השימושון

מאורין אמיליה – מטפלת בשיטת 'המסע'

מאורין

מאורין אמיליה ברודי היא מטפלת בתנועה, מספרת סיפורים וליצנית. מאורין היא גם תרפיסטית מסע על פי שיטת ברנדון בייס הנקראת – The journey. את מסע חייה היא מנווטת אל המרחב שבו קיימים תום הלב והקשב, המקום האחד שבו מתחיל כל מסע פנימי.

"המסע" מוכר כתהליך עוצמתי ומעצים לריפוי רגשי וגופני. מאורין מנחה בתהליך 'המסע', הוכשרה על ידי ברנדון בייס, עם ניסיון של 7 שנים באנגליה וישראל. הטקסט הבא פונה לנשים [מתוך ספר על נשים בישראל] ,אך מיועד לכל אחד.

המסע

"את באת לתת אהבה
את באת ללמוד מחילה
באת להביא אור לעולם
אני איתך בכל מכאובייך."

הרגשות שלנו מהווים את השער אל ההוויה שלנו. לעיתים רגשות כמו בדידות, ריקנות, חוסר ערך, פחד או כאב, מסתתרים תחת בעיות וקשיים שאנו חווים בחיינו. על ידי כך שאנו נכנסות אל הרגשות שלנו ומאפשרות להם להתגלות, אנו נפתחות אל תוך ההוויה שלנו וחוות את עצמנו כאהבה וכאור. מתוך המישור הפנימי זה של הווייתנו אנו יכולות לחקור בתוכנו ובאחרים, את הכאב שלא קיבל ביטוי ואת האהבה שלא נהגתה. סליחה ושלווה ימצאו עתה מקום בלבנו.

מחקרים בתחום הגוף-נפש, מצביעים על קשר בין רגשות וחולי ובין רגשות והחלמה. טראומות רגשיות שחווינו בחיינו הופכות להיות חלק מהמבנה של תאי גופנו ומעכבות את הריפוי. בתהליך המסע, אנו חושפות זיכרונות רגשיים ומאפשרות לגוף ולנפש לגלות את הכוחות הטבעיים המרפאים שבתוכן. כולנו כולאות רגשות. כולנו לא מבטאות את רגשותינו כמו שהם באמת, כולנו לא מאפשרות לעצמנו להיות מי שאנחנו. תארו לכן שהיינו נותנות לרגשות להראות לנו את הדרך, שהיינו מתקלפות מהשכבות העוטפות אותנו כמו בצל, מתקלפות מאינספור התבניות והדפוסים, מסיפורי הכאב ומגלות בתוכנו דמעה זכה כמו טל על דשא עם שחר.

כעס ושנאה הם אנרגיה שמותר לה לעבור דרכנו וחשוב שנגלה את הברכה הטמונה באנרגיה זו. כעס ושנאה הם לעיתים ביטוי לאנרגית חיים שנחסמה, לאהבה שנפגעה. אם לא נפחד מרגשות הכעס והכאב, אם נדע לתת להם לחלוף בתוכנו כמו סופה עוברת שמנקה את כל מה שסביבה, הגוף והנשמה יפתחו לאנרגיה האמיתית של ההוויה, של השמחה והסליחה. אם לא נדע לכעוס, לא נוכל באמת לסלוח. אם נרגיש את השנאה נצעק את הכאב, נוכל להיפתח לחסד בחיינו.

