טורים אישייםיוזמות חופשיותסדנאות, קורסים, חוגים

קבוצת למידה ביוגרפית עם יעלה אורן זלאיט

מאת: יעלה אורן זלאיט

צחוק ודמע החיים האלה….
כשמצחיק ונעים, ממש לא נשאל למה, נחזיק את הבטן המתפקעת ונהנה מכל רגע,
בדמע, נשאל למה? למה זה מגיע לי ? היכן טעיתי ? איך זה שוב קורה לי ? ובעיקר נשאל,
איפה האושר המובטח..??

החיים שלנו, מתנהלים על מי מנוחות או כשיט ראפטינג על נהר סוער?
לאן אני חותר? אולי אני צף על שלולית ולא בנהר האמזונס כמו שנדמה לי, אולי אני עם, או נגד הזרם? אולי צריך פשוט להעלות משוטים, להמתין ולראות לאן הזרם מביא אותי?
לעיתים נדמה כי מצאנו את שנכספנו אליו במישור החומרי, הנפשי, הרוחי – התפתחותי, וברגע שארגנו את המסיבה התברר שהחגיגה היא במקום אחר ואנחנו לא ממש מוזמנים. או שאכן נחגוג "ביג-טיים" את מימוש היעוד.

ברגע מסוים, אנחנו מבקשים להבין. זה קורה הרבה פעמים בקיץ, אבל בקיץ, הכל נפוץ, מעולף ומתפזר לאין סוף חלקיקים. בחורף, כשערגה מסוימת ערה בנפש, געגוע לכירבול וחיבוק בלי זעה ואבק..כן זה עכשיו … זה הזמן להיכנס לתהליכי התבוננות עצמית – מסע "דובי" של "התכנסות למערה" שבה מתרחשים תהליכים מופלאים של חקר והתבוננות עצמית..
יש מה שמעצב "מבחוץ" ויש אותנו שיכולים לפענח סודות וכוחות העומדים לרשותנו, לקחת אחריות על יצירת חיינו על מנת לפעול ממקום חופשי ומודע.

יש דרכים אין ספור, בכל דרך שנבחר ללכת, גם אם יש שם מורה, גורו או מלווה – תמיד זה ה"אני" שמתווה את הדרך, יוצר את סיפור הביוגראפיה האישית. סיפור חד פעמי ומופלא שראוי לספר ולחקור אותו. יצירת חיינו הגדולה, יצירה דינאמית מפתיעה מעצבנת וקסומה.

סדנת ביוגראפיה – קבוצת למידה עם יעלה אורן זלאיט

– לכל אדם סיפור חיים שראוי לספר אותו –

הקבוצה מתאימה לבני 35 ומעלה, המעוניינים להכיר את הידע הביוגראפי דרך הביוגראפיה האישית וכן דרך הביוגראפיה של האחר, באופן יצירתי, אקטיבי, מלא סקרנות ועניין.

במהלך 18 מפגשים נניח כלים להתבוננות מחודשת בביוגראפיה האישית. נתאמן בהתבוננות מחודשת על ההווה ועל הפוטנציאל האישי. נתבונן באחריות של האדם היוצר על הביוגראפיה שלו – יצירת חייו המתמשכת. זהו מסע אישי וקבוצתי: התאמנות בעבודה קבוצתית תוך שמירה על מקומו של כל אינדיבידואל בקבוצה. בתהליך ננסה לחשוף את הכלים והסודות הטמונים בביוגראפיה והיכולים לשרת את האדם בחייו כאיש מקצוע, הורה, בן זוג, יוצר.

1. מבוא לידע הביוגראפי
2. הכרות עם החוקיות המונחת בבסיס הביוגראפיה
3. עבודה עם תמונות ואירועים ביוגראפיים של אנשי הקבוצה
4. הכרות, התנסות והתאמנות בכלי התבוננות
5. היחס לאחר, עבודה עם האחר
6. עבודה מעשית אמנותית/ יצירתית חוויתית – אין צורך בניסיון מוקדם
7. הרלוונטיות של האירוע הביוגראפי להתפתחות האישית
8. השתנות המבט על הביוגראפיה תוך כדי עבודה
9. תהליכי הריפוי המתחוללים תוך כדי התהליך

