זוגיות ומשפחהטיפוליםנשיםסדנאות, קורסים, חוגים

היפנוזה עצמית בהריון ובלידה

לידה יכולה להיות חוויה נפלאה!

שליטה בחוויית ההריון והלידה וגם לאחר הלידה, באמצעות היפנוזה עצמית

שלום, שמי תמר משעול שמעוני. אני פסיכולוגית קלינית מומחית. מורשית לעיסוק בהיפנוזה רפואית. אני עובדת בטיפול פרטני, משפחתי וזוגי. עם ילדים, מתבגרים ומבוגרים. אני רוצה לספר לך על לימוד היפנוזה עצמית בהריון ולידה.

תמר משעול שמעוניאתחיל בנימה אישית – השתמשתי בהיפנוזה עצמית בשתי הלידות שלי. הגעתי להיפנוזה העצמית עוד בהריון הראשון, לפני שהשתמשתי בכלי זה כמטפלת. הייתי בלחץ ורציתי כלי שיעזור לי. כאשר למדתי היפנוזה עצמית כבר בהריון הרגשתי בטוחה, רגועה יותר ובשליטה. בלידות נעזרתי בהיפנוזה העצמית כדי להרגיש להרגיש רגועה ולשלוט בכאב. בלידה השניה שילבתי מדיטציה, והשילוב היה נפלא. מתוך זה שההיפנוזה העצמית שימשה אותי כל-כך החלטתי לאחר ההריון הראשון ללמוד את הכלי הזה כמטפלת, כדי שאוכל להשתמש בו גם כדי לעזור לאחרים. כיום אני משתמשת בהיפנוזה, היפנוזה עצמית ומדיטציה עם מטופלים/ת שמעוניינים/ת בכך, ואוהבת במיוחד את תחום ההיפנוזה העצמית להריון ולידה.

ניתן ללמוד היפנוזה עצמית באופן אישי ו/או קבוצתי.
הקבוצה הקרובה תיפתח ב-18.12.11, יום ראשון, 11:00 – 13:30
, "הסוכה”, רחוב המלאכה 6, בנימינה (מרחק הליכה מרכבת בנימינה). הרצאות בנושא תתקיימנה ביום ו', 09.12.11, 10:00-12:00, המרכז הקהילתי קיסריה, וביום ו', 16.12.11, 10:30 – 12:30, “הסוכה", רחוב המלאכה 6, בנימינה. השתתפות בהרשמה מראש בעלות של 25 ש"ח. ניתן להתעניין ולהירשם במייל או בטלפון: 054-6249927

היפנוזה והיפנוזה עצמית?! זה לא קשה בכלל, זה דוקא קל!

הנה כמה עובדות על היפונזה והיפנוזה עצמית:
זהו כלי יעיל, בטוח לשימוש וקל ללימוד.
העיקרון הבסיסי עליו מתבססת היפנוזה עצמית: את לומדת למקד את הקשב ולגייס את הדמיון וכוח הרצון שלך כדי להשפיע לטובה על הגוף, הרגש, המחשבה וההתנהגות שלך.
היפנוזה עצמית נותנת לך כלי להגביר את השליטה בתהליך ההריון והלידה!
ברגע שלמדת היפנוזה עצמית, יש לך כלי נפלא שעומד לרשותך לכל החיים.
במחקרים נמצא שהיפנוזה עצמית מסייעת במהלך ההריון, בלידה, ובהנקה.

איך זה עובד?
התהליך מתחיל בשיחת היכרות, כדי לבדוק יחד האם היפנוזה עצמית מתאימה לך, והאם כדאי לבחור בלימוד אישי או קבוצתי. לאחר מכן מתקיימות מספר פגישות – בערך כחמש עד עשר פגישות. בפגישות את לומדת להשתמש בכלי. בין הפגישות את מתרגלת. בעזרת התרגול את נהנית, עוזרת לעצמך, וצוברת מיומנות, שתעזור לך מאד בלידה. את יכולה לשלב בפגישות מלווה שיהיה/תהיה איתך בלידה, וכך לקבל עזרה נוספת בשימוש בכלי ובהכנה לתהליך הלידה. לאחר סיום הפגישות את ממשיכה להשתמש בכלי. למעשה, יש לך כלי שהוא מתנה לחיים. ניתן ורצוי לשלב עם ההיפנוזה העצמית גם כלים נוספים כגון: קורס הכנה ללידה, מדיטציה, ובהחלט אפשר לשלב גם אפידורל.

היפנוזה עצמית – בהריון, בסוגי לידה שונים, וגם לאחר לידה:

בהריון – שימוש בהיפנוזה עצמית במהלך ההריון כבר מסייע לך להפוך את ההריון עצמו לחוויה טובה. את מגבירה תחושת ביטחון, לומדת להפחית תחושות גופניות לא נעימות כגון בחילות, צרבת, עייפות ושאר מיני צרות של הריון, ולהגביר תחושות גופניות נעימות. את גם לומדת לעזור לעצמך לישון טוב בלילה (תמיד שימושי ובמיוחד בהריון כשהגוף והרגשות משתוללים ומעירים:)). כדאי לפנות בשלב מוקדם ככל האפשר בהריון.

