2012 זה עכשיוטורים אישיים

הופה! לפני הקפיצה – גל הלוחם (10 עד 22/12/12)

[מאת: טליה טוקר]

ברכות לכולנו:

לוחם
אז זהו זה, הגענו לגל שבסופו נחווה את פתיחת שערי השמים ואת האפשרות לקפיצה מרחיקת לכת ברמת המודעות שלנו. ב-21 ל-12 נכנס לכדור הארץ רטט מעודן שמאפשר לנוכחות מלאה ברגע. במידה ואנחנו מסונכרנים עם היקום אנחנו יכולים לחוות חוויה מתמשכת של עוצמה מלאה בתוך הגוף הפיזי שלנו. הרטט המעודן יוזרם במהלך היום של ה21 והוא יהיה פעיל במשך של כשמונה שעות "לינאריות". לאחר מכן במהלכה של שנת 2013 על הקוד 20:13 שבה, אנחנו נלמד להכיל סופית את התדר הגבוה בתוך המערכות שלנו. השער שנפתח מאפשר לנטרל התנודות שלנו אל עבר הבחוץ והעולם, למיקוד האנרגיה שלנו פנימה עד למצב של הוויה ספיראלית שמייצרת אנרגיה מתוך עצמה לעצמה ולעולם כולו וחיה בזרימה מרגע לרגע.

בגל הנוכחי מעבר להכנה לקראת ה21 אנחנו חוגגים גם את חג החנוכה. עצם הסנכרון בין השניים מלמד על פוטנציאל אדיר שקיים בימים הבאים. מעניין ומרתק שהמסלול הסופי לקפיצה הקוואנטית מגיע בגל הלוחם. הלוחם הוא האיש החוקר והאינטליגנט שמלמד להטיל ספקות בכל הנורמות, האמונות והעולם החיצוני עד שהוא מגיע לאמת הפנימית האותנטית לו ובה הוא דבק בנחישות. אנחנו לומדים "ללכת עם האמת" שלנו עד הסוף ולשם כך נדרש אמון עצום בעצמנו וביקום כולו.

לרוב אנחנו מתפשרים על האמת שלנו, על הרצונות האותנטיים והייחודיות שלנו. כשאנחנו מוותרים על מה שטוב ונעים לנו, אנחנו לא נאמנים ליושרה הפנימית שלנו וזה מוביל לתחושת תקיעות ולטעם רע מאד… כהכנה ל-21 הלוחם מלמד אותנו לשחרר את כל הנורמות והקונספטים כולם כדי שנוכל לחיות את הרגע על כל מה שיש בו. בגל הנוכחי אנחנו לומדים לעשות את השינוי הפנימי הנדרש כדי שנוכל לבטא במחשבות במילים ובמעשים שלנו את התדר המעודן.

גל הלוחם מסתנכרן היטב עם חנוכה: בנמשל של החג, המלחמה של היהודים ביונים היא למעשה המלחמה בין האור והחושך הפנימיים. זהו המאבק שמתחולל בתוכנו בין המידע הטהור, החיבור לדרך הלב, ניקיון המחשבות והדיבור לבין הספק, המניפולציות והוויתור העצמי. ברצוני לציין שאין אני נוקטת צד כזה או אחר, משום שבאופן אישי אני דווקא מחבבת ומכבדת את התרבות היוונית. בטקסט זה אני מפרשת את הסימבוליקה של החג שמלמדת על מאבק פנימי בין הרצון- הרץ לצורך- הצר עד לרגיעה פנימית שמגיעה לאחר ההתבוננות ברצונות העמוקים שלנו. כך גם בגל הלוחם אנחנו לומדים להתחבר לרצון שלנו תוך כדי שחרור המיחזור המחשבתי השלילי המוכר והספקות הידועים. אנחנו למדים שבמידה ונחליט להלחם בכנות ובעוז בספקות, בשליליות ובפחדים הקיימים בכל אחד מאתנו, נוכל "לנצח" את התוכנה האוטומטית המוגבלת ולעבור לדרך אחרת של התנהלות.

בהתחשב בהבדלים הקיימים במחזוריות השנה המאית המבוססת על תנועת הכוכבים, למחזוריות השנה העברית המבוססת על שנת חמה או על שנה חקלאית, ההקבלה בין פרשת חנוכה לגל הלוחם של המאיה מעוררת עניין ומחשבה.
ביומו האחרון גל הלוחם מוביל אותנו לכוכב קוסמי שמעיד על יכולת להטענה מתוך עצמנו ולשידור תמידי של אנרגיה אל היקום. נדרשים כמה וכמה גלגולים כדי להבין מה זה אומר כוכב קוסמי. החשיבה המוחית הרגילה שלנו מחלקת כל דבר לחלקים. כל דבר אצלנו מחולק ומקוטלג בהתאם למידע הסובייקטיבי שגדלנו עליו. התהליך שאנחנו עוברים בחיים אמור להביא אותנו למקום שחוקר, מבין, לומד ומייצר לעצמו את האמת הנכונה והמדויקת ביותר לאינדיבידואל שאנחנו. אין דרך אחרת וכל דרך היא בסה"כ אופציה אחת מבין אינסוף הדרכים ללכת בהן. כוכב קוסמי מאפשר לנו לזרוח מתוך החיבור ללב, למרכז העוצמה הפנימי ולהקרין את התדר הזה של האהבה ללא תנאי לעצמנו ולסביבתנו. כך שהסנכרון בין חנוכה לבין גל הלוחם מוביל לכוכב מאיר, לפך השמן שמטעין את עצמו באנרגיה ומזין את עצמו ואת העולם במידע חיובי בכל רגע נתון.