כל אישה מכירה ויודעת את הגוף שלה. היא יודעת שגופה אוצר בתוכו כל זיכרון וחוויה. כל אישה הנוגעת בעומק נשמתה ובעומק גופה יוצרת מעגלי אדווה באגם חייה. היא עושה עבודת ריפוי לא רק למען עצמה אלא גם למען ילדיה ובני משפחתה. מי שעומדת בצומת הדורות, בין העבר שירשה מאימה וסבתה לבין מי שתהא בעתיד נכדתה, לא תעביר את הפצעים הלאה, אלא תעצור את משא הכאב, את בנותיה תגדל אחרת.
בתהליך המסע, האישה היא המרכז. אני יושבת מולה ומקשיבה, מקשיבה כיצד הבריאה מתקיימת דרכה. שואלת איזה סוד מוסתר בכאבה? איזו מתנה ממתינה בתוך האנרגיה של הכאב? איזו למידה תצמח מתוך הניסיון ומה הם החוטים הנסתרים הקושרים את גורלה לגורל האחרים בחייה. ביחד אנחנו מגלות את האור והחוכמה שבתוכה. בתהליך האישי האישה לומדת להקשיב, להקשיב מעומק פנימיותה לעומק פנימיותם של האחרים בחייה. להקשיב ולראות באור חדש. בנגיעה של נשמה בנשמה, בנגיעה של לב בלב, ללא קליפות ותנאים, נוצר מרקם של הוויה חדשה.

אני נוגעת במהות הנשית האינטואיטיבית. מעודדת נשים להיות מוכנות לחיות על הסף של הנסתר והלא ידוע. לדעת שהטוב והרע, הנכון והלא נכון, הצודק והלא צודק – הם רחבים ועמוקים ממה שניתן לדמיין. לתת לכל רגע לגלות את עצמו מחדש, לחיות בלי תשובות, בלי שהכול בסדר, בלי לסדר את העולם שיתאים, בלי להתאים עצמן לעולם כדי שיהיה נוח. לדעת שהאלוהות, הבריאה, רוח ההוויה, מראה את עצמה ומתגלה בכל חוויה בחייהן, גם כאשר כואב וקשה. המסע הוא כמו טבילה במעין הנובע מתוכנו וזורם אל החיים. אין במה לאחוז, צריך להרפות, בלי לגעת בדבר ולצלול אל חסד הווייתנו.

המסע לילדים

תהליך המסע מאפשר לילדים לגלות בתוכם משאבים פנימיים כשמחה ועוצמה ולחוות את השינויים המתרחשים בחייהם. ילדים פשוט נהנים מסיפור המסע , ומבלי משים משחררים חסימות רגשיות ופיזיות. בעזרת דמיון מודרך, הופך תהליך המסע להרפתקה מרתקת , בטוחה ומלאת השראה. הילדים מטיילים בתוך גופם ומוצאים בקלות חסימות המופיעות כמערה חשוכה, מדבר צחיח או הר קר ומושלג. רגשות וזיכרונות הכלואים בתאים עולים על פני השטח. בתהליך המסע, הסיפור יוצר מסגרת בטוחה ומכילה לזיכרונות ורגשות אלה. הילד מתחבר למשאבים פנימיים ולחוכמתו הטבעית, ובעזרת כלים פשוטים ונגישים הוא מעבד אירועים ומשחרר אותם לפני שהם יוצרים בנפשו תבניות נפש ואמונות מגבילות. הילד מגלה בתוכו את מהותו כשמחה , אהבה וחופש. המדבר הופך לעמק ירוק ופורח ומערות אפלות מוארות בתכשיטי פז.
המסע לילדים עוזר בבעיות קשב וריכוז, קשיים פיזיים, ביטוי והבעה עצמית, יחסים במשפחה, יחסים חברתיים ועוד. ניתן לעבוד עם תהליך המסע גם בבתי ספר ובמוסדות חינוך אחרים (בדרום אפריקה המסע משולב בתוכנית הלימודים של כמה בתי ספר ממלכתיים).

שיטת המסע מתאימה לכל אדם וילד. היא מזמנת חוויה של ריפוי רגשי וגופני בהתמודדות עם מחלות ושאלות שהחיים מציבים בפנינו. במסע ניתן לטפל במצבים של מחלות גופניות כמו אלרגיות, לחץ דם, סוכר, אסטמה, נדודי שינה, תופעות פסיכוסומאטיות, מתח, פחדים, פוביות, חוסר ערך עצמי, לבטים, יחסים זוגיים.

ניתן לתאם עם מאורין תהליכי מסע אישיים, סדנאות מבוא, וסמינרים. הנה האימייל, הטלפון 050-5509150 והאתר.

הראה עוד

4 thoughts on “מאורין אמיליה – מטפלת בשיטת 'המסע'”

כתיבת תגובה

Close