ניו אייג'סדנאות, קורסים, חוגים

קורס מבוא לוויפאסנה בפרדס חנה

[רקפת סנדיה בר קמה]

"להוראת הדהרמה ולתרגול מדיטציית תובנה, הידועה בשם ויפאסנה, יש מטרה אחת: הם מצביעים אל חיים מוארים"מורה הדהרמה כריסטופר טיטמוס

ב-1983 נפל דבר בקהילת העידן החדש של ארצות הברית: שירלי מקליין, השחקנית המיינסטרימית המפורסמת, יצאה עם ספר חדש שנקרא באנגלית Out on a Limb (בעברית "על סף תהום") שתיאר את קורות מסעה הרוחני בהרי האנדים שבפרו, בליוויו של המנטור הרוחני שלה, שבספר קיבל את הכינוי "דיוויד". שלוש שנים מאוחר יותר יצאתי עם זוג חברים למסע רוחני בעקבות מסעה של שירלי מקליין, בליוויו של אותו "דיוויד", ובצירוף מקרים מעניין באותו הזמן גם צילמו בהרי האנדים את הסרט על פי הספר.
כך התחיל מסעי הרוחני.

סנדיה רקפת

החוויה העמוקה שחוויתי באותם חודשים של חורף וקיץ בהרי האנדים הובילה אותי בחזרתי לניו יורק שבה גרתי באותה התקופה – לרצות למצוא מקום שבו אוכל להעמיק את התובנות הטריות שלי, ושבו אוכל לחיות חיים של תרגול רוחני. כך הגעתי אל האשרם קריפלו שבמסצ'וסטס, אל גורו הודי ואל קהילה רוחנית שתירגלה דביקות, פרישות מינית ועבודת שירות. אה, כן, וגם יוגה ומדיטציה.

ברבות הימים והשנים התוודעתי גם לתרגול הבודהיסטי של מדיטציה בשתיקה, מדיטציית תובנה (ויפאסנה). כשחזרתי לארץ ב-96' כבר היה לי חיבור עמוק לתרגול הזה, ולתפיסות העולם וההבנות שנבעו מהמפגש שלי עם התרגול והדרך הבודהיסטיים. החיבור הזה הלך והעמיק עם מפגשים עם מורים ומורות שונים, ועם מספר תקופות תרגול ארוכות בהודו.
בשנת 2006 הוזמנתי להצטרף ללמד ריטריטים של ויפאסנה בעמותת 'תובנה' ומאז אני מתרגלת ומלמדת במסגרות ובקבוצות שונות במקומות שונים בארץ (ובהודו).

עבורי, הדהרמה – אוסף התורות והתרגולים הבודהיסטיים – מכוונת למקום אחד: למקום של שחרור. של חופש מסבל. לכן בהוראה שלי אני שמה דגש על הקשר בין התרגול לחיי היומיום, על חקירת החוויה האישית האותנטית של כל אחת/ד מאיתנו ועל האפשרות לחיות חיים ערים בכל רגע. אני מאמינה בכל ליבי שזה לא רק אפשרי אלא גם זמין לנו בחיי היומיום הרבה יותר ממה שאנחנו מעלים על הדעת. כל רגע וכל חוויה יכולים להפוך לשער להתעוררות, אם אנחנו יודעים לפגוש אותם עם מיינדפולנס, עם נוכחות נבונה, עם תודעה בהירה ומודעת.

עמותת תובנה

ב-3 באוגוסט אנחה קורס מבוא קצר לוויפאסנה בפרדס חנה מטעם עמותת 'תובנה'.
אם מעניין אתכם מה זה מיינדפולנס, איך מפתחים אותו ואיך הוא יכול לעזור לנו בחיי היומיום – אתם מוזמנים.
אם חשוב לכן לפתח קצת יותר בהירות והרמוניה במערכות היחסים השונות, ללמוד איך לזהות דפוסים שאינם מועילים ואיך להשהות את התגובה הרפלקסיבית – אתן מוזמנות.
אם אתם רוצים ללמוד איך למצות את הפוטנציאל הפנימי, איך להתחבר פנימה אל כוחות ותבונה פנימית, אל נדיבות וחמלה פנימיים – אתם מוזמנים.
אם אתן מעוניינות להביא מודעות וקבלה למפגש עם כל רגע ורגע – אתן מוזמנות.
אם אתן רוצות להתקרב אל עצמכן, לפתח אינטימיות עם עצמכם ועם הזולת – אתם מוזמנים.
אם אתם רוצים לחיות חיים ערים, מלאים ושמחים – אתן מוזמנות.

[*] קורס מבוא לויפאסנה בפרדס חנה – איכות הנוכחות
בימי שלישי ב-19:30מפגש ראשון ב-3 באוגוסט. שישה מפגשים שבועיים בני שעתיים, בהם ירכשו המשתתפים/ות את המיומנויות הנדרשות לתרגול נוכחות ומיינדפולנס בסיסיים. מיינדפולנס היא תרגול ישיר ופשוט של התבוננות לא-שיפוטית, רגע אחר רגע, בתהליכי הגוף-נפש, באמצעות מודעות ממוקדת ורגועה. הקורס יכלול תרגול, למידה ושיחה. במפגשים תינתן התייחסות לתרגול אישי בבית תוך תמיכה וליווי ליצירת הרגלי תרגול יומי. הקורס ניתן בדאנא – תשלום לפי ראות עיני המשתתפים/ות ונדיבות לבם, מלבד דמי הרשמה לעמותת תובנה של 150 ש"ח לכיסוי הוצאות העמותה ורישום.
לפרטים והרשמה אנא צרו קשר עם מירב באימייל או בטלפון: 0544761078

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “קורס מבוא לוויפאסנה בפרדס חנה”

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close