כללי

אוהְ לירוני

הגשם הרך שירד בשבוע שעבר לא הזכיר אפילו ברמז את המבול הפתאומי שתפס אותנו בדיוק בסתיו שעבר. לא יאומן שעברה שנה. בטיול ההוא לירון (להלן: השאפה) היתה בהריון, מה שלא הפריע לה לזנק בשלוליות כמו פנתרה. בשנה שחלפה מאז בקושי טיילנו ביחד, גם כי ינאי כבר לא בגן בעין עירון אז הגיחות ספונטאניות התמעטו וגם כי לירוני היתה עסוקה בשתי לידות: של בתה נאיה (ינאי אוהב להגיד את השם שלה כמה פעמים רצוף) ושל הסטודיו החדש.

כמה מתבקש לכישרון כמוה: סטודיו משלה. גדול ומרווח, עם חלונות גדולים ורצפת פרקט חמימה, מקדש לאלה היוגית שבכל פעם משאירה אותי נדהמת ממה שהיא יודעת לעשות עם הגוף שלה. יוגה בכל רמ"ח ושס"ה ותרי"ג ובכל הזדמנות: כשהילדים רגע ישנים צהריים, לפני שיעור, כדרך חיים.

בתור אחת שיודעת להתחייב יופי לדיסציפלינות שונות אבל מחפפת באזורים של הגוף (שוואסנה זו התנוחה היוגית החביבה עלי), לירוני היא המורה הקלאסית בשבילי. כולה אמפטיה, תשומת לב וקשב למתרגל. רק מלהסתכל עליה אני מתמרכזת.
והנה הסיפור שלה:

ישרה

דרך היוגה שלי..

דרכי ביוגה החלה לפני 8 שנים. הייתי מפורקת פיזית לאחר שנים של ריקוד קלאסי ואח"כ אירובי אגרסיבי (שכלל אימונים מפרכים לאליפות הארץ באירובי) שגרם לפציעה קשה בברכיים, שבעקבותיה לא יכולתי לעלות מדרגות. הגוף כאב. נפשית הייתי בחיפוש הדרך – בלבול של בחורה צעירה בת"א שיודעת שהיא חייבת ורוצה לעשות משהו עם הגוף אבל מתוך ריפוי והקשבה ולא מתוך אלימות ונוקשות. וכך הגעתי לד"ר אודי בילו, שאצלו התחלתי בלימוד ראג'ה יוגה, שכללה עבודה בעיקר דרך מדיטציה והקשבה עמוקה. משם עברתי לאשטנגה יוגה – הרגשתי שאני צריכה גם את הפיזיות והדינאמיות שביוגה. השילוב בין תנועה ונשימה, זרימה והקשבה לגוף הביאו לי שקט חדש ונעים שכמותו לא הכרתי. משם הדרך לקורס מורים היתה קצרה, נעימה, זורמת ומאוד מאתגרת.

מאז, כ-7 שנים אני מלמדת יוגה במסגרות שונות. 4 שנים לימדתי בת"א קבוצות מכל הגילאים, כולל קבוצה של נשים בהריון, וקבוצה מיוחדת למבוגרים, אשר המפגש שלהם עם היוגה והדרך להחיות את הגוף מחדש מרגשת בכל פעם. 3 שנים לימדתי באזור פרדס חנה, בקאנטרי בקיסריה, בכפר פינס, וקבוצות שלי בחצר של הבית בעין עירון.
לפני כשנה החלטנו לעבור לבית אחר בעין עירון ובעוד אסף, בן זוגי בוחן את הבית אני התפקסתי על מחסן ישן ורעוע שהיה בכלל רפת בעבר, שעמד לו בצד… וזרעתי את הרצון לסטודיו משלי ליד הבית, שישלב בין הרצון ללמד ובין היותי אמא לשני ילדים קטנים. אסף בנה במו ידיו הכשרוניות את המקום שלי בהמון אהבה ואמונה.

הסטודיובסטודיו מתקיימים שיעורי יוגה ויניאסה, שהתירגול שואב את השראתו מהאשטנגה יוגה, אך מציע חוויה פחות נוקשה ואדוקה של אימון. בנוסף, מועברים בסטודיו שיעורי עיצוב-יוגה, שהם שיעורים קצרים יותר (שעה במקום שעה וחצי) בליווי מוזיקה, ואשר שמים דגש על חיזוק מרכז הגוף (בטן, שרירי רצפת אגן) ישבן, ירכיים, ידיים. ההחלטה לשלב שיעורים שכאלה באה לתמוך ביוגה ומתוך רצון לשלב ולעודד עוד אנשים לחקור את גופם, אנשים שהמילה יוגה מלחיצה ומרתיעה אותם.

היוגה מאפשרת לי לנתב את האש הפנימית למקומות של חיות, של חוזק, של שקט ושל הרבה שמחה. אתם מוזמנים להצטרף!

לירון אלרואי, שיעורי בוקר וערב בסטודיו ליוגה בעין עירון, טל': 052.622.9960 וגם 04-6378752

הראה עוד

13 thoughts on “אוהְ לירוני”

  1. שלום לכולם וכולן,
    מבקשת לעדכן מייל חדש ואת זמני שיעורי היוגה (ויניאסה)
    יום ב' 8:30-10:00
    יום ג' 9:30-11:00
    יום ד' 9:00-10:30
    יום ה' 21:00-22:30

    ניתן לשכור את הסטודיו לשיעורים וסדנאות
    לפרטים נוספים: 050-7421421 | 04-6378752 ‏lironalroy@gmail.com‏

כתיבת תגובה

Close