השימושון

הגר נתן, טיפולי שיאצו בכרכור

מאת: לירון קסטר

פגשתי אשה שהאירה לי את היום. עיניים צוחקות, מבט שחוקר בנעימות, סיפור חיים של מעברים ולמידה מתמידים. קוראים לה הגר נתן, מטפלת שיאצו בכירה מהדורות הראשונים שלמדו שיאצו בארץ; מורה לשיאצו כבר מעל עשר שנים.
"אני תלמידה נצחית", היא מעידה על עצמה. "תמיד עניין אותי לפתח את המודעות שלי ולהתפתח רוחנית". מיד אחרי הצבא ("הייתי חיילת לא-ממושמעת. פעם תפסו אותי בלי כומתה וכמעט ישבתי בקלבוש, כי הייתי על-תנאי, על עבירות קודמות") למדה פיסול, ציור, מלאכת יד ואפילו שחייה ואימון שחייה. ולפני שפנתה לשיאצו, היתה במשך שנים מורה לתנועה.

שנות התשעים

לפני שלושים שנה בערך, ניצני הניו-אייג' כבר פורחים, השיאצו מגיע לארץ. הגר נתן מרגישה חיבור חזק לנושא ומתחילה את המסע שלה בתחום, בקורס קצר. היא מבקשת להמשיך וללמוד שיאצו, ואחרי כמה שנים, 1988, היא משתתפת בקורס למטפלי שיאצו. "אחרי הקורס הזה חיפשתי איפה לעבור את המשך ההתמחות. שכנעתי עם עוד שלוש חברות שלי, מורה יפני, שילמד אותנו באופן פרטי, ומיד אחר-כך הכרתי את בית הספר תמורות, המרכז לקידום רפואה משולבת. למדתי שם במשך תקופה ארוכה ועם הזמן גם השתלבתי בצוות ההוראה. אני מלמדת שם עד היום, מזה 12 שנה".
בשנים האלה הספיקה האשה היצירתית הזו לעבור עם משפחתה בין יישובים רבים בארץ – עין חרוד, רמת השרון, קצרין ותִמרת – ולהימנות עם ראשוני המטפלים במרפאת שיר"ם באסף הרופא, המרפאה הראשונה לרפואה משלימה, שקמה בתוך בית-חולים.

קצת על השיטה. שיאצו היא טכניקת טיפול במגע ששורשיה ברפואה הסינית המסורתית. הטיפול בלבוש מלא כשהמטפלת משתמשת באגודליה (שי – אצבע; אצו – לחץ) כפות ידיים, מרפקים, מרפקים, אמות, ברכיים, ליצירת לחץ ומתיחות בגוף המטופל. כל אלה, בתוספת "מניפולציות עדינות" על הגוף המטופל, מאָזנים את הצי' (האנרגיה) הזורמת במרידיאנים, אותן תעלות אנרגיה, הפזורות בכל הגוף.
השיאצו, שהגר משלבת בו טכניקות אחרות שהיא למדה במשך השנים – רפלקסולוגיה, אנמה, מסאז' תאילנדי, בואן, מוקסה ומגנטים – מרפא ומונע בעיות שונות, מכאבי גב ופרקים, מיגרנות, דרך כאבי מחזור, מתחים, נדודי שינה, בעיות עיכול ונשימה.
"יש עוד מגוון בעיות ששיאצו יכול לפתור", אומרת הגר. "בכל מקרה, כדאי לדעת שבדרך-כלל, הקלה תורגש כבר אחרי טיפול אחד עד שלושה; ומאידך, שבעיות כרוניות דורשות התייחסות מעמיקה. ככל שהבעיה שוכנת בגוף יותר זמן, כך נדרש יותר זמן כדי לטפל בה".
כל טיפול אורך כשעה. בפגישה הראשונה חלק מהמפגש מוקדש לשיחה ושאלות, דרכן הגר מגבשת אבחנה. אחר-כך, מגיע המגע.

הגר נתן הגיעה לכרכור לפני פחות משנה, בעקבות הילדים. וגם כאן, היא ממשיכה בתנועה הזורמת שלה. היא מטפלת בשיאצו בקופת-חולים "כללית" דרך הביטוח המשלים, ובאופן פרטי בקליניקה הביתית (והמרשימה) שלה; מלמדת בסניף החיפאי של 'תמורות'; שוחה כל יום, מפסלת, מציירת ומטיילת בקבוצת מטיילים מיטיבי לכת.

בתנועה מתמדת. הגר נתן

כשנפגשנו, טיפול היה אופציה מתבקשת. "כדי שתספרי ממקור ראשון", כך הגר. החוויה האישית שלי היתה של התמסרות טוטאלית, מצד שתינו. אהבתי כל-כך את השכיבה על האזור המרופד של החדר, הכריות הצבעוניות.
שוקעת לתוך המזרון, הרגשתי קרובה לאדמה, מוּנָעת לתוך הנקודות המדויקות המבקשות להינגע, כאילו הגוף שלי מנהל דיאלוג עם הידיים שלה, בלי מאמץ.

זה היה קצר אבל משמעותי. ובסוף, כשנפרדנו, נמשכתי לקבוע איתה מפגש בקרוב. 

במהלך חודש ינואר הגר נתן מעניקה טיפולי שיאצו במחירי היכרות, בקליניקה שבביתה בכרכור. כמו כן, היא פתוחה לרעיון ללמד שחייה ליחידים ("אני מתמחה בלמוסס את הפחדים מהמים ולהציל את האהבה למים").
לפרטים: הגר נתן, טלפון: 050-7399579, 077-9339020 | מייל

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close