השימושון

אז מה יש לצהריים?

השנה, לראשונה, אני נדרשת לסוגיית הסנדוויצ'ים וארוחת הצהריים.
בקשר לסנדוויץ' – הפריזר מלא לחמניות מכל הסוגים, הפנוכו זה כבר סיפור אחר –
אבל הצהריים!
11 בבוקר עכשיו והראש מתחיל לזמזם: מה אני אכין לו? אחרי שהתרגלנו לריתמוס הדגנים של האנתרופוסופיה: יום ראשון חיטה (כלומר פסטה), יום שני – לא זוכרת. יום רביעי קציצות סויה, חמישי פשטידת ירקות עם גריסי פנינה בצד, או שאולי ביום רביעי זה היה גריסי פנינה? אז מתי היה קינואה? כן, אני יודעת שקינואה זה לא דגן, אבל זה טעים ובריא. אז אולי אני אכין לו קינואה ושניצל תירס? כן! שניצל תירס! ומלפפון בצד. אבל מה עם האורז הבסמתי מאתמול? גלו אומרת שלא מחממים אורז, ושלא משאירים תפוחי אדמה למחר כי יש בהם חומר רעיל.
הלך על הקונספט של חביתה עם צ'יפס מאתמול, שלמדתי מזיוה, השכנה ממול כשהייתי ילדה. זה נראה לי אז (בגיל 6) פסגה של יצירתיות טעימה, היום אני מבינה את זה כאילתוריות של אמא מאותגרת בישולית (לשלושה בנים פראי אדם!).
אתמול הכנתי קציצות אפויות מסויה וירקות. מבשלים פתיתי סויה קטנים במים, מסננים טוב טוב, מוסיפים בצל וגזר מגורד, אפשר גם קישוא ועלים ירוקים, וביצה, וטחינה גולמית, וקצת בהרט, והופה לתנור. חשבתי שהוא יתעלף מזה. לקח ביס אחד והקפיץ את הקציץ על השולחן בגועל. הוסיף קטשופ לאורז, ערבב עם תירס, אכל שתי כפיות וסגר את הבסטה. ובארבע אחה"צ ביקש דייסה. כי ככה הילד שלי: במעברים הוא תמיד מגביר את המינון של המאכלים החלביים /חמימים (אולי זה כי הוא ינק עד גיל 3?)

אז הורים יקרים! (כלומר, אמהות, לרוב) בואו נעשה יד אחת ונשתף אחד את השני במתכוני ארוחת צהריים קלים ובריאים. קדימה, ספרו לנו על המאכל שלא נשאר בצלחת, ונזכה ביחד במנה של נחת!

(רותי, אפשר להשתמש בך כהשראה?)

הראה עוד

21 thoughts on “אז מה יש לצהריים?”

  1. למרות התגובות פה, נראה לי שאת מחפשת אופציות צמחוניות. הנה שלי:
    מג'דרה (מתובלת היטב בג'ינג'ר, שום, כמון וקנמון ועם אורז מלא), תבשיל פסטה עם חומוס מדהים (http://pilpel.iba.org.il/Recipe.asp?recipeId=21), קינואה עם סלק (http://food.walla.co.il/?w=/903/641272), סלט שעועית של מידי פעם – כי זה מקופסאות (http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1333-5283-21469588,00.html), סלט אורז נהדר-תגללי למטה (http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1333-5283-20443545,00.html), וקישואים ממולאים – אנחנו אוהבים את המילוי יותר מאשר את הקישוא (http://www.keshet-tv.com/item.asp?ProgID=1105&ItemID=22252&GroupID=1137)

    כמו שאת רואה, בישול ואינטרנט זה שילוב מוצלח לדעתי. (-:

  2. עוף בגריל עם מלח מסביב , מנצח…..
    … ולחג : לזכר סבא שלי : "פולייק'ה" – כתף מספר 5 פרוס , משרים בשמן , הרבה שום ופפריקה אדומה מתוקה ללילה.
    למחרת מטגנים הרבה בצל , מניחים מעל את הבשר עם הרוטב שהשרינו , + חצי כוס מים , ( עדיף בסיר רחב ) שעה וחצי על אש קטנה , עד שרך – מעדן….
    חג שמח ושנה מלאת מנעמים ומטעמים.

