השימושון

יום השיוויון האביבי: יום שער קוסמי

רחוב הדסים, היום,

והשמש זורחת, האופטימית הזאת, איך היא מתמידה!
כאילו שלא רק אתמול היה סוג של סוף העולם, כאילו שאין חורף שלם שצריך להפשיר מהעצמות. תודה שמש!
והיום מכל הימים נפתחת דרך האמן. וזה יפה יפה ומתאים מתאים.

טליה טוקר כתבה אצלה באתר:

ה- 21/3 הוא יום השיוויון האביבי, שמסמל איזון בין האור לחושך. ביום זה השמש נמצאת במרחק שווה בין חצי כדור הארץ הצפוני לדרומי, שיוצרים קו אופקי.
במקביל, השמש מגיעה בדיוק לנקודת האמצע בין השמים לארץ, וכך נוצר קו אנכי. כשמחברים את הקו האופקי והאנכי, נוצרת מעין פירמידה בצורת יהלום, המאחדת בין ארבעת הכיוונים ויוצרת איזון אנרגטי, לקראת מחזור חדש של אביב וקיץ, עד ליום השיוויון הסתווי ב- 21/9.
מזה עידנים ימי השיוויון מהווים נקודת יחס, על פי הם ניתן לקבוע את עונות השנה.
התרבויות העתיקות במצרים, במקסיקו, בסין ועוד, התייחסו לימי השיוויון כנקודות מפנה בזמן, בהן ניתן לנקות את האנרגיה, שלא רלוונטית יותר, להשתנות ולהיטען באנרגיה חדשה, מהמחזור החדש.
ימי השיוויון מהווים ימי שער קולקטיביים, בהם האנרגיה של כל מה שאנו חווים מתחזקת וכך קיימת האפשרות להגיע לראייה רחבה יותר, לצמוח ולברוא דברים חדשים אל תוך חיינו.

ואוהד אזולאי מהמעברים הקסומים כותב:

21/3/06, יום השיוויון הגיעה אנרגיה שכוונתה הפרדה בין עיקר ותפל. עלינו להחליט מה אנו מעונינים שישאר בחיים שלנו ומה צריך לצאת החוצה – תחושה של זמן דוחק והחלטות שיש לקחת.
בימי השער אנו עורכים פעילות מיוחדת לאיחוד, סינכרון, עם הכוונה שבאנרגיה המגיעה. בכל יום קיימת כל האנרגיה, למעשה אין יום או שעה, מרחב הזמן מתקיים רק בתפיסה שלנו. בזמנים מסוימים כמו בחגים וימי שער, חלק של האנרגיה מודגש באופן מיוחד. אפשר לדמות ים כאשר מידי פעם, גל מסוים בו, זרם מסוים, מודגש יותר.
[….] כל יום שער כזה הוא הקפיצה שבספירלה לטבעת הבאה. האנרגיה הנחוות לאורך שלושת החודשים מתבססת, מתחזקת ומתעגנת, ואז נכנסים למעגל נוסף וכך עד אין סוף.
בתקופה האחרונה, קצב האירועים, מהירות הנתונים, הרטט, התדר, גבוהים ביותר. מערכות ישנות שאינן מתאימות לתדר מהיר ועוצמתי זה, מתפרקות. לא ניתן יותר לקיים מבנים אנרגטיים שלא מסוגלים להכיל ולנוע בגמישות עם האנרגיה החדשה.
החל מרמות הפרט ועד לכדור כולו, כל דבר שאינו מדויק, כל דבר מכווץ, כל דבר שאינו גמיש דיו, מתחיל לקרוס מבפנים.
באופן טבעי לבני האדם, מתגלה התנגדות, כוח ההתמדה בישן ממשיך את מסלולו, הרצון לשמר מצבים "בטוחים" ודחוסים, מתגבר. אך כמו במימד שלנו, זהו רק עניין של זמן; והפעם מעט זמן. הקצב מהיר והשינוי מתעצם.

כמה יפה העונה הזאת; ירוקה כתומה צהובה סגולה –
ולתוך זה נוספו שלטים קטנים ומסתוריים עם חצים שמראים לדרך האמן (אחד מהם היה ראיתי שניים מופנים השמיימה, בחיי!) ודגלים ארוכים צבעוניים ונוצצים. המושבה לא משולטת כמו פמפלונה, אבל יש בזה חן ואמת מקומית. ככה טוב. כתמי צבע ובעיקר חרציות. המסה האמנותית נמצאת כאן וכאן.

אז ברוכים הבאים ובהצלחה לכולם! הנה התכנית להיום – עם סדנאות אמן, הצגות ילדים ועוד רעיונות לבילוי אחר הצהריים. ספר האורחים פתוח לתיעוד ולפיטפוט. תרגישו חופשי להגיב!

הראה עוד

2 thoughts on “יום השיוויון האביבי: יום שער קוסמי”

  1. האור מתגבר ויש לצאת אל העולם, לחדד את הראיה ולדייק את הכוונה
    אמן אני אומר לך אתה תהייה נמדד בפעימות הדופק האחר
    אל תשכח את האחר את הזר את החלכאים והנדכאים את מידת החסד ומידת הרחמים את הראיה , זו שהשמש החזקה מאיימת לצמצם
    צא גם בלילה, אמן את הראיה הרחבה , את ראית הצייד הער לכל רחש
    את הראיה שאין בה שיפוט אלא ערות מלאה של כל נימ ותא התעורר אל הממשות ואל האחרות שבך
    שחרר את קורי שנת החורף הדלה – החורף לא נותן את שלו..התנער ללא מיטב הכוחות גייס כוחות ממקום זר אחר אפל מיתי מקיומים אחרים – התחבר למיתולוגיות הקדומות למעוף הדרקונים וצא לחופשי

  2. שלום ,שלום אוהד
    שמחה לפגוש בך שוב מבינה בדיוק על מה אתה מדבר אפשר לקרוא לאנרגיה הזו אהבה
    היא הולכת ומתגברת והיכן שאיננו מתמסרים לכוח הזה נוצר סבל וכאב שוב ושוב אני לומדת
    לשחרר מה שכבר לא הולם את מי שאני הופכת להיות בכל רגע. קצב השינויים באמת מואץ
    וזה דורש המון רכות וגמישות רגשית ומנטאלית.
    תודה על האור שאתה.

כתיבת תגובה

Close