אינטרנטיוזמות חופשיותסביבה וקהילה

ממאהל למעגל – 10/9 בגן שמואל

לדיאלוג אין חוקים, והאיכות הדיאלוגית יכולה לצמוח בנסיבות מגוונות. הנכונות להיפגש ממש, הכבוד לאחר, ההשהייה של התגובתיות, הנכונות לאפשר לשקט להיות חלק מן השיחה, ההסכמה לפסוע בארץ לא נודעת, הרגישות לדקויות, ההקשבה מן הלב, כל אלה יכולים לסייע מאד, אבל לא להבטיח דבר. דיאלוג הוא תמיד הרפתקה חדשה והזמנה לפוריות. [דן לסרי מתוך קווים מנחים לדיאלוג – הטקסט המלא כאן]

בבמה הפתוחה שהתקימה ביולי במאהל, בצד על הספסל, ישב אלון שלום וייץ וחייך בשלווה.
מול אוהלי הקמפינג הכסופים עלה בראשי האוהל הנודד של אלון, שצמח באקדמיה הדיאלוגית של דני לסרי. אלון הסתובב עם האוהל המונגולי בשנתיים האחרונות ברחבי הארץ והזמין אנשים לדיבור אחר. בסבלנות של בדואי המתין הקונספט הנודד ועכשיו עם חיים משלו, הוא מתעגל להיות השלב הבא של המחאה.

בסוף 2008, כתוצאה מחוב חיצוני של בנקים שהופרטו, פשטה איסלנד את הרגל. האזרחים יצאו לרחובות ובסופו של דבר הכריחו את הממשלה להתפטר. נבחרה קואליציה שמאלית שגינתה את המערכת הכלכלית הניאו ליברלית, אך מיד נכנעה לדרישה כי איסלנד תשלם סך של שלושה וחצי מיליון יורו. כלומר על כל אזרח איסלנדי לשלם 100 יורו בחודש (או כ $ 130) במשך חמש עשרה שנים, בריבית של 5.5%, כדי לפרוע חוב שנגרם על ידי גופים פרטיים מול גופים פרטיים אחרים. זה היה הקש ששבר את גבו של האייל. המשבר הביא את האיסלנדים להחזרת הזכויות הריבוניות שלהם, באמצעות תהליך של דמוקרטיה ישירה שהובילה בסופו של דבר לחוקה חדשה, ועצמאות ריבונית של אזרחי איסלנד. על התהליך תוכלו לקרוא כאן.

המודל האיסלנדי מעורר השראה בישראל 2011. מעגלי הדיון במאהלים ברחבי הארץ יצרו את התשתית לקיומו של דיאלוג וליצירה של גוף ידע מצטבר, שישאיר את הישגי המהפכה בחיים ויקדם את העניינים לשלב הבא באופן מסודר.  עם בוא הסתיו  האב ת"א הרימו את כפפת המאהל המתפרק ויזמו את אירוע 1000 שולחנות דיון עגולים.

פותחים שולחן: 1,000 שולחנות דיון עגולים
"כיכר העיר" נוסח 2011 – המחאה צועדת קדימה

ממשיכים יחד במחאה, לוקחים אחריות, מאיצים את השינוי
כולנו שותפים, כולנו משתתפים בשינוי פני החברה בישראל
מפגן דמוקרטי בהיקף כמותו טרם נראה בעולם (שיא גינס יישבר כאן;)
מוצאי שבת, 10/9/2011, 21:00, ברחבת מוזיאון תל-אביב וברחבי הארץ.
[לפרטים המלאיםלהרשמה להיות מנחה]

באזורנו הרימו את הכפפה שני אלדן-חיימי ואמיתי הר לב (אמיתי זכור לכם מקבוצות הדיון על תכנית פרדס חנה).  והנה קריאתם לנו, תושבי האזור:

ממאהל למעגל – 1,000 שולחנות

במוצאי שבת הבאה (10/9) יתקיים אירוע ראשון מסוגו בישראל.
1,000 שולחנות עגולים יתכנסו יחד בכל רחבי המדינה כדי להקשיב ולדבר:
יתקיים דיון סימולטאני עם למעלה מ- 10,000 משתתפים שיעסקו בשאלה: מה זה צדק חברתי בישראל ואיך נגרום לו להתממש.

את הרעיון יזמו 3 אנשים יקרים – דני גל מהאב ת"א, ד"ר שי בן יוסף ואסף שנהב וצוות פעולה שהוקם לנושא – בשותפות מלאה עם מטה המאבק.
לאחר שהשתתפנו בפיילוט למנחים, הצענו (שני אלדן-חיימי ואמיתי הר לב) להקים מתחם שולחנות באזורנו, במקביל לאירוע הארצי – במרכז המסחרי בגן-שמואל.

בשיתוף היוזמה עם המאהל בפרדס חנה –כרכור, סיכמנו על יעד של 500 משתתפים ב-50 שולחנות עגולים!
אנו בודקים את ייתכנות הקמתו של מתחם מעגלים באזור, עבורו נדרשים 50 מנחים ו 50 מתעדים.
(תיעוד מטרתו להקליד את התכנים המדוברים בשולחן ולהעבירם לעריכה מרכזית שתעבד את תכני האירוע הארצי).

אם יש לכם כישורי הנחייה וניסיון, לפטופ זמין ו/או יכולת תיעוד – נשמח מאוד אם תצטרפו ליוזמה. אם אתם מכירים מנחים / מתעדים נוספים – אשמח אם תוכלו להעביר להם מייל זה.
אנא הגיבו מהר, כדי שנוכל להודיע סופית בתחילת השבוע אם האירוע מתקיים אצלנו.

מנחים ומתעדים המעוניינים להשתתף ביוזמה – אנא חזרו ישירות לאמיתי בדוא"ל חוזר: amitay@modus.org.il
בבקשה לציין: שם מלא, מספר נייד, כתובת מייל, תפקיד מבוקש הנחיה/תיעוד, וכן – האם נוכל להעביר את שמכם כמנחים לאירוע בת"א (רק במידה ולא יקום באזור).

עדכונים, הנחיות למנחים ופרטים עדכניים ישלחו בהמשך לנרשמים.

מצפים להתראות בשבת הבאה…

שני אלדן-חיימי ואמיתי הר לב

אמיתי הר לב
טל: 04-8122080; פקס: 04-8231405; ניד: 052-2630675 ; amitay@modus.org.il

דני לסרי אגב, יתארח במאהל פרדס חנה  ביום רביעי הקרוב בשעה 20:00. הזדמנות לחוות את התדר הדיאלוגי הנקי, לפני שממלאים אותו בתכנים. האוהל הנודד משתתף גם הוא במיזם השולחנות העגולים, אפשר ליצור קשר כאן.   לאירועי השבוע במאהל >

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “ממאהל למעגל – 10/9 בגן שמואל”

  1. תודה על התמיכה, ריגשת אותי מאד, אני עדיין לא מעכל את ההתרחשויות של השבועות האחרונים. בחלומותיי הוורודים ביותר לא יכולתי לדמיין את כמות המעגלים ואת החיבור האנושי המדהים והמפרה שמתרחש כל יום במאהל המקומי ובכל הארץ. מי ייתן ונמשיך בדרך הזו.
    אנחנו מתכננים להמשיך את מפגשי המעגלים הרחבים גם אחרי מוצאי שבת באמונה שכך ישמע באמת קולו של העם. בואו להיות איתנו בגן שמואל ובהמשך הדרך.

כתיבת תגובה

שווה לראות גם

Close
Close