ה"שיפט" ב-21 יכול להפוך אותנו למגדל אור שמלא בחיוביות ובאנרגיה, שחי במלאות את הרגע מבלי לחוות את התנודות הרגילות אל העולם, הבחוץ והנורמות. אנחנו לומדים להפוך לתחנות כח אטומית שמסוגלות לייצר אנרגיה לבד ולהקרין אותה מהפנים לחוץ. הלמידה הזאת נמשכת עד למצב של נוכחות מלאה ברגע עצמו. אז "על הניסים ועל הנפלאות"… כולנו מוזמנים להתחבר לתדר המעודן שמוזרם עכשיו וליצור ניסים לעצמנו ולעולם כולו! אמן ואמן!

לוחם
10/12: תחילת גל הלוחם: ב' חנוכה: נר 3: הלוחם המגנטי של תחילת הגל מזרז את המעבר מהמערכת המוחית הדפוסית שלרוב שולטת בנו וממחזרת שוב ושוב את אותן תבניות מידע מוגבלות אל מערכת הגיונית, שמחברת אותנו ישירות לאינסוף של מידע. המטרה בגל היא לממש את מה שאנחנו מאמינים בו בתעוזה ובחינניות ולא משנה באיזה נושא מדובר. אנחנו לומדים לשחרר את כל הקונספטים כולם! כל ה"אמור", ה"צריך", ה"מקובל" נעלמים מהמערכת שלנו ככל שאנחנו נאמנים למהות האמיתית שלנו. למעשה אנחנו כבר נמצאים במקום שכולנו מחפשים להגיע אליו. אנחנו לא צריכים לחפש לעצמנו מטרות בחוץ אלא להתחבר יותר ויתר פנימה. במהלך הגל אנחנו לומדים כיצד לפעול מתוך חופש הבחירה ולא מתוך הצורך שמגביל את האפשרויות בחיינו. 

גל הלוחם מלמד אותנו כיצד לבטא באומץ, חכמה ואלגנטיות את הרעיונות המבריקים והאמת העמוקה ביותר שלנו. האמת הפנימית נוגעת בתחומים כולם: בעבודה, במערכות היחסים הקרובות והרחוקות, בתחומי העניין השונים בחיינו, בזמן הפנאי האיכותי שלנו ועוד ועוד. הלוחם מתבונן בשקט בעצמו ובהתרחשויות בחייו, חוקר לעומק ובודק ביסודיות את ההיבטים השונים של החיים עד שהוא מגיע לתובנות לגבי מה שנכון לו ומוצא את האמת שלו בתוך עצמו. בדרכו הנבונה הוא מתמודד בשעבוד פנימי של מחשבות ממוחזרות, בהתמכרויות, בתלות באנשים, בחפצים ובכל דבר חיצוני עד שהוא הופך לעצמאי בשטח ולא תלוי בדבר וחווה תחושת חופש פנימית של ידיעה. אז הוא מגשים באלגנטיות את הרעיונות והרצונות שלו במציאות החיים ומתקרקע (ראה אתגר אדמה).

אחרי שהשתחררנו מהישן בגל הלילה שחלף ואפשרנו לחדש ולשונה להתווסף אל תוך חיינו עם הזרע, אנחנו מוזמנים לנוע באומץ אל מציאותנו המשתנה עם הלוחם וליצור בה את חלומותינו. כולנו מוזמנים להתחבר לידע הפנימי שבנו ולהאיר: "נר לי, נר לי, נר לי, דקיק, בחנוכה נרי אדליק". בנר השלישי אנחנו מוזמנים לנשום את הלוחם לכל תאי הגוף, להרגיש את הסליל בעין השלישית נפתח ואז להתמלא באנרגיות של אמון בעצמנו, להתחבר להדרכה הפנימית שלנו ולהשראה אומנותית לקראת ימים מלאים בעשייה ובהתפתחות.

אדמה
11/12: יום שער: ג' חנוכה: נר 4: יום שני באנרגיית האדמה: כמובן שלקראת ה21 אנחנו חייבים להתחבר למודעות של היקום, כדור הארץ, אמא אדמה או כל שם תואר אחר. אם אנחנו מדברים על מעין חלון הזדמנויות ענק שנפתח עכשיו לתושבי כדו"א, אז ודאי הוא שעלינו לשאוף לטובתם הנעלה של כל הנוגעים בדבר. המסר של האדמה המאתגרת בגל הוא להתפכח אל מעבר לאשליות ולסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו ולהתחיל לעשות את שלנו. עלינו ממש להשתדל לשמור על הצינור שלנו נקי מרעש, משליליות ומשיפוטים בתקופה הזאת על מנת שנוכל לזרז את התפתחות התודעה האנושית.

