אמנות ועיצובטיפוליםסדנאות, קורסים, חוגים

השפע מבלבל

[קטי קמחי]

ככה גם הרגישה שרון שהגיעה להתמקד על מה כדאי ללמוד בשנה הבאה: "יש קורס שהוא בעצם העמקה בטכניקה הטיפולית שלי", הסבירה, "יש דמיון מודרך, ויהיה מאד נכון אם אני אקח קורס קואוצ'ינג אבל, בעצם, נורא מדליק אותי יוגה…"

וגם אני הרגשתי כך כשנכנסתי הבוקר אל העולם הפצפון של יפעת ברקת כדי לבחור לי עגילים חדשים לתספורת. שפע של אפשרויות… מה עושים איתן?

עצמתי עיניים רגע. "מה שאני מחפשת", עלתה הבנה מבפנים והתנסחה מעצמה, "אלה עגילים של אור"

אור

"מה זה אור..?" שאלה יפעת והגישה לי כמה וריאציות אבל אני כבר ידעתי: חיפשתי עגילים שיביאו איתם אור: משהו בהיר, בוהק אולי.. הראיתי ליפעת את שילובי הצבעים שאני מחפשת והיא כבר הבינה ושלפה מפינה נסתרת את הזוג המיוחל: "נדמה לי שאלה יתאימו", אמרה. ואכן, זה היה זה. הם לא נראו כמו שחשבתי שיראו העגילים החדשים שלי, אבל כשענדתי אותם והתבוננתי במראה – הם הרגישו בדיוק כמו אלה שחיפשתי. כל התהליך ארך 7 דקות בדיוק. כמה פשוט לבחור.

במציאות שבה אני חיה, שבה כולנו חיים – הרבה דברים נראים נוצצים, מתאימים, מעניינים. פעם, לפני שלמדתי התמקדות, הצורך לבחור היה עבורי מקור לאסון. לא היה לי מושג איך מחליטים וגרוע מזה, איך מרגישים שלמים עם ההחלטה.

שרון הגיעה אלי כדי להחליט על מסלול הלימודים שלה לשנה הבאה וכמו בכל התמקדות, הזמנתי אותה בתחילת התהליך לעצום את העיניים, להרגיש את הגוף ולראות איזו תחושה עולה כשאני מזמינה אותה להיות עם כל הנושא הזה. שרון עצמה עינים ונכנסה אל עולם פנימי: היה שם משהו שהורגש באופן ברור בבית החזה, מחשבות מוכרות וקול שהסביר שיש דרך לעשות דברים וחשוב להתמיד בה.

ככל שהעמקנו בתהליך יכולנו להיות עם תחושות נוספות שקשורות בבחירה לשנה הבאה. לבסוף, עלתה תחושה חדשה שהופיעה לכל אורך הגוף. התחושה סיפרה על אפשרות לבחירה מתוך נשימה עמוקה והצביעה על הדרך שהורגשה מתאימה.

כשהזמנו את התחושה לשתף אותנו בידע שעולה ממנה, הדברים התבהרו: האפשרות של לימודי קואוצ'ינג ירדה מעל הפרק, והרעיון להרחיב את הלימודים לעוד קורס בתחום הטיפול של שרון התבטל. רעיון חדש הופיע מבפנים והציע לשלב את היוגה ואת התשוקה שלה לעבוד עם ילדים. "יש קורס שפעם חשבתי עליו ותמיד רציתי 'יוגה עם ילדים'", היא אמרה פתאום, ונשימה עמוקה של הקלה הופיעה יחד עם המלים.

כששרון פקחה את העיניים היא עדיין לא החליטה סופית מה היא בוחרת (אחרי ההתנסות היא הרגישה שגם קורס בהתמקדות יכול להיות רעיון מצויין) אבל האופציות הצטמצמו ובעיקר, התחושה שעלתה לאורך הגוף נשארה בתוכה, והתסכול שליווה אותה התפוגג מעט.

"זה כבר לא היה באמת משנה באיזו אפשרות אבחר", היא אמרה לי אחרי המפגש, "יותר חשוב שמה שאני בוחרת יהיה מתוך מקור פנימי שיודע, שעוזר לי לעשות בחירה באופן רענן ומחובר".

ההתמקדות היא מרחב שאליו אנו נכנסים ופוגשים את עומק התחושה ביחס לכל נושא, באופן נקי, בהיר ולא שיפוטי. במלים יומיומיות אנחנו קוראים לזה "אינטואיציה", אבל בהתמקדות יש לנו נגישות אל אותו מקום אינטואיטיבי ויודע. לנוכח השפע הגדול שמסביב – הנגישות הזו הכרחית לכולנו…

קורס התמקדות שנתי ב'מרכז דיאן' בכרכור
יתחיל ב- 16.10.2012
בהנחיית רונה שפריר, אורנה בן-אור וקטי קמחי – מוסמכות להתמקדות מטעם המכון הבינ"ל ניו יורק.
ימי ג' בין השעות 9:30 ל- 12:45
לאורך 24 מפגשים
לפרטים והרשמה: קטי 052-6000909, אורנה 054-7698024
ניתן להירשם גם באמצעות המייל – focusing.school.org @ gmail.com

תגיות
הראה עוד

2 thoughts on “השפע מבלבל”

כתיבת תגובה

Close