השימושון

אהבה אלוהית ואהבה אנושית

פגשתי את הספר הזה מתורגם חלקית אצל קטי ואוג'ס, לפני בערך שנתיים. אוג'ס מצא אותו בפונה והתחיל לתרגם. אחר כך פנה אלי ניצן מיכאלי – איש מקסים ומורה לטאי צ'י, שמתרגם את כתבי בארי לונג, כשהוא חיפש מישהו לערוך לו את התרגום. בגלל שאף פעם לא ערכתי ספר מיהרתי להפנות אותו לעורכים מנוסים ממני. לפני כמה חודשים שוב פגשתי את הטקסט הזה, בגרסה פיראטית אצל אלעד ולימור. מיהרתי לצלם 5 עותקים לכל החברות שלי (סוף סוף גבר שמבין משהו מהחיים שלו הבארי לונג הזה!) ואז יום אחד, כשינאי ואני טיילנו לנו בשדה שמאחורי הבית, הטלפון צלצל וזה היה ניצן. בדיוק חזר מהדואר בחדרה עם ערמה ריחנית של מאה העותקים הראשונים ובא לכבד אותי באחד. עד שהוא הגיע חצינו את השדה לגמרי והגענו לבית החדש של קטי ואוג'ס… וככה נסגר לו מעגל. קבלו את הפרק הראשון של מעשה האהבה – אהבה מינית, הדרך האלוהית מאת בארי לונג. ספר חובה, שלא לומר גלגל הצלה, למי שרוצה להעמיק את האינטימיות האמיתית בחייו.

