חינוךמקום בזמןסביבה וקהילהסדנאות, קורסים, חוגיםצדק חברתי

איך מצאתי את עצמי ב"מקום בזמן" ומה אני רוצה לעשות כאן

[רותי שמרון]

יושבת בפינה ליד השולחן העגול החדש שבנינו ב"מקום בזמן", המקום שהפך לבית שני בחודש האחרון. את הבוקר פתחתי אצל רואת החשבון בהגשת קבלות וחשבוניות לקראת דו"ח המע"מ הראשון שלי…גיחה זריזה אח"כ ל"רמי לוי" לקנות סטוק קטן של קפה, סוכר ובפלות – ואני לעין שמר. אחרי יותר מ 20 שנה כשכירה – אני עצמאית. קובעת לעצמי את סדר היום. יוצקת את התוכן. יש רגעים שאני מתרגשת ונפעמת. רגעים אחרים – בדרך-כלל – סביב 4 בבוקר, אני חרדה, מתעוררת בבת אחת כשמולי מרחפת השאלה הגדולה – מה יהיה? יש לי רעיונות למכביר, מרחב מקסים, כוח פיזי ונפשי ובית תומך בלי סוף – עכשיו השמים הם הגבול.

מקום בזמן שולחן עגול2

כבר שנים שאני רוצה מקום לעצמי. מקום שבו אני אחליט מה קורה. מקום שיראה כמו שאני רוצה. מקום שבו אוכל לדבר על מה שחשוב בעיני. להביא אחרים לשמוע. ליצור מפגשים בין אנשים. לזמן שיח. כמי שעוסקת מאז ומעולם בחינוך וחברה תמיד עשיתי תפקידים שיש בהם עצמאות רבה, מרחב גדול לשיקול דעת ובעיקר אחריות גדולה לאיך ולמה. עבדתי עם מגוון עצום של אוכלוסיות וגילאים מילדים ועד סטודנטים ומבוגרים. הובלתי קבוצות ותכניות, מפגשים רב-תרבותיים והכשרות שונות. רכשתי כלים, ניסיון וידע עצום. הכרתי מאות שותפים, חברים ואנשי מקצוע. בשנתיים האחרונות ניהלתי פדגוגית תכנית גדולה במגזר הדרוזי. אבל בכל התפקידים תמיד בסוף היה מישהו מעל. אג'נדה שלא עד הסוף הרגשתי בה בנוח. סדר עדיפויות של מישהו אחר. תחושה שמשהו או מישהו עוצרים בי מלעוף.

בוקר אחד לפני פחות מחודשיים נכנסתי ל"מושבה חופשית". אלוהים יודע מה חיפשתי שם, אני בכלל מטבעון. לא זוכרת למה ואיך. בדף הכניסה הופיעה הכותרת המסקרנת – "יש מקום, אבל אין זמן". נכנסתי. משהו הדליק אותי. שעתיים אח"כ באתי לראות. שבועיים אחרי כבר חתמתי חוזה. התחושה הייתה שהגיע הזמן ושזו ההזדמנות.
מאז, אני כאן. בונה, מנקה, משפצת, קונה ציוד חסר וחדש, מכניסה צבע, מוציאה מה שלא צריך. נפגשת עם, מדברת על, חושבת, מגלה ולומדת. ואני נשאלת שוב ושוב מה אני רוצה לעשות כאן. אז הנה.
יש כאן מקום מקסים. מרחב לעבודה ולשיח. בקרוב יהיו כאן אירועי ערב ואחה"צ כמו סרטים והרצאות וגם פעילויות להורים וילדים. במשך היום המקום הזה מזמן ומזמין אנשים לעבוד מכאן. אנחנו משרד משודרג עם מרחב נעים, שקט, מזגן, חדר ישיבות, כל הציוד שצריך וגם חברה טובה.

מקום בזמן ספה

בנוסף אני רוצה להזמין לכאן אנשים שהם יזמים ומפתחים רעיונות ויוזמות. אין כמו סינרגיה לקדם מיזם. תוכלו לקבל כאן סיוע וכלים לקידום המיזם שלכם. תוכלו להתייעץ, ללמוד ולהכין תכנית עבודה, להבין איך לאתר את השותפים שלכם, להיעזר ברשת החברתית שלי ושל אחרים, לחלוק דילמות והצלחות עם אנשים שיש בהם להט ותשוקה דומה לשלכם.
בימים אלה אתר האינטרנט עובר עדכון וממש בקרוב תוכלו לקרוא בו יותר. בינתיים, נעדכן הצעות ופרטים בדף הפייסבוק של "מקום בזמן" ובכל שאלה אפשר פשוט להתקשר אלי

רותי שמרון, 052-6130189.
להתראות.

הראה עוד

7 thoughts on “איך מצאתי את עצמי ב"מקום בזמן" ומה אני רוצה לעשות כאן”

כתיבת תגובה

Close