האתגר בגל הלוחם הוא להתחבר אל האדמה והמציאות עצמה ולעמוד איתנים עם שתי רגליים על קרקע החיים. אנחנו לומדים ליצור עוגן פנימי יציב בעל שורשים עבותים שחודרים הישר אל עומק נבכי האדמה. בעידן הנוכחי שבו קיימים אינסוף של גירויים סביבנו, רבים מאתנו מחפשים אחר האושר אי שם בחוץ ושוכחים שהכל נמצא בתוכנו כאן ועכשיו. במקום לבזבז את האנרגיה שלנו על מסקנות עתידיות לא וודאיות או על תסריטים מגוונים שעשויים להתרחש, אנרגיית האדמה מלמדת אותנו להתרכז במציאות הריאלית עצמה ולהתמקד במה שקורה בה ברגע זה ממש. תחושת העוגן הולכת ומתרחבת ככל שאנחנו נמצאים בעשייה ויוצרים את המחשבות שלנו אל תוך החומר.

לאורך הגל אנחנו לומדים להתחבר לאמא אדמה- במגע, בהליכה יחפים על האדמה, בחיבור לחיות, לצמחים, לאבנים, לקריסטלים או בכל דרך שמתאימה לנו. ככל שאנחנו מתייצבים ומשתרשים, אנו מתחברים לנקודת המרכז שבליבנו והענפים שלנו יכולים להתפשט אל עבר השמים האינסופיים.

לאורך הגל האדמה הירחית מסנכרנת אותנו עם סיטואציות ומפגשים מרובים ומשמעותיים שמבקשים להעיר אותנו משינה של שנים ארוכות. לקראת ה-21 היא עומדת לנער את חיינו ואיתם גם חלקים רדומים בתוך המוח שלנו כדי שנשחרר מחשבות מכשילות, נתחיל לפעול בדרך הביטוי שנעימה לנו ונעזור בשינוי התדרים שמתרחש בתקופה המואצת הזאת. מעצם הבחירות והמעשים שלנו בגל בפרט ובחיים בכלל, אנחנו משפיעים על האחרים ועל העולם כולו. כשאנחנו מקרינים תדר חיובי ושלם מתוך עצמנו אנחנו עוזרים בשינוי הקולקטיבי ואין צורך בדיבורים מיותרים ובשכנוע הסובבים אותנו בצדקת דרכינו.

בנר הרביעי ננשום את האדמה לכל הגוף, נחווה תחושת חופש פנימית, נבחר את התכנים היום יומיים שמעניינים אותנו ונשדר תדר נקי ללא תנאים שמוביל לכיוון של צמיחה והתפתחות הידע בכדור הארץ. הסנכרון המסחרר עם ימי חג החנוכה וה 21 יוצר "מיקס" מרשים ופותח עבור כל אחד מאתנו אינסוף של אפשרויות. יחד עם החגיגות הקולקטיביות המשותפות שמתקיימות לאורך הגל ניתן להשפיע עכשיו על היקום כולו- "כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן".

מראה
12/12: יום שלישי באנרגיית המראה: ד' חנוכה: נר 5: ביום של תחילת הפוקוס לכיוון פתרון אתגר האדמה, המראה מניחה בידינו את החרב שחותכת את האשליות ומאפשרת לראות מבעד למראות הסובבות. היא מבקשת שנתבונן באנשים המקיפים אותנו ונלמד בעזרתם כיצד לשנות את עצמנו. אחד הגורמים שמאד מקשים על יכולת המימוש והביטוי שלנו קשור ביחס שלנו להשתקפויות המקיפות אותנו. אנחנו מבזבזים המון אנרגיה על הבחוץ בניסיון להרשים, להוכיח שאנחנו מבריקים ומיוחדים, לקבל פידבקים, לרצות את הסביבה, לעמוד בנורמות החברתיות ה"מקובלות" ועוד ועוד.

המראה החשמלית היום מלמדת כיצד להפסיק את התנודות הללו אל עבר המראות שבחוץ ובמקומן ללמוד על עצמנו דרך השיקופים השונים ולשנות בתוכנו את החלקים שלא נעימים לנו. היא מאפשרת לשחרר פרשנויות סובייקטיביות, תרגומים והשלכות על האחרים ונטרול התנודות הללו מאפשר לזרימה נטולת שיפוט מסיטואציה אחת לאחרת. המראה מסמלת ריכוז ומיקוד ומאפשרת להיות יותר ויותר נוכחים ברגע ההווה שלנו, בלי המחשבות המיותרות על העתיד הלא ידוע ועל "מה שיהיה" בו.

בנר החמישי ננשום את המראה ונקיף את עצמנו בפירמידת זהב. בתוך הפירמידה נתמקד בעצמנו ובהווה הריאלי היחידי שקיים ונדמיין את רצונותינו מתממשים במציאות.

לפי החכמה הסינית האנרגיה בימים אלה קרויה: "מתינות", "צניעות" (הקסגרמה 15), עפ"יה אם נאזן מצבים קיצוניים בחיינו, נשלים בדרכנו משימות שהתחלנו (אדמה 2) ונשמור על כנות עם עצמנו, המטרות שהצבנו לעצמנו יתממשו (לוחם 1). הסינים מוסיפים שעלינו לזכור לעשות הכל במידה, למתן את הפנטזיות מרחיקות הלכת שלנו ולהשאר מרוכזים ברגע העכשווי (מראה 3).