מאת: בארי לונג

האומללות הבסיסית של האישה – חוסר הסיפוק התמידי שלה – נובעת מכך שהגבר איבד את יכולתו להגיע אליה באופן גופני. התפרצויותיה הרגשיות, הדיכאונות, דמעות התסכול ואפילו המתח הקדם-וסתי ותחלואי הרחם השונים המובילים לעתים לכריתתו – כל אלה נובעים מכישלונו המיני של הגבר לאסוף או לשחרר בעת מעשה האהבה את האנרגיות הנקביות המעודנות הטמונות בה. אנרגיות מופלאות ואלוהיות אלו הן עזות ורגישות ביותר וכל עוד אינן נאספות ונשארות אצורות באישה, כפי שקורה היום, הן מתנוונות והופכות להפרעות נפשיות ורגשיות, ולבסוף מתגבשות לכדי עיוותים פיזיים. הרחם מוליד את כל הדברים.
האומללות הבסיסית של הגבר – חוסר השקט התמידי שלו – נובעת מכך שכאשר שכח איך לעשות אהבה, הוא נטש את סמכותו האלוהית המקורית ואיבד את השליטה על מיניותו. הניוון הנפשי והרגשי שלו מתבטא כאובססיה לסקס. כל הגברים, בלי יוצא מן הכלל, אחוזים בדיבוק מיני הגורם להם לפנטזיות מיניות כפייתיות, אוננות כרונית (אפילו כאשר הם חיים עם בת-זוג), הדחקה מינית המובילה לכעס, לאלימות ולתופעות האוניברסליות של רדיפת ממון והתמכרות לעבודה. עיסוק אינסופי בעבודה וצבירת הון מפצים את הגבר על היותו מאהב כושל ומשמשים כיסוי (אצל שני המינים) על חוסר היכולת, או על הפחד לאהוב. מכיוון שהוא מתנכר לאהבה – מתנכר לאישה – סובל הגבר מפליטה מוקדמת, אשמה, חרדה, ספק עצמי, אין-אונות, דלדול מיני המתחזה לחוסר עניין במין, הימנעות ממין עקב הפחד המודחק מכישלון, רברבנות מינית והיעדר חוכמת חיים אמיתית – את כל אלה הוא משליך על האישה ובכך מעצים את חוסר הסיפוק הבסיסי שבה ואת חוסר השקט שבו.
אין זה משנה עד כמה אוהבת האישה את הגבר שלה ורוצה להעניק לו את אהבתה, היא אינה מסוגלת לשחרר את האנרגיות האלוהיות שלה כל עוד הוא אינו עצמו – שלם ומאוחד עם אהבתו. מכיוון שרק גברים מעטים מסוגלים להיות הם עצמם, תהום האומללות שבין הגבר לאישה הולכת ומעמיקה.
כדי להיות זכר שלם, על הגבר להטמיע בגופו את האנרגיות הנקביות האלוהיות שאותן יכולה האישה לשחרר למענו רק באמצעות אהבה גופנית נכונה. אבל הגבר חייב להיות גבר די הצורך. הוא חייב לאהוב אותה ככל הנדרש; כלומר, לאהוב אותה באופן אלוהי נטול כל אנוכיות במהלך מעשה האהבה עצמו. עליו להיות מסוגל לקלוט ולהביע בגופו אהבה מספקת כדי להגיע לחלק העילאי שבה, ולאהוב אותה ככל הנדרש כדי למצות את האנרגיות האלוהיות הטמונות עמוק בתוכה. היכולת לאהוב בדרך זו היא הסמכות שהגבר איבד – הסמכות האמיתית היחידה שיש לו כלפי האישה.
לשם כך נדרשת אהבה טהורה. זה לא תלוי בטכניקה. גבר יכול לפתח מיומנות מינית אבל הוא אינו יכול להשתמש במומחיות כדי לעשות אהבה אלוהית. תחושות מרגשות ואורגזמות יכולות אמנם לספק את האישה ולהעניק לו סמכות כלשהי, אבל זו איננה האהבה שאליה משתוקקת האישה. ייתכן שהוא יספק אותה, כמו ארוחה טובה. אבל תוך זמן קצר היא תרעב שוב, ולבסוף תתעב את רעבונה או את עצמה, מכיוון שתדע שהיא אינה נאהבת.
עונשו של הגבר על כישלונו לשרת את האהבה – ולשמש את האישה כהתגלמות האהבה – הוא עריצותה הרגשית של האישה. לא משנה עד כמה יאהב אותה, או ינסה לאהוב אותה, ביום מן הימים היא תזעזע אותו, תדהים אותו ותהרוס אותו כאשר היא תתגלה לפתע כלילית – השד החי של הרגשיות הנקבית.
לילית חושפת את עצמה כאשר הוא כבר קשור אליה ואינו יכול פשוט לקום וללכת. גבר שלא חווה את זדון הלילית, לא חווה אהבה מימיו. אישה שמעודה לא חוותה את עצמה כלילית, לא התחברה עם אהבתה מעולם.
עבור הגבר, שד הרגשיות שבאישה הוא גיהינום עלי אדמות. הוא אינו מסוגל להבין את הישות הזו ולהתמודד איתה; שד כישלונו שלו לאהוב מתעורר לפתע לחיים על מנת ללעוג לו, להתעלל בו ולענות אותו. היא מבעיתה אותו. הוא מעמיד פנים ומתפתל כדי לחלץ את עצמו. אבל לבסוף, כאשר ילך ויתבגר במסגרת הזוגית, הוא יוותר למען קצת שקט. לילית תכניע אותו ותכריח אותו לוותר על השארית האחרונה של גבריותו וסמכותו. וכך הם יזדקנו יחדיו, בטוחים אבל חצי-מתים, נשענים זה על זו בעולם נוראי של פשרה.
כל עוד ימשיך העולם להתנהל כמות שהוא, לא תניח לילית לגבר שישכח את כישלונו לאהוב אישה כראוי. האישה חייבת להיות נאהבת. עתידו של המין האנושי תלוי באישה הנאהבת, משום שרק כאשר האישה נאהבת באמת, יכול הגבר להיות הוא עצמו באמת ולזכות מחדש בסמכותו האבודה. רק אז יחזור השלום לשרור עלי אדמות. אך האישה, כפי שהיא היום, אינה יכולה להיות נאהבת לאורך זמן (או לתמיד) על-ידי הגבר כפי שהוא עכשיו. יחדיו הם לכודים במעגל קסמים, וכל עוד יוסיפו לדבוק ברעיונותיהם אודות האהבה, ימשיכו להסתובב בו ללא מוצא.

"מעשה האהבה" הוא ספרו השלישי של בארי לונג המתורגם לעברית. ספריו הקודמים "רק הפחד מת" ו"מדיטציה קורס בסיסי" יצאו לאור במדף – בית הוצאה לאור. מידע על בארי לונג, חייו ויצירותיו ניתן למצוא ב- www.barrylong.org

קריאה נוספת:
פרק נוסף מתוך הספר
שרית סלאי קדוש על הספר

הראה עוד

8 thoughts on “אהבה אלוהית ואהבה אנושית”

  1. מדהים, זה בדיוק מה שאני גיליתי ועכשיו נותר לי רק להמשיך ולעבוד. מאוד מחזק אותי אישית בצעדים שבחרתי לעשות. ההקשבה לגוף מקודשת כך אני מגלה בכל פעם מחדש. רונית, תודה על החשיפה של הטקסט המדהים הזה. אוריה בת אהבה.

כתיבת תגובה

Close