סביבה וקהילהשיטוטים

סניף הדואר מהגיהינום

[יובל דרור]

מהו הגיהינום? תשובות רבות יש לשאלה הזו, בין השאר מכיוון שאף אחד לא יכול לספק עדות ממקור ראשון. כל מה שיש לנו זה דיווחים על כאלו שטוענים שהם דיברו עם מישהו, ששמע משכן שלו, שהגיס שלו עבר ליד מישהו שטוען שהוא היה בגיהינום. ובכן חברים, הבעיה נפתרה. אם אתם רוצים לדעת מה קורה בגיהינום כל מה שאתם צריכים לעשות זה להגיע לסניף הדואר המקומי בכרכור.

הגעתי לשם הבוקר בשעה 09:20. הסיבה: חטאתי ופשעתי והזמנתי שני ספרים מהאינטרנט. בסניף יש שני דלפקים. תיקון: יש שלושה דלפקים אבל אחד תמיד סגור (עוד על כך בהמשך). כאשר הגעתי משכתי את המספר 241. מספרו של האדם שקיבל באותו הרגע שירות היה 205. "זה ייקח קצת זמן", אמרתי לעצמי ויצאתי לסידורים בסביבה. חזרתי כעבור כעשר דקות, בשעה 09:30. המספר שקיבל שירות היה 207. אם הקצב הזה יישמר, התור שלי יגיע עוד שלוש שעות.

במקום יושבים עשרות אנשים בחדר שהוא קצת יותר גדול מהסלון שלכם. מה הם עושים? שום דבר. הם מביטים בצג הדיגיטלי שמדווח להם שהאדם שלא מקבל שירות בדלפק לא מקבל אותו כבר הרבה מאוד זמן. כעבור כמה דקות החלה זליגה החוצה. אנשים עומדים בחוץ ומחכים שהזמן יעבור. אם איזשהו "גזלן" היה מספיק חכם, הוא היה פותח שם דוכן ועושה מיליונים. גם מספרה ניידת היא רעיון לא רע.

נסעתי הביתה.

חזרתי בשעה 10:05. המספר שמקבל שירות מהדלפק הוא 217. אני, כזכור, מספר 241.

כמו שאמרתי יש דלפק שלישי. הדלפק הזה נפתח לפני כחודש והוא מיועד אך ורק לאנשים כמוני – כאלו שהזמינו משהו והם בסך הכל צריכים שמישהו ילך למדף ויביא להם את החבילה שלהם, פעולה שלוקחת בערך 25 שניות. הדלפק סגור. תמיד סגור. כאשר שאלתי, בביקור הקודם שלי בדואר, מהן שעות הפתיחה של הדלפק הזה אמרה לי עובדת הדואר "הוא סגור". אמרתי לה שאני רואה שהוא סגור, אני רק שואל מתי הוא פתוח. "הוא לא פתוח. הוא סגור. הוא תמיד סגור". דואר ישראל – שלך ובשבילך.

העליתי לעמוד הפייסבוק של דואר ישראל שאלה: מדוע הדלפק הזה סגור. לא ענו לי. כתבתי שוב. לא ענו לי. כנראה שלשבות זה נורא מעייף.

אני לא יודע מה בדיוק קורה בדואר ישראל אבל כתבות מהסוג הזה לא מבהירות שהחסם העיקרי לקניות באינטרנט הוא הדואר. אם בעבר ביקור במשרד הפנים היה גיהינום הרי שכיום ביקור בסניף דואר הוא ללא ספק החוויה המעצבנת, המתסכלת ומבזבזת הזמן הגדולה ביותר שכן בניגוד למשרד הפנים, בו היית צריך לבקר רק אחת לכמה חודשים או שנים, החיכוך עם הדואר הוא הרבה יותר שכיח.

לפני משהו כמו חמש שנים הוצבה בסניף הדואר של פרדס-חנה מכונה אוטומטית שסורקת את הברקוד על ההודעה שמגיעה אליך שמדווחת לך שהגיעה אליך חבילה, ולאחר מכן פולטת החוצה את החבילה שלך. זה היה נהדר. הודעתי לסניף הדואר בפרדס חנה שאני מעוניין שכל החבילות יגיעו לסניף שלהם ולא לסניף כרכור. הם היו מאושרים. כעבור כארבעה חודשים היא התקלקלה. ככל הידוע לי היא לא תוקנה עד היום.

אז בפעם הבאה שישאלו אתכם איך זה לבלות בגיהינום, שלחו את השואל לסניף הדואר בכרכור. תנו לו לשבת ולהסתכל על צג אלקטרוני בו המספרים לא מתחלפים לעולם. הוא יחזור עם חוויות, חבל על הזמן.

—–
[פורסם לראשונה במאבד תמלילים – הגלוב של יובל דרור]

הראה עוד

2 thoughts on “סניף הדואר מהגיהינום”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close