בלידה – למגוון סוגי לידה! היפנוזה עצמית עוזרת לך בלידה ראשונה, שניה, שלישית… בלידה בבי"ח עם ו/או בלי אפידורל, בלידה טבעית, וגם בניתוח קיסרי.

ואחרי הלידה – זהו שלב חשוב מאד שנוטים להזניח. היפנוזה עצמית עוזרת לך בשלב ההתאוששות מהלידה, בהתמודדות עם השינויים הרגשיים והגופניים לאחר לידה, בהתרעננות וגיוס אנרגיה וכוח גם כאשר אין כמעט זמן לנוח. היפנוזה עצמית יכולה לסייע לך גם בהנקה.

שאלות שנשים שואלות לפני שהן לומדות היפנוזה עצמית:

שאלה: האם באמצעות היפנוזה עצמית אעלים את הכאב? (יש נשים ששואלות את השאלה הזאת מתוך רצון עז להעלים את הכאב ויש נשים שדווקא לא רוצות לותר על מידה מסויימת של כאב, רק להפחית).
תשובה: את בהחלט לומדת להפחית את הכאב. לא פחות חשוב – את לומדת לשנות את אופן ההתייחסות לכאב, ולהפחית חרדה מהכאב. כך את יוצרת 'מעגל קסמים' חיובי. מידת ההפחתה בכאב תלויה ברצון שלך, בגורמים רגשיים ופיזיולוגיים שונים. יש נשים שלא חוות כאב, יש שחוות מעט כאב, ויש שחוות את הכאב אך השליטה בעוצמת הכאב ובאופן ההתייחסות אליו מאפשרות לחוויית הלידה, הכוללת גם מידה זו או אחרת של כאב, להיות חוויה טובה, עוצמתית, ומעצימה.

שאלה: אני רוצה להיות שותפה בתהליך הלידה. האם ההיפנוזה העצמית תנתק אותי? האם אצטרך לשכב כל הזמן?
תשובה: ממש לא! את יכולה להשתמש בהיפנוזה עצמית וגם לדבר, לנוע, ולעשות כל מה שיעזור לך בלידה. ההיפנוזה העצמית עוזרת לך להיות פעילה למען עצמך ולמען התינוק/ת בתהליך הלידה.

שאלה: האם לימוד היפנוזה עצמית בטוח עבור העובר/ית שלי?
תשובה: בהחלט כן! שימוש בהיפנוזה עצמית בטוח עבורך ועבור התינוק/ת שלך.

שאלה: מה ההבדל בין היפנוזה עצמית לבין דמיון מודרך, היפנובירת'ינג…?
תשובה: היפנוזה עצמית היא כלי בטוח מאד לשימוש כאשר היא נלמדת בליווי איש מקצוע מוסמך ומיומן. בארץ קיים חוק ההיפנוזה. מטרת החוק להבטיח שהשימוש בכלי של היפנוזה והיפנוזה עצמית יהיה אחראי ומקצועי. לפי החוק השימוש בהיפנוזה מותר לפסיכולוגים, רופאים ורופאי שיניים בתחום בו הם מטפלים לאחר שעברו הכשרה מיוחדת וקיבלו רישיון מטעם משרד הבריאות. בעבודה עם דמיון מודרך בשילוב הרפיה ובשילוב נשימות ע"י אנשים שאינם מוסמכים להיפנוזה עלול להיות מצב בו יש שימוש בהיפנוזה עם מדריך שלא רכש כלים מקצועיים מספיקים לפי החוק ואמות המידה שנקבעו בארץ. בעבודתי עם היפנוזה והיפנוזה עצמית אני משתמשת במלוא הנסיון המקצועי וההכשרה המקצועיים שלי כפסיכולוגית קלינית, בעלת הכשרה ורישיון בתחום ההיפנוזה כדי לבדוק יחד עם כל אשה האם הכלי מתאים לה, ואיך להשתמש בו כדי לקבל ממנו את המיטב.

הרצאות בנושא:
ביום ו', 09.12.11, 10:00-12:00, המרכז הקהילתי קיסריה.
ביום ו', 16.12.11, 10:30 – 12:30, “הסוכה", רחוב המלאכה 6, בנימינה.
השתתפות בהרשמה מראש בעלות של 25 שח. ניתן להתעניין ולהירשם במייל או בטלפון.
את מוזמנת לקרוא עוד בסדרת מאמרים שכתבתי בנושא ופורסמה באתר קרוסלה.

אני מאחלת לנשים שבהריון – שההריון, הלידה, והצטרפות התינוק לחייך תהיה חוויה טובה!

תמר משעול שמעוני, טל' 054-6249927 | אימייל | אתר

תגיות
הראה עוד

4 thoughts on “היפנוזה עצמית בהריון ובלידה”

כתיבת תגובה

Close