אמנות ועיצובמהעולםסביבה וקהילהצדק חברתי

קולנוע משנה תודעה, הערב, 24/7

[שירה טילס וחברי קולנוע משנה תודעה]

בתחילת יולי התארחה בקולנוע משנה תודעה דפני ליף, והביאה איתה את הסרט הדיקטטור הגדול.
היה מרתק לפגוש אותה ואתכם ביחד בחצר של שיהר, ולחווית חברותא משובחת, רגע לפני המלחמה.

לאחר התלבטויות רבות איזה סרט להקרין היום,
ומתוך רצון להיפגש להתאחד ולהתחזק ביחד ולהיחשף לתכנים מרחיבי דעת,
ערכנו ערב מרתק ומרומם עבור כולנו כקהילה !!
תכנים המעלים, מציעים מוצא והתפתחות מהמקום שבו אנו נמצאים כיחיד, כקהילה, כעם וכאדם.

הסרט הראשון שיוקרן היום הוא דוקומנטרי:
Crossroads : Labor Pains of a new world view או בעברית – פרשת דרכים.
בימוי: יוסף אוחיון (אורכו 1.04ש)

הסרט "פרשת דרכים" זוכה בפרס חופש הביטוי של "אמריקן אינסייט" לשנת 2013

יוצר הסרטים אסף אוחיון, המחלק את זמנו בין ישראל לניו יורק, זכה לאחרונה בפרס חופש הביטוי של "אמריקן אינסייט" עבור סרטו הדוקומנטרי "פרשת דרכים: צירי לידה של תפיסת עולם חדשה". הפרס הוענק לאוחיון בטקס הענקת פרסי חופש הביטוי השנתי השני שהתקיים בסוף חודש מאי בפילדלפיה.
"פרשת דרכים" הינו סרט תיעודי החוקר לעומק את נבכי האנושות בימינו וסוקר את התפתחותה של השקפת עולם חדשה. אוחיון מקווה שסרטו יעורר השראה לשינוי ואף ידוע בשל המאמץ המתמיד שלו לקשור יחד רבדים שונים של החיים ולראות את ה"תמונה הגדולה".

הסרט "פרשת דרכים" משלב תובנות ותגליות מתחומים רבים כגון ביולוגיה, פסיכולוגיה, מדע המערכות, רשתות חברתיות, עולם העסקים, התרבות והמדיה, וחושף את המכניקה מאחורי החוויה האנושית במאה ה21, דרך מדענים והוגי דעות כמו עמית גוסוואמי, ניל דונלד וולש, אליזבת סטוריס, ברוס ליפטון, קרולין מילר, פיטר ג'וזף, ניקולס כריסטקיס, ג'יימס פאולר, מיכאל לייטמן, ארווין לאזלו, דין ריידין, ג'ון אוגוסטין ועוד – כולם מעודדים את הצופה לחשוב "מחוץ לקופסא" ולהתמודד עם שאלות מהותיות כמו מי אנחנו, ומה מניע את כל מה שאנו עושים.
מרגרט ברינג'ר, מייסדת ארגון American Insight, העורך את פסטיבל הסרטים לחופש הביטוי, אמרה בתגובה על הסרט: "מי אנחנו? מי אנחנו באמת בוחרים להיות? ומדוע? אלו השאלות הנוקבות עימן מתמודד הסרט הזוכה בפרס חופש הביטוי של השנה."
אוחיון ציין כי "חופש הביטוי בימינו קשור ישירות להטלת ספק ביסודות שעליהן מושתתת החברה והתרבות הנוכחיים שלנו. בעיניי, כל דבר פחות מזה כיום לא באמת נחשב כמימוש חופש הביטוי". אוחיון הוסיף כי "פתרונות ביניים לא יעבדו יותר מול המשברים הגלובליים הפוקדים אותנו כיום. דרוש שינוי יסודי של ערכים, וצורת חשיבה אינטגראלית בכל תחומי החיים. זוהי בעיניי פרשת הדרכים של זמננו."
לאתר הסרט >

—–

אחרי פרשת דרכים נעשה הפסקה, ניפגש, נדבר, ונמשיך עם הסרט העלילתי: תעביר את זה הלאה ("Pay It Forward") – דרמה בבימויה של מימי לדר, המבוססת על הספר המצליח של קתרין ריאן הייד. הסרט יצא בשנת 2000 וגרם לאנשים רבים לפעול למען הכלל לאחר שצפו בו הקמת עמותות רבות עם מטרות שונות, נסיונות רבים ליישום שיטת הסרט בחיי היום יום, תרומות לנזקקים ופעולות רבות אחרות. לפרטים נוספים >

חוצמיזה יהיה הבר הנודד של החסידה, אנשים טובים, וכניסה חופשית. את הכיסא (מחצלת/פוף/כרית) אתם מביאים מהבית.

נתראה!

קולנוע משנה תודעה בורוד

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close