השימושון

רה-קולקציה בפרדס חנה!

למי אין בארון בגדים שכבר לא לובשים אבל חבל לזרוק? בגדים שממש קשורים אליהם מבד מדהים, רקמה מיוחדת או סיפור שלא רוצים לשכוח…. אבל בכל זאת אין בם שימוש?
אילנה פלדה (המלכה האם) והדס גרטמן (מעצבת תלבושות ואמנית רב תחומית) מביאות אלינו את אירוע רה-קולקציה השני. זה יקרה בשבת ה- 16/9/06 בין השעות 10:00-17:00 בסטודיו ובחצר של פלסטיק פלוס בפרדס חנה, והשמחה גדולה!

למי שלא מכיר, להלן הקונספט:
רה-קולקציה הוא אירוע בו נהפוך פריטי לבוש משומשים לבגדים חדשים- מלאי השראה…… בהינף יד ובחדוות יצירה, ניקח את השמלה הישנה של סבתא ונהפוך אותה לחולצת מחשוף או תיק מדליק… או לכל דבר אחר שתרצו. האירוע הראשון של רה-קולקציה בישראל התקיים בירושלים והיה הצלחה מסחררת (הדס השתתפה באירוע, תוכלו לראות בווידיאו שלמטה, וגם את הטקסטים הם כבר כתבו, הדס ואילנה התאימו). הרעיון עצמו מגיע מארצות הברית של אמריקה, שם יש לו את השם הקליט – Swap-O-Rama-Rama.

נפגשים בשבת בגלריה והחצר המקסימה שב"פלסטיק פלוס", לשם מביאים שקית (לא שק!) עם הבגדים הישנים שסתם תופסים מקום בארון. בחצר מתחת לעץ האלון יושבים תופרים, תופרות, מעצבות, ספרית, דפס, מומחיות למיון ועוד אנשים שיודעים לדבר עם בגדים, לעשות איתם קסמים, לייעץ ולהתאים. מביאים להם בגד מתוך המבחר, ומתחילים לגלגל רעיון. לפעמים רק במספריים או תפר קטן, כפתור מיוחד, או משיכת מכחול אחת, לפעמים בעבודת חייטות קצת יותר מסובכת. בסוף אפשר לצאת עם בגד חדש למלתחה. בגד מיוחד, מעוצב, כזה שאין ולא יהיה לאף אחד אחר, מבד שכבר לא עושים יותר.

ומה היופי?
שבזמן שמשחקים באמנות, עיצוב אופנה ומלאכת יד – וגם אחר כך, כשיוצאים מהאירוע עם בגד חדש ומגניב שהוא שילוב של בגדי מעצבים וחנויות יד שנייה, גם נלחמים בהרגלי צריכה מגונים שמכתיבים לנו תאגידי האופנה וגם מקבלים נקודות ירוקות על שימוש חוזר. בקיצור – באתם עם שקית בגדים ישנים, יצאתם לבושים וצדיקים. עד אז להציץ בארון ולראות איזה בגדים יכולים לעבור הלאה בשרשרת המזון (הממיינים באירוע יצרפו את הבגדים שלכם למבחר הבגדים של כולם).

דברו איתנו
אם יש לכם משהו להגיד, רצון להשתתף, רצון להעביר סדנא באירוע או כל דבר אחר, נשמח לשמוע!
אילנה פלדה והדס גרטמן.

תופרים, ממיינים ויועצים:
מינדה גלאון, יוגי אבישר, שירה טילס, נעמה טבע, יעל ונעמי רוט, רות צור, רונה קינן, שירי אסא, אביבה גולן ויעל לאור.
כניסה: 40 שקלים למבוגר 15 שקלים לילד (עד גיל 13) כולל את כל הפעילות בחצר מלבד הבר, אוכל ושתייה, והתספורות. מספר המקומות מוגבל. פלסטיק פלוס, רחוב המלאכה 2 פרדס חנה. פרטים אצל אילנה פַּלַדַה: 4852040 054 והדס גרטמן: 3743956 052

….ובשביל להיכנס לאוירה, הנה וידאו מהאירוע שהיה בירושלים:

הראה עוד

1 thought on “רה-קולקציה בפרדס חנה!”

כתיבת תגובה

Close