השימושון

סדנה למודעות הורית עם ליאת שטרלינג

לפני חמש שנים הגענו לאזור. עברנו דירה מבית גדול ומרווח באזור הקריות, לבית סוכנות קטן ונעים (והיחידי שהיה פנוי באותו זמן) במושב עמיקם. בדיעבד התברר לי, שהמעבר הכיל עוד הרבה שינויים מהותיים. שינויים שלא יכולתי להבחין בהם אז, אך היום אני יודעת ששינו את חיי.
משפחתי ואני הסתגלנו למקום החדש בשלבים. היינו אז ארבע נפשות, גבר, אשה ושתי ילדות קטנות, שהיו אז בנות שנתיים ושלוש בערך. הסלון הקטנטן שימש גם כחדר המשחקים שלהן, והמטבחון הצמוד כלל גם את פינת האוכל. חדר השינה היחיד הכיל את המיטות של כולנו. המרחב הקטן בביתנו היה רק תוספת על קשיי ההסתגלות של הבנות, שנכנסו לגן חדש בגבעת עדה, באמצע השנה. לאף אחד מאיתנו לא היה מרחב אישי, מקום פרטי, והמתחים בבית גברו.
הרגשנו שאנו זקוקים לעזרה, לייעוץ.

מודעות הורים

במקרה באותה עת (או שלא במקרה) שמעתי מחברה על קבוצת הורים שנפתחת בפרדס חנה. קפצתי על ההצעה בשמחה, והלכתי עם בן זוגי לקורס. זה היה בימי שישי בבוקר, כשהילדות בגן ואנו היינו פנויים להתבונן, להעמיק ולהיות בתקשורת. ממרחק הזמן אני רואה שהקורס שינה המון בהורות שלנו. למדנו להבין יותר לעומק את הבנות שלנו ואת הסיבות לצורת ההתנהגות שלהן. למדנו גם להציב גבולות באופן סמכותי יותר. היום שנינו רואים בבירור מה היינו רוצים שיהיה בהורות שלנו, איך היינו רוצים לראות את בנותינו בעתיד ואת הקשר איתן ומה שלא מובן מאליו: איך להגיע לכל זה.

אני עובדת סוציאלית ועסקתי בהדרכת הורים, כך שראיתי את עצמי משלבת את הניסיון שלי בתחום, עם כל מה שצברתי בלימודי בקבוצה. בקיצור, התאהבתי בנושא. נרשמתי למסלול של הנחיית קבוצות הורים ב"מכון אדלר" מתוך רצון לסייע להורים ללמוד על עצמם, כהורים, וללוות אותם בתהליך של צמיחה והעצמה, בדיוק כפי שחוויתי אני. המגורים בבית הקטן הפכו לנסבלים הרבה יותר ו"החזקנו שם מעמד" תקופה ארוכה, במהלכה גם נולדה ביתנו השלישית. תקופה זו נושאת עימה הרבה זיכרונות נעימים של "ביחד" אינטסיבי, ופעמים רבות משפחתנו מעלה געגועים לבית הקטן והחמים.

היום לקראת סיום המסלול ב"מכון אדלר" אני משתמשת בהכשרתי המקורית כעובדת סוציאלית, כהורה, בת זוג ואישה. ב-15.2.08 אני פותחת סדנה להורים שבמרכזה עומד התהליך האישי של כל הורה והורה, תהליך שבו שזורים התכנים האדלריאניים. בתהליך נעסוק בהבנת התנהגויות הילד, הצבת גבולות, פינוק ותוצאותיו, מריבות בין אחים, תפקידים במשפחה ועוד נושאים בהתאם למה שיעלו חברי הסדנה.
הסדנה תכלול עד 15 משתתפים ומתאימה להורים לילדים בכל הגילים. המשתתפים והמשתתפות בסדנה יעברו תהליך של העמקת המודעות האישית שלהם בתחום ההורות, וכמובן שתוך כדי כך, גם בתחומים אחרים של חייהם.

מפגש היכרות יתקיים ב-8.2.08 בשעות 10:00-11:00, במרכז קנגורו בתנועה (לשעבר דיאדה), הדקלים 103, פרדס חנה. המפגש הוא ללא התחייבות וללא תשלום. מפגש ראשון של הסדנה – יום שישי, 15.2.08, 10:00-12:00. משך הסדנה 15 מפגשים, בימי שישי, באותן שעות.
ניתן לקבוע פגישה לייעוץ אישי והדרכה פרטנית בנושא הורות.
ליאת שטרלינג, 052-247-2202 | מייל

הראה עוד
Close