בעלי מקצועגם וגםוידאוטיפוליםיוזמות חופשיותמוזיקהסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגים

טיפולי וואטסו שיאצו במים טיפול המשלב מגע, תנועה נשימה והמון מים

מפגש עם יותם רוטשילד מ Be Water שלקח חלק בסיוע לנפגעי הדרום

בשנים האחרונות התוודענו לטיפולי המים וסגולותיהם. אנשים החלו להסתייע בפעילות מים כדי לרפא את גוף האדם. מעבר לכיף או למטרות שחיה וצלילה, משהו במים מסייע לנו להבריא, בין אם זה בבריכה ביתית, (מחוממת כל השנה מסתבר, זה חשוב תכף נבין למה) מקווה או אגם טבעי, יש למים איכויות ריפוי פשוט מצויינות על נפשינו העדינה.

הטיפול במים מציע גישה הוליסטית לבריאות על ידי התייחסות להיבטים הפיזיים והנפשיים של המטופל. היכולת של הווטסו להפחית מתח, לעודד נשימה מודעת, לספק גירוי חושי, לשפר את השינה ולטפח חיבור נפש-גוף הופכת אותו לכלי בעל ערך עבור אנשים המחפשים הקלה מחרדה ודרך למצב מדיטטיבי.
שילוב של ווטסו בשגרת טיפול עצמי עשוי להואיל באופן חיובי לבריאות הנפשית ולרווחה הכללית של האדם, אם זה בצורה חד פעמית או בצורה קבועה על בסיס יומיומי.

נפגשתי עם יותם רוטשילד מ Be Water במכמורת. יותם וצוות המטפלים/ות המקסימים שלו טיפלו בחודשים האחרונים בנפגעי הדרום, משפחות, חיילים וגם כאלה שניצלו ממסיבת הנובה והטבח הנוראי שהתרחש שם באוקטובר השחור, באמצעות טיפולי ווטסו.

 

יותם תסביר לי מה זה ווטסו (או וואטסו) ואיך זה עוזר?

"טיפול במים – ווטסו בשפה המוכרת לרבים מאיתנו, שיאצו במים, היא גישה טיפולית המנצלת את תכונות הריפוי של המים כדי לקדם רווחה גופנית ונפשית. היא כוללת טכניקות שונות, כגון ציפה, תנועה, לחיצות ומתיחות המבוצעות במים חמים בטמפרטורה של 35 מעלות.
מעבר ליתרונות הגופניים שלו, טיפול במים הוכר בזכות תרומתו החיובית לבריאות הנפש, לרבות יכולתו להקל על חרדה, לחץ נפשי ותמיכה בכניסה לרגעים ומצבים מדיטטיביים."

אני מבין שבעקבות ארועי ה-7 לאוקטובר, הגיעו אליכם מטופלים מהדרום?

"מהשבוע הראשון למלחמה פתחנו את המרכז כסיוע ותמיכה ראשונית לתושבי עמק חפר והסביבה, למפונים מעוטף עזה וכל מי שהרגיש שצריך זמן של רגיעה והפחתת מתח, ללא תשלום.
חודש לאחר מכן הגיעו גם נפגעי מסיבת הנובה למפגשים אישיים וזוגיים, הצוות ואני טיפלנו בהם באהבה גדולה. מה שיכולנו לעזור נתנו פה.  ממש התרגשנו להיות חלק מהסיוע למשפחות ולאנשים שעברו טראומה הכי קשה נראה לי, שמישהו יכול להעלות על הדעת.
אני יכול לספר שמיד אחרי מספר טיפולים, ראינו שזה מאד הרגיע ועזר בכמה מקרים בהפחתת החרדה . ניסינו עד כמה שאפשר להרגיע את הגוף מחוויות קשות וטראומתיות אבל זה תהליך ארוך ויקח זמן."

למה צריך מטפל במים, האם אי אפשר פשוט ללכת לבריכה או לים, לצוף ולהבריא?

" כמובן שאפשר ואני הראשון שאמליץ להיות במים בכל הזדמנות. אנחנו נוצרים בתוך מים, החוייה הראשונית של העובר זה מים. מים הם מקור החיים, לא סתם.
מה שקורה בטיפול, מתווסף צד שמשחרר אותך מהמצב האקטיבי של ציפה, תנועה ושחיה, בקיצור שחרור משליטה.
המטפל לוקח ממך את הרצון לשלוט בסיטואציה ואתה משתחרר לאט לאט ומתחיל תהליך של העברת השליטה למטפל/ת. הוא מזיז אותך בעדינות, שומר עליך שלא תתקע בקירות הבריכה למשל, משנה לך את תנוחות הידיים והרגליים לפי הצורך, כמו במסאז'. אתה נשאר ממוקד רק בנשימה. הגוף יכול לצאת לשעה מהסטרס הקבוע, שיש לכל אחד מאיתנו ברמות שונות, וכמו במצב שינה, הגוף מתחיל לעבוד על ריפוי."

אוקיי אז מה בדיוק קורה בעקבות הווטסו כשהגוף נרגע?

