אוכלאינטרנטאקולוגיהבילוייםיוזמות חופשיותסביבה וקהילהשיטוטים

איכות

שבת גשומה זרקה אותי לעשייה ביתית אינטנסיבית (מיון ארגזים!) ולרגעים ארוכים של שינה מתוקה.
לפני שהשבוע החדש מתחיל אני רוצה לשתף בשלושה מקומות איכותיים, שניים באינטרנט ואחד פיזי, שתענוג בהם:

דף הפייסבוק של הועדה לאיכות הסביבה פרדס חנה כרכור:

הועדה לאיכות הסביבה היא ועדת חובה ברשות המקומית. מורכבת ממתנדבים וחברי מועצה. מרחב העיסוקים שלנו כמרחבי המושבה לעקוב אחרי תוכניות ארוכות טווח וקצרות טווח – על מנת להטמיע בהם את הערכים הסביבתיים המתקשרים אצלנו עם "רוח המקום". [מתוך הגדרת הקבוצה]

בדף-קבוצה של הועדה לאיכות הסביבה בפייסבוק יש שיח גלוי וער על היבטים בפרדס חנה כרכור המתרחבת. סוגיות של רעש, ניקיון, חניות, תשתיות, מיחזור, איכות האויר, תחבורה, וכל אחד תורם קיסם למדורה. כולנו תקועים באותו פקק בבוקר מסתבר, ומה לנו כי נלין? או כמו שכתב וואווי, באנו, ראינו שנחמד פה, הבאנו את החברים שלנו, הם הביאו את החברים שלהם, וזאת הסיבה שפרדס חנה כרכור גדלה. ואיתה הצרכים והצורך בעדכוני גירסה.

טיפ חשובי

נורית השמשוני יפה, כמו דבורה עמלנית תופרת נוכחות בכל הדיונים. מתווכת בין החברייא ובין חוקים  ותהליכים בירוקרטיים, על שפתם והתנהלותם הכבדה.  חתיכת תיק זה להיות ראש ועדת איכות הסביבה וכל הכבוד לנורית שהיא מצליחה לתפקד, זמינה ונוכחת, גם אם לפעמים נדמה לי שצריך כוח יותר חזק מול ההתנהלות של המועצה בקטעים מסוימים.

הפורמט הפייסבוקי נפלא במהירות ובאותנטיות שבו מתקיים הדיון בקבוצה, וחבל שהמידע יקר הערך שבו נשטף במורד הפיד ולא נאגר באופן מסודר. למשל מידע על מרכזי מיחזור, שלבים שונים בטיפול בנושאים בוערים ועוד. השטף של הפיד מקסים כי יש בו אהבה אמיתית לסביבה, שמתבטא בפתאום לקט תמונות שדה של נרקיסי אפיל חמדמדים שאילנקה (חובבת הגינות) העלתה לדף, וצילומים מקסימים של בעלי חיים בגן שהעלתה נורית שגב.
איכות הסביבה זה לא רק הסברה ודיונים, זה גם תרבות והתבוננות.

מה יש היום לצהריים? הבלוג החדש של ורד לב

כשמחפשים את ורד לב בגוגל עולות יותר ממליון תוצאות. האישה הזו, נטורופתית ויועצת הנקה מוסמכת,  היא התגלמות הנוכחות האינטרנטית. מנהלת פורומים, כותבת מאמרים, מלחינה מתכונים,  ממליצה ומייעצת כבר שנים ארוכות ובהרבה אתרים. ובכל הזמן הזה –  אין לה אתר משלה! מדהים ומוזר ככל שזה ישמע. והנה לאחרונה, ורד פתחה בלוג מקסים בשם: מה יש לצהרים? ובו היא מציעה רעיונות לארוחות צהריים משפחתיות, מזינות המוכנות מחומרים אמיתיים. הבלוג הזה הוא קריאת עידוד וחברה לשעת שיגרה. יש בו רעיונות טובים מה לעשות עם הדבר הזה, ארוחת צהריים, שכמו שעון צריכה כל יום לנחות על השולחן. בתור שניצלאית עקבית אני מוצאת בו נחמה וחידוש. ואיזה צילומים יפים ומעוררי תיאבון!
(ואצלי מחר: בולונז).

כיתת-אמן בהנחיית פרופ' יוסי יזרעאלי, ימי שישי 12:00 בצהריים, תיאטרון תמונע

אתמול בצהריים נסענו לכיתת-אמן הראשונה השנה. הפעם שיקספיר, מקבת.
הפרופסור, דעתן ונחרץ, רוקד עם השחקנים את ריקוד העקרב בכוריאוגרפיה מופלאה של מילים ופעולות. מרגש לראות את זה ממש קורה לנגד העיניים, כמו פסל מתהווה מתוך גוש שיש.

אנחנו יושבים על המדרגות כי האולם מפוצץ בקהל מגיל תיכון עד זיקנה. כמו ניצולים מתיאטרון ממסדי ומערוצים מסחריים, באנו לקבל הצצה אל הקסם המתעבה בין במאי לשחקנים לטקסט. זו חזרה פתוחה ברמה גבוהה ביותר, או כמו שהפרופסור אומר: "מחזה קלאסי זה חדר כושר לשחקנים". ואני רוצה להוסיף: וגם לקהל.
לפירוט התכנית >

שבוע טוב ומבורך!

הראה עוד

3 thoughts on “איכות”

  1. תודה רוניתי!
    איך ריגשת אותי… ועוד בהפתעה ככה בניוזלטר… טוב, ברור שאני קוראת אותו, לא?
    שמחה שאת אוהבת אותו.
    [זה גם לא בדיוק אתר משלי, אלא משהו על הדרך… עוד לא התבגרתי לכדי אתר של ממש כנראה…]

    דנה, יש בהחלט אפשרות להגיב שם ואפשר להרשם גם לתזכורות במייל, כך שבכל פעם שמתפרסם פוסט חדש הוא ינחת אצלך ישירות במייל (לא בדיוק בשעה המדוייקת, כך שמתי לב… אם כי על זה אין לי שליטה, כנראה).

כתיבת תגובה

Close