  3. ועוד טעים אחד בקלי קלות
    כרוב חתוך דק ,שמן לימון מלח פלפל,חמניות קלויות במחבת ללא שמן עד שמשחימות מעט -והופ לסלט. חשוב שהחמניות יהיו ממש רותחות מאד ישר לקערה, ועירבוב מהיר לפזר אותן בכל הסלט.
    ועכשו אולי סיבוב של מתכונים מלהיבים ,להביא לסעודות החג הרבות שמזמן לנו החודש החדש.בבקשה…

  4. דווקא אצלנו בית של שפים ( מסעדת פיק"א ) זואי וגילי הכי אוהבות שאני מטגנת קצת בצל קצוץ לזה מוסיפים נקניקיות חתוכות וממשיכים לטגן עד שמשחימות אז זורקים פנימה לסיר תפוחי אדמה קלופים וחתוכים מפזרים כף פפריקה אדומה מתוקה מערבבים ומיד מוסיפים מים שלב זה יש לעשות במהירות שהפפריקה לו תחרך מרתיחים הכל מוסיפים מים לכיסוי ומבשלים על אש קטנה עד שהתפוחי אדמה ממש ממש רכים מגישים בצלחת מרק עם המון רוטב
    זמן הכנה 10 דקות
    תהנו

  5. מרשמלו זה יצור ניתעב באמת שבמדורה הופך למין פוקימון מחליף צורות או שווה ערך. לבוא עם כמה ענפים של מרווה מהגינה של הקוסמת-שכנה שלך יותר שווה. גם זוטה הולך.ולבוא עם הקוסמת -שכנה זה סופ הסופים של השווה .עמלאוראסתריה. חוצמזה החצב פורח אצלי עכשו לעונג ותפארת ויש אוהל ללינה ושעשוע…

  6. רונית רונית בערב מכינים תפוחי אדמה במדורה . אופטימלי. זה לא קורה מספיק לצערי אבל עכשו, בסתיו,כשלא כל כך חם ואפשר כבר להיות ליד מדורה-אז תפ"א במדורה. חמאה ומלח ומיץ פטל,ואם נשארים רעבים אז תירס .שלם .
    וכשאין מדורה אז פיתה חתוכה לשני עיגולים קלויה בגריל עם חמאהשמן זית ותבלינים.ירקות בצד.

  7. לביבות הם סוג של מאכל שאפשר לאכול ככה תוך כדי טיגון או כחלק מארוחה.
    האהובות אצלנו הן לביבות התירס. רעיון שלמדתי לפני שנים רבות מידידתי עמל.
    מפשירים תירס קפוא (אפשר גם מכופסא) מערבבים עם שתי ביצים, קמח מלא, שומשום ומעט מלח. מטגנים עם מעט שמן,טעים, טעים. האילתורים על מתכון בסיסי זה רבים: אפשר לגרד על פומפיה ולהוסיף ירקות נוספים כמו- גזר,קישוא,תפו"א,בטטה,בצל כמובן ועוד, שיטה מצויינת להחביא ירקות שילדים לא אוכלים בד"כ מבחירה. אפשר להכניס גם שאריות של אורז או כל דגן אחר, או להוסיף קצת יוגורט. בקיצור לא בעיה לאלתר ולגוון. בתאבון!

  8. שקשוקה , כוסמת , אורז ( כשכל פעם אפשר להוסיף ירק אחר ) , פסטה , עוף מוקפץ , והכל הכל עם סלט טרי – נטרף אצלי .
    את נתחי העוף , אגב אני משרה קצת בסויה ודבש – מעדן לכולם.
    ……. ועוד סוד קטן קטן – מדי פעם נקניקיה קטנה זה מה זה כיף ( עם המון קטשופ )……….
    נורא כיף לדבר על אוכל.

  9. קטעים איתך, מותק, בדיוק מסתובב לי בראש רעיון למאמר על 'מה להכין לצהריים' או 'להכין כל יום מחדש'.
    כבר התחלתי לכתוב, אבל עוד לא ממש התיישבתי על זה.

    אצלנו אמנם אוכלים בגן צהריים, אבל תמיד הולך סלמון בתנור עם מעט שמן זית, מלח גס ולימון סחוט.
    יש גם עוף בתנור, או סטייק, או תבשיל ירקות בחלב קוקוס עם נתחי בשר בתוספת אורז מלא.
    פסטה היא כמובן להיט.
    סושי אוהבים ביותר.
    אבל, כאמור, אנחנו עוד לא נדרשים ממש לסוגייה הזו, כל אלה הם בבחינת ארוחת אחה"צ, או תהריים מאוחרת שלנו ההורים והיא מצטרפת, או ערב מוקדם.

    מחכה לראות מה יספרו פה עוד…

  10. אף פעם לא שמעתי על חביתה עם צ'יפס עד שגלו האירה את עיניי לפני כשנה וחצי. מה זה מנהג פולני עתיק? או סורי(כמעט שכחתי במי עסקינן..)? אני בכל אופן הרבה פעמים בענייני פסטה – עם שמן זית וגבינה בולגרית או עם פסטו ובולגרית או מקפיצה פרוסות שום כדקה שתי עגבניות חתוכות לריבועים לעוד שתי דקות עם קצת רוזמרין ואז מוסיפים את הפסטה המוכנה לעוד הקפצה, בשמן זית כמובן. סושי צמחוני הוא אופציה טובה לילדים שאוהבים. פילה דג בתנור לקטנה עם חמאה ועשבי תיבול ואורז או פסטה ליד. ובחורף כמובן מרקים. כמעט רק ומכל הסוגים

כתיבת תגובה

Close