"אם נסתכל רגע על מה הטיפול מייצר בזמן שהייה במים עם המלווה/המטפלת, נמצא את היתרונות הבאים :

הפחתת מתח: 

לטבילה במים, בין אם זה באמבטיה, ג'קוזי או מאגר מים טבעי, יש השפעה מרגיעה על מערכת העצבים. הציפה של המים מפחיתה את ההשפעה על המפרקים והשרירים, מעודדת הרפיה ומשחררת מתח. מים חמימים, במיוחד, יכולים לעזור להרחיב את כלי הדם ולשפר את זרימת הדם, מה שמוביל לתחושת שלווה המונעת את תגובת הלחץ וכך היא מרפה את הגוף ומפחיתה לחצים.
טיפול מים מבוצע כמובן במים הנעימים, החמימים ובעצם היותו כזה, מוסיף ליתרונותיו ולסגולותיו בהפחתת לחצים והורדת מתח. אנשים שמגיעים לטיפול מעידים על תחושה של רוגע, שחרור והרפיה לאחריו.

נשימה מודעת:

טיפול במים מעודד נשימה מודעת, האופי הקצבי של הנשימה בזמן טבילה במים יכול לגרום למצב מדיטטיבי. המים מעודדים אותנו להיות בהקשבה לקצב הנשימה שלנו, התבוננות מלאה על הגוף הנושם והאופן בו הוא מתמלא באוויר ויוצר תחושת מלאות והאופן בו הוא מתרוקן מאוויר ויוצר תחושת הרפיה אל המים. במהלך טיפול המים, אוזניי המטופל נמצאים מתחת למים והדבר מאפשר התמקדות בנשימה ולהיות בנוכחות גבוהה יותר. בכך מחשבות טורדניות יכולות להיות מוסטות ולעודד רגיעה טבעית.

גירוי חושי:
החוויה החושית של מים, בין אם קולם של מים זורמים, תחושת המים על העור או המשיכה החזותית של סביבה מימית, יכולה להפעיל את החושים ולהסיט את תשומת הלב ממחשבות חרדה. גירוי חושי זה יוצר סביבה נוחה להרפיה ובהירות מחשבתית.
עצם החוויה בטיפול ווטסו מביא פוקוס לנשימה, להרפיה ולשחרור לאחר טיפול המים ולהתמקדות בזמן הנוכחי.

איכות שינה משופרת:

חרדה לעיתים קרובות מפריעה לשינה, וטיפול במים יכול לתרום לאיכות שינה טובה יותר. אמבטיה חמה לפני השינה, למשל, מעלה את טמפרטורת הגוף, ואפקט הקירור שלאחר מכן יכול לאותת לגוף שהגיע הזמן לישון. לדפוסי שינה משופרים יכולה להיות השפעה חיובית על רמות החרדה והרווחה הנפשית הכללית.

טכניקות הידרותרפיה:

ניתן לשלב תרגילים ופעילויות ספציפיות על בסיס מים בשגרה טיפולית כדי לשפר את היתרונות להקלה בחרדה. תנועות עדינות ומתיחות במים מספקות צורת פעילות גופנית בעלת השפעה נמוכה שלא רק מועילה לבריאות הפיזית אלא גם עוזרת לשחרר אנדורפינים, משפרי מצב הרוח הטבעיים של הגוף.

חיבור גוף-נפש:

טיפול במים- ווטסו מטפח חיבור גוף-נפש, תוך שימת דגש על יחסי הגומלין בין רווחה גופנית ונפשית. הטבע המרגיע של המים יכול לשמש גשר למיינדפולנס, לקדם מודעות לרגע הנוכחי ולעזור לאנשים להתנתק מהדאגות התורמות לחרדה."

והיכן אפשר לקבל טיפולי ווטסו? מה זה כולל?

"יש לא מעט מקומות לטיפולי ווטסו בארץ, אנחנו ממרכז הטיפול של Be Water במכמורת. הצוות ואני מטפלים במגוון שיטות, ומציעים טיפולים ליחידים, סדנאות לימי כיף לארגונים, טיפול לזוגות, לנשים בהריון וגם לקבוצות קטנות.
יש גם אפשרות לרכוש שוברי מתנה למי שאוהבים, למשל לימי הולדת, למסיבת רווקות שעושות חברות של הכלה,(יש גם אירוח עם ארוחת בוקר מגניבה כזו). לנשים אחרי לידה וכמובן מה שהכי מבוקש זה טיפול מתנה לאישה בהריון. כי זה כאמור מתנה כפולה גם לעובר וגם לאמא שבדרך.

משך הטיפול כ60 דק'. לפעמים צפים בין 45 דק' ל 55. מאד מאד תלוי במטופל אם זו פעם ראשונה, אם זה טיפול רגשי,פיזי, מהי רמת הנוחות שמטופל מרגיש במים, האם מדובר במישהו עם חרדות או רגוע. זה תהליך, כי יש כאלה שעושים רצף של טיפולים ורואים שיפור במצב המטופל שנרגע והטיפול מאריך עד שעה."

אפשר קצת פרטים, מחירים, שעות פעילות?

שעות הפעילות שלנו מ 9:00-20:00 באמצע שבוע.
ובימי שישי 9:00-16:00.
מחיר שובר מתנה אמצע שבוע יעלה 380 ש"ח ובימי שישי מחירו יהיה 410 ש"ח.
טיפול זוגי אמצע שבוע 750 ש"ח . ימי שישי 790 ש"ח.

המרכז שלנו הוקם ב-2019 בחצר פסטורלית ושקטה בפינה מוצלת לצד עצי האקליפטוס של חורשת מכמורת.
המים מחוממים ל-35 מעלות כל השנה. ההגעה אל הבריכה היא בתוך המושב, לצד הים הכחול שמלווה את הנסיעה פנימה.

מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח מאד לארח אתכם בטיפול מים, ווטסו, ייחודי ומשמעותי לגוף ולנפש."

נשמע מקסים תודה רבה יותם .

www.bewater.co.il

תגיות
הראה עוד
Close