סערה
13/12: יום רביעי באנרגיית הסערה: ה' חנוכה: נר 6: כדי לצעוד באומץ עם האמת שלנו עלינו להאמין בעצמנו וביכולות הקיימות בנו. הסערה האלקטרומגנטית עוזרת להטעין את עצמנו בריפוי, ברעיונות חדשים ובהשראה ובכך מאפשרת להשתרש בנחישות במציאות החיים המרתקת. היא מגדילה את ההערכה העצמית שלנו ובכך גם את הביטחון לקפוץ אל מימיי החיים הסוערים.

ביום של הזריעה המנטלית מהות הסערה מכוונת לנקות ולרפא כל סוג של חסימה שקיימת בתוכנו- פיזית, רגשית, מנטלית או אנרגטית. הריפוי של הסערה העצמאית מאפשר לטיהור של תאים חולים מהגוף ולניקוי של מידע ממוחזר מתוך המוח שלנו. אנחנו לומדים שכדי להתקרקע בדרכינו הייחודית, עלינו לשחרר את תחושת הפער המדומה בין הרצוי למצוי. גם אם לעתים נדמה לנו שאין לנו ברירה ושהמציאות מבחוץ כופה עלינו דברים, זהו למעשה מידע ממוחזר שקיים בתוך המוח שלנו שמוקרן לעולם והופך למציאות. אותם הכבלים שאנחנו חושבים שאנחנו חיים בהם הם יצירה מוחית דפוסית שלנו. כל מה שקורה בחיינו הוא מדוייק ולטובה ואנחנו מוזמנים לשנות את אותם הדברים שפחות זורמים לנו.

החקירה היסודית לאורך הגל עם הלוחם מרחיבה את זווית הראייה שלנו ומאפשרת לבחירה מחודשת בנוגע להיבטים השונים במציאות היום יומית. בנר השישי ננשום את הסערה ובעזרתה נשחרר "פיילים" שלא רלוונטיים יותר לחיים שלנו וננקה כמות אדירה של מסה תאית שלילית. כשם שהמכבים לא נזקקו לכמות גדולה של שמן כדי לגרש את החשכה, כך עצם הנכונות שלנו לעבור את התהליך של גל הלוחם, גם אם מדובר בהתמודדות רצינית עם טראומה ישנה נושנה, מאפשרת את "גירוש החושך" וכתוצאה מכך לשינויים מבורכים בחיינו.

שמש
14/12: יום חמישי באנרגיית השמש: ו' חנוכה: נר 7: תהליך גילוי הרצונות האמיתיים שלנו עם הלוחם מחבר אותנו ביום החמישי לאלמנט האש שבתוכנו. השמש הקוואנטית מחזקת את החיבור לאש הפנימית שמתחילה לזרום בלהט אל תוך התאים שלנו. אש מחממת זו שורפת חלק נוסף מהדחיסות שנתגלתה ביום זריעת הפתרונות עם הסערה וממלאה אותנו בכוחות לעשייה אלגנטית ובאנרגיה יצירתית. המוטיבציה להשתרש יותר ויותר במציאות החיים נשענת על היכולת להיות בהירים בנוגע לדרכי הפעולה שלנו. אנחנו לומדים להתמקד בעבודות עצמן ולפתח עליהן רצפים הגיוניים. הבהירות השמשית מאפשרת לשים את הפוקוס על הדברים שבאמת חשובים לנו עכשיו ומשחררת מאיתנו בלבול ופיזור שמקשים על יכולת ההגשמה שלנו.

כדי לחזק את יכולת הקרקוע והביטוי של הרעיונות שלנו, עלינו ללמוד להיות חמימים ונדיבים כלפי עצמנו וכלפי העולם כמו שמש אביבית נעימה ומלטפת. חמימות זו מטעינה אותנו באנרגיה פנימית שמאפשרת ליישום ולקרקוע. ההקבלה של חנוכה לימי גל הלוחם יכולה להאיר את חיינו ברבדים חדשים שטרם נחשפנו אליהם. האור הזה שאנו מדליקים הוא מעבר לאור השמש המוכר לנו. זהו אור של מידע חדש, של אהבה, של רטט מעודן שאליו ניתן להתחבר במהלך ימי החג והגל. בנר השביעי נדמיין שמש זהובה במרכז הלב שלנו שממקדת אותנו ברצונותינו האינדיבידואלים וממלאה באור, במידע ובחום.

דרקון
15/12: טון 6 באנרגיית הדרקון: ז' חנוכה: נר 8: אנרגיית הדרקון הקצבי מאפשרת להעריך מחדש את מה שכבר עשינו ועברנו בחיים ולגלות שיש כמה וכמה דברים במציאות שלנו שבאופן אובייקטיבי ניתן לכנותם הישג. ביום שבו אנחנו מתאזנים לקראת שיא הגל, האנרגיה הנשית של הדרקון מבקשת מאיתנו לקבל את עצמנו ואת מי שאנחנו היום ולהכיר בעובדה שכבר מימשנו דברים שונים בחיינו. היא מכוונת אותנו למלא את מחשבותינו בחיוביות לגבי עצמנו, לגבי התהליכים השונים בחיים ובכלל לגבי כל מה שקורה לנו. פעמים רבות מה שמרפה את ידינו מלהגשים את רצונותינו ברבדים השונים הוא וויתור עצמי וחוסר ביטחון בסיסי בעצמנו ובכך שאכן ניתן לחיות את האמיתות שלנו.