בתהליך ניגע בהיבטים של הידע, הקשורים קשר הדוק לביוגראפיה הפרטית .
נלמד ונכיר את המשמעות שיש לאירועים שונים בגילאים השונים, ובמיוחד בגיל הנוכחי של כל אחד מהמשתתפים.
נתאמן בנקודת מבט מתפתחת על הביוגראפיה האישית , כיצד אירועים אילו ואחרים משרתים את ההתפתחות האינדיבידואלית
נסמן מטרות אישיות ומתוך התהליך נכיר כלים מתאימים להשגת מטרות אילו.
נכיר את היישומים של הידע בתחומי החיים השונים – המקצועיים האישיים, הזוגיים וכן בשאלות הנוגעות לגילאי הילדים שלנו.

דרישות הסדנה:
• ראיון אישי מקדים.
• השתתפות בכל הפגישות. זהו תהליך אינטנסיבי ויש חשיבות לכל משתתפ/ת בקבוצה.
• עבודת כתיבה והכנה ברמה בסיסית בין המפגשים
• הסכמה להתחייב לאמנת פרטיות

הסדנה כוללת 18 מפגשים בני 3 שעות כל אחד, בין 9:00-12:00 החל מ יום ב' 15/2/2010. העבודה בקבוצה קטנה, עד 7 משתתפים. עלות הסדנה: 1600 ש"ח. המחיר כולל פגישה אישית לכל משתתף. פגישות נוספות, או תהליך אישי מלא – במחיר מיוחד למשתתפים.

פגישת מבוא תתקיים ביום ה' 28/1/2010 בין השעות 10:00 -12:00 בבוקר, בפרדס חנה. הפגישה ללא תשלום, בהרשמה מראש. פתיחת הסדנה – 15/2/2010 בשעה 9:00 בבוקר.

הרשמה ופרטים נוספים אצל יעלה אורן זלאיט, טל' 050-7822525 | אימייל >>

למאמרים של יעלה בנושא ביוגרפיה לחצו כאן >>

תגיות
הראה עוד

18 thoughts on “קבוצת למידה ביוגרפית עם יעלה אורן זלאיט”

  1. ערב המבוא מתקיים היום ב2100 בביתי , מי שחשב להגיע, אנא צרו עימי קשר בהקדם, מספר המקומות מוגבל .0507822525, 046230522 .
    פרטים לגבי ערב המבוא בשבוע הבא- יפורסמו בהמשך.
    מתארגנת קבוצה בחיפה , פרטים על מפגש מבוא בחיפה – בקרוב.

  2. אני נשאלת הרבה לגבי כתיבת סיפורי חיים – אכן ניתן להתמך באופן מופלא בידע הביוגראפי לצורך כתיבת סיפור החיים ואשמח להנחות כתיבה כזו , אך זהו בעצם תחום נפרד שאינו מבוסס על "הידע הביוגראפי" . למרות ששניהם עוסקים בביוגראפיה של האדם ,נקודות המוצא והמטרות שונות. אין לזלזל בתהליך בו מספר אדם מחדש את סיפור חייו זהו תהליך שיש בו ריפוי , הכלים והחוקיות הפועלת ב"ידע הביוגראפי" מעצימים את יכולת הריפוי העצמית הזו .
    מטרתה המוצהרת של הקבוצה היא לחקור את החוקיות הנמצאת בבסיס הביוגראפיה ו"לחלץ" את האישי ,הייחודי, החד פעמי – להתחקות אחר "חוט השני" של חיינו . לרכוש כלי התבוננות ולמצוא את מקומנו מחדש ביחס לעצמינו ולאחר, זוהי עבודה מתוך ההכרה והתודעה באמצעות הביוגראפיה שלנו ובהתייחס לחוק… ועוד…
    יש מי שעוסק בכתיבת סיפורי חיים כמקצוע נפלא – שם העבודה שונה ובוודאי קשורה קשר הדוק ליכולת הקשב ויכולת הראיון של הכותב וכן הפקת ספר או חוברת מתאימה.
    ראיתי לנכון להציב את ההבדל הזה ,עם כל הכבוד והנחיצות לכתיבת סיפורי חיים
    עצם העובדה שקיים בשנים האחרונות מקצוע שכזה ,לכל דורש רק מדגיש את העובדה כי יש לכל אדם סיפור שראוי לספר אותו , לחקור ולהתבונן בו.

