חינוךילדיםסביבה וקהילה

יום פתוח בעמותת רימון

שער הפרחים, עמותת רימון
עולים לכיתה א'?
יום פתוח בבית ספר רימון (האנתרופוסופי) באלוני יצחק, יום ו' 6.1.12

הורים יקרים, אנחנו מתחילים בהרשמה לקראת כיתה א' בשנה הבאה (תשע"ג) ואתם מוזמנים ל"יום פתוח" כדי להתרשם, ללמוד ולחוות את בית הספר שלנו מקרוב ומבפנים. לאחר היום הפתוח נתחיל בתהליך קבלה עם כל המעוניינים.

בנוסף, אנו יכולים לקלוט מספר קטן של ילדים עוד השנה בכיתות ב-ה.

שאלות? סיגלית תשמח לענות: 04-6380626, ובמייל.

וחוץ מזה, רונית ממושבה חופשית הציעה שאולי נכתוב עוד כמה מילים, אם כבר אנחנו מעלים פוסט. אז הנה מילון מקוצר למושגי יסוד באנתרופוסופיה, חלק א':

אנתרופוסופיה
תפיסת עולם פילוסופית-רוחית שפיתח רודולף שטיינר בתחילת המאה הקודמת. האנתרופוסופיה מנסה להסביר את התפתחות העולם, התפתחות האדם והקשר בין אדם-עולם.

חינוך וולדורף
לאנתרופוסופיה יישומים מעשיים בתחומי חיים רבים, ביניהם חקלאות, רפואה, ארכיטקטורה, בנקאות ועוד. אחד היישומים הידועים הוא בתחום החינוך. החינוך על פי תפיסת העולם האנתרופוסופית נקרא חינוך וולדורף ע"ש בית הספר הראשון שפעל ברוח האנתרופוסופיה, לילדי עובדי מפעל הסיגריות "וולדורף אסטוריה" בשטוטגרט, גרמניה. ולא, אין קשר לסלט.

שביעונים
האנתרופוסופיה מציעה התבוננות על התפתחות האדם תוך חלוקה לתקופות של 7 שנים, הנקראות שביעונים. לדוג': בשביעון הראשון (מלידה עד גיל 7) האלמנט הבולט ביותר בהתפתחות האדם הוא הגוף הפיזי. לעומת זה בשביעון השלישי (בין גיל 14 ל-21) האלמנט הבולט ביותר בהתפתחות הוא האלמנט הרגשי.
חינוך וולדורף מנסה להתאים לכל גיל את "המזון החינוכי" המתאים לו.

תקופת לימוד
חלק מהנושאים הנלמדים בבית הספר נלמדים בתקופות לימוד רצופות של 3-4 שבועות, בהן מוקדש השיעור הראשון בכל יום ללימוד הנושא. למשל, ב"תקופת חשבון" ילמדו הילדים בכל יום שיעור בחשבון, וכשיעברו ללמוד "תקופת כתיבה" ילמדו בכל יום כתיבה וקריאה, ויניחו ללימודי החשבון האינטנסיביים עד לחזרתה של תקופת חשבון שניה.

(בנושאים אלה ואחרים אפשר להתעמק  ב'עץ הדעת' – מרכז להתפתחות אישית, חינוך ואמנות לאור האנתרופוסופיה).

לפרטים והרשמה: סיגלית, 04-6380626 ובמייל: rimon.office@gmail.com


תגיות
הראה עוד

כתיבת תגובה

Close