כשאנחנו מתבוננים במה שיש לנו ומעלים את רמת הפלוס במערכת שלנו, אנחנו מתמלאים באנרגיה שמאפשרת לעשייה וליצירה. בעזרת הקבלה האימהית שקיימת באנרגיית הדרקון ניתן להגיע לרגיעה, לשקט ולרכות ולשחרר את הביקורת וההרס העצמיים שהם אלה שמעכבים את הביטוי המלא שלנו. בתהליך ההשתרשות ההולך ומתייצב שלנו עם האדמה, האנרגיה הנשית מזמינה אותנו להרגע ולהזין את הגוף ואת המוח שלנו. בנר השמיני ננשום את הדרקון ו"נקפיד" לאהוב את עצמנו ואת חיינו. אז נוכל להיוולד אל תוך מציאות קסומה שבה אנחנו חיים את הרצון שלנו בכל רגע נתון.

רוח
16/12: טון 7 באנרגיית הרוח: ח' חנוכה: בשיא גל הלוחם הרוח קודם כל מזכירה לנו לנשום. הנשימה היא מפתח בסיסי למימוש, לתנועה ולחיים. אמנם לנשום נשמע מאד הגיוני לכולנו אך רובנו לא נושמים כמעט בכלל. כדי שנוכל לבטא, להתעגן וליצור, הרוח המהדהדת מלמדת כיצד למלא את בית החזה שלנו באוויר ואת מוחנו בחמצן שמאד חיוניים לערנות ולריכוז שלנו. החמצן שאנחנו נושמים הוא למעשה הדרך המהירה ביותר לקבלה של מידע חדש והנשימה מאפשרת להזנה של המוח שלנו. בעיצומו של התהליך הרוח מרעננת את דרכי התקשורת שלנו עם הפנים ועם הסביבה ומאפשרת לבטא את עצמנו בחדות, בדיוק ובנועם.

הרוח התקשורתית מעמיקה את שאלת השאלות של הלוחם ומעצימה את היכולת שלנו לבטא בהנאה ובחן את האמת הפנימית שהולכת ומתגלה לנו לאורך הגל. כדי שנוכל ללכת עם האמת שלנו עד הסוף עלינו לדעת לבטא את עצמנו בבהירות, בכל השפות של כל האנשים כולם. יכולת ביטוי שכזאת אפשרית רק כשאנחנו מתייחסים לעובדות הריאליות מבלי לתרגם אותן. כדי שנוכל להשתרש בנועם ולא לפעול מתוך לחץ ורמות מתח גבוהות, הרוח מחדירה קלילות ושמחה אל התהליך של הגל. לעתים קרובות נדמה לנו שהמציאות היא קשה ומורכבת מדי וכדי להגיע לאיזושהי תחושה של מימוש, עלינו להתאמץ מאד ואולי אפילו קצת לסבול. בשיא התהליך הרוח מלמדת שתהליך של קרקוע יכול לזרום בתנועה קלילה, מלאה בהומור ובהשראה אינסופית.

חנוכה תמיד נחגג בתקופה שבה הימים הולכים ומתקצרים. בזמן שבו אובייקטיבית כמות אור השמש ביום היא המועטה ביותר, אנו מדליקים את נרות החג במטרה להאיר היבטים שונים במציאות שלנו. האור של החנוכייה מאפשר להאיר את מה שקיים עכשיו בחיינו. הצמידות של החג ליום הקצר מלמדת למצוא פתרונות חיוביים לתקופה בשנה שבה החשכה של החורף מקיפה אותנו. בסוף חנוכה ולקראת הלילה הגלקטי ננשום רוח לבנה לכל תאי הגוף ונתמלא בהשראה ובאופטימיות להמשך התהליך.

לילה
17/12: יום שער: טון 8 באנרגיית הלילה: אנרגיית הלילה היום מבקשת שנכנס פנימה אל תוך המוח שלנו ונתבונן בעומק המחשבות הקיימות שם. ביום השמיני אנחנו עורכים בדק בית פנימי עם הלילה הגלקטי וכשאנחנו באמת מסכימים להתבונן אל תוך החשכה שבתוכנו, עולים הפחדים העתיקים שעד היום הגבילו את מיץ החיים, תחושת החופש והעשייה שלנו. ביום של היושרה אנו מוזמנים להיכנס אל תוך היכל הלילה המקודש שבתוכנו ולשאול את עצמנו: "איזה חשכה פנימית מונעת ממני לצאת אל העולם ובגדול"?, "היכן אני מרגיש/ה לא בנח בעשייה היום יומית שלי"?, "עד כמה אני באמת מרשה לעצמי לעשות את מה שבא לי בחיי?", "עד כמה אני קשובה לאינטואיציה שלי"?, "עד כמה יצרתי תחושה של בית בתוכי"?

