השימושון

grow

מחרוזת פנינים, סדרת מפגשים

מאת: גלית שביב

אנחנו נושאים, בכל אחד מתאי גופנו, תמצית גנטית – רגשית, התנהגותית, פיזית – של השושלת המשפחתית, שבעה דורות אחורנית. כל השבעה – אצלנו. ככה זה.
זה כמעט בלתי-נתפש. מילא אבא ואמא והסבתות והדודים. אבל גם מי שלא שמענו עליו מעולם. כולם שותפים ביצירה של חיינו וחיים דרכנו. בסין, ובעוד מקומות במזרח, נוהגים להתפלל באופן מיוחד ונפרד לכל אחד מהאבות בשבע הדורות.
הגנטיקה משמרת סנטר או עיניים שחורות, אבל גם ידע: כשרון מסחר, יכולת ריפוי, נטייה אינטלקטואלית, רוחנית; וגם נטיות 'פחות נעימות': כמו אשמה, אהבת הימורים, תפישה קורבנית, ריחוק מהעצמי.
הרבה ממה שאנו חווים כצורת חשיבה, התנהגות, רגשות – אנחנו מזהים מהבית. התאים שלנו זוכרים את הידע הגנטי שעובר מדור לדור.
זה בדם שלנו.

ה"אני" הטכנולוגי ניסה לברוח: ניתקנו שורשים, שינינו שמות משפחה, ברחנו רחוק מהבית, המצאנו את עצמנו מחדש. אך האדם עץ השדה. ובשורש קיימים הידע, התבונה, יצר החיות שעובר מדור לדור. ועץ חייב שורשים עמוקים, חיוניים, כדי לצמוח לגובה, לפרוח ולתת פירות.
גם אנחנו. כמהים וזקוקים לחוכמה, לעוצמה, לידע שעברו דרך הדם. הטכנולוגיה לא יכולה להחליף כוח-חיות ושמחה אנושיים, שעברו כחוט השני בין הדורות.

מחרוזת פנינים היא עבודת חיבור של עבר-הווה-עתיד, באור החוכמה והידע העוברים בתוך השושלת המשפחתית. דרך העבודה נוצרים כלים לחיבור יומיומי לגוף, לעכשיו, לשמחה, לידע.

מה לומדים כאן?
א. מקבלים הנחיה אישית דרך מדריך או מדריכה מהשושלת. מוציאים לאור את החוכמה המיוחדת של המשפחה, דורי-דורות אחורנית. מעלים בעדינות לאור את הדפוסים שגרמו לסבל.
ב. עוברים תהליך של ריפוי וזיכוך, מלווה בהדרכה מהמשפחה, במנחות ובקבוצה.
ג. שרים שותקים יושבים רוקדים צוחקים צורחים נוגעים אוכלים אוכל טעים.
ד. אומרים תודה על האיכויות, המתנות, הכשרונות שקיבלנו בירושה.

העבודה מאפשרת ליצור שוב חיבור, בתקופה של ניתוק וריצה אינסופית קדימה. להתחבר לרשת, אחרי עידן של אינדיבידואליות-לכאורה ושל תחושת בדידות. להתעצם ולהישען אחורנית ברווחה.

וחשוב מאד: להשפיע, דרך הריפוי של ההווה, על העתיד של ילדיו ועל העבר. תוך בחירה מודעת ברגע, בשמחה, בחיים.


[למה פי.ג'יי הארווי, תשאלו, כי זאת אחת שיודעת לצמוח עם כלים עתיקים ביד. ועוד בתוכנית של צרפתים מפונפנים, מראה להם מאיפה גדל הדג…]

איך זה עובד?
זהו תהליך אישי, המתרחש בתוך קבוצה אינטימית, בסדרה של 12 מפגשים.
העבודה כוללת: מדיטציה, כתיבה, מגע, תנועה, תקשור, שיתוף בקבוצה.

מתי?
בתל אביב – החל מה-19 באוקטובר, בימי שני.
בכרכור – החל מה-15 באוקטובר, בימי חמישי.

את המחרוזת מעבירות נאוה הירשברג וגלית שביב.
נאוה, 44, אם ל-3, מדריכה מוסמכת של הקורס בניסים החל מ-2000, עוסקת בריפוי רגשי מ-2001, מנחה מפגשי ראש חודש באוריינטציה יהודית ומעגלי ריפוי, ומתקשרת את המלאך ידעאל מ-2001.
גלית, 42, אם ל-2, מרפאה. עוסקת בשיאצו מ-1993, מתמחה בעבודה עם נשים, מלווה לידות והריונות, מלמדת בתוכנית ללימודי רפואה סינית עתיקה באוניברסיטה העברית, כותבת.

* * * * * * *

* "… תודה על סוף שבוע מדהים ומעצים. את המתנות שקיבלתי אשא עימי ואעביר הלאה. אני מבטיחה.
מודה לכן כל-כך על מי שאתן ועל האור שאתן מביאות" (אפרת שר-שלום, מורה ותיקה של הקורס בניסים, פעילת שלום עולמית)

* "… שתי הנשים האלו יצרו סדנא לתפארת, שזרו בעדינות ובדיוק רך, והדרגתי, חוויה מעצימה.
האנשים שהגיעו, הסיפורים שעלו, הקשרים שנוצרו, הבכי, הצחוק, הריקוד, התנועה, השיחות, השתיקה….מה אומר ומה אגיד: ממליצה לכל אחד לתת לעצמו מתנה… זו זכות גדולה להיות שם ולהתמסר למתנות ולפנינים שמקבלים… עזבו אתכם מהיסוסים ומספקות. תסמכו על שתי מופלאות אלו, שהשילוב ביניהן מנצח" (אפרת חסקין, דרמה-תרפיסטית וגננת)

* "… מעל ראשי מרחפת שרשרת פנינים, בוהקת וצנועה קוראת לי לרפא שושלת ארוכה. נשים שעומדות ומחכות, נשות המשפחה. נמוכות קומה,תימניות עם מטפחות לבנות… המסר היה מתובל בביטויים בערבית-מצרית, בריח של במיה, בעושר של פשטות הנשים של פעם. מפתיע, אך עם כלים מהירים ליישום. תענוג! כמו שאני אוהבת.
הריפוי שהחל להדהד בכמה רבדים במקביל התאפשר בזכות שתי נשים שחלמו חלום, שרקמו סדנא יוצאת דופן ופורצת דרך. מפגש חשוב מאין כמוהו… הן איפשרו לי בחוכמתן, בדינמיקה המבורכת ביניהן, במעברים הקוטביים שרק נשים יודעות להכיל, בין כאב חותך בבשר לצחוק חסר עכבות ושיפוט שהתגלגל והתגלגל… נשמתי זיהתה את החוכמה, את ההכלה, את הערסול והרכות… החומר עדיין מהדהד.. כולם מוזמנים, עבור עצמכם, אמן (טלי ורד-קפלן, מנחת סדנאות צחוק, שחקנית ומרפאה)

* "מאז, סבתא שלי נוכחת על המדף ושולחת מסרים בחופשיות…היה מעצים, משחרר, מרגש, מופלא. אין מלים לבטא את החיבור בין שתי אלו. עבודתכן מבורכת .תודה!" (הדס שלום, אמנית וקרמיקאית)

הידע הזה תקף, חיוני ומשמח כל אדם – עם או בלי בן/בת זוג, עם/בלי ילדים, עם/בלי קשר חי למשפחה.
וכאן אפשר להתרשם מן התכנים, ההשראה,החוויה.

נאוה 052-3203407 * גלו 052-8889191 *אימייל >>

הראה עוד
Close