגע יש לכל אחת את הבחירה במה להתמקד, מה לחשוף ומה להשאיר בפנים.

מתי והיכן?
21 לדצמבר – יום פתוח התנסות ללא תשלום

יום ג' 19:00 – 21:30 , קיבוץ עין שמר, 'ארטנס'.

4 בינואר , תחילת קורס
פעם בשבוע, ימי ג' 19:00 – 21:30 , ינואר- יוני.

22 שיעורים, מופע סיום- 21 ביוני, מיפגש סיום קבוצתי- 28 ביוני.

מיקום: קיבוץ עין שמר, 'ארטנס'.

עלות?

330 ש"ח לחודש, 2,310 ש"ח לקורס (22 מפגשים).

ימים ניפלאים ומרקדים

ורד

לפרטים: ורד: 054-5277756 אוסנת: 052-3498501 אימייל | אתר >>

תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close