אנרגיית הלילה מאירה עבורינו פחדים עמוקים ומושרשים היטב שעד היום נמצאים בתוך המוח שלנו ומעכבים את העשייה בחיינו. מערכות מידע אלה מנעו מאיתנו מלבטא את הקול הייחודי שלנו ולחוות תחושה של מימוש עצמי. ככל שאנחנו מאירים את המידע הממוחזר אנחנו חווים תחושה של "בית" ומרגישים נינוחים בגופינו, בביתנו הפיזי ובכלל בכל זמן ומרחב. ביום שער זה אנחנו מוזמנים לנשום את הסמל של הלילה אל תוך תאי הגוף, להציף באור לבן את כל המאבק והרעש הפנימיים ולהזרים במקומם מידע חיובי וחדש.

הרבה מאד דברים מתרחשים במקביל עם אתגר האדמה ועם ההתקרבות ל21 לדצמבר. הרבה רעיונות, אפשרויות, מפגשים והתפתחויות. לפי החכמה הסינית הימים השביעי עד העשירי בגל קרויים: "הסתגלות" (הקסגרמה 17) ובהם אנחנו לומדים מתי לפעול (רוח 7) ומתי לנוח (לילה 8) וכיצד להתאים את עצמנו לצרכי השעה, החברה והתקופה (אדמה 2). אנחנו לומדים להיות חלק מהמצב הקיים ולפעול בתוכו (זרע 9).

זרע
18/12: יום תשיעי באנרגיית הזרע: נקודת המפנה בעלילת הגל מתחילה בהסכמה פנימית נחושה לשינוי ולהשתנות. בדיוק כשם שהים לא מפסיק לנוע ולהשתנות אף לא לרגע אחד, כך גם החיים הם למעשה תנועה אינסופית. הזרע מסמל שינוי ומלמד שכדי להגיע לתחושה של מימוש עלינו לנוע כל הזמן אל עבר החדש בחיינו. תהליך גילוי הרצון האמיתי שלנו וה"פוש" לעשייה מהאדמה צוברים תאוצה כשאנחנו באמת מסכימים לשנות משהו בסוג ההתנהלות היומית ובאופן החשיבה שלנו.

ביום התשיעי אנחנו מתחברים לפולסים של אנרגיית הזרע שבתוכנו, שוברים מגבלות פנימיות וצומחים ופורחים יותר ויותר. אנחנו לומדים לזהות את הרווח המתקבל כתוצאה משחרור החשיבה הדפוסית וההרגלים הממוחזרים ומגבירים את התנועה לקראת סוג אחר של נוכחות בחיינו. הזרע הסולארי מלמד שכדי לשחרר את הכבלים הישנים שעימם חיינו עד לרגע זה עלינו להסכים לזרוע, להשקות ולהגשים את הרעיונות והידע שקיימים בנו, כאן עכשיו! הזריעה היא היום, ברגע זה ממש.

פעמים רבות אנחנו חושבים על שינוי אך לא עושים דבר על מנת שהוא יקרה. הזרע ביום של "נפילת האסימון" מלמד שהגיע הזמן לעשות את הצעדים הנדרשים לגדילה ולצמיחה שלנו. הוא מלמד כיצד לסגל את עצמנו לצורכי הזמן, לתאם תדרים עם החברה שמקיפה אותנו ותוך כדי כך לתרום את חלקנו בשינוי הקולקטיבי שמתרחש עכשיו על פני האדמה.

נחש
19/12: טון 10 באנרגיית הנחש: ביום העשירי הנחש הצבעוני והחינני מדייק עוד יותר את תהליך ההשתרשות שלנו במציאות החיים. הנחש מסמל את הרצון האינדיבידואלי שבתוכנו ומאפשר היום להתחבר לאמת הייחודית שלנו. האתגר עם האדמה מוביל אותנו לבדיקה מחודשת בנוגע לעשייה הנכונה לנו בתקופה זו בחיינו ואנחנו מגלים שפעמים רבות אנו מגבילים את האפשרויות שלנו בגלל הרצון להשתייך לנורמות החברתיות המקובלות. "שונים", "שייכים", "מקובלים" הם בסך הכל מילים והנחש הפלנטרי משחרר אותנו מהדיון בנושאים הללו. הוא מאפשר לקבל את השונות והייחודיות שבנו שהופכות אותנו למי שאנחנו.

הקול הפנימי האינדיבידואלי שלנו יכול להוביל לאמת יוצאת דופן שלא בהכרח תואמת את הנורמות שגדלנו עליהן (למעשה, לרוב בהכרח לא…). הנחש מאפשר להתחבר לעשייה האותנטית שלנו, מבלי להיות מוטרדים מהחברה ומהחוקים שלה. כדי להשלים את תהליך ההתייצבות והקרקוע הנחש הנהנתן מלמד כיצד לחיות בתוך הגוף שלנו ולהתענג על כל רגע ורגע במציאות החיים העסיסית. הוא מזמין אותנו להנות מכל צעד ושעל שבדרך ובכך לאפשר לפרצי חיות ולהתרגשויות בחיינו. הנחש מופיע ביום העשירי של גל הלוחם ומבקש שנחבר את העשייה שלנו אל שמחת החיים. כשאנחנו מלאים באנרגיית חיים אנו מתחברים לידע הקדום המצוי בתוך סלילי הד.נ.א. שלנו ומאפשרים לידע אינסופי זה להתבטא בכל רגע במציאות היום יומית שלנו.