  3. יכול להיות שנשאל את עצמינו -כמי שמעונינים לחיות הווה , הוויה, את העכשיו , מדוע אנחנו צריכים להתבונן על "העבר" כי הביוגראפיה נקראת לאחרור.. האם לא ישבנו מספיק אצל הפסיכולוגים ? האם לא עברנו מספיק תהליכים – כאלה ואחרים?
    אז- עם כל הכבוד- ובאמת – לפסיכולוגה ..האפשרות להתבונן על העבר מנקודת מבט אחרת – תומכת באפשרות לשחרר את עצמינו מהעבר הזה שמצד אחד נמצא שם כתמונת חיינו כסיפור- ומצד שני אנחנו אחוזים בו מתוך הזדהות עם הדמויות שהיינו גם אם אנחנו מבינים את זה ו"נזכרים" בזה – זה לא מספיק – כפי שאמר פעם פסיכולוג אמריקאי- הפסיכולוגיה מאפשרת לי להבין למה אני עצוב- אבל זה לא מספיק….
    הידע הביוגראפי מספק הזדמנות להתבונן בעבר הזה על מנת לשחררו – להפוך את ההזדהות לזהות – אנחנו מזהים בתמונות משהו שמאפשר לנו להבין יותר טוב מה היא הפעולה שלנו בעולם – העבר הזה אינו באמת עבר אלא תמונה גדולה- מפה- המאפשרת לנו לראות את הנתיב הייחודי אותו היישות שאנחנו מפלסת בעולם הזה.
    התמונה של הביוגראפיה האישית מאפשרת לנו דווקא להרחיב את המבט על עצמינו ועל האחר
    – הקונקרטי וזה שנמצא חבוי בתוכינו.
    במסע של האדם אל החופש יש משמעות קריטית בשחרור העבר תוך שאלת השאלןת – לא כיצד העבר / אירוע זה או אחר "דפק "אותי או "עיצב אותי" אלא – באיזה אופן אירועי חיינו משרתים את ההתפתחות שלנו בהנחת היסוד שאנחנו מתפתחים תמיד.
    בוקר טוב

  4. גם אני מצטרפת להמלצה מקיר לקיר על יעלה, על השיטה ועל השילוב החד פעמי בין השתיים.
    בכל שיחה שהייתה לנו (והיו רבות…) ההקשרים היו מעוררים, חדים ומדויקים ומאפשרים עבודה, ריפוי וצמיחה… בקיצור שווה מאד מאד להתנסות.

  5. יכולה להמליץ בחום [של שמש אוגוסט קופחת] על הדרך וה"טיפול".זה לא בדיוק טיפול אלא "ברור פנימי מודרך" והרבה עשיית סדר בתהליכים. למי שאוהב את ה"קרושה' של החיים" הזדמנות להרחבת הדעת והתובנות מגיעות כגשם נדבות…
    [קרושה' – הסריגה הזו במסרגה אחת חוט אחד כשבסוף יוצא איזה מין פלא של ריקמה ותחרה]

  6. וכך מתארת הגב' זלאיט את מה שמוגדר בספרות כ"משבר שנות ה-40".

    "…לצד החוק גם עבודה: בשנים אילו יש להעביר את כל הנכסים שצברנו כולל הבעל/אישה והילדים כולל כל האחיזות הדעות, כולל כל נים ותא בגוף – כולל מעמ ואין הנחות ומבצעים – להעביר את כל המטען הזה דרך האור של אותה תודעה, שיש המשווים אותה לקוף המחט או לגשר רעוע מאוד. תודעתינו חצתה אותו אבל "אנחנו" עדיין לא. בכל מקרה, אלו אינן מקומות נוחים לשהות בהם. גם לא בוויקאנד אתגרי."

    זהו אחד הטקסטים המושלמים ביותר שמצאתי בתחום של חקר ההתנהגות, שאליו אני חוזר כל פעם מחדש, לפחות עד שאגיע לגיל 49 (עוד תחנה שליעלה יש הרבה מה להגיד עליה).

    בקיצור, מי שיכול לאפשר לעצמו את הסדנא הזו יקבל מתנה. וגם עבודה.

    תהנו.

כתיבת תגובה

Close