מגשר עולמות
20/12: טון 11 באנרגיית מגשר העולמות: אז ביום האחרון שלקראת ה-21 מופיע מגשר העולמות כמובן כי זהו ממש הזמן למות לאני הישן שלנו. אנחנו מנטרלים היום סופית (כמיטב יכולתנו על הכלים שיש לנו) את כל ההגדרות, השיפוטים, ההתניות וכו' וכו'. כדי שנוכל להיות נוכחים ברגע, המח שלנו חייב להיות נקי מכל הרעש והמלחמה הפנימיים ולשם כך המגשר מנקה מאתנו עוד ועוד נדבכים. אנחנו בסוף של משהו שהיינו מאד מזוהים עימו ולהרפות ולזרום בפשטות עם אירועי החיים מעורר בנו התנגדות עצומה. ההתחברות לעוצמת אנרגיית האדמה מחייבת אותנו לרפא כמה טראומות עתיקות שמושרשות בתאי גופינו, שכל פעם מחדש מציפות אותנו וממשיכות להפעיל את המערכת הרגשית שלנו.

קיימות סיבות טובות לכך שעד היום לא העזנו לבטא את החלומות והרצונות האמיתיים שלנו. המגשר מאפשר להיכנע לתהליך הזה ולנוע בחיינו מתוך כוונה מלאה בכל רגע. ככל שהמערכת שלנו מתייצבת, נרגעת ומתקרקעת, אנחנו מסוגלים להתבונן בעומק ההסחות הרגשיות שצצות בתוכנו. אחרי כברת הדרך שכבר עברנו בגל הלוחם, מגשר העולמות מבקש ש"נחפור" עוד טיפה בפצעים הרגשיים שלנו וננקה עוד כמה מהדפוסים הממוחזרים ומההגבלות המחשבתיות של המערכת הרגשית הסגורה שלנו. הטיהור עם המגשר מרגיע אותנו, יוצר שקט פנימי וממלא אותנו בתמימות ובתחושת ביטחון. כשאנחנו נמצאים במקום של שלווה פנימית, אנחנו מסוגלים לזרום בקלילות מחוויה לחוויה ולהיוולד בכל רגע מחדש אל המגוון האינסופי הקיים בחיים הללו.

לפי החכמה הסינית ימים אלה מלווים באנרגיה הקרויה: "קיפאון" (הקסגרמה 12), עפ"יה אנחנו כרגע במצב שבו אין פעילות גומלין, צמיחה או תקשורת (נחש 10) ולכן עולות בנו תחושות של חוסר אמון, חוסר משמעות, ניתוק ותקיעות (מגשר 11). בכל אלה ניתן להילחם בעזרת החיבור ליושר הפנימי של הלוחם שבנו, הריפוי של הסערה העצמאית והבהירות של השמש שמאירה את כח הרצון שלנו.

יד
21/12: טון 12 באנרגיית היד: אז ה-21 ל-12 מגיע עם היד הקריסטלית שזורמת לה בספיראליות קלילה עם גלי החיים המופלאים. התדר שנכנס היום הוא התדר שמאפשר לנוכחות מלאה ברגע מבלי התנודות הרגילות על ציר הזמן. היד מסמלת את היכולת לזרום כך שהאנרגיה סובבת בספיראלה אך ורק סביבנו. היום אנחנו יכולים להתחבר לרטט שפשוט נע בערנות ובקלילות ברגע על מה שיש בו, מבלי לנייד את האנרגיה לעתיד ולעבר שלא באמת קיימים. היד הקריסטלית מאפשרת לכל החלקים שלנו להיות נוכחים ברגע זה ממש.

כדי להעצים את היכולת שלנו לזרום עם התדר הזה כדאי שנקפיד לראות את החיובי שבכל מה שקורה לנו וכל הזמן נחזיר את עצמנו לעובדות הסיפור ולמה שיש. זרימה היא בדיוק ההפך מהשליטה הנוקשה של השכל ושל אינסוף הקונספטים שיש לו לגבי איך "אמורים" להתנהל ולחיות. כדי שנוכל לזרום עלינו לשים בצד את כל ההגדרות שיש לנו, את כולן ללא יוצא מן הכלל! ופשוט להגיד כן למה שנקרה לנו על הדרך.

פתרון אתגר האדמה מגיע עם ידי האלוהים שלנו שמסמלות חיבור מאוזן של כל ארבעת האלמנטים שבנו- אדמה, אש, מים ואוויר. יד קריסטלית מסמלת את אומנות ההגשמה ומאפשרת להפוך כל מחשבה למציאות, לחומר, ללא זמן הביניים של המחשבות הממוחזרות. כשאנחנו באמת רוצים משהו, אנחנו פשוט עושים אותו. היד היודעת של פתרון הגל קשובה בכל רגע לרצון האותנטי שלה ויוצרת אותו תוך כדי זרימה נעימה במציאות החיים. ביום הפתרון היא מעידה על כך שלמדנו להנות מהתהליכים המגוונים בחיינו ומההיבטים השונים של העשייה שלנו. מהלך הגל הוביל אותנו למקום של יצירה מתוך שמחה ולא מתוך רמות מתח גבוהות. הבנו שהלחץ והדאגה הם תמיד בנוגע לעתיד וככל שאנחנו מתמקדים בעשייה בהווה הריאלי הממשי היחידי שקיים, המציאות הופכת ליותר ויותר מרתקת ונעימה. למדנו גם שעצם העשייה שלנו תורמת באופן אוטומטי לסובבים אותנו ומשפיעה על החברה כולה.

היום הוא יום השיוויון החורפי: מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודות יחס בין חושך לאור עפ"יהם ניתן לקבוע את עונות השנה. התרבויות העתיקות במצרים, במקסיקו, בסין ועוד, התייחסו לימי השיוויון כאל נקודות מפנה בזמן, בהן ניתן לנקות את האנרגיה שלא רלוונטית יותר, להשתנות ולהיטען באנרגיה חדשה מהמחזור החדש. ה21/12 הוא יום השיוויון החורפי ומסמל באופן פורמאלי את תחילת החורף. ממנו הימים מתחילים להתארך במסלולה של השמש צפונה, עד שהיא מגיעה לנקודה הכי צפונית, ב- 21/6.

תחילת החורף עם אנרגיית היד הקריסטלית יחד עם השער הקוסמי השנה מעידים על חורף שבו אנחנו סומכים על עצמנו, מסוגלים להחליט מה נכון בשבילנו ואת זה לממש. אנחנו מגלים שמאד נעים להיות במקום שיודע עבור עצמו ונע במלוא העוצמה מרגע לרגע. זהו כח אדיר להצליח לשמור על האנרגיה שלנו ברמה כל כך גבוהה שיוצקת אנרגיה ממשית אל תוך הרעיונות שלנו. במהלך החורף הקרוב נחזק את הידיעה העצמית הזאת ונהנה מתחושה של חופש וזרימה במציאות חיינו "הרגילה" והיום יומית. אמן ואמן!

כוכב
22/12: טון 13 באנרגיית הכוכב: "היום שאחרי": הסנכרון בין ה-21 לכוכב טון 13 הוא מרגש ביותר! כמות האנרגיה בסוף הגל היא עצומה. כוכב בטון שלוש עשרה מסמל אדם חופשי מלא בחיוביות, בהרמוניה פנימית וחיצונית ובאנרגיית חיים. לאורך הגל הלוחם בדק ומצא את האמיתות שלו ועכשיו הוא צועד ככוכב קוסמי מאיר בדרכו המשתנה. היום אנחנו למעשה מתחילים את המסע הפנימי עם התדר החדש שכבר קיים בתוך המערכות שלנו. כולנו נחשפנו לרטט הזה של אהבה ללא תנאים שחוצה את גבולות כדור הארץ ומגיע לכל המימדים והיקומים כולם.
התרגול בשנת 2013 שנכנסת עם התדר 20:13 שבה הוא למקד את עצמנו יותר ויותר ברגע הנוכחי. גל הלוחם לימד אותנו כיצד להשתחרר מההגבלות שחיינו עימן עד היום, כיצד לשנות את רמת המודעות שלנו ותבניות חשיבה של תלות אנרגטית ולהפתח לאפשרויות חדשות בעולמנו.

לאורך הגל סגרנו סופית את המעגלים של צורת ההתנהלות הישנה שלנו, למדנו להכיר בשינויים שכבר עשינו ונפתחנו וזרענו זרעים לקראת הקפיצה הקולקטיבית שהתרחשה. בסופו של גל הלוחם כל אחד מאיתנו יכול להפוך לכור אטומי של אהבה שמתפשט ומאיר לכל עבר. תהליך הגל מוביל אותנו בהדרגה מלוחם מגנטי שמחפש בעוז אחר האמת שלו אל עבר כוכב קוסמי שמאיר ומנצנץ עם אמת זו. מאתגר של אדמה שמלמדת לקרקע את הרעיונות שלנו במציאות הממשית אל כוכב זורח שבטוח בעצמו, בכישוריו ובהצלחתו.

תהליך ההשתרשות עם האדמה יצר בתוכנו מרכז פנימי יציב וכשהוא מוזן באהבה עצמית הוא מקרין אנרגיה ספיראלית ורודה ועוצמתית. הרצון הכנה של הלוחם לגילוי האמת שלו הוביל להבנה עמוקה בנוגע לחשיבות המילה וליכולת הבריאה שלה. תהליך הגל מלמד כיצד להשתחרר מכבלי השליליות המילולית והמחשבתית ולהתמלא בפוריות ובדימויים חיוביים לגבי עצמנו בפרט ולגבי החיים בכלל. אנחנו לומדים שככל שאנחנו מבטאים באופן חיובי את הרצונות שלנו וזורמים לכיוון של הגשמת הרצונות הללו, אנו יוצרים בתוכנו אנרגיה פנימית עצומה, שלא תלויה בדבר ושזוהרת לכל עבר.

אנרגיה של כוכב ביום האחרון היא אהבה ללא תנאי שיוצאת ממפתח הלב שלנו ומתחברת אל כל המימדים כולם. בסוף הגל אנחנו מלאים בחמלה ובסובלנות, מעריכים את עצמנו בדיוק כפי שאנחנו ומתבוננים בפליאה ובחדווה ביופי האינסופי שמקיף אותנו בחיים המרתקים והמגוונים הללו.

מאחלת לכולנו גל לוחם מעיר ומאיר..
חנוכה שמח
וקפיצה קוואנטית אישית וקולקטיבית לחסר הזמן!
אמן!
באהבה, טליה.

www.mayazone.co.il

הראה עוד

כתיבת תגובה

Close